Pas Apa Perkembangan 5 Kes Pemimpin Dap




PAS hari ini mempersoalkan perkembangan lima kes pemimpin DAP yang sehingga kini belum diputuskan oleh pihak polis.
Kata timbalannya, Tuan Ibrahim Tuan Man, kerajaan dan polis perlu memperincikan perkembangan siasatan memandangkan banyak pihak telah membuat laporan polis.
“Rakyat berhak untuk mengetahui lebih lanjut perkembangan kes berkenaan supaya ia dilihat berjalan dengan telus dan adil,” katanya seperti dipetik Harakahdaily.
Iklan
Lima kes tersebut ialah kes Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P Ramasamy yang dikatakan mempunyai hubungan dengan pemimpin pengganas Pembebasan Harimau Tamil Ealam (LTTE), termasuk gambar yang dikatakan memaparkan anggota parlimen Batu Kawan itu melakukan ritual menyembah senapang Kalashnikov (AK-47).
Ramasamy bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut, dan menjelaskan gambar yang menunjukkannya seakan-akan sedang memberi penghormatan kepada gambar AK-47 itu sebenarnya memaparkan dirinya di tugu peringatan mangsa pembunuhan beramai-ramai dalam konflik Sri Lanka.
“Kami mempromosikan keamanan, bukan keganasan,” katanya ketika menjelaskan hal itu kepada Malaysiakini.
Kes kedua, menurut Tuan Ibrahim, melibatkan Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran yang didakwanya menuduh orang Melayu sebagai pendatang dan mahu mengetuk kepala guru-guru sejarah dalam satu program yang dianjurkan di Nilai, Negeri Sembilan, tahun lalu.
Dalam penafiannya terhadap hal itu, Kulasegaran mendakwa sama sekali tidak mengeluarkan kenyataan itu seperti dilaporkan Utusan Malaysia, dan menyifatkannya sebagai fitnah dan pembohongan.
Sebaliknya, katanya, ucapannya merujuk gelaran pendatang tidak sepatutnya dibuat ke atas mana-mana kaum termasuk India, malah sama sekali tidak menyebut tentang orang Melayu.
Kes ketiga pula, kata Tuan Ibrahim, melibatkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waythamoorthy yang dakwanya memfitnah kerajaan memberi layanan buruk, mendiskriminasi dan menzalimi masyarakat India di Malaysia pada 2007.
Pada perhimpunan Hindraf bagi membantah layanan buruk terhadap kaum India di Malaysia, Waythamoorthy selaku pengerusi Hindraf menyifatkan sekatan terhadap perhimpunan itu menunjukkan kerajaan cuba mengecewakan usaha-usaha mereka bagi mendapatkan keadilan.
Perhimpunan itu cuba mendapatkan pampasan untuk kira-kira dua juta kaum India di Malaysia yang nenek moyang mereka di bahawa ke negara ini pada tahun 1800-an sebagai sebahagian daripada perkembangan empayar British.
Untuk kes keempat pula, Exco Selangor V Ganabatirau, kata Tuan Ibrahim, menuduh kumpulan Muslim menyerang Kuil Sri Mariamman, di USJ 25, Subang Jaya, Selangor dalam kejadian yang menyebabkan rusuhan di kuil tersebut.
Ganabatirau menjelaskan kemudiannya, bahawa kenyataannya itu dibuat hanya berdasarkan apa yang diketahuinya ketika itu, dan sanggup membuat permohonan maaf atas kenyataannya itu bagi meredakan ketegangan kaum yang tercetus akibat rusuhan yang mengorbankan seorang anggota bomba itu.
Kes terakhir yang dirujuk Tuan Ibrahim, melibatkan Anggota Parlimen Batu Kawan Kasthuriraani Patto yang katanya menghina rakyat Kelantan dengan menjadikan kanak-kanak sebagai objek hiburan setelah pihak kerajaan negeri Kelantan tidak meluluskan lesen hiburan.
Ia merujuk status Kasthuriraani di media sosial Disember tahun lalu berbunyi “Maka adakah kanak-kanak menjadi hiburan?” yang dikepil bersama laporan berita berkenaan dasar Kelantan yang tidak mengelurkan lesen pusat hiburan di negeri itu.
Bagaimanapun, Kasthuriraani statusnya itu langsung tidak menyentuh tentang agama Islam seperti didakwa sesetengah pihak.
Kata Tuan Ibrahim, pihak polis perlu memberi penjelasan tuntas berhubung kelima-lima kes tersebut memandangkan ia menyentuh sensitiviti rakyat Malaysia.
“Lima kes yang melibatkan pemimpin DAP ini sangat kritikal kerana ia telah menyentuh sensitiviti rakyat Malaysia dan boleh mencetuskan ketegangan kaum,” katanya lagi.
Mkini



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/08/27/pas-apa-perkembangan-5-kes-pemimpin-dap/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perincikan 5 Kes Kritikal Pemimpin Dap Ini Tuan Ibrahim

Perincikan 5 Kes Kritikal Pemimpin Dap Ini Tuan Ibrahim

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 261 hits
Apa perkembangan lima kes pemimpin DAP PARTI Islam Se Malaysia menuntut pihak kerajaan dan pihak polis memperincikan perkembangan siasatan kes yang melibatkan lima orang pemimpin DAP Banyak pihak telah membuat laporan polis namun sehingga k...
Pemimpin Dap Terlibat Kumpulan Pengganas Kdn Bertindak Segera Pas

Pemimpin Dap Terlibat Kumpulan Pengganas Kdn Bertindak Segera Pas

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 292 hits
Ramasamy dalang kuasa asing KDN sila bertindak KEMENTERIAN Dalam Negeri dan Kementerian Pertahanan dituntut memberi perhatian serius terhadap tindakan pemimpin politik yang dilihat cenderung terlibat dengan kumpulan yang dilabel pengganas T...
Kontroversi Zakir Naik Pas Salahkan Dap

Kontroversi Zakir Naik Pas Salahkan Dap

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 285 hits
PAS mendakwa parti itu sudah menasihati Dr Zakir Naik supaya berhati hati membicarakan isu politik negara ini namun kenyataan pendakwah dari India itu dipolitikkan DAP Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata pihaknya menyarankan agar Zakir me...
Pemimpin Dap Mahu Komunis Diiktiraf

Pemimpin Dap Mahu Komunis Diiktiraf

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 422 hits
Pas Perak hari ini melahirkan kekhuatiran dengan isyarat awal untuk mewajarkan perjuangan komunis susulan ciapan seorang pemimpin DAP di Twitter apabila mendakwa mendiang datuknya adalah bekas perajurit yang mempertahankan negara semasa Per...
Pemimpin Melayu Ph Ikut Telunjuk Dap

Pemimpin Melayu Ph Ikut Telunjuk Dap

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 318 hits
AKIF DANISYA 20 AUGUST 2019IPOH Isu pengusiran Pendakwah antarabangsa Dr Zakir Naik yang didakwa kehadirannya telah merosakkan keharmonian kaum di Malaysia lantang di mainkan oleh pemimpin DAP hari ini Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Ne...
Tak Puas Hati Isu Zakir Pemimpin Pas Doa Anwar Kekal Bakal Pm

Tak Puas Hati Isu Zakir Pemimpin Pas Doa Anwar Kekal Bakal Pm

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 322 hits
Ia susulan kenyataan Anwar yang tidak bersetuju dengan pendekatan dakwah Zakir yang dilihat menyentuh perkauman di negara ini
Di Antara Lynas Zn Pemimpin Semburit Dan Dap Racist Mana Satu Yang Toksid Dan Paling Merbahaya

Di Antara Lynas Zn Pemimpin Semburit Dan Dap Racist Mana Satu Yang Toksid Dan Paling Merbahaya

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 266 hits
Lynas boleh ditangani dari semasa ke semasa SEMBURIT boleh bertaubat dan berihram setiap tahun itu mereka dengan Tuhan ZN boleh dinasihat diberi tugas belakang tabir Nyatalah DAP racist lebih TOKSID dan merbahaya kepada negara Tadi aku dah ...
Anda Harap Dr M Jadi Boneka Pemimpin Ppbm Tanya Ahli Parlimen Dap

Anda Harap Dr M Jadi Boneka Pemimpin Ppbm Tanya Ahli Parlimen Dap

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 265 hits
Tariq Ismail ialah ahli Majlis Pimpinan tertinggi PPBM PETALING JAYA Seorang ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM hari ini mengkritik seorang ahli Parlimen DAP yang menggesa kajian semula ke atas proses membuat keputusan oleh Majlis Presiden...
Zuraida Tegur Pemimpin Dap Seolah Pertikai Pm

Zuraida Tegur Pemimpin Dap Seolah Pertikai Pm

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 210 hits
MALAYSIAKINI Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin menegur pemimpin DAP susulan dua kenyataan yang dipetik media kelihatan seperti mempersoalkan kepimpinan perdana menteri Katanya pemimpin PH perlu mengikis mentaliti pembangkang dan menyampa...
Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli

Titah Hasrat Dan Pandangan Tuanku

Perlis Tak Ada Airport Tapi Ada Flight

Selamat Hari Raya Aidilfitri Kepada Sahabat Ksdd Yang Tercinta