Pantang Larang Facebook Marketing Kalau Nak Sales Meletup


Cikgu rasa sakit mata sampai kuar darah tenguk FB wall orang bisnes. Ramai tak tahu pantang larang facebook marketing . Masa tu memang cikgu tak taw malu dan tak sedar diri. Walaupun newbie jer masa tu, cikgu kerap buat post tegur dan ajar orang bisnes pantang-larang menulis dan berbisnes di FB ni, betulkan ejaan dan cara bisnes online. Perghhh.
Antara perkara yang cikgu selalu ulang sebut adalah – jangan tag semborono kawan FB anda pada post menjual, tulislah dengan ejaan penuh, kurangkan hardsell. 2018, Alhamdulillah. Mata kita dah kurang sakit tenguk FB wall orang bisnes. Betul takkkkkkk? Ok. Tugas menegur dan educate dah selesai. Jom teruskan berjuang dengan peluh darah dan hati titanium.
Online Seller Perlu Tahu Pantang Larang Facebook Marketing Respon kastemer atau prospek dengan segera – Rajin reply komen di post wall peribadi, wall prospek dan mesej di messenger. Jika engagement kurang, post cepat tenggelam ke bawah. Marketing online di facebook bergerak sangat laju – Kene peka pada perubahan terbaru di media sosial facebook. Sistem facebook bertukar tiap masa – Dulu Up 5 untuk featured photos, sekarang boleh up 6-9 gambar. Audiens di facebook borak guna bahasa santai je atau bahasa wechat tapi pastikan ejaan penuh. Kalau tak tulis tak bukan x. Wujudkan komunikasi 2 hala. Elakkan buat posting syok sendiri. Elert tranding semasa Nak tahu lebih detail Rahsia Iklan Viral Tanpa Diblock Facebook. Jom baca pantang larang facebook marketing lagi dibawah ini sebab banyak lagi tips sebenarnya kalau nak buat iklan dekat facebook supaya orang tak menyampah
Peraturan Facebook Sebenarnya facebook ada meletakkan banyak peraturan di dalam facebook dan ramai peniaga ambil ringan perkara ni sebab tak diberi tahu malah tak pernah tahu ada peraturan yang perlu dipatuhi ketika nak buat sesuatu Posting di media social. Harini saya nak share serba sedikit apa yang anda Wajib tahu tentang posting di facebook.
1) Jangan Menjual ( Direct Sale) di Profile Facebook. Untuk bahasa mudah faham, Facebook dah wujudkan Page sebagai Plartfrom atau kedai untuk kita berniaga. Jadi, apakah kesan jika menjual juga di profile facebook? – Reach dan Enggagement tak tinggi. Potensi besar untuk dibanned dari fb.  Profile Fb umpama rumah, jika anda jual di dalam rumah akan menjadi janggal sebab tujuan utamanya adalah untuk bersocial!
2) Jangan meletakkan “Third Party” dalam posting fb anda. Untuk makluman “Wasap.my/XXX” adalah Third party yang bukan dari WhatsApp. Jadi tiada istilah kenapa tak boleh,bukan WhatsApp dah kena beli dengan Fb ke? Ya betul, tapi link tersebut hak milik dari 3rd Party. Jadi fb sangat tak suka jika ada Third party dalam kawasan dia, lagi pantang kalau anda bawa musuh utama dia seperti YouTuXX.
3) Jangan SPAM di group Ni Usahawan paling suka buat, masuk “dewan orang lain” kemudian dengan rakusnya menjual tanpa minta izin tuan tanah. Anda kena ingat setiap satu perkara ada adab dia dan ada caranya untuk menjual. Bukan sewenangnya anda boleh masuk dan berjual di dewan orang lain melainkan memang dia dah setkan memang khas untuk menjual.
Tapi still tak boleh terlalu kerap posting atau Share sebab ni paling fb tak gemar. Ubah cara dengan posting yang menggalakkan Enggagement. Bonus point.
4) Jangan kaitkan Hal Sensitif menjual anda dengan Hal-Hal yang sangat sensitif bagi ramai orang seperti “Corona Virus, Covid 19 dan lain²”. Fb pun dapat detect jika anda cuba ambil kesempatan dalam kesempitan. Ubah Copywtiting dan jangan libatkan semua isu ni.
Saya harap lepas ni anda jangan ulang lagi kesilapan yang sama dan sentiasa Upgrade diri. Sebenarnya rules dan regulation ni dah lama fb highlightkan tapi ramai dari kita tak gemar untuk tahu Apa yang dibenarkan dan apa yang tak boleh. Apapun best of luck Usahawan. Moga perkongsian ni bermanfaat dan Sirr benarkan jika anda nak Share posting ni supaya lagi ramai Alert.
Engagement Facebook Kena Jaga Buat post cakap nak unfriend orang. Konon nak buat engagement tinggi. Tapi dia tak sedar prospek akan rasa turn off dan unfriend dia senyap-senyap. Terus hilang prospek. Like komen engagement bagai ni kastemer mana tahu sangat game fb lagi-lagi kalau dia tak pernah berpengalaman berbiznes kat facebook.
Selalu yang support ni sesama seller. Sebab tahu benda tu membantu sangat-sangat untuk engagement. So kalau nak unfriend orang senyap-senyap. Utamakan yang mayat hiduplah sebab dorang ni memang confirm dah tak buka facebook.
Jangan Buat Post Mengarut Tolong jangan buat sebaiknya kita elak. Salam semua. Jika uolls betul – betul fokus guna facebook ni sebagai medium untuk berniaga. Ini sedikit pantang larang untuk uolls.
1. Jangan Buat Post Meroyan Jangan posting hal peribadi uolls. Hal family. Hal pasangan. Hal rumah tangga. Hal jiran. Hal orang kampung. Terutamanya kalau ada unsur negatif.
2. Jangan Buat Post Politik Berdiskusi hal politik boleh. Cuma jangan sampai mengecam. Menghina & mengeji. Elakkan. Please… elakkan.
3. Jangan Buat Post Iklan Menjual 25 Jam Yang ni banyak kali tegur dah. Buat juga. Lantak uolls la. Maybe sejak dalam perut. Uolls rajin baca buku tentang jualan kot. Sebab tu celik je mata. Buka facebook. Iklan, iklan,iklan.
Takpelah… akaun fb uolls. Ikut sukalah. Kan uolls pun rajin buat posting. Saya takde kedai. Fb ni la kedai saya. Jangan menyampah kalau nampak iklan saya. Please support. Hotak dia
Pantang Larang TikTok Berbanding Facebook Walaupun tiktok bukan sekapal dengan facebook dan instagram, tapi tiktok pun tak terkecuali untuk ada pantang larang. In fact, pantang larang tiktok lebih strict. Well, korang faham-fahamlah dari mana asal usul keturunan tiktok ni ye.
Kalau dengan facebook atau instagram kita boleh lagi ngelat-ngelat niaga softsell bagai dan sesekali softsell. Kalau dengan tiktok ni, sekali kau buat salah, huh! Mohon maaf la jawabnya. Sebab motif tiktok ni untuk enjoy. Nama pun media social kan.
Sebelum ni rasa macam dah penah bagitau. Tiktok adalah tempat untuk orang yang hatinya sado. Sebab apa? Sebab bila kena kecam korang TAK BOLEH delete komen tu! If korang delete jugak, selamat datang ke dunia zombie. Haa nak main tiktok tu, check dulu. Hati sado tak? Cukup kreatif tak? Yang penting cukup rajin tak?
The post Pantang Larang Facebook Marketing Kalau Nak Sales Meletup appeared first on ANGGUR.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://anggur.uk/pantang-larang-facebook-marketing/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Baru Terfikir Nak Beli Kereta Baru Uyaina Arshad Cuak Tayar Kereta Pecah Dan Meletup

Hiburan Baru Terfikir Nak Beli Kereta Baru Uyaina Arshad Cuak Tayar Kereta Pecah Dan Meletup

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 387 hits
Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad ada berkongsi pengalaman cemas yang dialaminya apabila tayar kereta yang dinaiki tiba tiba sahaja pecah dan meletup ketika dia dalam perjalanan pulang dari sebuah klinik di ibu kota baru baru ini BACA Adv...
2 Kali Gugur Menyesal Tak Pantang Betul Betul Nabila Huda Anggap Punca Susah Nak Hamil Sampai Sekarang

2 Kali Gugur Menyesal Tak Pantang Betul Betul Nabila Huda Anggap Punca Susah Nak Hamil Sampai Sekarang

papar berkaitan - pada 23/7/2021 - jumlah : 227 hits
Pelakon popular Nabila Huda meluahkan rasa sedih dan mengakui menyesal kerana tidak berpantang secara betul selepas keguguran lalu sebanyak dua kali Nabila atau mesra dipanggil Abil mengakui mungkin faktor usia juga memainkan peranan dan ke...
Tiba Tiba Bilik Berbau Hanyir Yang Kuat Masih Ramai Yang Nak Sewa Rumah Itu Walaupun Owner Dah Larang

Tiba Tiba Bilik Berbau Hanyir Yang Kuat Masih Ramai Yang Nak Sewa Rumah Itu Walaupun Owner Dah Larang

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 380 hits
Tiba tiba bilik berbau hanyir yang kuat Masih ramai yang nak sewa rumah itu walaupun owner dah larangSetiap orang mempunyai pengalaman paranormal mistik masing masing Ini sekadar perkongsian sahaja Bagi yang lemah semangat anda tidak digala...
Memang Berdarah Banyak Kami Tengok Pun Rasa Nak Pitam Ezad Lazim Panik Anak Cedera Bergaduh

Memang Berdarah Banyak Kami Tengok Pun Rasa Nak Pitam Ezad Lazim Panik Anak Cedera Bergaduh

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 311 hits
PENYANYI Ezad lazim berdepan detik cemas apabila anak keduanya Putera Muhammad Darwish 6 dikejarkan ke hospital kerana mengalami kecederaan di kepala pada Jumaat
Nak Siap Mandi Di Bilik Sendiri Baru 5 Tahun Elly Mazleen Bangga Anak Dah Pandai Berdikari

Nak Siap Mandi Di Bilik Sendiri Baru 5 Tahun Elly Mazleen Bangga Anak Dah Pandai Berdikari

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 349 hits
Bakal menimang anak keduanya tidak lama lagi penyanyi Elly Mazleen bangga bila mana melihat gelagat anak sulungnya Puteri Sara Sefhia kini makin pandai berdikari menguruskan diri meskipun baru berusia lima tahun Menerusi Instagramnya Elly b...
Hiburan Lebih Selesa Hidup Solo Belum Fikir Nak Ada Komitmen Amelia Henderson

Hiburan Lebih Selesa Hidup Solo Belum Fikir Nak Ada Komitmen Amelia Henderson

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 278 hits
Kegagalan dalam perkahwinan pada tahun 2018 bukan suatu perkara yang mudah pelakon jelita Amelia Henderson untuk melupakannya dengan sekelip mata AdvertisementNamun kematangan yang ditunjuk oleh pelakon tersebut dalam menghadapi segala duga...
Hiburan Lambat Lagi Kot Shuk Sahar Tak Sedia Nak Madukan Isteri

Hiburan Lambat Lagi Kot Shuk Sahar Tak Sedia Nak Madukan Isteri

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 198 hits
Pelawak dan personaliti TV Shuk Sahar memberitahu media bahawa dia masih belum terfikir untuk mempunyai dua isteri meskipun telah mendapat lampu hijau daripada isterinya Rossalenna Natassyiah Asshaferah Ujar Shuk dia memahami konteks ayat y...
Orang Tua2 Nak Jalan Pun Tak Boleh Nak Vaksin Pi Mana Paris Rita Rudaini

Orang Tua2 Nak Jalan Pun Tak Boleh Nak Vaksin Pi Mana Paris Rita Rudaini

papar berkaitan - pada 11/7/2021 - jumlah : 272 hits
Tindakan pelakon jelita Rita Rudaini yang didakwa memberikan pendapat mengenai vaksinasi bagi mengekang penularan wabak Covid 19 di InstaStory miliknya mengundang perhatian netizen di laman Twitter Menerusi dua InstaStory tersebut pelakon b...
Rina Mohon Maaf Nak Aunty Suap Buat Hatinya Tersentuh

Rina Mohon Maaf Nak Aunty Suap Buat Hatinya Tersentuh

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 216 hits
MALAYSIAKINI Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat Rina Harun memohon maaf berhubung tindakannya menyuapkan makanan kepada anak perempuan pemuzik Caliph Buskers Fendi Adlun Melalui satu foto yang dimuat naik di media sosial Rin...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan