Panduan Untuk Ke 12 Restoran Makanan Jepun Halal Di Osaka


 
Mencari makanan halal di Osaka seperti Takoyaki atau Okonomiyaki? Jika ini adalah makanan ringan kegemaran anda dari pasar malam tempatan anda, maka anda harus tahu bahawa ia berasal dari Osaka! Direka sebagai ‘dapur negara’ kerana peranan utamanya dalam perdagangan beras semasa zaman Edo, ia bergabung dengan Tokyo dan Kyoto sebagai salah satu dari tiga pusat masakan utama Jepun! Oleh itu, kami benar-benar memberitahu bahawa kini terdapat pelbagai restoran Jepun yang mesra Islam di sini. Mari kita periksa mereka dan sertai kami dalam pengembaraan gastronomi halal di Osaka!
 
Tip: Ia hanya 45 minit perjalanan menaiki kereta api untuk perjalanan dari Osaka ke Kyoto jadi kami sangat mengesyorkan lawatan ke sana! Selain itu, kami mempunyai panduan makanan yang berguna untuk makanan Jepun halal di Kyoto dan banyak panduan perjalanan untuk anda!
 
Sojibo Terus memburu makanan halal anda sebaik sahaja anda turun dari kapal terbang di Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai (KIX). Rumah ke pada bukan satu, bukan dua tetapi TIGA restoran bersertifikat halal yang menyajikan hidangan asli Jepun, ia juga menempatkan 15 restoran lain dengan menu tanpa babi dan bebas alkohol (walaupun tidak ketat halal)! Kami akan bermula dengan restoran bersertifikat halal pertama di sini – Sojibo!

 
Sojibo oleh Gourmet Kineya adalah halal yang diiktiraf oleh Agensi Perundingan & Latihan Halal Malaysia (MHCT). Ia memasak pelbagai jenis soba nipis buatan tangan yang boleh dipesan sama ada sejuk di atas dulang buluh dengan sos mencelup, atau dalam sup panas.
 
Anda boleh membuat pilihan anda untuk makan bersama dengan soba anda, seperti karami daikon parut panas, hirisan keladi, sayuran, telur, tempura udang atau itik dan pelbagai lagi. Bagi yang suka makan, kami mencadangkan set yang dilengkapi dengan semangkuk tambahan nasi yang dihiasi sama ada tempura udang atau potongan ayam!

 
Apa yang menarik di sini adalah bahawa anda dapat hasilkan wasabi anda sendiri.
 
Tip: Jika anda tidak dapat menghabiskan wasabi, Restoran menyediakan beg plastik kecil untuk anda membawanya pulang. Idea cenderamata yang hebat!
 
Mee soba terkenal dengan manfaat kesihatan mereka. Secara semulajadi ia mempunyai rendah kalori dan lemak, mereka juga mengandungi tahap polifenol yang tinggi untuk mencegah penyakit jantung, yang melawan radikal bebas dan serat untuk meningkatkan sistem pencernaan!
 
Status Halal: Disahkan Halal (oleh Agensi Perundingan & Latihan Halal Malaysia)
Untuk tempahan: (+81) 07-2456-6519
Waktu operasi: Setiap hari 7 pagi hingga 10 malam (tempahan terakhir 9.30 petang)
Harga: 320 hingga 1580 yen
Alamat: Terminal Lapangan Terbang Kansai International 3F, 1-Naka, Senshu-kuko, Tajiri-cho, Sennan-gun, Osaka
Arah:

 
Oragasoba Sekarang menuju ke KIX, kami ingin memperkenalkan anda ke restoran soba lain yang disahkan halal oleh MHCT. Oragasoba adalah restoran soba kedua di lapangan terbang oleh Gourmet Kineya sehingga anda tahu orang-orang di belakang syarikat itu mempunyai komitmen yang kuat terhadap makan halal Jepun!

 
Restoran menyajikan hidangan kari halal juga!
 
Nota: Minuman beralkohol dijual di sini jadi kami menyarankan makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Status halal: Bertauliah Halal (oleh Agensi Perundingan & Latihan Halal Malaysia), alkohol yang disampaikan
Untuk tempahan: (+81) 07-2456-6046
Waktu operasi: Setiap hari 11 pagi hingga 10 malam (tempahan terakhir 9.30 petang)
Harga: 194 hingga 960 yen
Alamat: Aeroplaza 3F, Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai, Senshukuko Kita1, Izumisano-shi, Osaka 549-0001
Arah:

 
U-Don (ざ · U-don) Seterusnya retoran lain yang menyajikan makanan halal ialah The U-Don! U-Don mempunyai Sanuki udon, sejenis mi tepung gandum tebal dari rantau Shikoku yang mudah dikenal pasti dengan bentuk segiempat dan rata ditepi.

 
The U-Don menyediakan konsep layan diri. Pertama, ambil dulang dan pilih jenis hidangan udon yang anda suka. Hidangan udon boleh diplih panas seperti udon panas dan sup shoyu hingga hidangan yang lebih panas untuk musim panas, zaru (dingin) udon. Seterusnya, beralih ke seksyen makanan yang hangat di mana anda boleh memilih pilihan tambahan seperti bola ikan, lobak rebus dan pelbagai tempura.
 

Tidak puas? Muatkan dulang anda dengan lebih banyak makanan dari pemilihan seterusnya yang terdiri daripada inari (tauhu goring berinti nasi) dan nigiri (nasi). Akhir sekali, bawa dulang yang sarat makanan kepada juruwang yang akan mengira bil anda. Senang bukan! Oh, dengan cara ini, anda juga dapat menikmati teh hijau panas atau sejuk seberapa anda mahu kerana ianya Free-flow!
 
Status Halal: Disahkan Halal (oleh Agensi Perundingan & Latihan Halal Malaysia)
Untuk tempahan: (+81) 07-2456-6515
Waktu operasi: Setiap hari 7 pagi hingga 10 malam (tempahan terakhir 9.30 petang)
Harga: 450 hingga 760 yen
Alamat: Di dalam Kuukou Minami Noren, Lapangan Terbang Antarabangsa Kansai Terminal 1 2F, 1 Senshukukoukita, Izumisano-shi, Osaka-fu 549-0001
Arah:

 
 
3 te’ cafe’ Sentiasa mahu mencuba daging lembu Kobe tetapi tidak dapat mengisi Kobe ke dalam perjalanan anda? Kini anda boleh menikmati daging lembu di Osaka! Kafe ini menghidangkan makanan lengkap dengan daging Kobe, lengkap dengan pembuka selera dan pencuci mulut.

 
Perkara terbaik tentang 3 te’ ini mereka mengadakan pertemuan dengan sesama Muslim setiap tiga bulan! Sempurna jika anda mahu berjumpa dengan beberapa rakan semasa melancong.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, tanpa alkohol, bebas daging babi
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
Tempahan : [email protected]
Waktu Operasi: Selasa, Khamis & Ahad: 11.30 pagi-4 petang, Rabu, Jumaat & Sabtu: 11.30 pagi-4 petang, 6 petang hingga 10 malam (Ditutup pada hari Isnin)
Harga : 800 hingga 5000yen
Alamat : 1 Chome-10-17 Nishishinsaibashi, Chūō-ku, Ōsaka-shi, Ōsaka-fu 542-0086, Jepun
Laman web | Facebook | Instagram
 

 
Minokichi Shinsaibashi Anda harus mencuba makanan halal kaiseki di Minokichi Shinsaibashi! Minokichi Shinsaibashi adalah sebahagian daripada rantaian restoran Minokichi yang mengkhususkan diri dalam kyo-kaiseki, atau masakan tradisional Kyoto, dalam format multi-kursus yang menarik di hidangan pinggan dan mata.

 
Berada dari berabad-abad yang sejak tahun 1716, Minokichi bermula sebagai restoran vegetarian yang tidak menyediakan daging babi. Hari ini, restoran itu masih tidak menggunakan daging babi untuk hidangannya dan juga menawarkan menu mesra Muslim yang diluluskan oleh Majlis Kyoto untuk Hal Ehwal Syariah dan Halal. Di samping itu, makanan dan perasa dari menu juga bebas daripada alkohol atau mirin (sake manis).
 
Restoran ini juga menyajikan hidangan makan tengah hari yang lebih mesra poket yang memuaskan.
 
Makanan istimewa di atas hanya tersedia untuk pelanggan Muslim melalui tempahan sebelum dan pembatalan akan diterima secara percuma jika dibuat 2 hari lebih awal!
 
Tip: Selain cawangan di Shinsaibashi, menu halal yang sama juga terdapat di restoran Kyoto, Tokyo, dan Yokohama.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, tanpa alkohol, bebas daging babi
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Untuk tempahan: + 81-6-6245-6789
Waktu operasi:
Isnin-Jumaat 11 pagi – 3 petang (pesanan terakhir 2.30 petang) / 5 petang – 10 malam (terakhir pesanan 9 malam)
Sabtu 11 pagi – 10 malam (terakhir pesanan 9 malam)
Ahad & Cuti 11am – 9 malam (terakhir pesanan 8 malam)
Harga: 2700 yen ~
Alamat: Osaka Toyota Building B1, 4-3-11, Minamisenba, Chuo-ku, Osaka-shi, Osaka, 542-0081
Arah:
 

 
Ayam-ya Namba Setelah pertama kali dibuka di Tokyo, Kyoto dan Malaysia, rantaian ramen popular ini dibuka di Namba hanya beberapa tahun lepas! Terletak berhampiran dengan tempat-tempat membeli-belah, Ayam-ya menyajikan ramen berperisa. Cuba sup ‘extra-broth’ mereka, masukkan beberapa telur dan sos pedas. Satu perkara yang pasti – anda akan merasakan hidangan yang tidak dapat dilupakan.
 
Tidak seperti kedai ramen lain, restoran ini sebenarnya mempunyai pilihan ramen kering! Campurkan semua topping, mi dan sos sebelum anda mengaul ramen kering. Dan selepas anda selesai dengan mi, akhiri makanan anda dengan menambah nasi ke dalam sos yang tersisa dan topping. Campurkannya dan nikmati makanan yang tinggal!

 
Sekiranya anda sudah muak dengan ramen, pilih hidangan karaage ayam mereka

 
Tip: Mereka mempunyai ruang sembahyang supaya anda boleh melakukan solat di sini sebelum / selepas makan!
 
Status Halal: Disahkan Halal (oleh Yayasan Halal Jepun)
Tempahan : (+81) 50-1290-7105
Waktu operasi : 11.30 pagi hingga 2.30 petang, 6 malam hingga 9.30 malam (ditutup pada hari Selasa)
Harga : 680 yen ~
Alamat : 1-10-7, Nippombashihigashi, Naniwa-ku Osaka-shi, Osaka 556-0006
Facebook | Instagram

 
 
Ukihashi Jika anda mahu merasakan diri anda dalam makan malam rasmi Jepun, rasainya di Hotel Granvia Osaka untuk makanan yang mesra dan muslim di Ukihashi!
 
Di sini, anda boleh menikmati masakan Jepun asli menggunakan bahan-bahan bermusim, disajikan dengan cara visual yang menakjubkan yang dijamin menggembirakan anda! Restoran ini mempunyai bilik makan peribadi yang menawarkan pemandangan panorama yang mengagumkan yang dijamin menjadikan pengalaman bersantap yang tidak dapat dilupakan.

 
Di Ukihashi, menu mesra-Muslim adalah bebas daging babi dan bebas alkohol. Menu mesra-Muslim terdiri daripada kotak bento untuk makan tengahari atau menu tradisional Jepun untuk makan malam. Hanya ayam dan daging yang diperakui halal digunakan. Susu dan bumbu lain yang digunakan untuk menu halal mereka tidak mengandungi alkohol.
 

Walaupun hidangan bukan halal lain disediakan di dapur yang sama, restoran itu memberi jaminan kepada kami bahawa perkakas memasak dan perkakas dapur yang digunakan untuk menyediakan makanan yang mesra Islam dipisahkan dari makanan yang digunakan untuk makanan bukan halal. Walau bagaimanapun, ambil perhatian bahawa plat makan dan cutleries adalah sama seperti yang digunakan untuk menu bukan halal mereka. Alkohol juga dijualkan dalam restoran. Oleh itu, kami mencadangkan makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 

Anda diingatkan untuk membuat tempahan dari menu mesra Muslim sekurang-kurangnya empat hari lebih awal .
 
Tip: Jika anda bercadang untuk menginap di Hotel Granvia Osaka, sejadah dan penunjuk qibla disediakan atas permintaan.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol ada dijual bersama
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Tempahan: 81-6-6344-1235 (hotel utama)
Waktu operasi:
Makan Tengahari – 11.30 pagi hingga 3 petang (Pesanan Terakhir 2pm), Makan Malam – 5 petang hingga 10 malam (Terakhir Pesanan 9 malam)
 
Nota: Pemberitahuan awal 3 hari diperlukan
Harga: Halal Bento Box 4200 yen, Halal Kaiseki Course 8300 yen
Alamat: 3-1-1, Umeda, Kita-ku, Osaka, 530-0001
 
*Info Baik ! Fleuve, yang terletak di hotel yang sama, adalah restoran mewah yang mengkhususkan diri dalam masakan fusion Perancis yang juga menawarkan menu mesra Muslim. Periksa mereka jika anda berminat!
 
Uemachi Jika anda ingin menjamu selera seperti keluarga diraja di suasana seperti feudal yang mewah, maka pergi ke Uemachi di Sheraton Miyako Hotel Osaka! Di sini, anda dapat merasakan diri anda dalam zaman Muromachi dan Momoyama dalam suasana seperti rumah ketika sedang berpesta dengan set bento halal!

 
Uemachi bangga dengan hidangan masakan Jepun tradisional dan kontemporari yang hanya menggunakan bahan-bahan segar dalam musim. Dengan semangat omotenashi (hospitaliti Jepun yang terkenal di dunia), anda boleh menjangkakan perkhidmatan yang sempurna sementara makanan bento mereka disahkan halal oleh Majlis Kyoto untuk Hal Ehwal Syariah dan Halal.
 
Ambil perhatian bahawa hidangan halal dimasak di dapur halal yang berasingan dan anda perlu membuat tempahan sekurang-kurangnya tiga hari lebih awal kerana makanan adalah terhad kepada 20 set sehari.
 
Tip: Jika anda menginap di Sheraton Miyako Hotel Osaka, anda boleh meminta sejadah dan kompas qibla. Hotel ini juga mempunyai restoran lain iaitu ‘eu’ yang menyajikan sarapan bufet halal!
 
Status halal: Set bento Halal yang disahkan (Disahkan oleh Majlis Kyoto untuk Hal Ehwal Syariah dan Halal)
Untuk tempahan: + 81-6-6773-1253
Waktu operasi:
Sarapan pagi – 7 pagi hingga 10 pagi
Makan tengah hari – 11.30 pagi hingga 2.30 petang
Makan malam – 5 petang hingga 9.30 malam
Alamat: 6-1-55, Uehommachi, Tennoji-ku, Osaka-shi, Osaka
Arah:

 
 
Ramen Honolu Adakah anda sukakan ramen pedas? Anda tentu tidak akan kecewa dengan apa yang ditawarkan Ramen Honolu! Terletak di Namba, kami mendengar ia adalah restoran halal ramen pertama yang pernah dibuka di Osaka!
 

Restoran ini menyajikan hidangan ramen yang berenang di dalam ayam berperisa. Kuahnya yang pekat dibuat dari hasil rebusan ayam yang halal. Rebusan ayam tersebut dibiarkan mendidih selama lapan jam, jadi percayalah kami apabila kami mengatakan bahawa sup itu … umami kesempurnaan! Bahagian yang terbaik adalah anda juga boleh memilih tahap kepedasan anda, mulai dari ringan hingga pedas hingga pedas tambahan, jadi untuk pecinta cili di luar sana, bergembiralah!
 
Adalah lazim untuk menuang apa sahaja sup yang sisa ke dalam semangkuk nasi supaya anda boleh menikmati baki-baki kuah mereka yang sedap.
 

Sekiranya ramen dan nasi sahaja tidak mengisi perut anda, anda boleh memesan hidangan dari menu seperti gayoza Nikkoken yang disahkan halal terkenal, dan ayam panggang halal dengan nasi.
 
Nota: Walaupun restoran tidak bersertifikat halal, semua ramuan yang digunakan adalah halal. Minuman beralkohol juga dijual, jadi kami mencadangkan untuk makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Tip: Ruang solat boleh didapati di restoran untuk pelawat Islam.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol disediakan
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Untuk tempahan: 06-6710-9604
Waktu operasi:
11.30 pagi – 2.30 petang (makan tengah hari) /5.30 malam – 9.30 malam (makan malam), setiap hari
Harga: 780 yen ~
Alamat: 1F, 2-5-27 Motomachi, Naniwa-ku, Osaka-shi, Osaka 556-0016
Arah:

 
 
Tsuki no Odori Bergembiralah jika anda seorang peminat ayam! Tsuki no Odori, yang terkenal dengan hidangan ayam mereka, menyajikan menu halal mereka setiap hari. Mereka sangat berhati-hati untuk memastikan hidangan halal memenuhi standard dan harapan pengunjung.
 

Pot hot miso mereka dan periuk aya, hot pot dibuat untuk berkongsi dengan sekurang-kurangnya 2 orang, jadi ini adalah tempat yang sempurna untuk makan bersama rakan-rakan perjalanan anda!
 

Anda tidak boleh melepaskan sashimi khas mereka – ya, ayam sashimi
 
Nota: Adalah lebih baik untuk membuat tempahan sebelum melawat terutamanya jika anda pergi dalam sekumpulan 4 atau lebih, kerana walaupun mereka mempunyai makanan halal, bilangan hidangan adalah terhad.
 
Status halal: Ada daging halal
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Untuk Tempahan: E-mel [email protected] / Panggilan + 81-6-6213-9988
Waktu operasi: 4 petang – 12 pagi (Tempahan terakhir pukul 11:00 petang). Ditutup pada Khamis
Harga: 2100 yen ~
Alamat: 24K Bld.2F, 1-1-11, Dotombori, Chuo-ku Osaka-shi, Osaka
Arah:

 
Bulls Sekiranya anda lebih suka makan daging, pergi ke Bulls untuk shabu-shabu halal, steak dan sukiyaki! Sekiranya anda kelaparan, mereka ada berkhidmat untuk sukiyaki dan shabu-shabu untuk makan malam (anda akan mempunyai 90 minit untuk memakan semua daging yang anda boleh).

 
Mereka menggunakan dapur dan plat dapur yang berbeza untuk makanan halal mereka dan menyimpan daging secara berasingan. Berita baik untuk pelajar – mereka juga mula menawarkan diskaun jika anda menunjukkan kad pelajar anda apabila memesan makanan halal mereka!
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol disediakan
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Untuk tempahan: (+81) 6-6647-0555
Waktu operasi: 11 pagi – 3 petang (Tempahan terakhir pukul 2.30 petang), 5 petang – 10 malam (Tempahan terakhir pukul 9.30 malam)
Harga:
Makan tengahari – 1500 yen (set makan tengahari Sukiyaki)
Makan malam – 5000 yen (semua-anda-boleh-makan sukiyaki dan shabu-shabu), 3500 yen (sukiyaki dan shabu-shabu ditetapkan untuk satu), 3500 yen (set stik untuk satu)
Alamat: OCAT Mall 5F, 1-4-1, Minatomachi, Naniwa-ku, Osaka

 
 
Matsuri Dan akhirnya sekali, untuk melengkapkan senarai, kami membawa anda ke restoran pertama yang menjual halal takoyaki di Jepun – Matsuri! Matsuri, yang bermaksud ‘perayaan’ dalam bahasa Jepun, menyajikan hidangan Jepun yang popular seperti takoyaki, okonomiyaki dan ramen pada harga berpatutan!
 

Ambil perhatian bahawa walaupun restoran itu tidak diperakui halal, langkah-langkah telah diambil untuk memastikan semua bahan yang masuk ke dalam hidangan adalah halal. Walau bagaimanapun, minuman beralkohol disajikan di restoran, jadi kami mencadangkan untuk menjamu selera dengan budi bicara anda sendiri.
 
Akhiri hidangan anda dengan pencuci mulut tempatan seperti takoyaki pancake atau oshiruko (sup kacang merah)!
 
Apa yang membezakan restoran ini ialah ia tidak menggunakan apa-apa barang pra-sejuk atau pra-masak, maka sebutkan makanan segar dan lazat! Mereka juga mempunyai sudut mini runcit di mana anda boleh membeli bahan makanan yang mesra Islam seperti bumbu dan ramen segera!

 
Samurai Ramen Umami – ramen segera dijual di restoran. Walaupun tidak diperakui halal, ia tidak mengandungi sebarang produk haiwan atau alkohol.
 
Tip: Ruang solat boleh didapati di restoran untuk pelawat Islam.
 
Status halal: Daging halal boleh didapati, alkohol disediakan
 
* Oleh kerana restoran tidak bersertifikat halal, sesama umat Islam dinasihatkan untuk makan mengikut budi bicara mereka sendiri
 
Untuk tempahan: + 81-06-6940-6633
Waktu operasi: Harian 11 pagi – 2 petang (makan tengah hari) / 5 petang – 12 pagi (makan malam)
Harga: 280 yen ~
Alamat: 3-27-17 Yoshino, Fukushima-ku, Osaka-shi, Osaka 553-0006
Arah:

 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Panduan Untuk Ke 12 Restoran Makanan Jepun Halal Di Osaka appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/panduan-untuk-ke-12-restoran-makanan-jepun-halal-di-osaka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Penginapan Terbaik Di Osaka Berhampiran Makanan Halal

10 Penginapan Terbaik Di Osaka Berhampiran Makanan Halal

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 359 hits
Makan makanan yang baik selalu mengembirakan hari untuk ramai orang Dan mempunyai tempat tinggal yang berhampiran dengan sumber makanan ianya pasti bonus Jika anda adalah orang yang sukakan makanan sedap anda pasti suka senarai 10 penginapa...
Status Halal 13 Makanan Dikeluarkan Jakim Yang Sering Didebatkan Netizen

Status Halal 13 Makanan Dikeluarkan Jakim Yang Sering Didebatkan Netizen

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 843 hits
Halal didefinisikan oleh Kamus Bahasa Melayu sebagai dibolehkan untuk melakukan sesuatu mengikut undang undang Islam atau perkara yang tidak ditegah oleh syarak Menurut Azarudin Zuina dan Wahairi Mahmud dalam kajian mereka menyatakan pula t...
Mencari Makanan Dan Minuman Yang Halal Itu Satu Kewajipan Ekspo Halal Malaysia 2019

Mencari Makanan Dan Minuman Yang Halal Itu Satu Kewajipan Ekspo Halal Malaysia 2019

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 443 hits
Assalamualaikum Mencari jodoh yang baik itu adalah pilihan yang terbaik untuk kita kerana kita akan hidup susah dan senang bersamanya Dalam mencari jodoh itu pekara penting yang harus kita ambil berat tentang sumber pendapatan kita makanan ...
Halalkah Restoran Jepun Dan Korea Di Malaysia

Halalkah Restoran Jepun Dan Korea Di Malaysia

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 381 hits
Hanya melihat pelayan bertudung dan dikunjungi ramai pelanggan Melayu restoran itu dianggap menyediakan makanan halal Itulah senario bagi menggambarkan betapa tipisnya penanda aras kebanyakan masyarakat Melayu beragama Islam di negara ini d...
Restoran Makanan Segera Bukan Tempat Belajar

Restoran Makanan Segera Bukan Tempat Belajar

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 498 hits
1 Dulu kat restoran boleh hisap rokok Jadi bila orang hisap rokok kat meja makan sebelah bayi pun walaupun dari sudut moral dan etika itu buruk tapi dari segi undang undang ia tidak salah Jadi paling tidak pun orang cuma boleh tegur dan vir...
Cerita Lawatan Ke Jepun 8 Penarik Beca

Cerita Lawatan Ke Jepun 8 Penarik Beca

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 276 hits
Satu pemandangan yang menarik hati saya ialah kewujudan penarik beca di Jepun Memang betul betul tarik dengan tulang empat kerat bukan kayuh macam kat Melaka tu Saya terlihat banyak penarik beca di kawasan tempat menjual ole ole di Akasuka ...
Kajian Di Jepun Dapati Kucing Boleh Tahu Namanya Dipanggil Tetapi Mungkin Kadang Kadang Pilih Untuk Buat Dek Sahaja

Kajian Di Jepun Dapati Kucing Boleh Tahu Namanya Dipanggil Tetapi Mungkin Kadang Kadang Pilih Untuk Buat Dek Sahaja

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 490 hits
Kucing dikatakan berupaya untuk mengetahui namanya dipanggil sama seperti anjing menurut kajian yang dilakukan oleh penyelidik Jepun Penyelidikan yang dibuat kumpulan berkenaan bertujuan untuk melihat bagaimana reaksi kucing terhadap perkat...
Tsunami Mega Bakal Landa New Zealand Bencana Lebih Dahsyat Daripada Di Jepun

Tsunami Mega Bakal Landa New Zealand Bencana Lebih Dahsyat Daripada Di Jepun

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 233 hits
HAMPIR sebulan rakyat New Zealand khususnya dikejutkan dengan kejadian serangan pengganas di Christchurch kini mereka digegarkan pula dengan berita gempa bumi dan tsunami mega yang bakal melanda negara itu Jangkaan itu dibuat berdasarkan ka...
Zahid Pemimpin Jepun Bunuh Diri Bila Gagal Pinda Perlembagaan

Zahid Pemimpin Jepun Bunuh Diri Bila Gagal Pinda Perlembagaan

papar berkaitan - pada 12/4/2019 - jumlah : 317 hits
Presiden Umno Zahid Hamidi mendakwa pemimpin Jepun melakukan harakiri atau bunuh diri jika gagal mendapat sokongan majoriti bagi meminda perlembagaan Zahid berkata demikian mengulas kegagalan kerajaan Pakatan Harapan meminda Rang Undang und...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte