Mencari Makanan Dan Minuman Yang Halal Itu Satu Kewajipan Ekspo Halal Malaysia 2019







Assalamualaikum 

Mencari jodoh yang baik itu adalah pilihan yang terbaik untuk kita, kerana kita akan hidup susah dan senang bersamanya. Dalam mencari jodoh itu pekara penting yang harus kita ambil berat tentang sumber pendapatan kita, makanan dan minuman kita. Adakah dari sumber yang halal atau haram ? 

Makanan dan minuman mempengaruhi kehidupan kita. Terdapat banyak kesan-kesan buruk yang disebut oleh para ulama akibat daripada pengambilan makanan dan minuman yang haram.Mencari yang halal itu menjadi kewajipan kita.

Maksudnya: " Wahai sekalian manusia! makanlah dari apa yang ada dibumi yang halal lagi baik; dan janganlah kamu ikut jejak langkah syaitan kerana sesungguhnya syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu. "

Yelah kita nak bagi pada isteri dan anak-anak kita mestilah yang terbaik, takkan yang tak elokkan ? 

Dan satu pekara penting elakkan makanan syubhah,  Perkara syubhah ertinya perkara yang berada dalam kesamaran, tidak jelas hukumnya sama ada halal atau haram. Mencari sesuatu yang halal itu adalah wajib bagi umat Islam.

Lagilah sekarang lambakan pelbagai jenis makanan yang dijual, kadang-kadang kita was-was. Salah satu cara untuk ketahui produk-produk halal dengan pergi ke Ekspo Halal Malaysia 2019.  

Kementerian Pembangunan Usahawan dengan kerjasama agensinya, SME Corporation Malaysia (SME Corp Malaysia) akan menganjurkan Ekspo Halal Malaysia 2019 pada 24 hingga 26 Januari bagi mempromosi produk dan perkhidmatan halal Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS) di Malaysia.
Terdapat kompenan yang menarik sepanjang Ekspo Halal Malaysia 2019 iaitu pameran, padanan perniagaan oleh SME Corp Malaysia, “Facebook Live” Bersama wakil kementerian dan agensi,sesi perbincangan ringkas serta penyampaian Anugerah Cabaran Inovasi Islam dan sesi business matching.
Bagi pameran sebanyak 320 booth pameran yang mempromosikan produk dan perkhidmatan halal oleh usahawan export-readyyang melibatkan enam bidang iaitu makanan dan minuman (F&B), bahan ramuan, bioteknologi, kosmetik, penjagaan kesihatan dan farmaseutikal serta logistik.
Menariknya terdapat perkongsiaan ilmu (Knowledge Sharing) yang terdiri daripada lima sesi Pocket Talk, 3 sesi forum, dua sesi singgah santai selebriti yang melibatkan agensi seperti SME Bank Berhad, JAKIM, EXIM Bank, Matrade, Federation of Malaysian Freight Forwarders dan lain-lain.
Sebenarnya ini merupakan peluang terbuka kepada usahawan yang berminat nak tahu tentang keperluan untuk eksport ke Jepun dan menjadi sebahagian daripada rantaian bekalan pasaran Halal global boleh datang ke pocket talk untuk mendapatkan info secara lengkap (klik di sini)  dengan mengikuti sesi yang telah dijadualkan. 
Cuba teka siapa selebriti yang akan berada di Malaysia Expo Halal 2019? 
Fara Fauzana, Faizal Ismail dan ramai lagi ! Jumpa di sana! 
Paling di tunggu-tunggu adalah sesi business matching di mana terdapat 300 sesi padanan perniagaan dengan 20 pembeli dari Jepun dan syarikat besar dari negara Malaysia dan Jepun. Selain itu,sesi padanan ini dapat memperluaskan dan meningkatkan pasaran produk halal Malaysia ke Jepun.
Dengan memanfaatkan reputasi Malaysia di seluruh dunia sebagai hab Halal global terkemuka, Ekspo Halal Malaysia 2019 bertujuan dan Bertemakan "Malaysia ke Jepun Untuk Olimpik 2020" memberi peluang kepada PKS Malaysia untuk mengeksport produk dan perkhidmatan Halal mereka ke Jepun. Acara ini bersedia untuk menyediakan PKS tempatan ke Sukan Olimpik & Paralimpik Tokyo 2020 (Tokyo 2020) dengan menyediakan komuniti PKS tempatan dengan peluang perdagangan dan rangkaian yang luas yang terdapat di pasaran Halal Jepun yang menarik dan terus berkembang, yang terus didorong oleh Tokyo 2020 yang akan datang.






Pada 8 Januari 2019 telah berlangsungnya Pra Pelancaran Ekspo Halal Malaysia 2019 yang telah disempurnakan oleh YB Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof, Menteri Pembangunan Usahawan.  
Kita jumpa di sana ya, pada 24 hingga 26 Januari. 

Di mana ? 
Di mana lagi, mestilah di Kuala Lumpur Convention Centre (KLCC)
Ekspo MHE 2019 akan dibuka mulai 24 hingga 26 Januari 2019 dari 9.00 pagi - 6.00 petang (Khamis-Sabtu).

masuk adalah percuma. 
Nak tahu lebih lanjut lagi, boleh layari lawan web http://www.halal-expo.my


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.akupenghibur.com/2019/01/mencari-makanan-dan-minuman-yang-halal-itu-satu-kewajipan-Ekspo-Halal-Malaysia-2019.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+JomSenyumBersama

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Malaysia Perlu Minum Satu Sudu Minyak Kelapa Sawit Setiap Hari Tun M

Rakyat Malaysia Perlu Minum Satu Sudu Minyak Kelapa Sawit Setiap Hari Tun M

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 863 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir berharap semua rakyat Malaysia supaya meminum satu sudu kelapa sawit setiap hari sebagai menyahut kempen Sayangi Sawitku Beliau turut memberikan contoh satu negara berpenduduk 1 billion yang tidak dinamakan j...
Laporan Mutakhir Dari Satu Satunya Warga Malaysia Di Bumi P Lest1n

Laporan Mutakhir Dari Satu Satunya Warga Malaysia Di Bumi P Lest1n

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 245 hits
LAPORAN AKHIR PERKEMBANGAN DI GAZA Setakat ini saluran berita Shehab menyebutkan bahawa serangan di Gaza sejak jam 5pm sehingga jam 6 30am pagi tadi melibatkan 7 markas latihan mujah1d1n diserang r0ket 5 buah bangunan musn h total 2 Pos kaw...
Malaysia S Stock Market Is Asia S Only Loser Of 2019

Malaysia S Stock Market Is Asia S Only Loser Of 2019

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 303 hits
The euphoria following Malaysia s historic election last May has faded leaving its stock market as Asia s only one in the red this year The benchmark FTSE Bursa Malaysia KLCI index has fallen more than 1 percent so far in 2019 the only decl...
Adakah Minuman Sukan Itu Baik Untuk Tubuh

Adakah Minuman Sukan Itu Baik Untuk Tubuh

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 328 hits
Minuman sukan merupakan minuman wajib untuk ahli sukan Minuman yang hadir dalam pelbagai warna ini dikatakan dapat membantu atlet ketika mereka sedang bersenam atau melakukan aktiviti sukan Meminum minuman ini juga turut diamalkan oleh indi...
Juara Pertandingan Fastest Pizza Maker Malaysia 2019 Speedy Wanli

Juara Pertandingan Fastest Pizza Maker Malaysia 2019 Speedy Wanli

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 357 hits
Kepantasan dan kualiti jelas fokus utama bagi pertandingan Domino s Pizza Fastest Pizza Maker yang berlangsung di cawangan ke 200 Domino s Pizza iaitu Galleria Cyberjaya 14 pembuat piza terkemuka daripada seluruh Malaysia memaparkan aksi da...
Tahun 2019 2022 Adalah Dimana Dunia Akan Mengalami Kemarau Panjang Adakah Ini Satu Petanda

Tahun 2019 2022 Adalah Dimana Dunia Akan Mengalami Kemarau Panjang Adakah Ini Satu Petanda

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 499 hits
Agensi Meteorologi dan Geofizik menyatakan bahawa kemarau panjang akan melanda dunia Agensi itu meramalkan kemarau panjang akan bermula 2019 sehingga 2022 Rizab air dunia pada ketika itu hanya tinggal 3 sahaja Apa maksud disebalik ramalan i...
10 Penginapan Terbaik Di Osaka Berhampiran Makanan Halal

10 Penginapan Terbaik Di Osaka Berhampiran Makanan Halal

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 358 hits
Makan makanan yang baik selalu mengembirakan hari untuk ramai orang Dan mempunyai tempat tinggal yang berhampiran dengan sumber makanan ianya pasti bonus Jika anda adalah orang yang sukakan makanan sedap anda pasti suka senarai 10 penginapa...
Pemerintah Bentuk Kemitraan Industri Makanan Dan Minuman Dengan Petani

Pemerintah Bentuk Kemitraan Industri Makanan Dan Minuman Dengan Petani

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 268 hits
Kementerian Perindustrian aktif mendorong para pelaku industri makanan dan minuman berbasis agro untuk bersama sama mengembangkan rantai pasok melalui pola kemitraan dengan petani dan kelompok usaha tani termasuk dalam penerapan teknologi r...
Park Smartly Wakil Malaysia Bagi Peringkat Akhir Aws Hackdays 2019 Di Singapura

Park Smartly Wakil Malaysia Bagi Peringkat Akhir Aws Hackdays 2019 Di Singapura

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 248 hits
Baru baru ini telah berlangsungnya peringkat akhir AWS Hackdays 2019 Hack for Good di KL Eco Bangsar Di mana tahun ini empat kategori telah dipertandingkan adalah HealthTech AgriTech SmartCity dan Fintech Pada peringkat akhir ini memperliha...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Dap Lagi Ambil Tindakan Begini Meggajarnya

Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap