Panduan Ajar Anak Cara Mudah Hafal Sifir 1 12 Dengan Pantas


Panduan Ajar Anak Cara Mudah Hafal Sifir 1 - 12 Dengan Pantas | Salam semua, sebagai ibu bapa mesti kita rasa risau bila anak dah masuk darjah 4, 5 dan 6 tapi masih belum hafal sifir. Lebih - lebih lagi tahun ini, proses pembelajaran banyak secara PDPR. Banyak ketinggalan pasal pembelajaran walaupun duduk di rumah. Ya lah kan proses pembelajaran di rumah ni tak sama macam dalam kelas. 

Nak buat macam mana kan. Tahun ini memang mencabar sikit buat anak - anak kita. Nak belajar tak sama macam dulu. Walaupun negara kita sekarang pun tengah dalam proses sekolah nak buka, banyak benda nak kena susun semula. 
Kemahiran Asas Matematik, Sifir Berbalik kepada apa yang sis nak bagi tahu, sifir termasuk kemahiran asas matematik. Kita dulu pun belajar, nak hafal sifir pun ada tekniknya kan

 Anak - anak yang masuk darjah 4 sepatutnya dah mula belajar untuk menghafal dan menguasai sifir dengan baik. Sebagai ibu bapa, sejauh mana kita peka dengan kemahiran anak - anak dalam menghafal sifir dengan baik. 
Susah sekiranya tak dapat kuasai sifir dengan baik, akan menyebabkan masalah berangkai seperti pecahan, pembahagian, perpuluhan dan peratus. 
Kita pun tak nak anak - anak belajar lagi stress kalau asas matematik sifir pun tak dapat nak kuasai dengan baik kan. 
Tak nak juga anak - anak lagi ketinggalan dari rakan - rakan mereka yang lain. Kita sebagai ibu bapa ni jadi lagi susah hati. 
Kalau nak tahu sejauh mana anak - anak kuasai sifir, cuba test tanya secara spontan. Contoh la 6 x 7 berapa adik. Nak tengok sejauh mana kepantasan dia dapat jawab. 
Kalau ambil masa lama sangat lebih dari 1 minit, itu tanda mereka belum benar - benar menguasai sifir dengan baik. 
                                            Apa Itu Program MathMedic ? Sis ada berita baik untuk ibu bapa yang tak perlu lagi pening - pening tentang bagaimana nak ajar anak - anak kuasai sifir dengan baik. Sis faham, tak semua ibu bapa ada kemahiran untuk mengajar dan membimbing anak - anak

Jadi, sebagai ibu bapa yang prihatin dan sentiasa mengambil berat tentang perkembangan pendidikan anak - anak. 
Ibu bapa perlu lah bersedia untuk mengambil tanggungjawab untuk memantau dan membantu anak - anak menguasai kemahiran asas matematik, iaitu sifir. 
Mesti tertanya - tanya apa itu program MathMedic ? Kalau nak tahu, program MathMedic ini adalah sebuah program pembelajaran yang memberi fokus kepada subjek matematik. 
Pengasas kepada program MathMedic ini adalah Encik Osman Bin Affan. Sebelum pandemik melanda, beliau telah melatih beribu - ribu pelajar di Malaysia tentang teknik menghafal sifir dengan mudah, cepat dan berkesan menerusi bengkel - bengkel yang dianjurkan. 
Ebook Panduan Ajar Anak Cara Mudah Hafal Sifir 1 - 12 Dengan Pantas Disebabkan ramai ibu bapa yang menghubungi beliau dan meminta bantuan untuk melihat apa masalah anak mereka dalam subjek matematik. Beliau terfikir untuk membuat satu Ebook yang mengandungi ke semua teknik, modul serta bahan pengajaran. 
Dengan kewujudan Ebook ini, diharapkan ibu bapa dapat menggunakan teknik serta modul untuk menganalisa dan membimbing sendiri anak mereka dengan cara sebenar dalam menguasai sifir dengan baik. 
Sekali lagi sis nak tekan kan di sini ebook ini adalah untuk kegunaan ibu bapa saja ya. Bagaimana nak ajar anak cara mudah hafal sifir ? 
Nak bimbing anak dengan teknik yang betul menguasai sifir, anda sebagai ibu bapa memang kena ada Ebook ini. 
Tanggungjawab kita juga untuk mengajar dan membimbing anak - anak bukan hanya bergantung kepada guru semata - mata. 
Senarai Kandungan Dalam Ebook Panduan Ini Disebabkan ebook ini untuk bacaan ibubapa, di bawah ini adalah di antara kandungan yang terdapat dalam Ebook panduan ini. 
1. Ketahui Teknik - Teknik SilapSebenarnya, teknik - teknik silap ini memang penting untuk kita tahu, supaya dapat memperbaiki lagi kaedah pengajaran yang betul. Selalunya, teknik - teknik silap seperti ini yang biasa dilakukan oleh ibu bapa dalam mengajar dan membantu anak menghafal sifir. 
Sebelum nak belajar teknik yang betul, kena tahu terlebih dahulu apa teknik silap yang pernah dilakukan oleh ibu bapa. 
2.  Teknik Sebenar Hafal Sifir "Gaya MathMedic"Ketahui teknik sebenar dalam menghafal sifir secara berkesan. Teknik ini dipanggil hafal sifir " Gaya MathMedic".
Dengan menggunakan teknik ini, insyaAllah anak dapat menjawab sifir sepantas kilat. 
3. MathMedic Sifir Diagnostic TestMahMedic Sifir Diagnostic Test ini adalah satu set kertas soalan sifir yang perlu ibu bapa guna untuk menguji dan mengesan tahap penguasaan anak dalam sifir. 
4. Ada 4 Jenis SkorSelepas membuat ujian tersebut, ibu bapa boleh kira dan lihat sendiri, di mana tahap kedudukan skor anak anda. 
Makna bagi setiap skor in akan dihuraikan dengan lebih lanjut di dalam Ebook ini. Melalui skor ini, ibu bapa dapat menilai sejauh mana anak anda telah menguasai sifir. 
5. Flash Card Flash Card ini adalah salah satu bahan pembelajaran khas untuk anak anak menghafal sifir. Flash Card ini bukan flash card biasa - biasa ya. Ia sangat berbeza dan unik  dari mana - mana flash card yang ada di pasaran. 
6. Sesi Ujian 14 Hari Dan Modul Modul hafal sifir ini telah dipecahkan kepada 14 sesi yang boleh dijalankan selama 14 hari. jika anak - anak jenis fast learner, mungkin boleh dipendekkan kepada 7 hari untuk 2 modul setiap hari. 
 Dapatkan 4 Bonus Istimewa Hanya Bayar Sekali SahajaKalau ikutkan yuran - yuran di pusat tuisyen sebulan sekitar RM 80 - RM 100 setiap bulan untuk satu subjek. Itu tak termasuk lagi yang panggil guru tuisyen datang rumah kan. 
Untuk Ebook panduan ini, bukan saja harga bayar sekali sahaja malah dapat 4 bonus istimewa lagi. Nak tahu harganya. Harga untuk Ebook panduan ini adalah RM 30 sahaja. 
Murah dah tu nak buat pelaburan sekali bayar saja. Tapi ilmu dan teknik mengajar anak hafal sifir mudah dalam Ebook panduan ini memang tidak ternilai. 
Selain itu, ada tambahan 4 bonus istimewa sekiranya ibu bapa dapatkan ebook panduan ini. Kiranya, dengan adanya bonus istimewa ini dapat melengkapkan sesi pembelajaran anak di dalam menghafal sifir dengan mudah. Nak tahu tak. Ini senarai 4 bonus istimewa seperti di bawah :


#Bonus 1 Flash Card MathMedic ( Sifir 1 - 12 ) Kaedah Flash Card adalah salah satu kaedah yang digunakan dalam teknik hafal sifir MathMedic. Bukan biasa - biasa ya flash card ni sebab penulis dah siapkan format flash card untuk sifir 1 - 12. 
Ibu bapa hanya perlu cetak saja dalam kertas A4 dan kemudian potong ikut saiz yang telah ditetapkan 
Lagi satu jimat kos guna kertas A4 pun dah ok. Tak payah nak fikir beli kertas tebal - tebal

#Bonus 2 MathMedic Diagnostic Test Bonus ke 2 ini adalah kertas ujian untuk menguji tahap penguasaan sifir anak. Kertas ujian ini disusun untuk tempoh 14 hari /sesi. Jadi setiap hari akan fokus pada 1 sifir saja. Ada 4 kertas ujian yang perlu dijawab. 
Pada hari ke 14 untuk akhir sesi, ada 6 kertas ujian untuk menilai tahap penguasaan sifir 1 - 12. Ibu bapa tak perlu risau sebab jawapan bagi setiap solan memang disertakan sekali untuk rujukan. 
#Bonus 3 Rakaman, Bengkel Online Hafal Sifir Penulis juga telah mengadakan beberapa siri bengkel online untuk Program Hafal Sifir ini. Untuk bonus yang ke 3 ini, ibu bapa boleh tunjukkan video rakaman ini kepada anak - anak. Lagi jelas bila dalam bentuk video ni. 
Melalui video rakaman ini, ia akan memudahkan untuk anak - anak memahami tentang kaedah hafal sifir nanti. 
#Bonus 4 Telegram Support GroupIbu bapa jangan risau sekiranya ada nak tanya apa - apa berkaitan teknik yang diajarkan dalam ebook ini. Boleh tanya terus dengan penulis melalui telegram support group. 
Telegram support group ini dibina khas untuk pembeli - pembeli ebook ini. 
Selain itu, info - info terbaru juga akan dikongsi di sini. 
Bimbing Anak Untuk Cemerlang Dalam Sifir Untuk ibu bapa yang peka tentang perkembangan pelajaran anak - anak, anda harus ada Ebook panduan ini. Sekurang - kurang nya dengan adanya Ebook ini, sesi binbingan untuk mengajar anak -anak dalam menghafal sifir dapat berjalan dengan lancar. 
Sebab itu Ebook panduan ini dikhususkan untuk bacaan ibu bapa. Tak faham boleh tanya di telegram support group. 
Tunggu apa lagi, nak anak anda cara cepat hafal sifir 1 - 12 dengan pantas, boleh dapatkan Ebook panduan ini dengan harga RM 30 saja bersama dengan 4 bonus istimewa

Boleh klik link di bawah untuk pembelian. 
                                                 
Baca Juga : 1. 10 Rahsia Untuk Mulakan Bisnes Kek Dan Roti Dari Rumah 2. 8 Sebab Shopee Menjadi Pilihan Nombor Satu Peniaga Online3. 5 Rahsia Cara Youtubers Naikkan Views Dengan Headline


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2021/11/cara-mudah-hafal-sifir-dengan-pantas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Hafal Sifir Dengan Mudah Untuk Anak Anda

Cara Hafal Sifir Dengan Mudah Untuk Anak Anda

papar berkaitan - pada 25/10/2021 - jumlah : 351 hits
Ada tak cara hafal sifir yang mudah pantas dan berkesan Semestinya ada Saya faham di kala zaman pendemik yang meghimpit kita sekarang semua anak anak perlu belajar secara online PDPR Tetapi jika anda soal semula anak anda berkenaan sifir te...
Video Alahai Anak Daddy Maryam Ajar Fizo Omar Cara Pakaikan Cincin Kahwin

Video Alahai Anak Daddy Maryam Ajar Fizo Omar Cara Pakaikan Cincin Kahwin

papar berkaitan - pada 24/10/2021 - jumlah : 526 hits
Teka teki mengenai pernikahan Fizo Omar akhirnya terjawab apabila beliau disahkan melangsungkan pernikahan dengan gadis yang berasal dari Sarawak yang diberi nama Fazeera Nazri Aziz Walaupun banyak teka teki mengenai status perkahwinan mere...
Kaedah Dam Suku Kata Cara Paling Pantas Bagi Anak Cepat Kenal Huruf Membaca

Kaedah Dam Suku Kata Cara Paling Pantas Bagi Anak Cepat Kenal Huruf Membaca

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 217 hits
Kaedah belajar sambil bermain adalah salah satu cara paling mudah untuk menarik minat anak anak Lagi lagi dalam usia anak tengah aktif bermain Biasanya usia anak 5 hingga 6 tahun pendedahan awal membaca penting sebagai persediaan untuk masu...
Mahu Anak Mudah Dengar Cakap Cara Bercakap Pun Kena Ikut Peringkat Umur

Mahu Anak Mudah Dengar Cakap Cara Bercakap Pun Kena Ikut Peringkat Umur

papar berkaitan - pada 21/10/2021 - jumlah : 285 hits
Bagi membesarkan anak dalam usia yang berbeza anak mempunyai tahap keperluan komunikasi yang berbeza juga Komunikasi yang baik antara ibu bapa dengan anak ialah kunci hubungan yang sihat antara kita dengan anak anak Kita tak nak bila anak d...
Orang Asyik Cakap Anak Anda Kurus Fahami Dulu Kenapa Ia Terjadi Cara Atasinya

Orang Asyik Cakap Anak Anda Kurus Fahami Dulu Kenapa Ia Terjadi Cara Atasinya

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 228 hits
Setiap ibu bapa pasti mengimpikan untuk memiliki anak yang sihat dan sempurna dalaman serta luarannya Disebabkan itu isu berat badan akan sangat dititikberatkan Ibu bapa semestinya tidak mahu anak mereka terlalu gemuk atau obesiti kerana ia...
Cara Mudah Tebus Bayaran Bantuan Kehilangan Pendapatan Rm500

Cara Mudah Tebus Bayaran Bantuan Kehilangan Pendapatan Rm500

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 223 hits
Bantuan Kehilangan Pendapatan telah mula dikreditkan pada 26 Oktober lalu kepada para pemohon yang memohon Pembayaran bantuan ini dilaksanakan secara dua cara iaitu secara terus ke akaun bank dan secara tunai melalui kaunter BSN berdekatan ...
Nak Internet Laju Tak Lag Masa Main Game Cuba Buat Cara Mudah Ni Dulu

Nak Internet Laju Tak Lag Masa Main Game Cuba Buat Cara Mudah Ni Dulu

papar berkaitan - pada 9/11/2021 - jumlah : 310 hits
Bagi kaki game benda paling penting masa tengah fokus adalah rangkaian internet kan Rangkaian yang laju lancar dan tanpa gangguan akan bantu kita untuk lebih serius bertempur di dalam game
Anak Mula Menipu Sebab Takut Kena Marah Tangani Cara Cool Bukan Terus Menghukum

Anak Mula Menipu Sebab Takut Kena Marah Tangani Cara Cool Bukan Terus Menghukum

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 169 hits
Bukan hanya anak kita sendiri ada kalanya terpaksa menipu anak demi kebaikan anak Siapa yang tidak pernah berbuat salah Bila anak mengakui silapnya terima dan tanganilah cara paling berkhemah Bukan terus menghukum Inilah penyebab anak semak...
Dr Kongsi Tip Mudah Anak Tidur Waktu Mandi Rendam Dengan Magnesium Flakes

Dr Kongsi Tip Mudah Anak Tidur Waktu Mandi Rendam Dengan Magnesium Flakes

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 265 hits
Selain membuat aktiviti fizikal waktu petang untuk pastikan anak tidur awal dan lena ada lagi cara lain yang boleh membantu Antaranya adalah menggunakan magnesium flakes yang terbukti banyak kelebihannya dan bagus untuk kesihatan Kita yang ...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Keputusan Ujian Penilaian Kelas Al Quran Dan Fardu Ain Tahun 2023

Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah