Padu Terbukti X Padu Fadhli Shaari Barua Israel


 

Rakyat semakin terbukti tidak percayakan PADUKUALA LUMPUR: Ketidakyakinan rakyat terhadap sistem Pangkalan Data Utama (PADU) dibuktikan dengan keputusan kerajaan negeri Sarawak terkini mengeluarkan arahan kepada agensi-agensinya, untuk tidak mengeluarkan sistem tersebut.

Ketua Penerangan PAS Pusat Ahmad Fadhli Shaari berkata, masalah tersebut ditambahkan lagi dengan statistik terkini PADU yang mana hanya sekitar 5 juta daripada 30 juta orang mendaftar tersebut.
“Ini yang berlaku sedangkan tarikh akhir mengisi maklumat PADU adalah 31 Mac ini yang mana Perikatan Nasional (PN) sebagai pembangkang efektif telah beberapa kali bangkitkan isu tersebut,” katanya.
Menurut beliau, antara perkara yang disentuh oleh PN mengenai isu tersebut adalah berkaitan butiran dan perincian yang perlu diisi dalam sistem tersebut yang tidak diberikan justifikasi yang jelas oleh pihak kerajaan itu sendiri.
“Antaranya ialah seperti butiran hutang yang ditanggung oleh setiap agensi dan agensi kerajaan atau kementerian mana yang akan menguruskan data raya yang bernilai ini?
“Apabila membangkitkan pengurusan data majoriti rakyat Malaysia, kerajaan perlu membuat penerangan yang jelas dan tuntas kepada rakyat berkenaan agensi mana yang akan menguruskan sebagai bukti akauntabiliti pihak kerajaan dalam menguruskan amanah ini.
“Malangnya cara pengurusan kerajaan terhadap persoalan rakyat juga cukup mengecewakan dan tidak profesional,” tegasnya.
Beliau turut mempersoalkan keperluan dan tujuan pengisian maklumat sistem PADU itu sendiri yang tidak dijawab dengan profesional oleh pihak kerajaan.
Kata beliau, kerajaan seharusnya menyatakan dengan tersusun dan jelas mengenai mekanisme dan kaedah pelaksanaan subsidi bersasar yang akan dilaksanakan oleh kerajaan sekirahnya PADU perlu diisi sebagai syarat bersasar untuk pelaksanaan subsidi bersasar.
“Kami menekankan kepada pihak kerajaan Madani agar menyemak semula proses pelaksanaan PADU termasuklah libat urus dan perbincangan dengan semua pihak pemegang taruh yang mana perkara tersebur perlu dilaksanakan secara tersusun.
“Ini bertujuan supaya tidak kelihatan terlalu gopoh mengejar sesuatu yang tidak pasti memandangkan situasi yang melanda kerajaan sekarang iaitu ketidakyakinan rakyat terhadap sistem PADU adalah berpunca daripada kegagalan Kementerian Ekonomi dalam menyusun atur pelan pembangunan PADU dan rasionalisasi subsidi secara strategik,” katanya. – HARAKAHDAILY 23/3/2024 
Komen Weblog Ibnu Hasyim: PADU, terbukti X padu -Fadhli Shaari
Lagi, komen mengenai Israel, masih mahu jadi barua Israel? 
(Gambar fail) Saujana pemandangan Lembah Jordan dengan tentera Israel dilihat melakukan kawalan. - FOTO AFP
ANKARA: Kesatuan Eropah (EU) hari ini menyelar tindakan Israel merampas 800 hektar tanah di Lembah Jordan di Tebing Barat yang diduduki.
Menurut blok itu dalam satu kenyataan, EU tegas mengecam pengumuman Menteri Kewangan Israel, Bezalel Smotrich, bahawa lebih 800 hektar tanah di wilayah Palestin yang diduduki, telah diisytiharkan sebagai tanah Israel, lapor Agensi Anadolu.
EU berkata, ia adalah rampasan terbesar sejak Perjanjian Oslo ditandatangani antara Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) dengan Israel pada 1994.
"Penempatan haram merupakan pelanggaran serius terhadap undang-undang kemanusiaan antarabangsa.
"Pada mesyuarat Majlis Eropah, minggu ini, pemimpin EU mengutuk keputusan Kerajaan Israel untuk memperluas penempatan haram di seluruh Tebing Barat yang diduduki, serta meminta Israel membatalkan keputusan itu," katanya


Sementara itu, Presiden Palestin turut mengutuk keputusan Kerajaan Israel untuk merampas tanah di Lembah Jordan.
Pertubuhan hak asasi manusia Palestin serta Israel menekankan, berlaku peningkatan ketara dalam aktiviti penempatan haram di Tebing Barat sejak pembentukan kerajaan pimpinan Benjamin Netanyahu pada akhir 2022.
Menurut Suruhanjaya Penentangan Tembok dan Penjajahan, dianggarkan lebih 720,000 warga Israel tinggal di penempatan haram di Tebing Barat, termasuk Baitulmaqdis Timur. – BERNAMA-ANADOLU
BERITA BERKAITANASIA Feb 3, 2024 @ 4:01pmPalestin kecam rancangan Israel bina 7,000 penempatan di Tebing BaratASIA Mac 22, 2024 @ 9:58pmIsrael isytihar 800 hektar tanah di Tebing Barat sebagai tanah negaraAMERIKA Feb 24, 2024 @ 9:12amAS akui penempatan Israel di Tebing Barat langgar undang-undang antarabangsaASIA Dis 9, 2023 @ 8:08amKemusnahan di Gaza setanding Perang Dunia Kedua di Jerman - EU
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.






Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.

Siri kebangkitan 'damai' se dunia Israel/AS berakhir.. 
1. S'pura kutuk HAMAS. DAP,/PAP/S'pura/Israel sama?2. Doa rakyat K'tan-M'sia untuk Paleestin. & DAP/PAP ...3 .Kebangkitan 'damai' se dunia.. & burung unta soro...3. Kepada peminat filem, Gaza karya fiksyen?5. Ada kapal terkait Israel, serang! Ranapkan..6.Tel Aiv diserang HAMAS, Iran, Yaman & +++7. Israel kalah perang di Gaza. & kesan di M'sia..8. AS Tiba-Tiba 'Bela' Hamas, mengapa?9. Gencatan senjata, Israel/HAMAS awal kemenangan Is...10. Rahsia kekuatan HAMAS. & Misteri wanitanya..11. Ini, Mossad Israel, buru HAMAS hingga ke M'sia, ki...12. Ini, Abu Ubaidah jadi hujung tombak Al-Qassam HAMAS.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/03/padu-terbukti-x-padu-fadhli-shaari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kpn Ada Baki Individu Dikesan Berkait Dengan Lelaki Israel

Kpn Ada Baki Individu Dikesan Berkait Dengan Lelaki Israel

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 69 hits
AZMI NORDINKUALA LUMPUR Polis sedang menjejaki beberapa individu berhubung penahanan lelaki Israel bersama enam pucuk pistol di sebuah hotel di Jalan Ampang di sini pada Rabu lalu Setakat ini pihak Polis Diraja Ma aysia menahan tiga individ...
Kawalan Ketat 24 Jam Ke Atas Warga Israel

Kawalan Ketat 24 Jam Ke Atas Warga Israel

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 69 hits
HarapandailyKawalan 24 jam telah diperketatkan untuk suspek warga Israel oleh Polis Diraja Malaysia Ia bertujuan untuk mengelakkan kejadian di luar kawalan seperti cubaan membunuh atau mencederakan diri oleh suspek yang berumur 36 tahun ter...
Identiti Perisik Israel Seludup Masuk Malaysia Akhirnya Terdedah Rupanya Ejen Mossad

Identiti Perisik Israel Seludup Masuk Malaysia Akhirnya Terdedah Rupanya Ejen Mossad

papar berkaitan - pada 1/4/2024 - jumlah : 62 hits
Penahanan Shalom Avitan yang disyaki perisik Israel dalam misi membunuh seseorang di negara ini pada Rabu lalu mengingatkan kembali pembunuhan pensyarah Universiti Kuala Lumpur 8217 British Malaysian Institute Dr Fadi M R Albatsh Fatma
Ini Berlaku Di Negara Umat Islam M Sia Komen Fadhil Shaari Ketpm

Ini Berlaku Di Negara Umat Islam M Sia Komen Fadhil Shaari Ketpm

papar berkaitan - pada 18/3/2024 - jumlah : 118 hits
Tular wanita dakwa suara bilal ganggu kejiranan masjid buat laporan polisOleh Mac 17 2024 6 15pmGEORGETOWN Memang insiden itu berlaku di masjid ini beberapa hari lalu namun saya harap orang ramai tidak mengambil tindakan sendiri Laporan pol...
Akhbar Israel Lapor Rakyatnya Datang Ke Malaysia Untuk Balas Dendam Bunuh Pemimpin Seteru

Akhbar Israel Lapor Rakyatnya Datang Ke Malaysia Untuk Balas Dendam Bunuh Pemimpin Seteru

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 63 hits
SITI NUR ZAWANISebuah akhbar dari Israel melaporkan rakyatnya yang ditahan polis bersama enam pistol serta 200 butir peluru di sebuah hotel datang ke Malaysia untuk membunuh ketua keluarga yang menjadi pesaing kepada Musli Brothers Menurut ...
Pemuda Palestin Saya Dihubungi Orang Israel 6 Kali Mereka Kata Akan Cari Saya Sampai Dapat

Pemuda Palestin Saya Dihubungi Orang Israel 6 Kali Mereka Kata Akan Cari Saya Sampai Dapat

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 116 hits
Hafidzul Hilmi Mohd Noorhafidzul hmetro com myYOUSUF menyatakan kebimbangannya di akuan TikTok FOTO ihsan Yousuf AbuassiKuala Lumpur Seorang pemuda Palestin yang berada di negara ini bimbang keselamatannya selepas dihubungi individu berasal...
Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api

Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api

papar berkaitan - pada 30/3/2024 - jumlah : 111 hits
Gempar Polis Tahan Lelaki Israel Bersama 6 Senjata Api Berita tergempar apabila polis tahan lelaki Israel bersama senjata api Ketua Polis Negara Tan Sri Razarudin Husain berkata semasa pemeriksaan dilakukan suspek dikatakan menggunakan pasp...
Perisik Israel Polis Akan Ambil Tindakan Terhadap Beberapa Individu

Perisik Israel Polis Akan Ambil Tindakan Terhadap Beberapa Individu

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 85 hits
BERNAMALahad Datu Polis akan mengambil tindakan terhadap beberapa lagi individu yang dikaitkan dengan penahanan seorang lelaki warga Israel bersama enam senjata api di sebuah hotel di Jalan Ampang Kuala Lumpur baru baru ini Menteri Dalam Ne...
Pasangan Suami Isteri Bekal Senjata Pada Warga Israel Ditahan Di Bazar Ramadan

Pasangan Suami Isteri Bekal Senjata Pada Warga Israel Ditahan Di Bazar Ramadan

papar berkaitan - pada 31/3/2024 - jumlah : 92 hits
BernamaPolis menahan tiga individu warga tempatan termasuk pasangan suami isteri yang disyaki membekal senjata api dan seorang lelaki menjadi pemandu kepada warga Israel yang telah diberkas di sebuah hotel di Jalan Ampang di Kuala Lumpur Ra...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Strategic Alliances For Business



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023

Lumira Kawasan Rumah Moden Dan Ideal Di Eka Heights

Rethink Reuse Refill Challenging The Disposable Smoking Accessory Market

Batang Besi Sepanjang 0 75 Meter Yang Jatuh Dari Lori Tertusuk Lengan Dan Rusuk Kiri Seorang Pemandu Kereta

Pas Bukan Setakat Penunggang Profesional Tapi Scammer Agama

Analysis Politics Business Viability Diplomacy Make Purported Casino In Malaysia S Forest City A Risky Bet