Padah Vape Meletop Remaja Jadi Ronggak Gigi Bersepai


Padah vape meletop,remaja jadi ronggak gigi bersepai. Ramai perokok-perokok di luar sana, menghisap vape bagi menggantikan ‘ketagihan’ mereka terhadap rokok.Malah ada juga yang menghisap vape sekadar suka-suka atau pun mengikut trend semasa.Namun pengguna vape perlu berhati-hati kerana alat itu mudah meletup sehingga mengakibatkan kecederaan.
Vape meletup, gigi berkecai!
Seorang remaja dari New Orleans, Amerika Syarikat, Christopher Krein 21 tahun terpaksa berhadapan detik mengerikan apabila giginya berkecai dan rahangnya pecah di tiga bahagian.
Hanya disebabkan ‘pen vapingnya’ meletup!
Mailan Krein, ibu kepada Christopher berkata dia selalu menegur tabiat anak lelakinya itu yang kuat merokok, so dalam usaha untuk mengurangkannya, Christopher mencuba vape pula.Ketika Krein sedang bekerja, dia menerima panggilan daripada suaminya yang memaklumkan bahawa anak mereka kini berada di wad kecemasan.
“You have to get to ER Oschner. Christopher’s face blew up,”
Krein berkata, pada ketika itu dia berasa cukup terkejut selepas suaminya memaklumkan mulut anak lelakinya itu hancur gara-gara pen vapingnya meletup.
Menurut fox8live, Christopher dikejarkan ke hospital dimana rahangnya didapati pecah di tiga bahagian, beberapa serpihan logam melekat di mulutnya dan giginya hancur.
“Dia juga memerlukan darah tambahan kerana terdapat pendarahan teruk, tetapi saya paling bimbangkan dia akan kehilangan lidahnya, syukur ianya masih OK.”
Mailan Krein
Waktu kejadian sebenarnya Christopher sedang bersiap untuk ke tempat kerja, sebelum tiba-tiba berlaku letupan kuat, malah Christoper memaklumkan dia seolah-olah berasa seperti ada tem ba kan di dalam mulutnya..uisshh ngerinyaaa..
Jenama vape banyak bermasalah rupanya…
Disebabkan kejadian tersebut, Christopher menyalahkan jenama pen vapingnya kerana sebelum ini katanya laman web jenama tersebut ada memuat naik amaran mengenai bateri pen vaping tersebut boleh gagal dan meletup..kalau dah tau kenapa beli jugak kan…
Note : Kegagalan biasanya berlaku apabila pengguna menggunakan bateri dengan cara yang salah.
Difahamkan bahawa keluarga Christopher telah melantik seorang peguam untuk mengambil tindakan perundangan dan berhadapan dengan bill perubatan setinggi RM1.25 juta..perghh! mahal tu.Baik stop guna vape lagi senang, selesai masalah!
Bahaya Rokok Elektrik atau Vape yang Penting untuk Kamu Tahu
Bhya rokok tradisional yang mengancam membuat orang-orang meninggalkan kebiasaan merokok dengan beralih ke vape. Banyak yang percaya bahawa vape lebih selamat dari rokok tem bakau.
Meskipun harganya jauh lebih mahal dibanding rokok biasa, sebenarnya vape tidak benar-benar jauh dari bahan kimia berba haya yang mengancam kesihatan jiwa dan raga. Dikutip dari berbagai sumber, berikut penjelasan beberapa ba haya vape yang perlu diwaspadai!
Menurunkan sistem kekebalan tubuh
Elizabeth M. Martin, melakukan penelitian yang diterbitkan melalui University of North Carolina, Chapel Hill tentang kekebalan tubuh dan kemampuan sel-sel tubuh melawan infeksi. Penelitian ini dilakukan kepada orang perokok aktif, pengguna vape, dan bukan perokok.
Hasilnya sangat mencengangkan, bahwa perokok aktif dan pengguna vape sama-sama menunjukkan tanda-tanda berkurangnya aktivitas 594 gen yang diketahui mendukung sistem kekebalan tubuh dan melawan infeksi. Penemuan ini menjadi bukti bahwa senyawa yang ditemukan dalam cairan vape yang berfungsi untuk menciptakan wap memiliki efek imunosupresif pada tubuh.
Kandungan kimia di dalam vape menyebabkan bronchiolitis obliterans atau “popcorn lung“
Peneliti Harvard mengungkapkan bahwa pengguna vape bere siko mengidap penyakit bronchiolitis obliterans atau lebih akrab disebut sebagai ‘popcorn lung’. Kandungan kimia di dalam vape secara sistematis menghancurkan saluran udara paru-paru terkecil. Jangan dianggap mudah, kerana satu-satunya cara mengatasi penyakit ini dengan transplantasi paru-paru.
Vape dapat meledak kerana pemanasan berlebih
Ledakan dapat terjadi kerana pemanasan berlebih dari bateri lithium ion yang digunakan untuk menggerakkan vape. Ledakan ini berba haya dan dapat membonoh. Kenneth Barbero dari Albany adalah salah satu kor ban ledakan vape dan mengalami luka parah. Dalam sebuah wawancara, Kenneth menjelaskan bahwa ledakan itu merobek lidahnya, tangannya yang mengalami luka bakar dan beberapa giginya hilang.
Boleh ketagih, meskipun pada katrid tertulis “nicotin-free“
Tes laboratorium FDA menemukan bahwa ditemukan kandungan niko tin yang besarnya tidak sesuai pada label katrid isi ulang. Jadi meskipun pada katrid vape tertulis “nicotin-free”, belum tentu benar-benar bebas niko tin, kerana kandungan nikotin yang membuat kecanduan itu ada pada katrid isi ulang.
Kandungan logam dalam asap vape sama besar bahkan lebih dari asap rokok tradisional
Sebuah penelitian menemukan bahwa logam seperti timah, nikel, perak, besi, aluminium, silikat, dan kromium terkandung dalam asap vape dalam jumlah yang sama bahkan lebih besar dari yang ditemukan dalam asap rokok tradisional. Partikel-partikel tersebut dapat merusak sistem pernafasan, menimbulkan risko kan ser, dan pertumbuhan sel yang abnormal.
Sebagian besar bahan Vape juga mengandung formaldehid, bahan pengawet myat
Seorang profesor kimia dan teknik di Portland State University di Oregon menemukan adanya formaldehid dalam cairan vape. Formaldehid adalah bahan pembuatan lem dan alat perekat, pelapis produk kertas dan bahan bangunan, bahkan sebagai bahan pengawet myat dan makmal perubatan.
Risiko terkena penyakit pneumonia lipoid
Seorang wanita berusia 42 tahun terkena pneumonia lipoid saat baru saja menjadi pengguna vape. Kes ini disebabkan oleh reaksi peradangan terhadap keberadaan zat lipid di paru-paru, atau timbunan lemak yang ditemukan di jaringan paru-paru. Dokter mengatakan bahwa itu semua ada hubungannya dengan minyak berbasis gliserin yang ditemukan dalam vape. Setelah berhenti menggunakan vape, kondisi pernapasannya membaik.
Bagaimana? Masih ingin menggunakan vape? Pilihan ada di tangan anda. Kita harus selalu berani bertanggung jawab atas keputusan kita sendiri. Selamat hidup sihat!
Sumber: lobakmerah, idntimes
The post Padah Vape Meletop, Remaja Jadi Ronggak Gigi Bersepai appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/padah-vape-meletop-remaja-jadi-ronggak-gigi-bersepai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akibat Ketagih Makan Mee Segera Remaja 13 Tahun Ini Terima Padah Apabila Disahkan Mengidap Ka Nser Tahap 4

Akibat Ketagih Makan Mee Segera Remaja 13 Tahun Ini Terima Padah Apabila Disahkan Mengidap Ka Nser Tahap 4

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 437 hits
ADAKAH benar pengambilan mi segera mampu menyebabkan Karsi nogen iaitu agen agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan k n ser dalam tisu hidup Dalam kes yang berlaku di Indonesia ini seorang pakar pembedahan dan pakar gastr oenter ologi RS Ka...
Remaja Meninggal Dunia Terkena Renjatan Elektrik Fon Telinga

Remaja Meninggal Dunia Terkena Renjatan Elektrik Fon Telinga

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 543 hits
Berhati hati dengan fon telinga dan cas telefon Berita terbaru seorang remaja meninggal dunia terkena renjatan elektrik fon telinga Laporan bedah siasat terhadap mangsa di Hospital Tuanku Jaafar Seremban hari ini mengesahkan mangsa meningga...
Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai

Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 471 hits
Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai Impian seorang anak sulung dari empat beradik mahu membawa ibu bapanya ke Makkah bakal tercapai selepas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Berhad Tan ...
Remaja Di Khuatiri Lemas Lorinya Terbabas Ke Dalam Sungai

Remaja Di Khuatiri Lemas Lorinya Terbabas Ke Dalam Sungai

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 186 hits
KUANTAN Seorang remaja dikhuatiri lemas selepas lori dinaikinya bersama dua yang lain terbabas ke dalam sungai di Kilometer 9 8 Jalan Lama Bentong Karak di Bentong hari ini Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Supt Kamaru...
Umur Baru 15 Tahun Gaji Rm400 Ribu Sebulan Kerja Apa Yang Remaja Ini Buat

Umur Baru 15 Tahun Gaji Rm400 Ribu Sebulan Kerja Apa Yang Remaja Ini Buat

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 823 hits
14 tahun Pada usia ini remaja bersekolah dalam tingkatan dua di sekolah menengah Mungkin masih tercari cari identiti dan masa depan kerana belum habis SPM lagi Sebahagiannya hanya tahu bermain games sweet sweet cinta dan sebahagian aktiviti...
Perawatan Burung Anis Kembang Anakan Remaja Dan Dewasa

Perawatan Burung Anis Kembang Anakan Remaja Dan Dewasa

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 346 hits
Perawatan Anis Kembang tidak bisa dipungkiri merupakan bagian penting dari proses breeding atau pengembangbiakan burung tersebut Burung ini dikenal sebagai salah satu burung yang manja dan mudah down sehingga membutuhkan perhatian khusus mu...
Curi Dan Preteli Motor Sebelum Dijual Remaja Di Kebumen Ditangkap Polisi

Curi Dan Preteli Motor Sebelum Dijual Remaja Di Kebumen Ditangkap Polisi

papar berkaitan - pada 14/12/2018 - jumlah : 171 hits
Kasus pencurian sepeda motor terjadi di pondok pesantren Almuhajirin Wal Ansor Desa Sidogede Kecamatan Prembun Kabupaten Kebumen Kamis pagi Dalam hitungan jam polisi berhasil membekuk pelaku pencurian
Tanpa Operasi Ini 7 Cara Agar Gigi Geraham Bungsu Yang Salah Tumbuh Nggak Nyeri Lagi

Tanpa Operasi Ini 7 Cara Agar Gigi Geraham Bungsu Yang Salah Tumbuh Nggak Nyeri Lagi

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 1585 hits
Tindakan operasi terhadap gigi impaksi memang disesuaikan dengan kondisinya Kalau belum parah parah banget mending kamu mulai terapkan cara cara ini
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam