Padah Vape Meletop Remaja Jadi Ronggak Gigi Bersepai


Padah vape meletop,remaja jadi ronggak gigi bersepai. Ramai perokok-perokok di luar sana, menghisap vape bagi menggantikan ‘ketagihan’ mereka terhadap rokok.Malah ada juga yang menghisap vape sekadar suka-suka atau pun mengikut trend semasa.Namun pengguna vape perlu berhati-hati kerana alat itu mudah meletup sehingga mengakibatkan kecederaan.
Vape meletup, gigi berkecai!
Seorang remaja dari New Orleans, Amerika Syarikat, Christopher Krein 21 tahun terpaksa berhadapan detik mengerikan apabila giginya berkecai dan rahangnya pecah di tiga bahagian.
Hanya disebabkan ‘pen vapingnya’ meletup!
Mailan Krein, ibu kepada Christopher berkata dia selalu menegur tabiat anak lelakinya itu yang kuat merokok, so dalam usaha untuk mengurangkannya, Christopher mencuba vape pula.Ketika Krein sedang bekerja, dia menerima panggilan daripada suaminya yang memaklumkan bahawa anak mereka kini berada di wad kecemasan.
“You have to get to ER Oschner. Christopher’s face blew up,”
Krein berkata, pada ketika itu dia berasa cukup terkejut selepas suaminya memaklumkan mulut anak lelakinya itu hancur gara-gara pen vapingnya meletup.
Menurut fox8live, Christopher dikejarkan ke hospital dimana rahangnya didapati pecah di tiga bahagian, beberapa serpihan logam melekat di mulutnya dan giginya hancur.
“Dia juga memerlukan darah tambahan kerana terdapat pendarahan teruk, tetapi saya paling bimbangkan dia akan kehilangan lidahnya, syukur ianya masih OK.”
Mailan Krein
Waktu kejadian sebenarnya Christopher sedang bersiap untuk ke tempat kerja, sebelum tiba-tiba berlaku letupan kuat, malah Christoper memaklumkan dia seolah-olah berasa seperti ada tem ba kan di dalam mulutnya..uisshh ngerinyaaa..
Jenama vape banyak bermasalah rupanya…
Disebabkan kejadian tersebut, Christopher menyalahkan jenama pen vapingnya kerana sebelum ini katanya laman web jenama tersebut ada memuat naik amaran mengenai bateri pen vaping tersebut boleh gagal dan meletup..kalau dah tau kenapa beli jugak kan…
Note : Kegagalan biasanya berlaku apabila pengguna menggunakan bateri dengan cara yang salah.
Difahamkan bahawa keluarga Christopher telah melantik seorang peguam untuk mengambil tindakan perundangan dan berhadapan dengan bill perubatan setinggi RM1.25 juta..perghh! mahal tu.Baik stop guna vape lagi senang, selesai masalah!
Bahaya Rokok Elektrik atau Vape yang Penting untuk Kamu Tahu
Bhya rokok tradisional yang mengancam membuat orang-orang meninggalkan kebiasaan merokok dengan beralih ke vape. Banyak yang percaya bahawa vape lebih selamat dari rokok tem bakau.
Meskipun harganya jauh lebih mahal dibanding rokok biasa, sebenarnya vape tidak benar-benar jauh dari bahan kimia berba haya yang mengancam kesihatan jiwa dan raga. Dikutip dari berbagai sumber, berikut penjelasan beberapa ba haya vape yang perlu diwaspadai!
Menurunkan sistem kekebalan tubuh
Elizabeth M. Martin, melakukan penelitian yang diterbitkan melalui University of North Carolina, Chapel Hill tentang kekebalan tubuh dan kemampuan sel-sel tubuh melawan infeksi. Penelitian ini dilakukan kepada orang perokok aktif, pengguna vape, dan bukan perokok.
Hasilnya sangat mencengangkan, bahwa perokok aktif dan pengguna vape sama-sama menunjukkan tanda-tanda berkurangnya aktivitas 594 gen yang diketahui mendukung sistem kekebalan tubuh dan melawan infeksi. Penemuan ini menjadi bukti bahwa senyawa yang ditemukan dalam cairan vape yang berfungsi untuk menciptakan wap memiliki efek imunosupresif pada tubuh.
Kandungan kimia di dalam vape menyebabkan bronchiolitis obliterans atau “popcorn lung“
Peneliti Harvard mengungkapkan bahwa pengguna vape bere siko mengidap penyakit bronchiolitis obliterans atau lebih akrab disebut sebagai ‘popcorn lung’. Kandungan kimia di dalam vape secara sistematis menghancurkan saluran udara paru-paru terkecil. Jangan dianggap mudah, kerana satu-satunya cara mengatasi penyakit ini dengan transplantasi paru-paru.
Vape dapat meledak kerana pemanasan berlebih
Ledakan dapat terjadi kerana pemanasan berlebih dari bateri lithium ion yang digunakan untuk menggerakkan vape. Ledakan ini berba haya dan dapat membonoh. Kenneth Barbero dari Albany adalah salah satu kor ban ledakan vape dan mengalami luka parah. Dalam sebuah wawancara, Kenneth menjelaskan bahwa ledakan itu merobek lidahnya, tangannya yang mengalami luka bakar dan beberapa giginya hilang.
Boleh ketagih, meskipun pada katrid tertulis “nicotin-free“
Tes laboratorium FDA menemukan bahwa ditemukan kandungan niko tin yang besarnya tidak sesuai pada label katrid isi ulang. Jadi meskipun pada katrid vape tertulis “nicotin-free”, belum tentu benar-benar bebas niko tin, kerana kandungan nikotin yang membuat kecanduan itu ada pada katrid isi ulang.
Kandungan logam dalam asap vape sama besar bahkan lebih dari asap rokok tradisional
Sebuah penelitian menemukan bahwa logam seperti timah, nikel, perak, besi, aluminium, silikat, dan kromium terkandung dalam asap vape dalam jumlah yang sama bahkan lebih besar dari yang ditemukan dalam asap rokok tradisional. Partikel-partikel tersebut dapat merusak sistem pernafasan, menimbulkan risko kan ser, dan pertumbuhan sel yang abnormal.
Sebagian besar bahan Vape juga mengandung formaldehid, bahan pengawet myat
Seorang profesor kimia dan teknik di Portland State University di Oregon menemukan adanya formaldehid dalam cairan vape. Formaldehid adalah bahan pembuatan lem dan alat perekat, pelapis produk kertas dan bahan bangunan, bahkan sebagai bahan pengawet myat dan makmal perubatan.
Risiko terkena penyakit pneumonia lipoid
Seorang wanita berusia 42 tahun terkena pneumonia lipoid saat baru saja menjadi pengguna vape. Kes ini disebabkan oleh reaksi peradangan terhadap keberadaan zat lipid di paru-paru, atau timbunan lemak yang ditemukan di jaringan paru-paru. Dokter mengatakan bahwa itu semua ada hubungannya dengan minyak berbasis gliserin yang ditemukan dalam vape. Setelah berhenti menggunakan vape, kondisi pernapasannya membaik.
Bagaimana? Masih ingin menggunakan vape? Pilihan ada di tangan anda. Kita harus selalu berani bertanggung jawab atas keputusan kita sendiri. Selamat hidup sihat!
Sumber: lobakmerah, idntimes
The post Padah Vape Meletop, Remaja Jadi Ronggak Gigi Bersepai appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/padah-vape-meletop-remaja-jadi-ronggak-gigi-bersepai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akibat Ketagih Makan Mee Segera Remaja 13 Tahun Ini Terima Padah Apabila Disahkan Mengidap Ka Nser Tahap 4

Akibat Ketagih Makan Mee Segera Remaja 13 Tahun Ini Terima Padah Apabila Disahkan Mengidap Ka Nser Tahap 4

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 138 hits
ADAKAH benar pengambilan mi segera mampu menyebabkan Karsi nogen iaitu agen agen yang boleh mencetuskan pertumbuhan k n ser dalam tisu hidup Dalam kes yang berlaku di Indonesia ini seorang pakar pembedahan dan pakar gastr oenter ologi RS Ka...
Remaja Di Khuatiri Lemas Lorinya Terbabas Ke Dalam Sungai

Remaja Di Khuatiri Lemas Lorinya Terbabas Ke Dalam Sungai

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 63 hits
KUANTAN Seorang remaja dikhuatiri lemas selepas lori dinaikinya bersama dua yang lain terbabas ke dalam sungai di Kilometer 9 8 Jalan Lama Bentong Karak di Bentong hari ini Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Pahang Supt Kamaru...
Remaja Meninggal Dunia Terkena Renjatan Elektrik Fon Telinga

Remaja Meninggal Dunia Terkena Renjatan Elektrik Fon Telinga

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 186 hits
Berhati hati dengan fon telinga dan cas telefon Berita terbaru seorang remaja meninggal dunia terkena renjatan elektrik fon telinga Laporan bedah siasat terhadap mangsa di Hospital Tuanku Jaafar Seremban hari ini mengesahkan mangsa meningga...
Hanyalah Disebabkan Suruh Kemas Rumah Remaja Ini Sentap Dan Bertindak Lari Dari Rumah

Hanyalah Disebabkan Suruh Kemas Rumah Remaja Ini Sentap Dan Bertindak Lari Dari Rumah

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 168 hits
Alahaii kau ni dikk Dek kerana ditegur supaya mengemas rumah dalam nada suara yang tinggi seorang remaja dipercayai merajuk dan nekad melarikan diri Dah besar panjang pun nak sentap ke Ibu remaja tersebut Hasanatul Khalikah Ali 39 tahun ber...
Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai

Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 217 hits
Rezeki Tak Salah Alamat Impian Remaja Lelaki Untuk Bawa Ibu Bapa Ke Makkah Tercapai Impian seorang anak sulung dari empat beradik mahu membawa ibu bapanya ke Makkah bakal tercapai selepas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia Berhad Tan ...
Umur Baru 15 Tahun Gaji Rm400 Ribu Sebulan Kerja Apa Yang Remaja Ini Buat

Umur Baru 15 Tahun Gaji Rm400 Ribu Sebulan Kerja Apa Yang Remaja Ini Buat

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 628 hits
14 tahun Pada usia ini remaja bersekolah dalam tingkatan dua di sekolah menengah Mungkin masih tercari cari identiti dan masa depan kerana belum habis SPM lagi Sebahagiannya hanya tahu bermain games sweet sweet cinta dan sebahagian aktiviti...
Pemenang Sayembara Novel Remaja Dan Kanak Kanak Bh Mbkm 2017

Pemenang Sayembara Novel Remaja Dan Kanak Kanak Bh Mbkm 2017

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 257 hits
Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera KEPUTUSAN PEMENANG SAYEMBARA NOVEL REMAJA DAN KANAK KANAK BH MBKM NOVEL REMAJA Pertama Rel Kedua Aku Mahu Jadi Messi Ketiga Ar Raudhah Sagu Hati Ulun Madai Di Hatinya Ada Nadra NOVEL KANAK KANAK Pertama...
Perawatan Burung Anis Kembang Anakan Remaja Dan Dewasa

Perawatan Burung Anis Kembang Anakan Remaja Dan Dewasa

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 138 hits
Perawatan Anis Kembang tidak bisa dipungkiri merupakan bagian penting dari proses breeding atau pengembangbiakan burung tersebut Burung ini dikenal sebagai salah satu burung yang manja dan mudah down sehingga membutuhkan perhatian khusus mu...
Ustazah Disuruh Merangkak Oleh Ibu Pelajar

Saman Ibu Paksa Ustazah Merangkak Keliling Kelas

Ibu Bapa Makin Teruk Guru Di Denda Merangkak

Tidak Punya Perasaan Malu 9777

221 Ahli Parlimen Cadangkan Nama Calon Perdana Menteri Malaysia Ke 8

Kerajaan Pakatan Johor Tumbang Barisan Bersedia Untuk Mengambil Alih

Beberapa Trik Whatsapp Yang Menarik Untuk Dilakukan

Pm Interim Mahu Bentuk Kerajaan Perpaduan Tanpa Pembangkang Bn Pas Pbrs Bantah



Resepi Sotong Kerabu Telur Masin Paling Istimewa

5 Makhluk Mitos Yang Terus Menghantui Masyarakat Dunia

Sejarah L Or al Yang Diasaskan Oleh Ahli Kimia Hebat Eug ne Schueller

Selepas Buka Tudung Ini Kekasih Terbaru Datuk A Aida

Muhammad Qayyim Nizar Johan Qari Status OKU Bukan Penghalang


Webinar What You Need To Know About Digital In 2020

Isteri Yang Tidak Bekerja Bukan Alasan Untuk Suami Jadikan Mereka Seperti Orang Gaji

Lagu Loghat Pahang Moh Cakak Pahang Dari Chik Asan 1

Myspr Daftar Cara Pendaftaran Pemilih Pengundi Baru Online

Chomel Cinta Terakhir Chord

Orkes A Hizadin Feat Ainina Hasnul Menunggu Chord