Orang Pas Pun Sudah Tak Sabar Tengok Kerosakan



MSO
Seorang indviidu yang rapat dengan Pas dan boleh dianggap sebagai penasihat kerana sering diajak oleh Pas untuk berbincang dan merancang untuk parti itu tidak lama dahulu menghubungi saya lewat petang ini.
Beliau terpanggil untuk berhubung dengan saya apabila membaca status di Facebook saya mengenai luahan seorang kuat Pas Kelantan yang marah dan kesal dengan parti itu sehinggakan mengharap Umno mengambil alih kekuasaan di Kelantan.
Individu berkenaan mengakui apa yang dirasai oleh akar umbi Pas di Kelantan itu kerana dia sendiri juga merasakan Pas kini jauh berbeza dengan Pas sebelum ini khasnya di era Fadzil Mohd Noor sebagai presiden.
Katanya, Pas di zaman Fadzil Noor berdisiplin dan mengawal sikap dan perangai para ahlinya khasnya sebagai pemimpin. Pemimpin tidak boleh bercakap sembarangan ikut suka-suka atau mengikut tafsiran sendiri. Walaupun Pas menggunakan Qurdan dan Hadith sebagai landasannya, tetapi ia tidak boleh ditafsiran secara peribadi mesti harus mengikut prinsip perjuangan Pas yang tidak bercanggah dengan pandangan umum.
Sebalik kata individu itu yang pernah mengikut lawatan ke luar negeri bersama Abdul Hadi Awang, situasi itu tidak berlaku waktu ini. Pada masa ini Pas mempunyai banyak jurucakap parti dan semua pemimpin hendak bercakap dan boleh mengeluarkan fatwa masing-masing sesuka hati. Setengahnya tidak fikir apakah yang mereka cakap itu memakan diri atau sebaliknya.
Gara-gara itu menurutnya menyebabkan Pas sekarang ini tidak disenangi oleh masyarakat awam diluar sana, menjadikan orang ramai keliru dan bosan dengan Pas. Tindak tanduk, sikap, perbuatan kata-kata sesetengah pemimpin Pas, sungguh comot, katanya.
Beliau yang kini sudah menjarakkan diri dengan Pas, terfikir apakah Pas kini sedang diresap oleh elemen tertentu bertujuan untuk damage parti agama itu. Bahawa apa yang berlaku ini dirancang bukan berlaku dengan sendiri.
Beliau tidak menolak dengan apa yang berlaku dalam Pas kini diatur dan dirancang demikian rupa. Bahawa ada pihak yang sengaja bertindak demikian untuk menampakkan Pas berbeza dengan pendekatan Pas terdahulu yang untuk melemahkan Pas, mengikiskan Pas sebagai sebuah gerakan politik Islam.
Sebagai sebuah gerakan politik Islam menurutnya, Pas tidak dapat dielak daripada diresapi sebarang anasir jahat untuk memusnahkannya. Pas jangan pandang mudah perkara ini. Apa lagi apabila Pas kini sudah berada dalam kerajaan, musuh-musuh atau mereka yang cemburu dengan kejayaan Pas menjadi lebih serius atau tegal lagi untuk memusnahkan Pas. Dan jalan terbaik ialah dengan melakukan pemusanahan dari dalam apabila menyedari Pas sudah kukuh dari segi fizikal, sokongan.
Bertolak dari itu beliau menyebut kepada saya, adalah baik kalau Pas membuat “diagnosis” mengenai hal ini, bagi mengelakkan Pas lebih jauh lagi diresapi oleh anasir yang tidak baik itu, dan paling bahayanya ia memburuk dari dalam.
Saya tanya individu berkenaan apakah dia dapat mengagak sesiapa atau kumpulan mana dilihat mengepelai gerakan memburukan Pas dari dalam itu, beliau tidak mahu segera memberi jawaban, sebaliknya meminta agak saya mengesan sendiri? Tanda-tanda ada katanya. Saya tanya lagi agak-agaknya apakah fenomena ini disedari oleh Pas, beliau jawab penuh yakin Pas belum sedar. Trims.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/32504

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penyokong Pas Kata Islam Makin Teruk Dihina Di Bawah Kerajaan Pn

Penyokong Pas Kata Islam Makin Teruk Dihina Di Bawah Kerajaan Pn

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 201 hits
June 28 2021 Korang tengok lah mcm mana diaorg rapat dalam masjid makin teruk dihina islam ni dibawah pemimpin yang bodoh lagi sombong ditambah pulak dengan golongan wahabi yang semakin menguasai beberapa kerusi penting dalam pengurusan aga...
Ustaz Pas Diserang Bertubi Tubi Kerana Kata Bendera Putih Agenda Politik

Ustaz Pas Diserang Bertubi Tubi Kerana Kata Bendera Putih Agenda Politik

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 300 hits
MALAYSIA DATELINEBaru dua jam ustaz muda Pas memberikan pandangan tidak bersetuju dengan tindakan sesetengah pihak menaikkan bendera putih bagi menandakan mereka kehabisan bekalan makanan lebih 2 000 komen diberikan yang kebanyakan menyeran...
Takiyuddin Malukan Pas Agong Sekali Lagi Titah Buka Parlimen

Takiyuddin Malukan Pas Agong Sekali Lagi Titah Buka Parlimen

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 139 hits
Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Mustafa Billah Shah sekali lagi menzahirkan pandangan bahawa persidangan Parlimen perlu diadakan secepat mungkin Pandangan Seri Paduka itu disampaikan ketika menerima menghadap Yang di P...
Rakyat Tak Beria Pun Tak Rasa Untung Pun Bila Dikaji Mendalam Pas Ja Rasa Bagus Maklum Lah Makan Gaji Buta

Rakyat Tak Beria Pun Tak Rasa Untung Pun Bila Dikaji Mendalam Pas Ja Rasa Bagus Maklum Lah Makan Gaji Buta

papar berkaitan - pada 30/6/2021 - jumlah : 176 hits
Pakej sumbangan Rakyat tak sambut Pas beria pujiJune 30 2021LEGA Puas Pengumuman rancangan bantuan Pemulih yang diumum Perdana Menteri semalam Ia ternyata bantuan tanda prihatin kerajaan kepada keresahan rakyat COVID 19 bukan kesalahan kera...
Ph Musuh Agama Pas Jumud Pegang Konsep Muslim Teokrat Idelogi Lapuk

Ph Musuh Agama Pas Jumud Pegang Konsep Muslim Teokrat Idelogi Lapuk

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 384 hits
POSTED BY AMIR WRLRPendapat Presiden Pas Hj Hadi Awang baru baru ini yang meletakkan Pakatan Harapan seolah olah musuh agama kerana wujudnya DAP yang mengancam Islam dikritik oleh pendakwah bebas Wan Ji Wan Husin Wan Ji mendakwa Pas tidak p...
Pembohong Buat Umno Pas

Pembohong Buat Umno Pas

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 166 hits
Yang takut pada DAP UMNOPAS Yang sokong Kerajaan pintu belakang UMNOPAS Duit Kwsp TH Felda dan ect rugi dan tak tau kemana UMNO disokong PAS puas hati Yang kafirkan UMNO PAS Yang beli kereta duit rakyat kelantan Merc hasil pemberian RM40O j...
Nak Harap Pas Laksanakan Sesuatau Baik Lupakan Jawatan Paling Utama Munafik

Nak Harap Pas Laksanakan Sesuatau Baik Lupakan Jawatan Paling Utama Munafik

papar berkaitan - pada 27/6/2021 - jumlah : 427 hits
Peguam persoal apa penyelesaian cara Islam Pas buat dalam kerajaanJune 26 2021 Sebenarnya kita tertanya tanya jugak apakah contoh penyelesaian cara Islam yang PAS bawa dalam pentadbiran kerajaan hari ini Janganlah nak berdalih kononnya PAS ...
Jawapan Kepada Senarai Bodoh Peristiwa Buruk Zaman Ph Memerintah Yang Direka Pembangkang Umno Dan Pas Walauncai

Jawapan Kepada Senarai Bodoh Peristiwa Buruk Zaman Ph Memerintah Yang Direka Pembangkang Umno Dan Pas Walauncai

papar berkaitan - pada 28/6/2021 - jumlah : 167 hits
1 Tatoo BogelMula dianjur dengan kebenaran zaman BN 2015 di Sabah kemudian 2017 di Melaka2019 dibuat tanpa kebenaran Kerajaan yang kena PH jugak 2 Abu Chin Peng2012 MCA gesa kerajaan BN benar abu Chin Peng di bawa pulang 3 Himpunan KomunisT...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024

Pet Expo Midvalley 2024