Orang Islam Sibuk Bertelagah Mubaligh Kristian Sibuk Edar Bible Kepada Orang Melayu


 
Dua tiga hari ni, berlegar di media sosial akan posting mengenai beberapa individu yang dikatakan mengedar Bible kepada orang Melayu sekitar Pulau Pinang.
Menurut posting di Facebook tersebut, aktiviti ini telah lama dijalankan dan mubaligh-mubaligh Kristian tersebut dikatakan berkeliaran masuk ke kawasan penduduk Melayu untuk menyebar dakyah mereka. 
Bergerak rumah ke rumah edar risalah dan khutbah mengenai kitab Bible
Kumpulan 20 orang ini dikatakan berselerak ke sekitar kawasan perumahan dekat Taman Nirwana, Kampung Pandan; Taman Seri, Teluk Danok, Banting dan Pinggiran USJ.
“Dalam kita bertelingkah dan enggan berkerjasama demi agama dan bangsa, mubaligh-mubaligh Kristian berkeliaran masuk kawasan penduduk Melayu menyebar dakyah mereka.
“Mereka mendakwa bahawa mereka adalah dari Persatuan Bible Malaysia (Bible Society Malaysia). Kumpulan ini diketuai lelaki India yang dikenali bernama Sam Jaster.
“Kumpulan ini kemudian beredar setelah tidak selesa apabila beberapa penduduk bertindak menyoal siasat dan mengekori mereka. Mereka beredar dari kawasan taman perumahan dengan menggunakan (3) buah kereta,” kata posting tersebut.

Sumber: Facebook Kalau ingin edar risalah kepada orang Cina dan India, kenapa risalah diterbitkan dalam Bahasa Melayu? 
Menurut posting ini lagi, para sukarelawan pemantauan juga beritahu yang mubaligh ini cuba berhelah dengan mengatakan yang risalah itu untuk diberikan kepada orang-orang Cina dan India. Tapi tup-tup bila diperiksa Bible tersebut dalam BM… 
“Jika mereka ingin mengedarkan risalah ini kepada orang-orang Cina dan India kenapa perlu risalah tersebut diterbitkan dalam bahasa Melayu?.
“Pantau dan pastikan kawasan anda selamat dari anasir-anasir jahat ini. Inilah yang disebut sebagai “sadduz zara’i” – menyekat segala punca dan pintu untuk berlaku sebarang pemurtadan.” 

Sumber: Facebook Bukan kes pertama viral, pelajar diberi Bible berupa ‘kamus’ 
Lebih membimbangkan, dalam satu isu yang viral seminggu yang lepas, pendakwah Kristian ini juga dikatakan memberi buku Bible kepada pelajar sekolah. Bentuknya agak mengelirukan sehingga ada di kalangan pihak sekolah menyangka ia adalah kamus kecil, lapor Berita Harian.
Sumber: Facebook Sumber: Facebook “Saya lihat dua lelaki mengedar buku kecil kepada setiap pelajar Islam yang keluar dari kawasan sekolah.
“Pada mulanya, saya tertanya-tanya apa buku yang diberikan kepada pelajar sehinggalah saya membukanya dan melihat ia adalah kitab Bible.
“Perkara ini tidak sepatutnya berlaku apatah lagi di kawasan sekolah kerana ia menggugat sensitiviti masyarakat beragama Islam,” kata seorang pekerja am di Sekolah Tinggi Bukit Mertajam.
Pun begitu menurut saksi, mujurlah pelajar tidak membawa pulang kitab tu kerana mereka sangka ia adalah kamus dan tinggalkannya kepada pengawal keselamatan.
Tak cukup dengan itu, ada juga mengaku melihat beberapa individu asing mengedar bible ini di stesen bawah Bukit Bendera, Ayer Hitam.
Kiriman Pembaca.Lokasi di Ayer Itam, Stesen Bawah Bukit Bendera.Kelibat sekumpulan inividu yang edarkan buku…
Posted by Penang Kini on Tuesday, November 6, 2018
Mujahid sahkan kes edar Bible di sekolah
Bagaimanapun, kes pengedaran Bible di sekolah ini telah mendapat perhatian Menteri Agama, Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa yang kini sedang menuntut maklumat lanjut dari pihak sekolah dan pelajar tersebut.
“Saya difahamkan bila mereka (pelajar) keluar sekolah itu ada Islam dan bukan Islam, kadang-kadang dia (pengedar kitab Bible) tersalah bagi ingat bukan Islam, benda itu yang saya katakan pada awal lagi bukan tindakan bijak untuk berbuat demikian,” katanya.
Sumber: NST Diharapkan kes ini tidak berlanjutan dan pihak yang mengedar naskah Bible tersebut menghentikanlah dakyah mereka kerana ia mengganggu gugat perlembagaan negara yang meletakkan agama Islam sebagai agama rasmi. 
sumber
The post Orang Islam Sibuk Bertelagah, Mubaligh Kristian Sibuk Edar Bible Kepada Orang Melayu? appeared first on InfoJe.Com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://infoje.com/orang-islam-sibuk-bertelagah-mubaligh-kristian-sibuk-edar-bible-kepada-orang-melayu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bible Kecill Disangka Kamus Diedar Setiap Pelajar Islam

Bible Kecill Disangka Kamus Diedar Setiap Pelajar Islam

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 389 hits
BIBLE yang diedarkan lelaki cina ketika pelajar pulang dari sekolah Jumaat lalu Foto ihsan pembaca BUKIT MERTAJAM Saya lihat dua lelaki mengedar buku kecil kepada setiap pelajar Islam yang keluar dari kawasan sekolah kata seorang pekerja am...
Walau Tanpa Umno Islam Dan Melayu Islam Terus Hidup Di Serata Dunia 8594

Walau Tanpa Umno Islam Dan Melayu Islam Terus Hidup Di Serata Dunia 8594

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 853 hits
Mereka dah biasa jadi barua Itu sebab mereka menganggap orang lain pun bersikap seperti mereka Lagu Warisan Lagu WARISAN Lirik Penuh Sedih dengar lagu ini Benar benar penuh pengertian Tetapi hakikahtnya sadis buat Islam dan Melayu Islam Dit...
Melayu Islam Malaysia Sekarang Semakin Galak Berhibur Tanpa Kira Usia Astaghfirullahalazim 8549

Melayu Islam Malaysia Sekarang Semakin Galak Berhibur Tanpa Kira Usia Astaghfirullahalazim 8549

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 522 hits
Umno Mati Najiblah Orangnya ELBI RISALAH pada 4 jam yang lalu Diyana Ibrahim Astro Awani image Ahmad Maslan beri 5 sebab Zahid perlu kekal galas tugas presiden AHMAD YB Zahid Hamidi wajar terus menggalas amanah sebagai Presiden UMNO Gambar ...
Video Bukan Isu Parti Politik Tetapi Mempertahankan Islam Dan Melayu

Video Bukan Isu Parti Politik Tetapi Mempertahankan Islam Dan Melayu

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 451 hits
Walaupun termaktub dalam perlembagaan bahawa Islam adalah agama rasmi Persekutuan tetapi kita tak pernah pun edar Al Quran di sekolah bukan Islam Ni ada pulak berani edar bible d sekolah Islam BERTAM Belum reda isu berkaitan pengedaran Bibl...
Edar Bible Kepada Yang Tuduh Ini Kerja Umno

Edar Bible Kepada Yang Tuduh Ini Kerja Umno

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 619 hits
KES 1Memaklumkan siang tadi Di Lorong 4 15 Dan Lorong rumah saya 4 12 LEP4 sekumpulan org Cina Dan India diketuai dgn Mat Salleh bergerak dlm 3 Group dgn 4 3 org satu group tlh hadir Pintu ke Pintu mengedarkan risalah Kristian Dan Bible kec...
Impak Pengesahan Iccpr Kepada Bangsa Melayu Agama Islam

Impak Pengesahan Iccpr Kepada Bangsa Melayu Agama Islam

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 386 hits
Sudah jadi kebiasaan bagi mana mana negara berusaha menaikkan prestij mereka di mata dunia dalam pelbagai segi seperti politik ekonomi dan sosial Dan bagi Malaysia pula salah satu aspirasi kerajaan baru hari ini ialah cuba menonjolkan diri ...
Isu Icerd Pertahankan Kedudukan Orang Melayu Islam Dan Bumiputera

Isu Icerd Pertahankan Kedudukan Orang Melayu Islam Dan Bumiputera

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 824 hits
oleh YB Shaharizukirnain Abdul KadirAhli Parlimen Setiu1 Saya membantah hasrat pihak Kerajaan untuk menandatangani Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum Ramai pihak yang turut tidak menyokong perjanjia...
Umat Melayu Dan Islam Akan Bersyukur Jika Tun M Sertai Umno Annuar Musa

Umat Melayu Dan Islam Akan Bersyukur Jika Tun M Sertai Umno Annuar Musa

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 298 hits
By 2018 10 26Tan Sri Annuar Musa berkata seruannya agar Tun Dr Mahathir Mohamad kembali kepada Umno bukanlah pelawaan nakal tetapi demi kepentingan orang Melayu dan agama Islam Ada yang kata jemputan saya kepada Mahathir dan anggota BERSATU...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang