Walau Tanpa Umno Islam Dan Melayu Islam Terus Hidup Di Serata Dunia 8594



Mereka dah biasa jadi barua. - Itu sebab mereka menganggap orang lain pun bersikap seperti mereka.  Lagu Warisan #UMNOMalaysia #UMNOOnline #MelayuBersatu Lagu WARISAN (Anak Kecil Main Api) - Lirik Penuh. Sedih dengar lagu ini. Benar-benar penuh pengertian. Tetapi hakikahtnya sadis buat Islam dan Melayu Islam. 
UMNO Online Diterbitkan pada 3 Dis 2014: 
Anak kecil main apiTerbakar hatinya yang sepiAir mata darah bercampur keringatBumi dipijak milik orang
Tergadai seluruh harta bendaNenek moyang kaya-rayaCinta lenyap di arus zamanAkibat sengketa sesamalah kita
Hasil mengalir ke tangan yang lainIndahnya bumi kita iniWarisan berkurun lamanyaKan lenyap peristiwa semalamPeribumi merintih sendiri
Masa depan sungguh kelamKini kita cuma tinggal kuasaTertutuplah hati terkunci matiMaruah peribadi dah hilang
Pulih kembali harga diriYang akan menentukan bangsaBersatulah hati bersama berbakti
Kita sudah tiada masaMelayu kan gagah di NusantaraMajulah dengan maha perkasaJanganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di Nusantara#UMNOMalaysiaMelayu kan gagah di Nusantara
#UMNOOnline#MelayuBersatu http://UMNO-Online.my Hakikatnya Umno setujui Kaum Pendatang China dan India diterima tanpa syarat sebagai Rakyat Malaysia sebagai syarat Penjajah British beri kemerdekaan. Perlembagaan Negara berpandu kepada kehendak Penjajah Inggeris. Antara akibatnya selepas usia 18 tahun murtad tidak memberi kemenangan kepada Islam. Meluluskan penubuhan Parti PAP dan DAP tetapi pernah khianati kelancaran Parti PPBM sebelum PRU 14 9 Mei 2018. Khianat kepada parti-parti Melayu yang lain termasuk PAS. 
Menggadaikan Singapura di tangan kaum yang asalnya pendatang. Walhal British terpaksa mengembalikan Hong Kong kepada China pada tahun 1999 kerana terikat dengan tempuh pajakan 99 tahun. Umno juga bertanggung-jawab wujudnya Pusat Perjudian Genting Highland yang berstatus hak milik kekal dari Kerajaan Negeri Pahang dan Kerajaan Selangor (Asalnya Kerajaan Selangor bercadang memberi tempuh pajakan 99 tahun di bawah pimpinan Allahyarham Dato Harus Idris selaku Menteri Besar Selangor waktu itu) 
Menggadai dan mengkafirkan Pulau Batu Putih seperti mana Singapura sebelumnya dan tergadainya KTMB di Singapura [asalnya perjajian KTM-KTMB di Singapura ialah selagi ada bulan dan bintang - sehingga kiamat]. Betapa di tangan Umno Melayu sentiasa mengalah dengan China. Itukah maksud awal lagu tadi Warisan Anak Kecil Main Api. Tetapi Umno yang berorang dewasalah menjadi petualang kepada Islam dan Melayu Islam. Jangan salahkan anak kecil, anak muda dan orang seusia kamu yang memang mahukan umno kalah. Bangla dibawah satu lagi bukti, bagaimana pendatang jadi kaya raya. Nauzubillahminzalik. Jangan lagi bercakap 'Ketuanan Melayu'.. Kalau si Bangla ni lebih kaya dari kamu.. Peninggalan pemerintah terdahulu.. Bangla ini ejen pihak KDN sendiri.. Menteri KDN waktu itu adalah Zahid dan UMNO.. Kini lantang memperkatakan bab Ketuanan Melayu.. Inilah Bangla pemilik sebuah syarikat yang cuba menyumbang derma RM100 JUTA ke TABUNG HARAPAN yang ditolak oleh kerajaan PH..Story kat sini...Islam dan Melayu Islam terus mekar hidup di serata dunia, walau pun tiada Umno di negara tersebut. 

Bila petualang menyamar hero Islam hero Melayu... macam dasar USA menceroboh dan menjajah negara lain. Ditunjuknya Taliban itu jahat dengan dakyah 11.09.11 Walhal peristiwa itu rekaan dan tipu muslihat. Pemain video amatur sudah siap sedia awal untuk merakam kejadian itu. Tsunami 2004 yang mengorbankan ratusan ribu jiwa pun sebenarnya adalah ujian senjata nuklear yang disembunyikan. 


Digambarkan Iraq ada senjata berat - xjumpa pun - targetnya ialah menguasai minyak Iraq dan Libya setelah dua-dua pemimpin negara Islam tersebut dibunuh. Begitu juga yang melaungkan Ketuanan Melayu - kaki betina, kaki jalang, kaki botol, kaki mabuk, bila bercakap mengalahkan orang lain tidak amanah - walhal diberi tanggung jawab sebagai pemimpin dan ketua Agama Islam, diberi amanah jaga kebajikan dan harta benda Melayu - semua habis ditebas, disonglap dan nak dirasa sebab mata nampak perempuan dahi licin. Hati berontak mahu mengEsakan Allah. Pertentangan jiwa tetapi individu tersebut yang bergelar pemimpin dan ketua, menangkan syaitan laknatullah. Nauzubillahminzalik. Geli mendoakan hamba Allah yang berpiel sebegitu setiap minggu dalam Khutubah Jumaat. 2 ekspresi muka dalam 1 mahkamah. Sorang senyum sokmo, sorang senyum kelatIf rasa tersinggung maka benarlah kenyataan ini, sebab memang buat lah kan. Ketua-ketua ini akan lahirkan zuriat dengan benih-benih yang ingkar perintah Allah Subhanahu Wa Ta'alla. Maka turun temurunlah sikap biadap kurang ajarnya. Bukan rakyat xlihat anak pemimpin yang berlagak sebegitu, walhal membesar dengan harta rompakan berlesen dengan merompak wang rakyat, wang negara, harta rakyat, harta negara. Satu bangsa akan musnah peradabannya bila lelaki mabuk meniduri isterinya dan menjadi anak. Xcaya mengapa Bangsa Y itu di Malaysia sedemikian rupa - kadang-kadang sikapnya macam xguna akal langsung. Sehingga sanggup membunuh dan membakar beberapa orang dan abunya dibuang ke sungai. Allah lagi maha berkuasa. Maka kantullah kejahatan bangsa itu dengan kuncu-kuncunya. 

Kalau dah pengundi pilih penipu jadi pemimpin negaranya. Maka inilah kesudahan jadinya. Inilah kesangsaraan yang rakyat Malaysia, negara Agama Rasminya Islam, hadapi, bila terpilih orang jahat sebagai pemimpinnya. Dah kalah pun Allah beri lagi seseorang atau kumpulan atau parti itu jadi terus xsedar diri. Mengapa yaa... Masih lagak mencari salah pihak lain. Salah anak muda lah. Walhal yang dah berusia lebih 50 tahun ramai yang menunggu masa tumbangnya Umno dan Allah Subhanahu Wa Ta'alla telah makbulkan. Alhamdulillah. Takbir! Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar. 
Kita dengarkan hujah Dr. Muhammed Abdul Khalid, sebelum menjadi Penasihat Ekonomi Perdana Menteri Tun Dr Mahathir, yang diterbitkan oleh DM Analytics di Youtube pada 28 Okt 2017. Dr. Muhammed Abdul Khalid menerangkan situasi, implikasi, dan punca gaji rakyat Malaysia di tahapnya sekarang. TV1 - LANDSKAP PRA BAJET 2018 bersama Dr. Muhammed Abdul Khalid. Telusnya beliau menjelaskan tentang kesan pemotongan subsidi makanan rugi, GST, kejatuhan nilai Ringgit Malaysia di waktu itu yang berlanjutan sehingga kini. Sayangnya hujahan beliau diganggu oleh suara lain, walau pun ada peringkatnya beliau meminta diberi ruang untuk menyudahkan huraian fakta. 
Sekarang beliau sebagai penasihat ekonomi PM berkuat kuasa pada 27 Ogos 2018
https://youtu.be/jGThGZr9D0Q'Gaji penengah rakyat Malaysia naik kurang daripada satu peratus' - Dr. Muhammed Abdul Khalid. https://www.youtube.com/watch?v=qzz2ZaihhfU
Full Video Debat Dr Muhd Khalid VS Prof Naib Canselor UPSI BAJET 2018 Awal Syawal Diterbitkan pada 4 Nov 2017Full Video Debat Dr Muhd Khalid VS Prof Naib Canselor UPSI (2 wakil kerajaan vs 1 pakar ekonomi)

Muslims Forced To Eat Pork and Drink In Chinese Re-Education Camps Staff Desk pada The Islamic Information - 3 minit yang laluRe-Education Camps in China for muslims is putting enormous amount of psychological pressure to make them eat pork and drink. Omir Bekali, was one of the million people reportedly arrested and had been taken into re-education camps for Muslims. He claimed that reeducation camps feels like prison which you can not escape. Omir Bekali said [...] The post Muslims Forced To Eat Pork and Drink In Chinese Re-Education Camps appeared first on The Islamic Information.
Keutamaan “Kalimat Laa Ilaha Illallah” dan Syarat-syaratnya Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluPenulis Muhammad Abduh Tuasikal, MSc Ibnu Rajab dalam Kalimatul Ikhlas mengatakan,”Kalimat Tauhid (yaitu Laa Ilaha Illallah, pen) memiliki keutamaan yang sangat agung yang tidak mungkin bisa dihitung.” Lalu beliau rahimahullah menyebutkan beberapa keutamaan kalimat yang mulia ini. Di antara yang beliau sebutkan : Kalimat ‘Laa Ilaha Illallah’ merupakan harga surga Suatu saat Nabi shallallahu ’alaihi wa sallam mendengar muadzin mengucapkan ’Asyhadu allaa ilaha... Read More 'Keutamaan “Kalimat Laa Ilaha Illallah” dan Syarat-syaratnya' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: ... lagi »
Muslimah Uighur: Saya Tidak Percaya Bisa Keluar Dari Penjara Cina Dalam Keadaan Hidup Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluMihrigul Tursun berbicara kepada RFA selama wawancara di Virginia, 11 Oktober 2018. XINJIANG (Arrahmah.com) – Muslimah Uyghur Mihrigul Tursun (29) mengaku tidak percaya bisa keluar dari penjara Cina dalam keadaan masih hidup. Mihrigul Tursun adalah wanita Uighur dari Daerah Otonomi Xinjiang barat laut Cina (XUAR). Dia melahirkan kembar tiga yang sehat di Mesir saat suaminya bekerja... Read More 'Muslimah Uighur: Saya Tidak Percaya Bisa Keluar Dari Penjara Cina Dalam Keadaan Hidup' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. Raja Saudi Luncurkan Proyek Industri Senilai ... lagi »
7 Alasan Kenapa Kita Harus Belajar Bahasa Arab Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluPosted on 24 Juli 2017 – by Nahimunkar.com Baca tulisan ini, moga termotivasi belajar Bahasa Arab. Inilah 7 alasan kenapa kita harus belajar bahasa Arab. Ibnu Taimiyah rahimahullah menyatakan tentang hukum mempelajari bahasa Arab, وأيضا فإن نفس اللغة العربية من الدين ، ومعرفتها فرض واجب، فإن فهم الكتاب والسنة فرض، ولا يفهم إلا بفهم اللغة العربية، وما لا يتم... Read More '7 Alasan Kenapa Kita Harus Belajar Bahasa Arab' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. Tanpa Tauhid, Amal Ibadah Tidaklah Bernilai 2. Shalat Sunnah Fajar, Jangan Sampai Ditinggalkan 3. Apa... lagi »
“Rebo Wekasan” Bukan dari Islam Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluOleh Umar Abdullah Sebenarnya saya tidak ingin membahas tentang Rebo Wekasan ini. Karena kami ingin masyarakat melupakan tradisi ini. Namun, karena ada salah satu tabloid di Bogor yang menyebarluaskannya, maka menjadi kewajiban kami untuk menjelaskan kekeliruannya. Tradisi Rebo Wekasan adalah sebuah tradisi di masyarakat Muslim terutama di Jawa, Sunda, Kalimantan Selatan, dan Bangka Belitung. Nama... Read More '“Rebo Wekasan” Bukan dari Islam' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. Inilah bukti joroknya music dangdut 2. Bahaya konten porno 3. Keutamaan Puas... lagi »
Orator Aksi “211” Kecewa Dihalau Polisi, Tuntut Pembakar Bendera Harus Dihukum dengan Pasal Penodaan Agama Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluIrwan Syaifullah, salah satu orator aksi Bela Tauhid 211 menyesalkan aksi kepolisian yang menghalau massa menuju seberang Istana Kepresidenan, Jakarta, Jumat (2/11).(ANTARA/Genta Tenri Mawangi). Islah itu maknanya, mereka meminta maaf. Pelaku memang telah meminta maaf atas kericuhan, tetapi bukan aksinya membakar bendera bertuliskan kalimat Tauhid.. Jakarta (ANTARA News) – Salah satu orator aksi Bela Tauhid... Read More 'Orator Aksi “211” Kecewa Dihalau Polisi, Tuntut Pembakar Bendera Harus Dihukum dengan Pasal Penodaan Agama' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1... lagi »
Tuntutan Aksi 211 Bela Tauhid: Adili Pembakar Bendera Tauhid dan Para Aktor di Belakangnya Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 18 minit yang laluMassa Aksi Bela Tauhid atau Aksi 211 menyampaikan 5 tuntutan atas peristiwa pembakaran bendera berkalimat tauhid ke Menko Polhukam Wiranto di Jakarta, Jum’at 2 / 11 2018. (Foto: Dok. riau24) Inilah beritanya. *** Masa Aksi 211 Beri Lima Tuntutan untuk Wiranto BREAKINGNEWS.CO.ID – Menteri Koordinator Politik, Hukum dan Keamanan (Menko Polhukam), Wiranto menerima wakil peserta Aksi... Read More 'Tuntutan Aksi 211 Bela Tauhid: Adili Pembakar Bendera Tauhid dan Para Aktor di Belakangnya' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. Surat Menohok Untuk Prisia Nasution dari M... lagi »

YA AMPOON [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - Sejam yang laluYA AMPOON SULTAN MANA BERI LANUN INI TAN SERI Musa Aman ditahan SPRM kerana rasuah PUTRAJAYA: Bekas ketua menteri Sabah Tuan Tan Sri Musa Aman ditahan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung siasatan rasuah termasuk suapan untuk meluluskan konsesi balak. Menurut sumber, Musa, 67, mungkin akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini dengan 35 pertuduhan rasuah yang membabitkan kira-kira RM263 juta atau AS$63 juta. BILA NAK TARIK BALIK ANUGERAH INI MACAM SULTAN SELANGOR TARIK BALIK ANUGERAH PADA MAHATHIR -------------

3 Cara Untuk Berhadapan Dengan Orang Yang Sukar Ditangani Natirah Azira pada Tazkirah - Sejam yang laluPernahkah anda berhadapan dengan orang yang sukar ditangani? Berkomunikasi dengan mereka terasa seakan sedang berada di gelanggang debat, mesej tidak dapat disampaikan dengan berkesan malah hubungan yang sihat tidak dapat dijalinkan dengan baik. Vanessa, seorang pengkaji bagi sikap dan perilaku manusia menghuraikan tentang ‘difficult people’ atau orang yang sukar ditangani kepada beberapa kategori, antaranya ialah […]

GUAN UDAH RAKAM [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - Sejam yang laluGUA UDAH RAKAM *HRH Super Liberal Clown Prince-in-waiting*‏ @AaaaTentuSekali 20h20 hours ago More Terima kaseh @LokmanAdam kerana menjadi orang UMNO pertama menceritakan kisah cubaan sailang malam 9 May. Sebelum ni @IshamRais dah dedah. Translate Tweet ---------------

The 7 habits of highly effective people Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu

Bacalah Qur'an Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu

Hukum merotan anak hingga cedera Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu*Soalan*: Assalamualaikum Dr. Saya nak bertanya berkenaan hukum merotan anak secara melampau sehingga anak mengalami kecederaan sedangkan anak hanya melakukan kesalahan kecil dan tidak layak dihukum sebegitu. *Jawapan*: Alhamdulillah, segala puji dan syukur kami panjatkan kepada Allah S.W.T. Selawat dan salam diucapkan ke atas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, para isteri dan keluarga baginda, para sahabat, seterusnya golongan yang mengikuti jejak langkah baginda sehingga hari kiamat. Menjadi satu tanggungjawab dan kewajipan ke atas setiap ibubapa yang beragama Islam untuk me... lagi »

PTPTN: Graduan terpaksa ‘ikat perut’ selepas tamat pengajian siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang laluBANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) sepatutnya memahami masalah golongan muda yang tidak mampu membayar balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), bukannya mengambil kesempatan di atas kesempitan ekonomi mereka, kata Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis). Presidennya, Muhammad Faizzuddin Mohd Zai berkata, polisi yang diperkenalkan kerajaan dalam Belanjawan 2019, hanya … The post PTPTN: Graduan terpaksa ‘ikat perut’ selepas tamat pengajian appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.LOBAK BUKAN LOKMAN [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 2 jam yang laluINI LOBAK BUKAN LOKMAN --------------

Kesepakatan Para Ulama Atas Sambutan Maulid Nabi Admin pada Tahu, Faham & Amal - 3 jam yang laluFitrah Islami Online Kesepakatan Para Ulama Atas Kebolehan Perayaan Maulid Nabi amri el wahab 5 years ago Para pengingkar Maulid Nabi hanyalah bagaikan setetes air dibandingkan luapan samudera. Karena praktek peringatan Maulid Nabi shallahu ‘alaihi wa sallam mendapat legalitas dari Syare’at dan rekomendasi dari jumhur ulama Ahlu sunnah baik mutaqaddimin atau pun mutakhkhirin, baik

Kenapa Guan Eng takut dedahkan dokumen perjanjian 1MDB dengan IPIC ? ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluAbbas Mohd NoorSemalam, Lim Guan Eng memberi alasan bahawa kerajaan tidak boleh mendedahkan perjanjian penyelesaian antara syarikat Abu Dhabi, IPIC dan 1MDB kerana jika berbuat demikian akan menjadi subjudis kerana saya telah didakwa mengenainya, dua minggu dahulu. Saya telah beberapa kali meminta kerajaan untuk mendedahkan kedua-dua perjanjian penyelesaian tahun 2015 dan tahun 2017 jika benar-benar mahu menegakkan keadilan kepada saya dan rakyat tetapi tidak disambut. Guan Eng tuduh bahawa saya hanya bercakap tentang perkara ini selepas saya didakwa. Ini tidak benar. Saya juga... lagi »MRCB-George Kent sambung projek LRT3 dengan kontrak RM11.8b ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluBernama MRCB George Kent Sdn Bhd (MRCB-GK) telah menerima surat pelantikan daripada Prasarana Malaysia Bhd membabitkan cadangan projek Transit Aliran Ringan 3 (LRT 3) dari Bandar Utama ke Johan Setia, dengan kontrak harga tetap sebanyak RM11.856 bilion. MRCB-GK, yang terdiri daripada rakan pelaksana projek iaitu Malaysian Resources Corporation Bhd (MRCB) dan George Kent (Malaysia) Bhd, dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia berkata, kontrak itu merangkumi cadangan reka bentuk, pembinaan, penyiapan, pengujian dan pentauliahan projek. Jumlah kontrak projek termasuk kontige... lagi »

Musa berdiri hampir sejam dengar 35 tuduhan rasuah RM263j ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluMALAYSIAKINI Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenakan 35 pertuduhan ke atas bekas ketua menteri Sabah Tan Sri Musa Aman kerana menerima RM263 juta rasuah yang dikatakan berkaitan kontrak pembalakan. Kesalahan itu didakwa dilakukan Musa di Hong Kong dan Singapura melalui proksi antara 2004 dan 2008. Kesemua pertuduhan dibuat mengikut Seksyen (11a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 yang merujuk kepada kesalahan memberi atau menerima suapan oleh ejen. Daripada 35 pertuduhan itu, nama salah seorang kenalan Musa, Chia Tien Foh disebutkan 16 kali. Perbicaraan dijalankan ... lagi »

Pyanhabib: Orang Umno memang malas membaca ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluMALAYSIAKINI Kata dua diberi bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Puad Zarkashi kepada *Utusan Malaysia* diketawakan salah seorang bekas pekerja akhbar itu hari ini. Kata Pyanhabib, kenyataan diberikan Puad itu memang sangat lucu dan jauh daripada keadaan sebenar. Malah kata Pyanhabib, Puad juga seakan tidak menyedari apa yang berlaku kepada akhbar itu selama Umno menjadi kerajaan di negara ini. "Nak boikot Utusan? Kah kah kah!" katanya kepada *Malaysiakini* selepas diminta mengulas kenyataan dibuat Puad berhubung kecenderungan akhbar berkenaan mengecam Datuk Seri Na... lagi »
ISNIN, 5 NOVEMBER 2018
Pyanhabib: Orang Umno memang malas membaca
MALAYSIAKINI
Kata dua diberi bekas anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Dr Puad Zarkashi kepada Utusan Malaysia diketawakan salah seorang bekas pekerja akhbar itu hari ini.

Kata Pyanhabib, kenyataan diberikan Puad itu memang sangat lucu dan jauh daripada keadaan sebenar.

Malah kata Pyanhabib, Puad juga seakan tidak menyedari apa yang berlaku kepada akhbar itu selama Umno menjadi kerajaan di negara ini.

"Nak boikot Utusan? Kah kah kah!" katanya kepada Malaysiakini selepas diminta mengulas kenyataan dibuat Puad berhubung kecenderungan akhbar berkenaan mengecam Datuk Seri Najib Razak.

Pyanhabib yang berkhidmat di akhbar milik Umno itu selama lebih 20 tahun berkata sejak berpuluh tahun lalu anggota parti itulah yang culas membeli dan membaca Utusan Malaysia serta majalah terbitan syarikat itu sehingga ia berdepan dengan masalah pengedaran serta kewangan.

"Setakat apa yang saya tahu sejak puluhan tahun lagi anggota Umno yang seramai tiga juta orang itulah yang malas membaca surat khabar.

"Bagi percuma pun dia orang buat sampah saja," katanya.

Otak segar kalau rajin

Terdahulu Puad yang juga bekas anggota parlimen Batu Pahat dan timbalan menteri pendidikan mengecam Utusan Malaysia kerana menyiarkan rencana mengkritik Najib.

Kata Puad akhbar itu mesti memohon maaf kepada Najib kerana mendakwa bekas perdana menteri itu berbohong semasa mengulas isu wang yang didepositkan ke akaun banknya.

Puad berkata, jika Utusan enggan berbuat demikian maka ahli Umno wajar memboikot akhbar yang selama ini menjadi lidah parti Melayu itu kerana membuat kesimpulan awal berhubung perkara tersebut.

Puad juga secara khusus menamakan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Utusan Datuk Abdul Aziz Sheik Fadzir sebagai individu di belakang ruangan pojok Awang Selamat dalam Mingguan Malaysia, semalam.
“Aziz perlu meminta maaf kepada Najib kerana terlalu gopoh membuat kesimpulan. Kalau dia enggan maka eloklah ahli Umno memboikot Utusan,” katanya.

Untuk rekod Umno memiliki saham dalam syarikat Utusan Melayu (M) Bhd dan sejak akhir-akhir ini berdepan masalah kewangan ekoran kemerosotan penerimaan pembaca.

Selepas PRU ke-14 berakhir syarikat berkenaan merombak lembaga pengarahnya dengan melantik Abdul Aziz sebagai pengerusi ekskutif.
Abdul Aziz ialah bekas anggota parlimen Kulim - Bandar Baharu.
Utusan juga melantik bekas ketua pengarah penyiaran Datuk Dr Ibrahim Yahaya - yang rapat dengan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi - sebagai anggota lembaga pengarah mulai Julai lalu.

Utusan juga baru-baru ini dilaporkan mengalami kesukaran untuk membayar gaji pekerja mengikut waktu yang sepatutnya.

Rencana pojok disiarkan Mingguan Malaysia semalam dianggap menarik kerana ia adalah langkah langka diambil akhbar tersebut ke atas Najib. Ia juga dilihat satu gerakan untuk menjarakkan Umno dengan bekas presidennya sendiri.

Menurut Pyanhabib nasib Utusan Malaysia sepatutnya boleh diselamatkan sejak lama dulu jika anggota Umno membeli dan membaca akhbar tersebut.

Selain itu dia yang dikenali sebagai penulis dan pelakon berkata "otak" ahli Umno juga akan sentiasa segar jika mereka rajin membaca.

"Tetapi ahli Umno ini... kamu sambung sendirilah," katanya.

Dicatat oleh ELBI RISALAH di 11/05/2018 05:21:00 PTG
DIALOG RAKYAT: Pyanhabib: Orang Umno memang malas membaca
http://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/pyanhabib-orang-umno-memang-malas.html

Jusuf Kalla: Bendera Tauhid Sesuai Kepercayaan Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 3 jam yang laluBendera tauhid/DOK. PR Jatinangor, (PR).- Jusuf Kalla mengatakan, pengakuan terhadap bendera bertuliskan tauhid merupakan kepercayaan masing-masing umat Islam. Sehingga, pemerintah tidak perlu mengakui bendera tersebut sebagai lambang ormas tertentu. “Bahwa bendera tauhid sesuai kepercayaan, silakan. Tentu pemerintah tidak pernah menetapkan bendera ini harus begini, bendera itu harus begitu. Tidak,” kata Wakil Presiden Jusuf Kalla usai... Read More 'Jusuf Kalla: Bendera Tauhid Sesuai Kepercayaan' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. MUI Heran, ada ‘Islah Sunni-S... lagi »

Pelik apabila Musa tak didakwa lebih awal, kata Gopal ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluHafiz Yatim dan Faisal Asyraf Ketua pendakwaan dalam kes Tan Sri Musa Aman memberitahu Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, mereka mempunyai kes yang kukuh terhadap bekas ketua menteri Sabah itu. Datuk Seri Gopal Sri Ram berkata Musa sebelum ini memang sudah disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Bagaimanapun jelas Gopal kes berkenaan tidak diteruskan atas sebab tertentu. "Disebabkan alasan yang sangat aneh kes (siasatan SPRM terhadap Musa) diarahkan ditutup," katanya. Gopal mengepalai pasukan pendakwaan yang bertindak bagi pihak Peguam Negara dalam kes meli... lagi »

KHAIRY ‘PUNCA’ KEKALAHAN BN ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang lalu*Wartawan Watan-Online* ‘Orang kanan’ Datuk Seri Najib Razak tampil menafikan dakwaan kononnya kekalahan Barisan Nasional (BN) pada PRU14 lalu adalah disebabkan oleh skandal 1MDB. Sebaliknya, Presiden Sukarelawan Malaysia, Isham Jalil berkata, punca utama kekalahan BN ialah kerana pengundi-pengundi muda tidak menyokong BN. Beliau berkata, dakwaan bekas Ketua Pemuda BN, Khairy Jamaludin bahawa gabungan itu kalah pada PRU14 lalu berpunca daripada skandal 1MDB adalah satu fakta yang salah. Katanya, sebenarnya, Khairy antara punca kekalahan BN kerana gagal melaksanakan tanggungjawa... lagi »

UMNO GAGAL DIBUBAR ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang lalu*Wartawan Watan-Online* Harapan 16 orang bekas anggota UMNO yang mahu melihat parti tertua kaum Melayu itu terkubur akhirnya punah apabila Mahkamah Rayuan hari ini menolak rayuan untuk memohon pembubaran parti tersebut. Hakim Datuk Dr. Badariah Sahamid selaku ketua panel tiga hakim bertindak mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang terlebih dahulu menolak semakan kehakiman yang dipohon mereka. Permohonan yang diketuai oleh Ketua Cawangan Seri Merpati Pandan Indah, Salihudin Ahmad Khalid itu dibuat ekoran dakwaan UMNO gagal membuat pemilihan peringkat cawangan dan bahagian meng... lagi »

5 Tips Kembali Kepada Fitrah, Tinggalkan Kehidupan Songsang Fazli Abdullah pada Tazkirah - 3 jam yang laluAllah S.W.T menciptakan manusia terbahagi kepada dua jantina. Iaitu lelaki dan perempuan. Lelaki mempunyai penampilan yang berbeza dengan perempuan. Begitu juga perempuan berbeza dengan lelaki, dari segi pemakaian, batas aurat, bentuk fizikal dan pelbagai lagi. “Dan bahawa sesungguhnya, Dia lah yang menciptakan pasangan lelaki dan perempuan,”Surah An-Najm : 45 Pada kes-kes terpencil, ada yang dilahirkan […]

Kerajaan perlu adil pada penduduk asal isu ICERD: Mufti Pulau Pinang admin pada Indahnya Islam - 4 jam yang laluSHAH ALAM – Kerajaan digesa supaya tidak terburu-buru memuktamadkan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), sebaliknya mengkajinya lebih mendalam dari segi kesan ke atas masa depan rakyat dan negara. Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor berkata, walaupun rakyat memahami hasrat kerajaan melakukan perubahan yang boleh ... lagi »

KJ, NAZRI TIDAK PERLU RISAU- NAJIB ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang lalu*Wartawan Watan-Online* Datuk Seri Najib Razak hari ini tampil menjawab tuduhan Khairy Jamaluddin dan Datuk Seri Nazri Aziz berhubung tuduhan 1MDB yang dikatakan menjadi punca utama kekalahan BN pada PRU14 lalu. Bekas Perdana Menteri itu berkata, beliau tidak menafikan yang 1MDB menjadi antara salah satu faktor kekalahan BN, namun tetap merasakan segala fitnah Pakatan Harapan (PH) perlu dijawab dah didedahkan. Malah katanya, dua bekas menteri kabinet era pentadbirannya itu tidak perlu risau dengan kelantangannya, sebaliknya perlu bagi ruang kepada beliau untuk membersihkan nam... lagi »

Bayi lahir di Sarawak terima insentif RM1,000 siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluKUCHING, 27 Safar 1440H, Isnin – Setiap bayi baru lahir di Sarawak akan diberi insentif RM1,000 tanpa mengira etnik, kepercayaan agama dan status sosial mulai tahun hadapan, kata Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg. Abang Johari, yang juga Menteri Kewangan dan Perancangan Ekonomi berkata, insentif itu hanya boleh dikeluarkan selepas bayi berkenaan mencapai … The post Bayi lahir di Sarawak terima insentif RM1,000 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Guan Eng buat ‘u-turn’ isu subsidi petrol: Puad siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluBANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Tindakan Lim Guan Eng membuat pusingan U berhubung kenyataan dalam pembentangan Belanjawan 2019, menunjukkan Menteri Kewangan itu tidak teliti ketika menyediakan belanjawan berkenaan, kata Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi. Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat itu berkata, pada awalnya, Guan Eng dengan bangga mengumumkan kereta berkapasiti enjin 1,500cc ke bawah … The post Guan Eng buat ‘u-turn’ isu subsidi petrol: Puad appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.ICERD ancam keamanan negara: Mufti Pulau Pinang ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluGEORGETOWN, 27 Safar 1440H, Isnin – Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor menggesa kerajaan supaya tidak terburu-buru memuktamadkan ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Beliau berkata, kerajaan perlu mengkajinya dengan lebih mendalam dari segi kesan ke atas masa depan rakyat dan negara. Katanya, walaupun rakyat memahami … The post ICERD ancam keamanan negara: Mufti Pulau Pinang appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Kerajaan ‘khianat’ beri peruntukan kepada SMPC ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluBANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Pemuda Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) menyifatkan peruntukan sebanyak RM12 juta kepada Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) seperti yang diumumkan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dalam pembentangan Belanjawan 2019, Jumaat lalu, sebagai satu pengkhianatan. Setiausaha Agungnya, Eqwan Roslan berkata, isu utama bukan hanya peruntukan tersebut, tetapi kerajaan sewenang-wenangnya memberikan wang … The post Kerajaan ‘khianat’ beri peruntukan kepada SMPC appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Pas perjalanan tanpa had boleh dilanggan mulai 1 Disember siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 4 jam yang laluPUTRAJAYA, 27 Safar 1440H, Isnin – Langganan pas perjalanan tanpa had 30 hari RM100 untuk perkhidmatan rel dan bas RapidKL manakala pas RM50 untuk bas sahaja, boleh dibuat mulai 1 Disember ini. Menteri Pengangkutan, Anthony Loke Siew Fook berkata, langganan pas berkenaan hanya boleh dibuat menerusi kad MyKad, MyTentera dan MyKid. Katanya, hanya rakyat Malaysia … The post Pas perjalanan tanpa had boleh dilanggan mulai 1 Disember appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.BUAT JANJI MEMANG MUDAH – MAHATHIR ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang lalu*Wartawan Watan-Online* Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui sukar untuk menunaikan janji bagi menyediakan sejuta rumah mampu milik untuk rakyat dalam tempoh 10 tahun kerajaan Pakatan Harapan (PH) memerintah. Beliau sedar bahawa untuk melafazkan sesuatu janji itu adalah mudah berbanding melaksanakannya selepas berjaya mendapat mandat daripada rakyat. Bagaimanapun beliau me­ngulangi komitmen kerajaan yang dipimpin untuk menyedia­kan sejuta rumah mampu milik dalam tempoh 10 tahun seperti dijanjikan ketika Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) “Buat janji memang mudah, ter... lagi »

Rasuah: Musa Aman dijangka berdepan 35 pertuduhan babitkan wang lebih RM250 juta ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang laluFaiz Zainudin *Musa akan berdepan pertuduhan di bawah Seksyen 11(a) Akta * *Pencegahan Rasuah 1997.* KUALA LUMPUR: Bekas ketua menteri Sabah Tan Sri Musa Aman tiba di Mahkamah Jalan Duta, kira-kira 1.25 petang tadi diiringi ketat pegawai polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menghadapi pertuduhan atas kesalahan rasuah. Hadir sama mengiringi Musa ialah peguam beliau, Amer Hamzah Arshad dan Ridha Abdah Subri. Tinjauan FMT mendapat tidak ada penyokong Musa atau ahli Umno berada di pekarangan mahkamah. Beliau dijangka berdepan 35 pertuduhan rasuah yang membabit... lagi »MOHAD AZALINA [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 4 jam yang laluMOHD AZALINA KETUA PEMUDA Weiiii apasal lu orang jealous sama MCA. Suka hati diorang la mau lelaki ke pompuan ke jantino ke tinojan ke nak jadi ketua pemuda diorang. Korang sebuk apahal. Lepas ni korang tengok pulak abam azalina tanding ketua pemuda UMNO gantikan si asyraf tu. Baru la terangkat. Bhai tt dah bagi hint kat atas tu. on *TAK RETI BAHASA* Publish | Delete | Spam dr chenor on 11/5/18 ------------------

Sarawak bentang belanjawan terbesar RM11.9 bilion untuk 2019 ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang laluBernama *Ketua Menteri, Abang Johari berkata, RM9.073 bilion adalah **untuk membiayai program di bawah RMK 11, termasuk inisiatif **sosio-ekonomi dan transformasi luar bandar serta inisiatif **ekonomi digital. (Gambar Bernama)* KUCHING: Sarawak akan meneruskan belanjawan yang tertumpu kepada pembangunan imbal dan luar bandar bagi merancakkan perkembangan ekonomi daripada jumlah peruntukan belanjawan sebanyak RM11.914 bilion bagi 2019, yang terbesar dalam sejarah negeri ini. Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg berkata, daripada keseluruhan peruntukan belanjawan berj... lagi »

Musa dibenarkan ikat jamin RM2 juta ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang laluFaiz Zainudin *Musa Aman (bersongkok) tidak dibenarkan pulang ke Sabah, **sehingga beliau selesai membayar ikat jamin RM2 juta.* KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen di sini menetapkan ikat jamin RM2 juta dan 2 penjamin bagi bekas ketua menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman yang mengaku tidak bersalah terhadap 35 pertuduhan rasuah berjumlah RM263 juta. Hakim Mahkamah Sesyen, Rozina Ayob menetapkan jumlah itu selepas mendengar hujah Timbalan Pendakwa Raya kanan, Datuk Seri Gopal Sri Ram dan peguam Musa, Amer Hamzah Arshad serta Ridha Abdah Subri. Beliau turut memerintahkan Musa menyerahkan pasp... lagi »

'Bapak Taliban' Dimakamkan, Jalan di Pakistan bak Lautan Pelayat Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 5 jam yang laluPuluhan ribu pelayat hadiri pemakamannya. Pembunuh belum ditangkap.

PMB INVESTMENT - The longest running unit trust management company in Malaysia (The Malaysia Book of Records) Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 5 jam yang laluPMB INVESTMENT - The longest running unit trust management company in Malaysia (The Malaysia Book of Records) Awarded on 17 July 2017 To invest, contact: Ahmad Sanusi Agency Manager & Consultant PMB INVESTMENT | KL WhatsApp:+60192348786 / www.wasap.my/60192348786 E-mail: [email protected]

Masjid Ubudiah - Kuala Kangsar, Perak, Malaysia Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 5 jam yang laluOpened: 1917

Begini Ancaman Beijing saat Kapal Perang China-AS Nyaris Tabrakan Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 5 jam yang lalu'Jika Anda tidak mengubah arah, (Anda) akan menderita konsekuensi,' ancam kru kapal perang China dalam rekaman.

TOK IS CHIP [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 6 jam yang laluTUAN HAJI TAK PERLU BERI AMARAN Amaran Umno: Puluh ribu ke jalan raya jika meterai ICERD KUALA LUMPUR: Umno memberi amaran puluhan ribu akan turun menunjuk perasaan di jalan raya sekiranya kerajaan mengesahkan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk DIskriminasi Kaum (ICERD). Ketua Pemuda Tuan Haji Asyraf Wajdi Dusuki berkata tunjuk perasaan besar-besaran itu cara terakhir dalam usaha membantah ICERD jika kerajaan terus “angkuh” dan “sombong”. TUAN HAJI BAWALAH RIBU2 TURUN KE JALAN WA MAU TENGOK TOK IS CHIP KAH KAH KAH -----------------

Dua Mata Yang Tidak Disentuh Oleh Api Neraka Natirah Azira pada Tazkirah - 6 jam yang laluTangisan ialah suatu manifestasi rasa yang ada dalam hati. Kata Imam Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, tangisan itu ada pelbagai- ada tangisan kerana kasih dan simpati, ada tangisan kerana takut dan gerun. Ada pula tangisan cinta dan rindu dan ada tangisan kerana suka dan duka. Bila agaknya kali terakhir kita menangis kerana takut dan rindu kepada Allah? […]

Dipenggal, Kerana Tolak Ajakan Seks. Penyelesaian... Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 6 jam yang lalu[image: Dipenggal dengan sabit kerana tolak ajakan seks] Penduduk berasal daripada kasta lebih rendah, Dalit sering dinafikan hak pendidikan dan pekerjaan. *Dipenggal dengan sabit kerana tolak ajakan seks * CHENNAI - INDIA. Gara-gara menolak ajak seks lelaki yang jauh lebih berusia dan berasal daripada kasta lebih tinggi, seorang remaja perempuan berusia 13 tahun maut selepas dipenggal dengan kejam. Kejadian mengerikan itu berlaku di sebuah perkampungan kecil berhampiran Attur di daerah Salem, Tamil Nadu. Menurut polis, suspek, Dinesh Kumar telah diberkas dan didakwa di bawah akta k... lagi »Kesalahan Baca Amin yang Membatalkan Shalat Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 6 jam yang laluEdit by redaksi KonsultasiSyariah.com Kesalahan Baca Amin yang Membatalkan Shalat Bagaimana cara membaca Amin yang benar dan apakah ada bacaan amin yang salah, yang bisa menyebabkan shalat menjadi batal. Jawab: Bismillah was shalatu was salamu ‘ala Rasulillah, wa ba’du, Menurut pendapat yang masyhur di kalangan ahli bahasa, ada 2 cara membaca amin yang benar. [Pertama] dibaca... Read More 'Kesalahan Baca Amin yang Membatalkan Shalat' dapat dibaca di Nahimunkar.org . Related posts: 1. Sepuluh Kerusakan bagi Muslim Berkenaan dengan Perayaan Tahun Baru Masehi*) 2. Pering... lagi »

Koalisi Arab Hancurkan Situs Peluncuran Rudal Balistik Pemberontak Syi’ah Houtsi di Sana’a Nahimunkar.com pada Nahimunkar.org - 6 jam yang laluRIYADH, ARAB SAUDI (voa-islam.com) – Koalisi Arab di Yaman melakukan sejumlah operasi militer di pangkalan udara al-Dulaimi di Sana’a, yang digunakan oleh pemberontak Syi’ah Houtsi untuk meluncurkan serangan rudal balistik dan drone, kata juru bicara Koalisi Turki al-Maliki, Jum’at (2/11/2018). Pangkalan udara itu terletak di dekat Bandara Internasional Sana’a, tetapi penerbangan di bandara dan upaya bantuan... Read More 'Koalisi Arab Hancurkan Situs Peluncuran Rudal Balistik Pemberontak Syi’ah Houtsi di Sana’a' dapat dibaca di Nahimunkar.org. Related posts: 1. Tangkap dan A... lagi »

Selangor terus perkasa kebajikan orang India Keadilan Daily pada KeadilanDaily.com - 6 jam yang laluSelangor bertekad untuk terus memelihara kebajikan seluruh rakyat termasuklah rakyat berketurunan India. Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari dalam perutusan Deepavali berkata Selangor sendiri akan terus melaksanakan program-program dengan masyarakat India sebagai fokus utamanya. “Sekian lama kita berjuang, janganlah pula kilauan kekuasaan mengelabui mata kita kerana mandat diperolehi pada pilihan raya umum itu adalah tanggungjawab besar […]

Lagi, Israel Berikan Dukungan pada Saudi dalam Kasus Khashoggi William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang laluIsrael tampaknya tidak malu-malu lagi dalam memberikan dukungan kepada Arab Saudi di tengah mencuatnya kasus pembunuhan jurnalis Jamal Khashoggi. The post Lagi, Israel Berikan Dukungan pada Saudi dalam Kasus Khashoggi appeared first on dakwatuna.com.

‘Syaikh Salman Audah Dijatuhi Hukuman Mati karena Memperjuangkan Perdamaian’ William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang laluPutra Syaikh Salman Audah, Abdullah Audah, mengungkap sosok yang menuntut hukuman mati kepada ayahnya. The post ‘Syaikh Salman Audah Dijatuhi Hukuman Mati karena Memperjuangkan Perdamaian’ appeared first on dakwatuna.com.

Di Tunisia, Ada Undang-Undang yang Larang Kehadiran Delegasi Israel William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang laluDi Tunisia sendiri, masyarakat luas di negara itu menentang keras segala bentuk rekonsiliasi hubungan dengan Israel. The post Di Tunisia, Ada Undang-Undang yang Larang Kehadiran Delegasi Israel appeared first on dakwatuna.com.

Sebab Pembunuhan Khashoggi, Pangeran Saudi Ini Ditolak di Universitas Harvard William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang lalu“Bagaimana mungkin orang seperti saya dianggap terlibat dalam peristiwa yang terjadi di Kerajaan (Saudi, red), sehingga dipermalukan dan dicemooh institusi seperti Universitas Harvard?!,” kesal pangeran Al-Faisal. The post Sebab Pembunuhan Khashoggi, Pangeran Saudi Ini Ditolak di Universitas Harvard appeared first on dakwatuna.com.

Saat Berada di Turki, Jaksa Agung Saudi Ogah Diliput Kamera Al-Jazeera William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang laluJaksa Agung Arab Saudi Saud bin Abdullah al-Mojeb beberapa hari lalu berkunjung ke Turki. The post Saat Berada di Turki, Jaksa Agung Saudi Ogah Diliput Kamera Al-Jazeera appeared first on dakwatuna.com.

Disanksi AS, Pemimpin Tertinggi Iran: Trump Permalukan Wibawa AS William Ciputra pada dakwatuna.com - 6 jam yang laluDiketahui, Trump kembali memberlakukan sanksi terhadap Teheran. Sanksi itu sendiri akan mulai berlaku pada hari Senin (05/11) besok. The post Disanksi AS, Pemimpin Tertinggi Iran: Trump Permalukan Wibawa AS appeared first on dakwatuna.com.

Pena syor kerajaan bantu Sasterawan Negara ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 6 jam yang laluBANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Kerajaan perlu membantu golongan Sasterawan Negara, kerana mereka adalah aset yang tidak ternilai buat negara, kata Presiden Persatuan Penulis Nasional Malaysia (Pena), Dr Mohamad Saleeh Rahamad. Katanya, pelbagai cara boleh dilakukan antaranya menerusi bantuan skim yang disediakan kerajaan terutamanya belian secara tetap. Ini kerana, beliau berkata, secara hakikatnya golongan … The post Pena syor kerajaan bantu Sasterawan Negara appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Musa Aman didakwa petang ini sitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 6 jam yang laluPUTRAJAYA, 27 Safar 1440H, Isnin – Bekas Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini untuk menghadapi pendakwaan. SPRM dalam kenyataan hari ini berkata, pihaknya telah mendapat izin untuk mendakwa Musa, yang ditahan di ibu pejabat suruhanjaya itu di sini pada pukul 10.05 pagi, daripada Pejabat Peguam Negara. … The post Musa Aman didakwa petang ini appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.‘Banyak lagi sekolah daif, tapi kerajaan sibuk beri peruntukan untuk SMPC’ ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 6 jam yang laluOleh Ainul Illia Meor Suzurudin BANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) digesa untuk menarik balik peruntukan RM12 juta yang diberikan kepada Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC), seperti yang diumumkan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dalam pembentangan Belanjawan 2019, Jumaat lalu. Presiden Professional Muslim Community (PMC), Hazwan Mohamad berkata, tindakan kerajaan memperuntukkan … The post ‘Banyak lagi sekolah daif, tapi kerajaan sibuk beri peruntukan untuk SMPC’ appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.‘Pengaruh DNA UMNO akan tetap ada walaupun parti diharamkan’ ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 6 jam yang laluBANGI, 27 Safar 1440H, Isnin – Walaupun parti keramat Melayu, UMNO diandaikan akan ‘mati’ suatu hari nanti, rohnya tetap akan masih hidup dan dibawa bersama ahlinya ke parti-parti politik lain. Pensyarah Kanan Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi, UiTM Kelantan, Dr Iskandar Hasan Tan Abdullah berkata, seandainya UMNO ‘dimatikan’, sudah tentu 3.5 juta ahli parti … The post ‘Pengaruh DNA UMNO akan tetap ada walaupun parti diharamkan’ appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Jakim sertai pembentangan UPR di Geneva admin pada Indahnya Islam - 6 jam yang laluJAKIM TURUT SERTA DALAM PEMBENTANGAN PENILAIAN BERKALA SEJAGAT (UNIVERSAL PERIODIC REVIEW – UPR) KE 3 DI GENEVA 1. JAKIM menyertai delegasi Malaysia yang diketuai Kementerian Luar Negeri Malaysia dalam Sesi Pembentangan Penilaian Berkala Sejagat Ke-3 yang akan berlangsung di Geneva pada 8 November 2018. Penilaian Berkala Sejagat ini diadakan setiap 5 tahun sekali sejak ... lagi »

DAP bela kesulitan keluarga Mainthan menjelang Deepavali Roketkini pada roketkini.com - 6 jam yang laluDAP dan badan bukan kerajaan (NGO) hari ini menyerahkan bantuan berjumlah RM11,300 hasil sumbangan orang ramai kepada keluarga Mainthan, …

INI LOBAK [email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 6 jam yang laluINI LOBAK BUKAN LOKMAN ADAM ---------------------

Petua pengisian minyak (petrol) secara optimum Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 7 jam yang laluPetua pengisian minyak (petrol) secara optimum: ⛽🚗 1. Isi semasa malam atau awal pagi, 2. Isi sebelum meter mencapai kurang separuh tangki, (jangan tunggu "E" 🙂) 3. Elakkan mengisi sebaik sahaja lori tangki minyak memenuhkan tangki bawah tanah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/walau-tanpa-umno-islam-dan-melayu-islam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kekalahan Umno Adalah Lebih Baik Untuk Islam Dan Melayu Islam 8585

Kekalahan Umno Adalah Lebih Baik Untuk Islam Dan Melayu Islam 8585

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 730 hits
Islam dan Melayu Islam terus mekar hidup di serata dunia walau pun tiada Umno di negara tersebut Bila petualang menyamar hero Islam hero Melayu macam dasar USA menceroboh dan menjajah negara lain Ditunjuknya Taliban itu jahat dengan dakyah ...
Umat Melayu Dan Islam Akan Bersyukur Jika Tun M Sertai Umno Annuar Musa

Umat Melayu Dan Islam Akan Bersyukur Jika Tun M Sertai Umno Annuar Musa

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 300 hits
By 2018 10 26Tan Sri Annuar Musa berkata seruannya agar Tun Dr Mahathir Mohamad kembali kepada Umno bukanlah pelawaan nakal tetapi demi kepentingan orang Melayu dan agama Islam Ada yang kata jemputan saya kepada Mahathir dan anggota BERSATU...
Breaching Boundaries Orang Melayu Islam Terus Ditindas

Breaching Boundaries Orang Melayu Islam Terus Ditindas

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 319 hits
Mahathir has reinstated the oil royalty not just to Terengganu but to Kelantan as well Tapi DAP pulak tak nak bagi duit tu
Sister Freja Masuk Islam Dihina Terus Oleh Ibunya Mohon Doa

Sister Freja Masuk Islam Dihina Terus Oleh Ibunya Mohon Doa

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 281 hits
Assalamu Alaykum berkirim pesan buat semua saudara saudarinya disini bagi sister ini hal penting tentang Islam ia ingin bercerita dan mengharapkan banyak kiriman doa agar dirinya dan sauadara saudarai kita muslim selalu tegar dan istiqomah ...
Unesco Mengisytiharkan Islam Sebagai Agama Paling Aman Di Dunia

Unesco Mengisytiharkan Islam Sebagai Agama Paling Aman Di Dunia

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 752 hits
PARIS UNESCO telah mengisytiharkan bahawa Islam adalah agama paling aman di dunia menyebabkan para pengkritik Islam yang sering menyalahkan agama Islam sebagai agama keganasan terdiam Badan Pertubuhan Bangsa Bangsa Bersatu mengeluarkan keny...
Berita Baik Rakyat Malaysia Terus Dapat Bantuan Sara Hidup Rm500 Hingga Rm1 000

Berita Baik Rakyat Malaysia Terus Dapat Bantuan Sara Hidup Rm500 Hingga Rm1 000

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 301 hits
Berita baik buat rakyat Malaysia apabila kerajaan akan meneruskan dan menambahbaik Bantuan Sara Hidup kepada golongan B40 dengan memberikan bantuan secara lebih bersasar Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang membentangkan Belanjawan 2019 pada ...
Sebenarnya Guan Eng Tidak Tahu Adab Resam Melayu Islam

Sebenarnya Guan Eng Tidak Tahu Adab Resam Melayu Islam

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 369 hits
MEMPELAJARI ADAB ADAB MELAYU ADALAH PENTING BAGI MENTERI PUSAT JANGAN BERCAKAP IKUT SUKA NAFSU KAMU DENGAN BERMUSLIHAT POLITIKSEPATUTNYA KAMU PERLU FAHAM ADAT DAN BUDAYA ORANG MELAYU SEBENARNYA RAMAI ORANG MELAYU MENILAI BAHASA KAMU SEPERTI...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik