Melayu Islam Malaysia Sekarang Semakin Galak Berhibur Tanpa Kira Usia Astaghfirullahalazim 8549



Umno Mati Najiblah Orangnya? 
Ahmad Maslan beri 5 sebab Zahid perlu kekal galas tugas presidenELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang lalu*Diyana Ibrahim, *Astro Awani [image: Ahmad Maslan beri 5 sebab Zahid perlu kekal galas tugas presiden] *AHMAD: YB Zahid Hamidi wajar terus menggalas amanah sebagai Presiden UMNO. - Gambar fail* *KUALA LUMPUR*: Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan hari ini memberi lima sebab mengapa Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi perlu kekal sebagai presiden parti. Menurut beliau, peraturan UMNO yang menggariskan ahli berjawatan tinggi perlu bercuti jika didakwa di mahkamah tidak lagi terpakai apabila UMNO kini menjadi pembangkang. Katanya lagi, pendakwaan Ahmad Zahid yang berdepan 45... lagi »Musim tengkujuh diramal melanda negara mulai esokELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 4 jam yang lalu
Astro Awani [image: Musim tengkujuh diramal melanda negara mulai esok] *MetMalaysia dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan, dalam tempoh ini, empat hingga enam episod hujan lebat dijangka berlaku.* *KUALA LUMPUR*: Monsun timur laut atau musim tengkujuh yang dijangka mengakibatkan hujan berterusan sehingga tempoh lima hari berturut-turut diramal melanda negara mulai esok (27 Oktober) hingga Mac 2019. Jabatan Meteorologi Malaysia (MetMalaysia) dalam satu kenyataan hari ini memaklumkan, dalam tempoh ini, empat hingga enam episod hujan lebat dijangka berlaku. "Pada November dan D... lagi »SABTU, 27 OKTOBER 2018

Ramai orang Islam di pusat hiburanSinar HarianAntara yang diperiksa menerusi Ops Bah di pusat hiburan di sekitar ibu negara. - Foto Sinar Harian 
KUALA LUMPUR: Kebimbangan tercetus apabila mendapati ada pengunjung pusat hiburan di ibu negara dipenuhi mereka yang beragama Islam.

Perkara itu dilihat menerusi Operasi Banteras Aktiviti Haram (Ops Bah) dalam serbuan di tiga premis di Jalan Imbi dan Jalan P Ramlee, di sini, awal pagi tadi.

Timbalan Ketua Setiausaha Perancangan dan Pembangunan Kementerian Wilayah Persekutuan, Datuk M Noor Azman Taib berkata, operasi bermula jam 1 pagi telah menyerbu pusat karaoke mewah dan mendapati lebih 90 peratus adalah terdiri daripada pengunjung beragama Islam.

"Di premis ini kita telah menemui banyak minuman keras dan pil disyaki dadah.

"Malah premis ini juga dikesan melanggari Akta Hiburan Wilayah Persekutuan 1992 yang mana kita telah mengambil tindakan terhadap kesalahan itu," katanya kepada pemberita, selepas selesai Ops Bah.

Beliau berkata, serbuan kedua membawa kepada premis perjudian berlesen dan mendapati ia beroperasi secara sah serta mematuhi peraturan ditetapkan.

Katanya, kemudian premis ketiga iaitu sebuah pusat hiburan yang telah beroperasi sejak setahun lalu ini didapati telah tamat tempoh lesen hiburan.

"Malam ini, dianggarkan seramai 700 sehingga 800 pengunjung termasuk warga asing telah memenuhi premis ini," katanya.

Tegas beliau, terdapat pengunjung warga tempatan melibatkan mereka yang beragama Islam dan itu adalah amat membimbangkan kerana kemungkinan akan menyebabkan gejala sosial dan tidak mustahil boleh berlaku aktiviti tidak bermoral.

"Ada juga kelab malam yang ada pelancong asing dengan tarikan hiburan seperti nyanyian atau parti.

"Apa yang boleh ditekankan adalah usahlah mengunjungi tempat sebegini kerana banyak lagi tempat yang boleh dikunjungi. Tempat ini tidak sesuai untuk Muslim, kepada pengusaha sila ikut peraturan dan jangan timbulkan masalah," katanya.
Dicatat oleh ELBI RISALAH di 10/27/2018 11:53:00 PGhttp://dialograkyat.blogspot.com/2018/10/ramai-orang-islam-di-pusat-hiburan.htmlDIALOG RAKYAT: Ramai orang Islam di pusat hiburan

Siapakah Makhluk Paling Hina Daripada Diri Kita? Baca Dan Semoga Menjadi Ikhtibar Untuk Kita Semua… 2018-10-11 Admin 

MAKHLUK PALING HINA

Di sebuah sekolah pondok, terdapat seorang pelajar yang tengah menuntut ilmu daripada seorang guru. Sudah bertahun-tahun lamanya si pelajar ini belajar hingga tibalah saat di mana dia akan dibenarkan pulang untuk berbakti kepada masyarakat.

Sebelum dia pulang, gurunya memberi satu ujian kepadanya. Si guru kemudian berkata pada pelajar tersebut, ”Sebelum kamu pulang, dalam tiga hari ini, aku ingin meminta kamu mencarikan seorang atau pun satu makhluk yang lebih hina dan buruk daripada kamu”, ujar si guru.

“Tiga hari itu terlalu lama Tuan Guru. Hari ini saja saya mampu menemui ramai orang atau makhluk yang lebih buruk daripada saya”,  jawab si pelajar penuh keyakinan diri.

Si guru tersenyum seraya mempersilakan muridnya membawa seorang atau pun satu makhluk itu ke hadapannya. Pelajar itu pun keluar dari ruangan gurunya dengan semangat kerana menganggap begitu mudah ujian itu.

Hari itu juga, si pelajar berjalan menyusuri jalanan. Di tengah jalan, dia menemui seorang pemabuk tegar. Menurut pemilik warung yang dijumpainya, orang tersebut selalu mabuk malahan setiap hari.

Fikiran si pelajar sedikit tenang, dalam hatinya dia berkata, “Pasti dia orang yang lebih buruk dariku, setiap hari dia habiskan hanya untuk memabukkan dirinya, sementara aku selalu rajin beribadah.”

Dalam perjalanan pulang si pelajar kembali berfikir, “Rasanya si pemabuk itu belum tentu lebih buruk dari aku. Sekarang dia sering mabuk, tapi siapa yang tahu di akhir hayatnya Allah SWT mendatangkan hidayah hingga dia mampu husnul Khotimah, sedangkan aku yang sekarang rajin ibadah, kalau di akhir hayatku, Allah SWT mengkehendaki Su’ul Khotimah, bagaimana? Ini bermaksud pemabuk itu belum tentu lebih hina dari aku”, ujarnya bimbang.

Si pelajar kemudian kembali melanjutkan perjalanannya mencari orang atau makhluk yang lebih buruk darinya. Di tengah perjalanan, dia menemui seekor anjing yang menjijikkan kerana selain bulunya kusut dan baunya yang busuk, anjing tersebut juga menderita penyakit kudis. “Akhirnya aku temui juga makhluk yang lebih hina dari aku. Anjing tidak hanya haram, tapi juga berpenyakit kudis dan menjijikkan”, kata santri dengan girang.

Dengan menggunakan guni beras, si pelajar membungkus anjing tersebut bertujuan hendak di bawa ke sekolah pondoknya. Namun di tengah jalan, tiba-tiba dia kembali berfikir. “Anjing ini memang buruk rupa dan berkudis, namun benarkah dia lebih buruk dari aku? Oh tidak, kalau anjing ini mati, maka dia tidak akan diminta bertanggung jawab atas apa yang dilakukannya di dunia, sedangkan aku harus bertanggung jawab pada semua perbuatan selama aku di dunia dan boleh jadi aku akan masuk ke neraka”.

Akhirnya si pelajar menyedari bahawa dirinya belum tentu lebih baik dari anjing tersebut. Hari semakin senja, si pelajar masih mencuba kembali mencari orang atau mahkluk yang lebih hina darinya. Namun hingga malam tiba, dia tak juga menemuinya. Lama sekali dia berfikir, hingga akhirnya dia memutuskan untuk pulang ke sekolah pondoknya dan menemui gurunya.

“Bagaimana Anakku, apakah kamu sudah menemukannya?”, tanya sang guru. “Sudah, guru”, jawabnya seraya tertunduk.* “Ternyata di antara orang atau makhluk yang menurut saya sangat buruk, saya tetap paling buruk dari mereka”, ujarnya perlahan.

Mendengar jawapan si pelajar, si guru tersenyum lega. “Alhamdulillah. Kamu ternyata lulus dari perguruanku ini, anakku”, ujar si guru terharu. Kemudian si guru berkata, “Selama kita hidup di dunia, jangan pernah bersikap sombong dan merasa lebih baik atau mulia dari orang ataupun makhluk lain. Kita tidak pernah tahu, bagaimana pengakhiran hidup yang akan kita jalani.

Boleh jadi sekarang kita baik dan mulia, tapi di akhir hayat menjadi makhluk yang seburuk-buruknya. Boleh jadi pula sekarang kita beriman, tapi di akhir hayat, syaitan berhasil memalingkan wajah kita hingga melupakan-Nya”

Rasulullah SAW bersabda:

“Tidak akan masuk ke dalam syurga orang yang di hatinya ada kesombongan meskipun sebesar biji sawi” (Hadis Riwayat Muslim no.91)

Semoga sedikit ilmu yang dititipkan Allah SWT di hati kita tidak menjadikan kita sombong dalam segala urusan.

Dan semoga di sisa umur yang Allah SWT berikan dapat kita pergunakan sebaik-baiknya untuk memperbanyak amal soleh dan bukan hanya disibukkan dengan urusan duniawi belaka dan semoga kita menjadi lebih baik dan lebih bermanfaat, cermin²lah diri kita.

“Aamiin Ya Rabbal Alaamiin”

https://babab.net/out/siapakah-makhluk-paling-hina-daripada-diri-kita-baca-dan-semoga-menjadi-ikhtibar-untuk-kita-semua.html
https://sayaphitam.com/60124/siapakah-makhluk-paling-hina-daripada-diri-kitabaca-dan-semoga-menjadi-ikhtibar-untuk-kita-semua/
Siapakah Makhluk Paling Hina Daripada Diri Kita?Baca Dan Semoga Menjadi Ikhtibar Untuk Kita Semua... - Sayap Hitam Dot Com


Saturday, October 27, 2018S/Norhaliza: Bantu Peminat Hingga Berjaya XSecara Langsung, Hebat!
Ridzuan Khalid berterima kasih kepada Siti Nurhaliza.

HALAMAN HIBURAN
“Terima kasih Tok Ti” - Pelajar genggam Sarjana kerana kuih bangkit dipromosi Siti Nurhaliza.


SEORANG pemuda Ridzuan Khalid berterima kasih kepada penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin yang menjadi individu penting dalam perjalanannya mengenggam Ijazah Sarjana Pengurusan Hospitaliti di Universiti Teknologi Mara (UiTM).

Ridzuan, 34, menganggap pertolongan kecil penyanyi wanita itu dalam mempromosikan kuih bangkit ibunya secara tidak langsung membantu dia untuk meneruskan pengajian selama lebih setahun itu.

“Alhamdulillah, saya konvo pada Ahad lepas dan walaupun saya hadir seorang diri pada majlis konvokesyen itu tapi sebenarnya ramai orang di belakang saya yang banyak membantu.
“Salah seorang ialah Datuk Seri Siti Nurhaliza yang mempromosikan kuih bangkit saya sekitar tahun 2016 ketika itu permulaan saya berniaga untuk mendapatkan pendapatan sampingan,” ujarnya kepada mStar Online.

Ridzuan diminta mengulas hantaran perkongsian statusnya di Instagram kepada penyanyi lagu Anta Permana yang menjadi perhatian netizen. Pemuda mendedahkan kisah dirinya di laman sosial.

Sementara itu, mengimbau peristiwa berkenaan, Ridzuan berkata, dia memulakan bisnes tersebut dengan niat mencari pendapatan sampingan menerusi air tangan ibunya. Katanya, dia meminta ibunya membuat kuih tersebut untuk dijual secara dalam talian di sekitar Lembah Klang.
“Ceritanya saya minta ibu iaitu Opah Safiah untuk buat kuih sebab saya tahu dia pandai buat kuih yang sedap. Pada awalnya dia enggan dan tidak percaya orang suka dengan kuih yang dia buat. Tapi saya yakinkan dia kerana niat saya untuk cari duit belajar sahaja.“Saya ulang alik dari Kuala Lumpur ke Bera, Pahang setiap minggu untuk tolong dia menguli dan bawa balik kuih-kuih itu ke sini untuk dijual,” ujarnya. 

Ridzuan (tengah) bersama ibu dan ayahnya.

Tambahnya, suatu hari seorang kawan memberitahu akan bertemu dengan penyanyi kesayangannya itu dan dia mengambil peluang untuk memberi kuih tersebut kepada Siti sebagai hadiah. Katanya, dia tidak meminta atau mengharapkan penyanyi itu membuat sebarang promosi sebaliknya hanya hadiah ikhlas daripada seorang peminat.

“Saya memang peminat beliau tapi saya tidak pernah berkesempatan untuk berjumpa Siti secara dekat jadi bila ada kawan kata nak jumpa, saya minta kawan sampaikan kuih saya sebagai hadiah.
“Bagi saya kalau beliau rasa kuih itu sahaja saya sudah berbesar hati. Kemudian keesokannya ketika dalam kelas, telefon saya tiba-tiba mendapat banyak notification.
“Menggigil lutut bila saya tengok beliau post dan promosi kuih bangkit saya itu,” ujarnya.

Siti turut mengucapkan tahniah kepada Ridzuan.

Ridzuan memberitahu rezekinya datang secara tiba-tiba kesan daripada promosi itu. Tempahan terhadap kuih bangkit ibunya semakin banyak sehingga tidak menang tangan. Katanya, pendapatan itu digunakan sejak setahun lalu untuk menampung pengajian dan sebahagian digunakan untuk tujuan amal.

“Alhamdulillah rezeki tak putus-putus sampaikan saya terpaksa tolak kerana tidak cukup tangan, kasihan dekat ibu saya kerana kesihatan dia juga tidak berapa baik.
“Selepas itu, Siti ada meminta untuk membuat tempahan kuih tersebut tapi saya bagi sahaja dan kali ini saya hantar betul-betul dekat pintu pagar rumah beliau.
“Kemudian dia promo lagi kuih bangkit itu.  Beliau juga ada bagi video puji kuih itu sedap dan saya tunjuk pada ibu, dia terharu hingga menangis. Sekarang satu kampung sudah tahu tentang perkara itu,” ujarnya. 

Siti bersama suaminya Datuk Seri Khalid dan anak Aafiyah

Bagaimanapun, Ridzuan berkata, dia kini terpaksa menghentikan perniagaan itu atas sebab kesihatan ibu-bapanya. Dia yang kini sudah bertugas sebagai pensyarah di sebuah Kolej Komuniti menyimpan harapan untuk memajukan perniagaan tersebut suatu hari nanti.

“Kali terakhir kami buat untuk Hari Raya Aidilfitri lalu dalam 3,000 balang. Buat masa ini kami berehat kerana ayah saya diserang mild stroke dan ibu perlu menjaga ayah.
“Saya cuti bekerja selama dua tahun belajar dan setelah tamat pengajian saya kembali bekerja sebagai pensyarah di Kolej Komuniti Rompin,” ujarnya.


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Suatu kisah tauladan yang baik perlu dicontohi. Seorang pemuda yang bijak memanfaatkan suasana dalam membantu cita-cita dan keluarganya.

Bagi Siti pula, beliau yang tidak secara langsung menggunakan 'pepular'nya membantu peminat hingga berjaya. Pun suatu contoh yang baik buat artis atau selebriti dalam membantu orang ramai dan peminatnya. Hebat dan tahniah Siti!

Al-hamdulillah!Posted by Ibnu Hasyim at Saturday, October 27, 2018 Ibnu Hasyim: S/Norhaliza: Bantu Peminat Hingga Berjaya XSecara Langsung, Hebat!http://www.ibnuhasyim.com/2018/10/snorhaliza-bantu-peminat-hingga-berjaya.html







Saturday, October 27, 2018Anda hanya menyibuk! - Najib 'gagal kawal perasaan' layan soalan Al Jazeera


Najib apologises for losing his cool during interviewNajib loses his cool during interview with Al JazeeraNajib: Pink diamond pendant was gift from a UAE prince
Read more at
 https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/10/26/najib-apologises-for-losing-his-cool-during-interview/#CgUuC8Go74vTAEE8.99




Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR at Saturday, October 27, 2018 Email Thishttps://wrlr.blogspot.com/2018/10/anda-hanya-menyibuk-najib-gagal-kawal.htmlWARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: Anda hanya menyibuk! - Najib 'gagal kawal perasaan' layan soalan Al Jazeera

Aku Kamu, Gue Elu, Urang Maneh, Kulo Kowe - Bahasa persatuan, bahasa Indonesia!

Untuk memperingati Hari Sumpah Pemuda paad tanggal 28 Oktober nanti ada baiknya untuk menyetel lagu berikut.


soundcloud.com

Ane adalah orang yang lahir di Jawa, tinggal di Bekasi dan kuliah di Bandung. Tinggal di Bekasi ane terbiasa dengan kata-kata daerah seperti gue, elu, busetdah, lah kaga tau dan sebagainya. Sebuah kata-kata yang terucap sebagaimana nyamannya orang itu mengucapkan. Seperti kata "enggak" yang lebih mudah dilafal "kaga". 


salamadian.com

Kedua orang tua ane orang jawa asli. Hal ini ngebuat ane setiap setahun sekali pulang ke kampung halaman ortu yang ada di daerah Jawa Timur saat lebaran. Kampung halaman orang tua ane berbatasan dengan Jawa Tengah, sehingga bahasa yang digunakan tidak sekasar daerah di Jawa Timur seperti Surabaya. Salah satu yang sempet bikin ane kaget adalah kata "janc*k". Di kampung halaman ortu ane, kata ini biasanya hanya dijadikan umpatan ketika sedang emosi dan dilarang untuk diucapkan ke orang yang lebih tua. Sedangkan di Surabaya, kata ini seperti kata imbuhan dan boleh digunakan ke orang yang lebih tua (ini menurut pengakuan temen ane ya).


berkuliah.com

Selama 12 tahun ane sekolah di Jakarta, ane coba cari suasana baru dengan kuliah di Bandung. Sebuah kota yang terkenal dengan julukkan Paris Van Java. Awal masuk kuliah dan berkenalan dengan orang baru, ane langsung diceramahi karena menggunakan kata "gue" "elu". Padahal ane pake buat bicara sama orang seumuran. Alasan ane diceramahin karena kata ini dianggep kasar di Bandung. Oleh karena itu ane membiasakan menggunakan "urang" "maneh" saat berbicara. Ya walaupun masih dilanjut bahasa Indonesia .

Nah tapi beruntungnya ane tinggal di Indonesia adalah adanya bahasa Nasional yang digunakan sebagai bahasa yang dimengerti oleh semua orang. Seperti yang tertuang pada poin ketiga, "kami putra dan putri Indonesia menjunjung bahasa persatuan, bahasa Indonesia". Disitulah ane suka bersyukur, berkat bahasa Indonesia masalah ane dapat terselesaikan.

liputan6.com

Mungkin untuk bahasa Jawa ane tidak terlalu banyak masalah karena ane berada di lingkungan yang menggunakan bahasa Jawa. Tapi bagaimana dengan bahasa Sunda? Coba seandainya tidak ada bahasa Indonesia dan tiap daerah menggunakan bahasanya masing-masing. Tentu negara kita akan semakin sulit bersatu. 

Atau bahkan bisa menimbulkan perpecahan dan kesalah pahaman. Contohnya kata "Atos" yang dalam bahasa Jawa berarti "keras" dan dalam bahasa Sunda yang berarti "Sudah". Sebuah kata yang lafalnya sama tapi artinya beda, coba bayangkan bila seandainya tidak menggunakan bahasa Indonesia. Saat ditanya sama penjual bakso 


safidjepara.blogspot.com

"Atos pak" (sudah pak?)
"boten pak, empuk kok" (enggak pak, lembut kok)
Jadi si penjual yang orang Sunda bermaksud mengambil mangkok baksonya, sedangkan pembeli yang orang Jawa mengira apakah baksonya keras atau tidak.

Dengan alasan tersebutlah ane selalu menerapkan poin ketiga dari Sumpah Pemuda. Selalu menjunjung bahasa persatuan, bahasa Indonesia. Selain untuk menghindarkan kesalah pahaman, maksud dari orang yang berbicara bisa lebih mudah di pahami. Apalagi ane yang cuma bisa bahasa Jawa pasif (ngerti orang ngomong tapi ga bisa ngomong) dan baha Sunda lumayan aktif ( ngerti orang ngomong dan cukup bisa ngomong). 

Dan sudah ane buktikan bahwa bahasa Indonesia itu adalah bahasa yang universal di Indonesia. Mayoritas setiap ane main keluar Bekasi, orang-orangnya bisa menggunakan bahasa Indonesia. Tapi walau begitu bukan berarti ane ga peduli sama bahasa daerah. Ane tetep mencoba menggunakannya, ya walaupun masih hanya sekata demi kata. Karena ane juga bangga dengan Indonesia yang punya beragam bahasa daerah. 


kompasiana.com

Kita juga harus bangga dengan bahasa Indonesia, walau bukan bahasa Internasional tapi dapat menyatukan beragam suku dari Sabang sampai Merauke. Dengan bahasa daerah berarti kita turut melestarikan budaya daerah, keren ga tuh? Kalo gitu kita ga perlu belajar bahasa asing dong? Perlu, kita masih perlu mempelajari bahasa asing. Karena bahasa asing adalah bahasa yang universal. Kita perlu mempelajarinya untuk berkomunikasi dengan orang asing agar kita menegerti maksud dan tujuan mereka dan agar tidak mudah dibodoh-bodohi seperti dulu lagi.


kompasiana.com

Selamat Hari Sumpah Pemuda 
Itulah makna Sumpah Pemuda Versi Gue, Pemuda yang bangga dengan bahasa Indonesia tapi tidak melupakan bahasa daerahnya
https://www.kaskus.co.id/thread/5bd3b61860e24b42488b4567/aku-kamu-gue-elu-urang-maneh-kulo-kowe---bahasa-persatuan-bahasa-indonesiaAku Kamu, Gue Elu, Urang Maneh, Kulo Kowe - Bahasa persatuan, bahasa Indonesia! | KASKUS
Penjajahan juga meninggalkan kesan kerosakan kepada sesebuah negara. Sehinggakan membunuh minat untuk dikunjung kerana menjadi negara merdeka yang membahayakan pelancung asing, tertutama kepada rakyat bekas penjajah dan negara penjajah terbaru, yang suka kacau ganggu kedamaian negara lain.


Disclaimer: 
The content on BoredArticles.com is for informational purposes only. We are not experts, nor do we claim to be. Many of these articles are opinion based articles and should be taken as such. We will not be held liable for decisions users make based off the content on BoredArticles.com. Please do your research before accepting any information as fact.
10 Countries That Don’t Want You To Visit David says:October 26, 2017 at 2:28 am
Add Thailand to your list.
They love tourist revenue but discriminate against visitors.
The police target tourists.
Entrance fees to National Parks, zoos etc are more than doubled for visitors.
Taxi drivers are well known for ‘ripping off’ tourists.
And the Tourism Authority of Thailand has been selling a lie about Thailand for decades.
Try Laos, Malaysia, Vietnam or even Myanmar instead.Tourism can be an economic gold mine when approached properly, and most countries around the world have embraced visitors with open arms. However, there are several places across the globe who decided that they were better without the masses of newcomers: here are 10 countries that have closed their doors to Americans and many other nations around the world.
1) Saudi Arabia 
requires all visitors to be sponsored by a legal resident or citizen. Even if you’re sponsored properly, there’s no guarantee that you’ll then be awarded a visa as the application process is highly selective.
2) Iran 
Iran doesn’t even have an American Embassy anymore, thanks to the tense Iran hostage situation that occurred there in 1979. If you are able to secure an Iranian visa through the Pakistani embassy in Washington, D.C., you will need to show that you’re traveling with a tour group. 
3) North Korea 
North Korea requires all visitors to book a full package tour before visiting. During your visit, you’ll be required to stay with your guides the entire time. The lack of North Korean embassy in the U.S. means you’ll need to travel to China before booking a tour. 
4) Syria 
Syria is in the midst of conflict, but if that doesn’t deter you, the nearly impossible-to-get visa might. Since each visa has to be approved through a complex process, potential visitors face an indefinite wait to be approved or declined.
5) Cuba 
The relationship between Cuba and the United States is relaxing slightly, but the current travel regulations still don’t allow anyone looking for a a good Cuban sandwich and a Caribbean beach to book a flight. Unless you can prove that you’re in Cuba for one of the official reasons, you’ll have to wait longer to visit. 
6) Somalia 
Somalia is known for the vast number of pirates roaming the seas around it, which should be a good reason not to go. Even if you make it past the pirates, you’ll need a sponsor and an invitation to visit the country.
7) Angola
If Angola is on your must-visit list, you’ll need to be okay with some serious expenditure before you even find out if you can go. Before you can apply for a visa, you’ll need to pay the application fee and invitation fee, then book plane tickets and hotel stays.
8) Central African Republic
As of 2014, the Central African Republic has no American Embassy, and all U.S. visitors must apply through the French Embassy. Add in the fact that the borders of the CAR are extremely restricted (and closed on the side where Chad-CAR border), and you’ve got one place that doesn’t want to see any American citizens.
9) Libya
Lybia and the U.S. have been at odds for most of the 21st century, and, the U.S. Embassy closed there in 2014. Without a visa, Americans have few ways to visit this warn torn country–and that’s probably for the best because of the anti-U.S. sentiment and high crime rates.
10) Algeria 
Algeria is another country that wants visitors to showcase their ability to pay for their trip before they arrive. First, book your hotel, then receive a certification of accommodation. Once you have that, you’ll have to communicate with a local travel agency to secure an invitation. Then, you can apply for the visa.
https://boredarticles.com/travel/10-countries-that-dont-want-you-to-visit/














































Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/10/melayu-islam-malaysia-sekarang-semakin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malaysia Malaysia Sama Rata Ketuanan Melayu Telah Lama Dimatikan

Malaysia Malaysia Sama Rata Ketuanan Melayu Telah Lama Dimatikan

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 756 hits
Malaysia Malaysia Sama rata sama rasa Tiada keistimewaan Ketuanan Melayu lagi
Perbezaan Orang Melayu Dan Orang Cina Apabila Dapat Kuasa Memerintah Malaysia

Perbezaan Orang Melayu Dan Orang Cina Apabila Dapat Kuasa Memerintah Malaysia

papar berkaitan - pada 16/10/2018 - jumlah : 860 hits
org cina bila dpt kuasa mereka perkasakan bangsa mereka org melayu bila dpt kuasa sibuk duk berebut pangkat DATUK Nampak KerajaanSepenggal
Lebih 300 000 Gay Di Malaysia 80 Peratus Daripadanya Orang Melayu Pegawai Jakim

Lebih 300 000 Gay Di Malaysia 80 Peratus Daripadanya Orang Melayu Pegawai Jakim

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 1152 hits
Nauzubillahiminzalik semoga Allah mengampunkan kita semua Jumlah gay di Malaysia kini dianggarkan berjumlah 310 000 orang kata pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Penolong Pengarah Kanan Cawangan Sosial Bahagian Pembangunan Keluarga Sos...
Anak Anak Sekarang Semakin Mengenyam

Anak Anak Sekarang Semakin Mengenyam

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 255 hits
Anak Anak Sekarang Semakin Mengenyam Adalah cik en baca di facebook mengenai vaksin sekian sekian mengakibatkan anak anak semakin mengenyam Cik en ada tengok profile facebook yang keluarkan artikel itu and tak perlu la cik en nak menambah d...
Umat Islam Dikhianati Di Negara China China Di Malaysia Dan India Di Malaysia Aman 8469

Umat Islam Dikhianati Di Negara China China Di Malaysia Dan India Di Malaysia Aman 8469

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 312 hits
Walau pun diketahui mereka ini pembawa budaya samsing pelacuran perjudian kongsi gelap Gee Hen dan Hai San antaranya Fahaman Komunis Bersikap anti Islam dan sebagainya Ada antaranya bersikap bagai kaduk naik junjung Pesawat 6 Negara Asing A...
Bank Dunia Jelaskan Punca Sebenar Krisis Ekonomi Malaysia Sekarang

Bank Dunia Jelaskan Punca Sebenar Krisis Ekonomi Malaysia Sekarang

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 405 hits
Pada 4 oktober lepas Bank Dunia meramalkan ekonomi Malaysia akan terus menghadapi risiko besar yang berkaitan dengan ketidakpastian dalam persekitaran luaran Malah Bank Dunia hari ini mengunjurkan pertumbuhan ekonomi Malaysia pada 2018 mala...
Melayu Hari Ini Semakin Parah

Melayu Hari Ini Semakin Parah

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 483 hits
Aqufarysa Melayu hari ini semakin parah kenyataan atas menunjukkan beliau memang tidak pernah tau apa itu Islam Hukum Islam meminum arak itu bukan maksiat ke mabuk atau tak masuk belakang cerita Minum arak juga ada hukumannya dalam islam ba...
Allahuakbar Jumlah Lelaki Gay Di Malaysia Kini 310 000 80 Adalah Melayu

Allahuakbar Jumlah Lelaki Gay Di Malaysia Kini 310 000 80 Adalah Melayu

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 1064 hits
JUMLAH homoseksual di negara ini kini dianggarkan sebanyak 310 000 berbanding 173 000 pada lima tahun lalu kata seorang pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Statistik Kementerian Kesihatan pada 2013 menunjukkan terdapat kira kira 173 000...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau