Nuridah Umat Melayu Islam Mesti Di Pimpin Oleh Orang Orang Yang Beriman Kepada Allah


 


KUANTAN - Umat Melayu-Islam seharusnya merasa malu kepada Allah S.W.T ketika tampuk pemerintahan dan kepimpinan negara ini diambil alih dan didominasi oleh golongan bukan-Islam.
Perkara tersebut menjadi ujian ke atas umat ini yang berlaku selama 22 bulan di bawah Pakatan Harapan, sedangkan 70 peratus dari jumlah penduduk negara ini adalah terdiri dari kaum Melayu-Islam.
Ketua Muslimat PAS Malaysia, Senator Ustazah Nuridah Mohd Salleh menyuarakan muhasabah tersebut pada Pelancaran Munajat AKIFI Parlimen Indera Mahkota di Masjid Qariah Balok, di sini kelmarin.
Menurut beliau, Allah menjadikan acuan kepimpinan ke atas umat Islam mestilah diterajui oleh orang beriman yang ada kasih dan cinta kepada Allah sebagaimana umat dahulu dipimpin Nabi dan Rasul.
Tetapi jika sebaliknya jelas beliau, umat Islam akan mengalami kehinaan ditindas musuh yang tidak henti menyerang sama ada secara sembunyi mahupun terbuka seperti telah berlaku dalam sejarah.
Ustazah Nuridah mengimbas tragedi dahsyat dan zalim perbuatan musuh terhadap umat Islam antaranya di Palestin, Myanmar, Yaman, China hingga lebih 800 juta kaum Muslimin dinafikan hak tanah air.
Bahkan kata beliau, umat Islam telah menjadi pelarian dan berbalah sesama sendiri, selain sudut ekonomi di seluruh dunia juga menyaksikan hampir semuanya dimonopoli oleh orang bukan-Islam.
Kerana itulah serunya, umat Islam wajib bersatu hati dan kembali kepada Islam untuk bersama mempertahankan maruah terutama saat negara mereka dilanda konflik menentukan pucuk kepimpinan.
Malah dimotivasikan beliau dengan hadis Nabi S.A.W bahawa Allah akan memunculkan setiap 100 tahun seorang mujadid yang akan menyelamatkan bumi dan umat manusia kembali kepada-Nya.
Ustazah Nuridah mengajak untuk memanjatkan rasa syukur kerana ujian yang dilalui umat Islam di negara ini berubah apabila Perdana Menteri Ketujuh, Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan.
Terangnya, kesan dari itu seluruh Kabinet Kerajaan PH jatuh dan terbubar dengan sendirinya dan bertukar kepimpinan kembali ke tangan orang Melayu yang memahami mengenai Islam.
Munajat anjuran Kelab As-Sabiqat Muslimat PAS Indera Mahkota ini telah disertai ahli-ahli Muslimat PAS setempat termasuk juga daripada Wanita UMNO Bahagian Indera Mahkota.
Penubuhan As-Sabiqat terdiri kalangan ahli veteran yang dijelmakan dari semangat ayat 10 hingga 12 surah Al-Waqi’ah ini turut diperkenalkan peranannya kepada para hadirin majlis ini.
Sempena majlis ini juga seluruh Jawatankuasa Muslimat Cawangan (JMC) telah diperingatkan untuk menyeragamkan pelaksanaan aktiviti bacaan Yaasiin, tahlil serta zikir munajat AKIFI dan ceramah kelompok.
Hadir sama Ketua As-Sabiqat PAS Pusat, Khadijah Mahmud dan Ketua Muslimat PAS Indera Mahkota, Salwani Salleh serta isteri ADUN Beserah, Nor Izni Wahab dan Ketua Wanita Umno Indera Mahkota, Wan Napiah Wan Yusuf.
Ketua As-Sabiqat Indera Mahkota, Hasnah Arshad berkata, program ini sebagai usaha memohon pertolongan Allah dan menjadi motivasi buat petugas pilihan raya. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2020/10/nuridah-umat-melayu-islam-mesti-di.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Anak Adalah Amanah Saham Akhirat Yang Dikurniakan Oleh Allah S W T

Anak Anak Adalah Amanah Saham Akhirat Yang Dikurniakan Oleh Allah S W T

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 430 hits
Dan ketahuilah bahawa harta benda kamu dan anak anak kamu itu hanyalah menjadi ujian dan sesungguhnya si sisi Allah jualah pahala yang besar Anak anak adalah ujian Ada anak anak yang boleh menyebabkan ibu bapanya ke syurga dan begitu juga s...
Kerajaan Saya Melayu Islam Anwar Beritahu Wakil Rakyat Pkr

Kerajaan Saya Melayu Islam Anwar Beritahu Wakil Rakyat Pkr

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 354 hits
On Oct 9 2020DAP membuat keputusan untuk tidak bersama rancangan Anwar Presiden PKR Anwar Ibrahim hari ini memberitahu ahli Parlimen dan ahli Dewan Undangan Negeri parti rancangannya untuk menubuhkan kerajaan melalui pembelotan politik di D...
Menghayati Kemurnian Sistem Nilai Masyarakat Penting Dalam Kemajuan Berterusan Masyarakat Melayu Islam Masagos

Menghayati Kemurnian Sistem Nilai Masyarakat Penting Dalam Kemajuan Berterusan Masyarakat Melayu Islam Masagos

papar berkaitan - pada 6/10/2020 - jumlah : 247 hits
SINGAPURA Memupuk dan menggalakkan sistem nilai murni sebagai Muslim penting demi memperkasa masyarakat Melayu Islam mencapai kemajuan dan kejayaan yang berterusan Demikian ditekankan Menteri bertanggungjawab bagi Ehwal Masyarakat Islam Mas...
Yusuf Mansur Ajak Seluruh Umat Islam Salat Malam 40 Hari Untuk Tanggapi Uu Cipta Kerja

Yusuf Mansur Ajak Seluruh Umat Islam Salat Malam 40 Hari Untuk Tanggapi Uu Cipta Kerja

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 273 hits
Pengesahan Undang undang Cipta Kerja oleh DPR RI pada Senin 5 Oktober kemarin tak henti hentinya menuai berbagai respons dari setiap golongan masyarakat Tak hanya para buruh dan tokoh tokoh politik bahkan pendakwah kondang Yusuf Mansur meng...
Anwar Ibrahim Kerajaan Baharu Di Sokong Mp Melayu Islam Bumiputera

Anwar Ibrahim Kerajaan Baharu Di Sokong Mp Melayu Islam Bumiputera

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 291 hits
KUALA LUMPUR Presiden Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mendakwa bahawa dia telah mendapat sokongan yang kukuh dan menyakinkan daripada ahli ahahli parlimen untuk menubuhkan sebuah kerajaan persekutuan yang baru Katany...
Pn Retorik Bela Melayu Islam Semakin Terancam

Pn Retorik Bela Melayu Islam Semakin Terancam

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 270 hits
PN sibuk retorik Melayu terancam Islam semakin tak terbela Istilah Melayu terancam timbul selepas kekalahan Kerajaan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 14 lalu Retorik ancaman terhadap Melayu itu kemudiannya dipopularkan oleh pemban...
Jokowi Ajak Umat Islam Berbagi Saat Pandemi Perbanyak Infak Dan Sedekah

Jokowi Ajak Umat Islam Berbagi Saat Pandemi Perbanyak Infak Dan Sedekah

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 231 hits
Presiden Joko Widodo mengajak masyarakat untuk saling membantu antar sesama di tengah pandemi Covid 19 yang turut berdampak pada perekonomian Bagi umat muslim Jokowi mengajak untuk memperbanyak infak dan sedekah di masa pandemi ini Hal ters...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ