No Anwar No Dap Mudahnya Mereka Diperbodohkan



21 November lalu.. Media melaporkan akar umbi UMNO berpegang teguh terhadap prinsip 'No Anwar, No DAP' kerana ia adalah keputusan majoriti yang tidak boleh dijual beli serta merupakan mandat diberikan kepada pemimpin parti menerusi dua siri Perhimpunan Agung UMNO (PAU) sebelum ini.
Setiausaha UMNO Bahagian Setiu, Mohd Iskandar Jaafar berkata, pendirian itu membawa maksud seluruh ahli dan akar umbi UMNO menolak gabungan BN dan Pakatan Harapan (PH).
"Gabungan ini (BN-PH) disebut antara kolisi paling stabil untuk membentuk kerajaan. Namun, ada harga mahal yang perlu dibayar UMNO. Prinsip 'No Anwar, No DAP' adalah keputusan majoriti akar umbi yang tidak boleh di jual beli.
"Prinsip ini bukan saja melibatkan perbezaan dasar, malah maruah dan harga diri tiga juta ahli UMNO yang telah memberi mandat kepada pemimpin melalui PAU. Bukan sekali, malah dua kali berturut-turut PAU mengulangi prinsip No Anwar No DAP ini," katanya dalam kenyataan..
Hmmm... kesian.. baca apa Zahid kata tentang 'No Anwar, No DAP' ni..
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi jaminan, kerjasama dibentuk di antara Barisan Nasional (BN) dengan Pakatan Harapan (PH) yang didalamnya terdapat DAP pada pasca Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) ini, tidak mengabaikan prinsip UMNO.
Justeru Presiden UMNO itu meminta semua pihak, memahami bahawa prinsip menolak sebarang kerjasama dengan PKR, DAP dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) adalah hanya untuk berdepan PRU15, dan bukannya selepas pilihan raya umum itu.
"Selepas pilihan raya umum, marilah kita merapatkan barisan. Umpama 'lidi seikat' ini perlu bagi menyapu segala kotoran yang telah dilemparkan kepada UMNO dan pembersihan ini penting bagi memastikan laman politik tidak kotor luar dan dalam," katanya menerusi hantaran di laman facebook miliknya hari ini.
Menurut Ahmad Zahid, apa yang berlaku dalam arena politik negara hari ini tidak akan menghilangkan identiti UMNO yang tetap tidak berubah objektif penubuhan parti iaitu sebagai wadah perjuangan orang Melayu dan Islam bagi memperkasa kemajuan bangsa.
"Sesuai dengan perkembangan, ia perlu cakna dengan perubahan semasa, dinamik dan dilihat inklusif," katanya.
Zahid menegaskan, UMNO tetap mempertahankan dasar parti untuk mengamalkan sikap moderate, sederhana, centrik dan progresif dalam menangani perubahan.
"UMNO juga menolak parti menggunakan agama untuk berpolitik, sebaliknya UMNO secara bertanggungjawab menggunakan politik untuk memelihara perkara berkaitan kepentingan bangsa, Melayu-Islam seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.
Beliau turut berkata kerjasama BN dan PH di Perak dan Pahang, khususnya adalah bagi memastikan kesinambungan dalam kesejahteraan dan kebajikan rakyat di negeri-negeri tersebut.
"Kini adalah masa untuk bekerja dan memastikan segala aspek urusan pembangunan untuk diberikan perhatian sebagai jalan bergerak ke hadapan," katanya.
Zahid yang juga Pengerusi BN, berkata kesan suasana ekonomi dunia yang mencabar, perlu ditangani dengan lebih baik di peringkat tempatan agar tidak memberikan kesan berterusan kepada negeri dan negara.
"Kerjasama yang dibina oleh BN Perak dan Pahang juga memancarkan realiti masyarakat berbilang kaum dan meraikan kepelbagaian sesuai dengan demografi negeri yang merupakan asas kepada pembentukan kerjasama strategik," jelasnya.
Beliau berkata, pendekatan baharu ini adalah satu pilihan yang akan menjadi perintis kepada perpaduan dan keharmonian kerajaan agar fokus pembangunan dapat diteruskan.
Ahli Parlimen Bagan Datuk itu berkata, sifat keterbukaan ini mencerminkan bahawa BN-PH merintis jalan baharu untuk membawa politik centrik, jalan kesederhanaan dan matang.
Tambah beliau, pembentukan Kerajaan Perpaduan yang diilhamkan Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah kini berbentuk kerajaan campuran selepas Perikatan Nasional (PN) menolak untuk menyertainya ~ BH

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2022/11/no-anwar-no-dap-mudahnya-mereka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dap Was Willing To Forgo Positions For Anwar To Be Pm Loke

Dap Was Willing To Forgo Positions For Anwar To Be Pm Loke

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 179 hits
Prior to the formation of Anwar Ibrahim s coalition government DAP had pledged and provided unconditional support to the Pakatan Harapan chairperson as prime minister The party s support even meant that it would sacrifice its place within t...
No Anwar Dap Bersatu Hanya Untuk Hadapi Pru15 Zahid

No Anwar Dap Bersatu Hanya Untuk Hadapi Pru15 Zahid

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 139 hits
malaysiakini comDiterbitkan Nov 29 2022 11 02 AMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi meminta semua pihak khususnya anggota parti agar memahami bahawa prinsip menolak sebarang kerjasama dengan Presden PKR Anwar Ibrahim parti DAP dan Bersatu sebe...
Pru15 No Anwar No Dap Nak Pecat Saya Silakan Tegas Hishamuddin

Pru15 No Anwar No Dap Nak Pecat Saya Silakan Tegas Hishamuddin

papar berkaitan - pada 22/11/2022 - jumlah : 185 hits
Bendahari Agung Barisan Nasional Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menegaskan pendiriannya untuk tidak bekerjasama bersama Pakatan Harapan Seperti saya tegaskan kelmarin dan sebelum ini lagi tetap menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan ...
Anthony Loke Sokong Anwar Tanpa Syarat Dap Sedia Berkorban

Anthony Loke Sokong Anwar Tanpa Syarat Dap Sedia Berkorban

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 171 hits
BERNAMAKuala Lumpur Setiausaha Agung DAP Anthony Loke hari ini berkata satu satunya objektif DAP dalam menyertai Kabinet adalah untuk menyokong kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam menjayakan Kerajaan Perpaduan Beliau b...
Adakah Zahid Langgar Ketetapan No Anwar No Dap

Adakah Zahid Langgar Ketetapan No Anwar No Dap

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 160 hits
LANGKAH Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi mahu bergabung dengan Anwar Ibrahim dan Pakatan Harapan untuk membentuk satu Kerajaan Persekutuan yang baru setelah Pilihan Raya Umum ke 15 memberikan satu gambaran yang jelas bahawa beliau mahu mela...
No Anwar No Dap Hishamuddin Rela Dipecat Dari Bekerjasama Dengan Ph

No Anwar No Dap Hishamuddin Rela Dipecat Dari Bekerjasama Dengan Ph

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 132 hits
The ReporterSuatu ketika dahulu Hishamuddin dengan Anwar Ibrahim Foto Malaysia GazetteBendahari Agung Barisan Nasional Hishammuddin Tun Hussein kekal dengan pendiriannya menolak kerjasama dengan Pakatan Harapan Seperti saya tegaskan kelmari...
No Anwar No Dap No Bersatu Mana Satu Bn Nak Telan

No Anwar No Dap No Bersatu Mana Satu Bn Nak Telan

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 115 hits
SHAH ALAM Barisan Nasional yang memenangi 30 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum ke 15 setakat ini masih tidak menyatakan pendirian sama ada untuk membentuk jajaran politik baharu bersama Perikatan Nasional atau Pakatan Harapan Pengerus...
Calon Calon Dap Melayu Lihat Apa Agenda Parti Mereka

Calon Calon Dap Melayu Lihat Apa Agenda Parti Mereka

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 105 hits
ismaweb netSalah pilih akibatnya rugi masa depan rakyatTANPA disedari kenyataan Setiausaha Agung DAP Anthony Loke telah mendedahkan alasan atau strategi DAP di sebalik ramainya calon calon Melayu dari parti tersebut yang bertanding dalam PR...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan