Nikmati Masakan Enak Jepun Di 12 Kedai Halal Ini


Kyoto adalah salah satu bandar kegemaran kami di Jepun (jika anda belum tahu) dan salah satu sebabnya mengapa kami menyukainya, tentu saja, MAKANAN! Dari ramen halal yang menakjubkan kepada sushi dan wagyu, terlalu banyak yang harus dicuba di Kyoto.
Jika anda mempunyai rancangan untuk ke Kyoto cuti ini (atau anda hanya mencari beberapa idea untuk bercuti), inilah senarai 12 restoran halal di Kyoto! Ini adalah panduan yang paling penting yang anda perlukan ketika melawat bandar yang menakjubkan.
 
1. Ayam-ya Karasuma
Ia sebulat suara. Seluruh pasukan kami telah mengundi dan Ayam-ya adalah gerai ramen kegemaran kami di Jepun (dalam banyak-banyak makanan ramen yang telah kami cuba di Tokyo dan Kyoto, inilah yang terbaik!)

Kacang beraroma, mi yang runcing dan telur ramen sempurna. Kami berharap kami dapat terbang ke Kyoto sekarang dan nikmati semangkuk pipa panas ramen! Oh, adakah kami beritahu anda bahawa sup ayam adalah bebas MSG?

Ya, untuk mendapatkan mangkuk ramen ini, ayam akan direbus selama beberapa jam dan pelbagai jenis sayur-sayuran ditambah untuk meningkatkan rasa manisnya
Tip: Perkara yang mengagumkan mengenai Ayam-ya ialah mereka mempunyai bilik sembahyang yang dilengkapi dengan tikar solat dan ruang mencuci supaya anda boleh melakukan ibadah solat anda dengan selesa.
 
Status halal: Kemudahan bersertifikat halal, ruang solat disediakan
 
Harga: ¥ 380 – ¥ 850
Waktu buka: Isnin – Sabtu, 11.30 pagi – 2.30 petang, 6 malam – 9.30 malam, Ahad, 11.30 pagi – 2.30 petang
Hubungi No: +81 75-708-5666
Alamat: 1F, Douka Bld., 470, Kannondocho, Nakagyo-ku, Kyoto-shi, Kyoto
Arah: Tempat ini adalah 5 minit dari Stesen Shijo, keluar mengikut 24. Berjalan lurus sepanjang perjalanan sehingga anda melihat kafe Holly dan ikut arah kanan untuk memasuki lorong. Teruskan berjalan sehingga anda melihat KADO, belok ke kiri dan anda akan tiba di destinasi.
Facebook
 
2. Halal Ramen Naritaya Gion
Mahukan lagi ramen? Pastikan anda singgah ke Naritaya apabila anda melawat Gion di Kyoto! Ia merupakan cawangan kedua di Jepun, sejurus selepas dibuka di Asakusa, Tokyo.

Jika Ayam-ya terkenal dengan sup ayam ramen mereka, maka Naritaya adalah di mana anda perlu mencuba miso ramen dan ayam goring karaage yang terkenal! Percayalah, perjalanan anda ke Jepun tidak akan lengkap tanpa mencuba hidangan ini.

Petua: Mereka menawarkan ruang solat dan ruangan untuk berwudhu, kemudahan lengkap dengan waktu solat. Mereka juga mempunyai Wi-Fi percuma di restoran, dimana anda boleh berhubung.
Status halal: Bersertifikat halal
Harga: ¥ 300 – ¥ 1200
Waktu buka: 11 pagi – 10 malam setiap hari
Alamat: Ability Gion Bldg. 1F, 424 Rinkacho, Higashiyama-ku, Kyoto-shi, Kyoto 605-0062
Arah: Naritaya berjarak 5 minit berjalan kaki dari Stesen Keihan Gion-Shijo, 10-minit berjalan kaki dari Stesen Tozai Line Higashiyama dan 10-minit berjalan kaki dari Stesen Hankyu Kyoto Line Kawaramachi
Hubungi No: +81 75-531-8200
 
3. Halal Yakiniku Naritaya
Semasa anda menikmati ramen di Naritaya, mengapa tidak singgah ke restoran saudaranya untuk menikmati beberapa Yakiniku yang sedap? Di sinilah anda dapat merasai daging beku, dan mereka menawarkan potongan yang berbeza dari sirloin ke tenderloin, brisket dan lidah daging!

Paling menariknya, Naritaya mempunyai sos BBQ halal khas yang disajikan bersama daging lembu mereka. Selepas memanggang daging lembu dengan kesempurnaan, celupkannya dalam sos dan kami menjamin ia akan berikan anda rasa kepuasan.

Status halal: Bersertifikat halal
Harga: dari ¥ 1200
Waktu buka: 11.30 pagi – 2 petang, 4 petang – 10 malam, ditutup pada hari Isnin
Alamat: 422-2 Rinkacho, Higashiyama-ku, Kyoto-shi, Kyoto 605-0062
Arah: Naritaya berjarak 5 minit berjalan kaki dari Stesen Keihan Gion-Shijo, 10-minit berjalan kaki dari Stesen Tozai Line Higashiyama dan 10-minit berjalan kaki dari Stesen Hankyu Kyoto Line Kawaramachi
Hubungi: +81 75-744-1350
 
4. Kiyomizu Junsei Okabeya
Kyoto terkenal dengan yudofu (tepung tahu dalam air panas) dan jika anda ingin mencuba makanan istimewa tempatan ini, anda perlu singgah ke restoran ini! Ia juga terletak berhampiran dengan Kuil Kiyomizu-dera (jaraknya 3-minit berjalan kaki), jadi ia adalah persinggahan yang sempurna untuk makan tengah hari.

Terdapat beberapa set makanan untuk dipilih, dengan yang termurah, dengan 7 item makanan dalam set, hingga yang paling mahal, dengan jumlah 12 item makanan. Jangan risau, semua hidangan disajikan bersama yudofu! Selain itu, mereka juga menyediakan set Sukiyaki dimana anda dapat merasa daging lembut yang berair dan empuk dan menikmatinya bersama yudofu.

Buat tempahan untuk menu halal sekurang-kurangnya satu hari lebih awal. Oleh kerana restoran terletak berhampiran kuil Kiyomizu yang terkenal, pastikan anda masukkan dalam senarai perjalanan anda!
 
Status halal: Menu bersertifikat halal
Harga: Harga hidangan dari ¥ 2160 – ¥ 4000
Waktu buka: 10.30 pagi – 5.00 petang setiap hari
Alamat: Kiyomizu 2 cho-me, Kiyomizu-dera Monzen, Higashiyama-ku, Kyoto-shi, Kyoto 605-0862
Arah: Okabeya berjarak 8 minit berjalan kaki dari perhentian bas terdekat, Gojyo-zaka yang tersedia sebanyak 206 bus. Atau, Okabeya berjarak 5 minit berjalan kaki dari Kiyomizu-dera melalui Matsubara Dori.
Hubungi : +81 75-541-7111
Laman web
 
5. Nanzan
Baiklah, kami tidak dapat menafikannya lagi. Ianya mahal. Tetapi sangat berbaloi untuk menjimatkan wang anda untuk hidangan ini! Di mana lagi anda boleh cuba wagyu yakiniku halal yang asli (yang terasa mengagumkan dan cair di dalam mulut anda)?!

Nanzan menawarkan dua hidangan set berbeza – semuanya dengan salad, nasi, sup dan pencuci mulut. Kedua-dua set itu dilengkapi dengan Kyotankuro Wagyu – kualiti daging lembu tertinggi yang dihasilkan di Kyoto! Kyoto Wagyu BBQ set (¥ 5000) termasuk 5 potongan berlainan dan berbagai macam sayuran.

Jika anda masih mahukan lebih banyak selepas set hidangan anda, terdapat beberapa hidangan di menu ala-carte seperti keratan tambahan, kerang, cumi-cumi dan wagyu sushi, jadi jangan ragu untuk memilih!
Petua: Ingatlah untuk membuat tempahan anda sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal dengan menghubungi restoran di + 81-75-722-4131 . Lebih mudah untuk meminta penjaga hotel anda jika anda tidak dapat berbahasa Jepun. Ingat bahawa anda hanya boleh membuat panggilan sebaik sahaja anda berada di Jepun!
 
Status halal: Menu bersertifikat halal
 
Harga: Bermula dari ¥ 5,000 (tidak termasuk cukai)
Waktu buka: 11 pagi hingga 10.30 malam (pesanan terakhir pukul 10 malam)
Alamat: Kitayama Notre Dame Mae, 31 Shimogamo Kitanononogami-cho, Sakyo-ku, Kyoto city 606-0846
Arah: Ambil laluan Karasuma Subway Kyoto dan turunlah ke Stesen Matsugasaki. Nanzan terletak kira-kira 6 minit berjalan kaki dari stesen
Hubungi : + 81-75-722-4131
Laman web
 
6. Ukihashi, Hotel Granvia Kyoto

Sama ada anda berada dalam mood untuk bento halal Jepun atau mahu cuba kaiseki halal (hidangan tradisional Jepun), Ukihashi adalah tempat terbaik untuk anda! Anda boleh memilih sama ada hidangan bento atau kaiseki, dan ya, kedua-duanya sangat enak.

Untuk yang belum tahu, hidangan di kaiseki biasanya berbeza-beza mengikut musim. Hidangan kami di Ukihashi bermula dengan tauhu bermusim, kuih – kuih tradisional, dan daging lembu panggang dengan cendawan dan sayur-sayuran, tempura, nasi kukus, pencuci mulut dan banyak lagi!
Petua: Ingatlah untuk membuat tempahan sekurang-kurangnya 3 hari lebih awal melalui telefon (+81 75-342-5527)
Status halal: Menu bersertifikat halal
Harga: ¥ 4,200 untuk bento dan ¥ 8,300 untuk kaiseki
Waktu buka: 7 pagi – 10 pagi (Sarapan pagi), 11.30 pagi – 3 petang (Makan tengah hari, pesanan terakhir 2 petang), 5 petang – 10 malam (Makan malam, pesanan terakhir 3 petang)
Alamat: M3F, Hotel Granvia Kyoto, 901, Higashishiokoujicho, Shiokojisagaru, Karasumadori, Shimogyoku, Kyotoshi, Kyoto
Arah: Hotel ini terletak tepat di atas stesen Kyoto dan restoran ini berada dalam hotel
Hubungi: +81 753425527
Laman web
 
7. Honke Tankuma Honten
Restoran lain yang menawarkan kaiseki halal ialah Honke Tankuma Honten! Jika anda sedang mencari sebuah restoran premium untuk mencuba kaiseki halal, restoran ini sesuai dengan harganya. Sudah sekitar 90 tahun dan jika anda tertanya-tanya mengapa ia begitu mahal … Nah, itu kerana ia adalah restoran Michelin bintang pertama.

Anda boleh memilih kaiseki dari 7 hingga 11 item dan setiap satunya menyediakan harga yang berbeza. Lebih enak menikmatinya bersama beberapa sashimi dan tempura berkualiti!
Petua: Buat tempahan 2 hari lebih awal untuk kyo-kaiseki halal mereka!
Status halal: Menu bersertifikat halal
Harga: Sekitar ¥ 5000 (Makan Tengahari), ¥ 15000 (Makan Malam)
Waktu Pembukaan: 1130 pagi – 3 petang, 5 petang – 10 malam, ditutup pada hari Ahad
Alamat: 168, Izumiya-cho, Kiyamachi-dori, Bukkoji-Sagaru, Shimogyo-ku, Kyoto
Arah: Sekitar 6 minit berjalan kaki dari stesen Gion-shijo
Tempahan: Hubungi +81 75-351-1645 atau membuat tempahan secara online.
Laman web
 
8. Yoshiya Kyoto Arashiyama
Terletak di daerah pelancongan Arashiyama yang popular (ya, yang terdapat buluh hutan), Yoshiya khusus dalam washoku halal (hidangan tradisional Jepun) dan juga menyajikan masakan bermusim dari wilayah Saga.

Cuba Set Makan Tengahari Shokado mereka yang tdilengkapi dengan pot tauhu panas dan hidangan sampingan seperti tempura, karaage ayam, sashimi atau soba. Makanan yang enak ini pastinya akan memenuhi perutmu setelah berjalan di Arashiyama!

Sebagai alternatif, anda juga boleh mendapatkan set bento yang lebih murah di mana anda boleh menikmati beberapa tempura dan soba atau set karaage ayam.
 
Status halal: Menu bersertifikat halal
Harga: ¥ 1300 – ¥ 3000
Waktu buka: 11 pagi – 5.30 petang setiap hari
Alamat: 31, Sagatenryuji Tsukurimichicho, Ukyo-ku, Kyoto-shi, Kyoto
Arah: Yoshiya berada kira-kira 4 minit berjalan kaki dari Stesen Keifuku Arashiyama dan 11 minit berjalan kaki dari Stesen Hankyu Arashiyama
Hubungi: +81 75-871-0448
Facebook
 
9. Umemori Kyoto
Teringin untuk membuat sushi sendiri? Nah, sekarang anda boleh lakukannya di Umemori Kyoto! Menariknya, kedai makan ini menawarkan bahan-bahan halal supaya anda boleh menikmati sushi tanpa rasa gusar dan bimbang.

Dari menimbang berat beras ke memotong ikan dan ramuan lain untuk sushi anda, yakinlah anda akan menjadi chef untuk diri anda dalam masa yang singkat! Setelah selesai, anda boleh menambah makanan anda dengan tempura atau udon.

Selain itu, anda juga akan mendapat sijil di hujung kelas supaya anda dapat menunjukkannya kepada semua rakan anda sebaik sahaja pulang ke tanah air dan mungkin cuba membuatnya sendiri? 
Petua: Tempahan untuk menghadiri kelas sekurang-kurangnya seminggu lebih awal dengan menghantar e-mel [email protected].
 
Status halal: Bersertifikat halal
Harga: dari ¥ 2800
Waktu buka: 9 pagi – 6 petang setiap hari
Alamat: 8 Takeda Matsubayashicho, Fushimi-ku Kyoto-shi, Kyoto 612-8371
Arah: Umemori berjarak sekitar 15 minit berjalan kaki dari Stesen Fushimi
Tempahan: Hubungi +81 75-601-1414 atau e-mel [email protected]
Facebook
 
10. Kari Halal Udon Inari
Sekiranya anda melawat Kuil Fushimi Inari Taisha yang terkenal,singgah ke restoran halal berhampiran kuil itu. Nimati mangkuk panas kari udon halal yang menyenangkan terutama dalam cuaca sejuk.

Kombinasi kari mereka sangat sempurna dengan udon dan kami yakin anda akan menikmati setiap hirupan. Selain kari udon, restoran ini juga menyediakan kakigori (ais Jepun dihancur) – penamat sempurna untuk makanan seharian anda!
 
Status halal: Bersertifikat halal
Waktu buka: 11 pagi – 3 petang, ditutup pada hari Isnin
Alamat: 21-462-17, Hon-cho, Higashiyama-ku, Kyoto 605-0981
Arah: Halal Curry Udon Inari berjarak 3 minit berjalan kaki dari Stesen Tobakaido dan 8 minit berjalan kaki dari Stesen Fushimi-Inari
Hubungi No: +81 757418003
 
11. Okonomiyaki Sansei
Okonomiyaki Sansei adalah di mana anda boleh menikmati okonomiyaki versi halal, khusus di rantau Kansai Jepun. Bagi yang belum tahu, okonomoyaki adalah “pancake” gaya Jepun di mana anda boleh memilih pelbagai hiasan seperti sotong, sotong atau udang dan kemudian dicampurkan dengan tepung, telur, kubis yang dicincang dan tepung ubi, sebelum dimasak untuk kesempurnaan.

Apa yang hebat tentang hidangan ini ialah anda boleh menonton chef menyediakannya di hadapan anda, ini bermaksud hidangannya  benar-benar segar! Selain daripada okonomiyaki, restoran ini juga menyediakan yakisoba dan yakiudon bersama beberapa set. Jangan lupa untuk mengakhiri dengan pencuci mulut ais mereka.

Petua: Penting disini bahawa anda perlu membuat tempahan untuk makanan halal sekurang-kurangnya 1 hari lebih awal. E-mel [email protected] atau mesej secara langsung melalui Instagram .
 
Status halal: Menu bersertifikat halal
Harga: ¥ 780 – ¥ 3500
Waktu buka: 10 pagi – 1 pagi (Tempahan 10 pagi – 5 petang)
Alamat: 2F Haitsukusunoki, 8 Kamihakubai-cho Kitano, Kita-ku, Kyoto 603-8325
Arah: Ambil Laluan Keifuku ke Stesen Kitanohakubaicho dan berjalan selama 2 minit
Tempahan: Hubungi +81 75-467-9933, e-mel [email protected]
atau Instagram DM Facebook
 
12. Ramen Factory Kyoto
Jika membuat sushi halal tidak cukup untuk melibatkan diri dalam budaya Jepun tempatan, mengapa tidak membuat ramen juga? Di Kilang Ramen Kyoto, anda boleh berbuat lakukannya! Tetapi anda bukan sahaja mempersiapkan mee ramen; anda juga boleh membuat sup anda sendiri dan memilih daging anda sendiri.

Gandum, beras dan miso (dari kacang soya yang difermentasi) digunakan untuk membuat sup, manakala daging ayam dan sos tanpa alkohol ditambah ke dalam periuk untuk hasilkan rasa yang enak. Setelah semuanya sempurna, masukkan dalam sup (lazat!) dan ingat untuk menghirup ramen anda semasa anda memakannya!

Jika anda tidak mempunyai masa untuk membuat ramen anda sendiri, jangan bimbang! Anda hanya dapat masuk ke restoran dan menikmati hidangan ramen siap pakai mereka.
Petua: Setelah selesai menikmati ramen, pergi ke ruangan solat untuk menunaikan ibadah.
 
Status halal: Menggunakan daging dan bahan yang halal
Harga: dari ¥ 2500
Waktu buka: 11 pagi – 7 malam setiap hari
Alamat: Higashiyama-ku, Honmachi 15-chōme, 814-18, Kyoto, Jepun
Arah: Kilang Ramen hanya 3 minit berjalan kaki dari stesen Tofukuji. Stesen Tofukuji terletak hanya satu hentian dari stesen Kyoto dan stesen Fushimi-inari.
Hubungi No: +81 75-741-7104
Laman web | Facebook
 
Kami cukup yakin, anda pasti tidak dapat tunggu lagi untuk mendapatkan makanan Jepun halal di Kyoto! Dengan 12 restoran yang hebat ini, anda kini bersedia untuk menakluki Kyoto. Bergembiralah dengan pengembaraan gastronomi anda!
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Nikmati Masakan Enak Jepun Di 12 Kedai Halal ini appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/nikmati-masakan-enak-jepun-di-12-kedai-halal-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Baru Menikmati Masakan Kari Jepun Asli Di Restoran Bersertifikat Halal Di Kyoto

Baru Menikmati Masakan Kari Jepun Asli Di Restoran Bersertifikat Halal Di Kyoto

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 486 hits
Bagi mereka yang suka pada Jepun Kyoto sering menghiasi tempat yang istimewa di hati mereka Kota ini yang pernah menjadi ibukota Jepun terkenal dengan pemuliharaan budaya tradisi Jepun yang kuat serta menjadi rumah bagi banyak kuil yang ind...
Nikmati Onsen Persendirian Di Hotel Jepun Ini

Nikmati Onsen Persendirian Di Hotel Jepun Ini

papar berkaitan - pada 12/7/2019 - jumlah : 341 hits
Sesiapa yang pernah melawat Jepun Mungkin akan mengetahui bahawa onsen atau kolam air panas adalah sebahagian besar budaya Jepun Jepun mempunyai banyak mata air panas yang semulajadi semuanya dari aktiviti gunung berapi yang kaya dan aktif ...
The Store Lancar Rangkaian Kedai Serbaneka Baharu Super Jimat Rm2 10

The Store Lancar Rangkaian Kedai Serbaneka Baharu Super Jimat Rm2 10

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 335 hits
Kos sara hidup makin lama makin tinggi Berikutan itu The Store telah melancarkan kedai serbaneka Super Jimat RM2 10 bagi meringankan beban pengguna Untuk pengetahuan anda cawangan kedai serbaneka ini telah dibuka di beberapa tempat iaitu Su...
Pemilik Kedai Runcit Dan Penjual Durian Mengaku Tidak Bersalah Pukul Remaja Bawah Umur

Pemilik Kedai Runcit Dan Penjual Durian Mengaku Tidak Bersalah Pukul Remaja Bawah Umur

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 391 hits
Seorang pemilik kedai runcit dan seorang penjual durian yang masih di bawah umur mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Balik Pulau di sini hari ini atas kesalahan mencederakan seorang remaja berumur 13 tahun minggu lalu Tertuduh Toh ...
Pada Owner Kedai Kami Mohon Maaf Tiada Niat Nak Keruhkan Keadaan Ibu Kepada Bekas Pekerja

Pada Owner Kedai Kami Mohon Maaf Tiada Niat Nak Keruhkan Keadaan Ibu Kepada Bekas Pekerja

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 358 hits
Susulan viral video ahli keluarga kepada bekas pekerja berperang mulut dengan majikan ibu kepada gadis berkenaan tampil membuat permohonan maaf Assalamualaikum saya ibu kepada bekas pekerja kedai baju cahayaku yang dalam video viral bertari...
22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim Untuk Di Beli Di Tokyo

22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim Untuk Di Beli Di Tokyo

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 1010 hits
Susah untuk tidak bercakap tentang Tokyo tanpa membeli belah disana Dari kedai serbaneka mewah hingga 100 kedai pasar raya kedai ubat kedai khusus dan kedai kedai cenderamata terdapat banyak perkara yang boleh anda beli di Tokyo Itulah seba...
Senarai Kedai Roti Canai Di Perlis

Senarai Kedai Roti Canai Di Perlis

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 552 hits
Antara lokasi roti canai di Perlis Nahh peminat roti canai boleh pi terjah esok pagi Kredit Makan Makan Perlis1 Lan Roti Canai Telok Kacang2 Roti Canai Shidi Pokok Jawi jalan menghala ke Batu Pahat3 Jalan masuk ke Kok Mak4 Kedai Din sebelum...
Dari Ambil Alih Kedai Gunting Bapa Kini Jadi Jutawan

Dari Ambil Alih Kedai Gunting Bapa Kini Jadi Jutawan

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 290 hits
Siapa Dia Itulah Ramesh Babu Seorang tukang gunting rambut pengusaha dan ahli perniagaan kini menjadi jutawan dan memilik 400 kereta mewah Ramesh Babu pernah berkata Dalam dunia perniagaan anda perlu mempunyai pandangan yang maju ke hadapan...
Beredar Daftar Menteri Jokowi Surya Paloh Sebut Itu Kabinet Kedai Kopi

Beredar Daftar Menteri Jokowi Surya Paloh Sebut Itu Kabinet Kedai Kopi

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 201 hits
Beredar surat seolah olah berisi pembentukan susunan Kabinet Jilid II Presiden Joko Widodo atau Jokowi Dalam surat itu disebutkan disusun saat Jokowi berada di Sentul Bogor 14 Juli Minggu 2019
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Effective Market Research On A Budget



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Buasir Otak Tv Buang 4 Huruf Belakang Jadi Jenama Telefon Be Like

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Menangkan Jackpot Di Game Jekpot88 Di Berbagai Permainan

Tukar Lesen Memandu Malaysia Ke Lesen Nsw Australia