22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim Untuk Di Beli Di Tokyo


Susah untuk tidak bercakap tentang Tokyo tanpa membeli-belah disana. Dari kedai serbaneka mewah hingga ¥ 100 kedai, pasar raya, kedai ubat, kedai khusus dan kedai-kedai cenderamata, terdapat banyak perkara yang boleh anda beli di Tokyo!
Itulah sebabnya kami telah membuat senarai 22 snek dan cenderahati mesra Muslim yang boleh anda beli di Tokyo, jadi anda boleh menggunakan senarai ini untuk membeli-belah dengan mudah. Untuk menjadikannya lebih mudah, kami telah membahagikan item membeli ke dalam kategori yang berbeza dan juga termasuk tempat di mana anda boleh mencari pelbagai barangan! Sekarang, adakah anda bersedia untuk memulakan membeli-belah?
 
Makanan & Makanan:
1. Okaki
Diperbuat daripada beras ketan yang dicuci, dikukus, dibiarkan kering dan dibakar / digoreng dengan kebaikan yang lazat, Okaki adalah sejenis kerupuk berasaskan tandatangan Jepun yang terdapat dalam pelbagai rasa.

Ia mungkin kelihatan seperti makanan ringan tetapi proses menghasilkan Okaki boleh mengambil masa sehingga 1 minggu untuk menyelesaikan dan apa yang hebatnya ialah keropok ini telah disahkan halal oleh Persatuan Halal Nippon Asia.

Salah satu tempat popular untuk mendapatkan Okaki adalah di Hyobando, terletak di belakang Pintu Asakusa Kaminari-mon. Di sinilah anda boleh dapati pelbagai perisa okaki yang sedap antaranya rumput laut, lada merah, wasabi dan matcha. Wasabi adalah penjual terbaik – tidak dinafikan lagi!
Tempat – tempat yang boleh didapati:
Hyobando Asakusa Kaminarimon Laox Akihabara Lapangan Terbang Narita Terminal 2 – ANA FESTA Lapangan Terbang Narita Terminal 1 – OMOTASE-DOKORO Lapangan Terbang Antarabangsa Haneda Terminal – EDO Lapangan Terbang Haneda – ANA FESTA (selepas imigresen)  
2. Kaminariokoshi
Kaminariokoshi adalah sejenis jenis beras tradisional yang boleh didapati dalam pelbagai rasa. Terdapat satu kedai di Asakusa – Tokiwado Kaminari-okoshi Honpo – yang terkenal kerana membuat makanan ringan kecil ini dalam pelbagai rasa manis dan sedap.

Terdapat pelbagai jenis jerami dalam pelbagai saiz, bentuk, dan rasa, dan terdapat juga sampel yang tersedia untuk mencuba. Tambahan pula, kedai itu terletak betul-betul di sebelah pintu Kaminarimon yang terkenal yang mengarah ke Kuil Sensoji, menjadikan ini tempat yang sempurna untuk berbelanja cenderahati sementara menghayati salah satu tarikan yang paling terkenal di Tokyo!

Menariknya, Yayasan Halal Jepun (JHF) telah mengisytiharkan beberapa kedai yang mempunyai dengan produk halal pada 2018! Produk yang halal akan mempunyai logo JHF yang dipaparkan di sebelahnya, jadi anda tidak lagi rasa ragu-ragu. Sekiranya anda masih tidak pasti, anda boleh bertanya kepada kakitangan yang sedia membantu.
Tempat – tempat yang boleh didapati:
Tokiwado Kaminari-okoshi Honpo
Alamat: 1-chōme-3-2 Asakusa, Taito City, Tōkyō-111-0032, Jepun
Waktu buka: 9 pagi hingga 8:30 petang setiap hari
 
3. Higashi (kuih kering)
Higashi adalah kepingan gula-gula tepung yang dihiasi dengan cantik. Mereka biasanya dimakan dengan teh matcha tradisional semasa majlis teh Jepun untuk mengimbangi kepahitannya.

Apa yang hebat tentang Higashi ialah ia kering dan mempunyai kelembapan yang sangat sedikit supaya ia dapat bertahan lebih lama daripada banyak gula-gula lain. Ini bermakna ia adalah cenderahati yang hebat untuk diberikan kepada orang tersayang! Mereka juga datang dalam reka bentuk yang menakjubkan.

Bahan-bahan yang digunakan untuk membuat Higashi adalah serbuk halus gula dan tepung beras Jepun atau tepung lain seperti Azuki (kacang merah), kacang soya atau kacang hijau. Ia tidak mengandungi sebarang derivatif alkohol atau binatang. Makanan ringan ini kebanyakannya terdapat di kedai-kedai Matcha dan di kedai-kedai cenderamata tetapi jenama yang berbeza mempunyai kualiti yang berbeza. Jika anda mencari Higashi berkualiti tinggi yang diperbuat semata-mata dari Wasanbon (tebu Cina, dengan rasa yang berbeza dan umami berbanding dengan yang lain yang terbuat dari tebu biasa), kami mengesyorkan Baiko-do. Anda boleh mencari Baiko-do di kedai Setouchi Shunsaikan di Tokyo, dan di beberapa pusat membeli-belah.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Kedai-kedai Matcha, kedai-kedai cenderamata
Setouchi Shunsaikan (untuk higashi berkualiti tinggi Wasanbon)
Alamat: 2-19-10 Shinbashi, Minato-ku, Tokyo
Waktu buka: 10 pagi hingga 8 malam setiap hari
 
4. Samurai Ramen
Risau anda akan terlepas rasa ramen asli Jepun sebaik sahaja anda pulang ke rumah? Kemudian pastikan anda membeli Samurai Ramen!

Apa yang hebat tentang Samurai Ramen adalah ia dibuat tanpa menggunakan derivatif haiwan, ikan, MSG atau alkohol. Jadi, selain ianya halal, ia juga vegan dan sihat. Selain itu, anda boleh mendapatkan rasa umami yang sama yang anda harapkan di mana-mana gerai ramen, rasa dan keasliannya tidak terjejas!

 
Tempat – tempat yang boleh didapati: Kedai Don Quijote, pasar raya Jepun
 
5. Teh hijau
Sinonim dengan budaya Jepun dan upacara teh Jepun, teh hijau adalah cenderahati yang terbaik dan mudah untuk dibawa kembali.

Sama ada anda berminat untuk mendapatkannya dalam bentuk daun teh longgar, beg teh atau the serbuk (Matcha), tidak sukar untuk mencari teh hijau untuk dibawa pulang sebagai hadiah untuk orang tersayang atau untuk kegunaan sendiri.

Salah satu kedai yang paling popular di Tokyo ialah kedai teh Ippodo di Marunouchi di mana anda boleh menikmati teh dengan makanan ringan, menghadiri majlis teh dan terdapat pelbagai jenis produk teh hijau yang anda boleh beli. Selain di Ippodo, barangan teh hijau juga boleh didapati di pelbagai pasar raya Jepun dan kedai cenderahati.
 
Tempat – tempat yang boleh didapati: Pasar raya Jepun, kedai cenderamata
 
Ippodo Tea Store Tokyo Marunouchi (untuk teh hijau berkualiti tinggi)
Alamat: 3-1-1 Marunouchi, 1F Kokusai Bldg. , Chiyoda 100-0005, Prefektur Tokyo
Waktu buka: 11 pagi – 7 malam
 
6. Bourbon Alfort Chocolates
Coklat-coklat ini terdiri daripada coklat di satu sisi dan biskut di satu sisi yang lain, yang menjadikannya sangat enak. Ianya benar-benar murah (dari JPY100) dan mudah dibawa balik juga.

Satu perkara yang perlu diperhatikan ialah walaupun mereka tidak mempunyai pensijilan halal, bahan-bahan yang digunakan dalam Bourbon Alfort Chocolates adalah mesra Muslim kerana mereka bukan dari derivative haiwan atau alkohol. Malah bahan yang digunakan adalah berasaskan tumbuhan.

Alfort coklat datang dalam pelbagai rasa yang berbeza seperti susu, biskut dan krim dan juga matcha. Percayalah, potongan-potongan saiz gigitan ini terlalu enak untuk ditentang dan sangat ketagih.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Kedai ubat, kedai serbaneka, kedai cenderamata, pasar raya
 
7. Kek Muso Castella
Snek istimewa dari Nagasaki, kue Castella adalah sejenis kek span Jepun yang popular dari tepung, gula, sirap dan telur. Ia kedengaran mudah tetapi gabungan mudah ini menjadikannya kaya, manis dan mentega.

Salah satu jenama yang membuat versi halal kek Castella ini adalah MUSO dan produk mereka telah disahkan halal oleh Persatuan Halal Nippon Asia. Dapatkan kek dalam 3 rasa – matcha, madu dan gula perang. Perisa matcha ini sangat popular jadi pastikan anda jangan lupa untuk mendapatkannya.  Tetapi nampaknya kek perisa matcha hanya dijual di Lapangan Terbang Haneda.

 
 
Tempat – tempat yang boleh didapati:
Lapangan Terbang Narita – ANA FESTA Lapangan Terbang Haneda – Air Lawson  
8. Meiji Almond dan Macadamia
Pengemar coklat dan kacang badam / macadamia? Sudah tiba masanya untuk mempunyai kombinasi terbaik dari kedua-dua Almond Meiji dan Macadamia!

Badam atau makadamia diliputi dengan lapisan cokelat yang tebal dan setiap gigitan snek renyah sangat enak. Apa yang lebih baik ialah kedua-dua produk Meiji ini bebas daripada alkohol dan hanya menggunakan pengemulsi berasaskan tumbuhan. Oleh itu, tiba masa untuk membeli lebih banyak lagi dan berikan kepada orang yang anda sayangi dirumah.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Kedai ubat, kedai serbaneka, kedai cenderamata, pasar raya
 
9. Kibi-dango
Kek beras tradisional Jepun yang dibuat dengan tepung terigu, tepung beras ketat dan gula, Kibi-dango adalah makanan ringan Jepun yang ikonik dan pernah disebutkan dalam legenda Jepun purba juga.

Salah satu jenama yang menjual Kibi-dango yang diperakui halal adalah Koeido dan setiap snek dibungkus dengan baik dengan reka bentuk yang comel supaya anda dapat memberikan cenderamata kepada rakan dan keluarga dengan mudah. Ia mempunyai 3 rasa – asli, pic putih dan matcha dan kunyah sebanyak mana yang anda suka!

Tempat – tempat yang boleh didapati:
Tottori-Okayama Shimbashi-kan (cawangan Tokyo)
Alamat: 1 Chome-11-7 Shinbashi, Minato City, Tokyo 105-0004
Waktu buka: 10 pagi hingga 9 malam setiap hari
 
10. Pisang Tokyo (produk mesra Muslim terpilih)
Salah satu makanan ringan yang paling popular dari Jepun yang boleh dibeli adalah Pisang Tokyo. Walaupun rasa asli Pisang Tokyo tidak halal , terdapat pelbagai variasi pisang Tokyo yang mesra-Muslim yang tidak mengandungi alkohol atau derivatif haiwan.

Salah satunya ialah Tokyo Banana Pie – sebuah biskut pastri yang berisi adonan mentega pastri dan adonan biskut pisang yang sempurna kombinasinya. Dengan setiap gigitan pai yang halus dan rapuh ini, anda akan dapat merasai rasa kaya mentega dan pisang.

Satu lagi makanan ringan yang popular adalah biskut pisang Tokyo Langue de Chat yang susu coklatnya dicampur di antara 2 biskut nipis renyah. Mentega yang digunakan dalam biskut ini berasaskan tumbuhan dan pengemulsi adalah dari soya. Terdapat 2 variasi – biskut “Syally Mate” yang mempunyai cetakan harimau pada bungusan mereka dan biskut “Ai & Sachi” mempunyai cetakan pisang di tengah.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Lapangan Terbang Narita, Lapangan Terbang Haneda, Stesen JR Tokyo, Daimaru Tokyo Shop. Cari lebih banyak lokasi di sini .
 
11. Royce ‘Chocolate (produk mesra Muslim yang terpilih)
Sama seperti pisang Tokyo, tidak semua produk Royce Chocolate adalah mesra-Muslim kerana sesetengah coklat mereka mengandungi alkohol. Tetapi beberapa Nama Coklat mereka tidak mengandungi alkohol dan hanya dibuat menggunakan bahan berasaskan tumbuhan seperti Cacao Mild, Ghana Bitter dan Ecuador Sweet.

Royce ‘juga mempunyai produk lain seperti Chocolate Potatochip dan Pure Chocolates yang tidak mengandungi alkohol dan hanya mengandungi ramuan berasaskan tumbuhan. Barang-barang ini sangat popular dan pembungkusan mereka sangat sesuai untuk diberikan cenderamata kepada rakan dan keluarga.

Tempat – tempat yang boleh didapati: Lapangan Terbang Narita, Lapangan Terbang Haneda, Hokkaido Dosanko Plaza (berhampiran JR Yurakucho Line)
 
Barang-barang isi rumah / hiasan:
12. Tenugui (tuala Jepun)

Tenugui adalah sejenis tuala Jepun tradisional yang terdapat dalam pelbagai corak. Tidak seperti tuala kain terrycloth biasa, tenugui mempunyai tekstur licin yang boleh digunakan dalam pelbagai cara selain mengeringkan tangan atau badan anda.

Disebabkan variasi gaya, tenugui antara cenderahati yang sempurna untuk pelancong dibawa pulang. Boleh didapati di seluruh Tokyo, ianya murah dan anda mungkin akan mendapatinya di mana-mana kedai ¥ 100.
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, kedai serbaneka, kedai Kamawanu Daikanyama, kedai Koiki Shinjuku, Asakusa Kururi
 
13. Sumpit Jepun

Sumpit adalah keperluan dalam masakan Jepun, tetapi adakah anda tahu bahawa ianya juga hebat untuk dibuat sebagai cenderahati? Bukan sahaja penyepit praktikal, tetapi juga membantu anda membenamkan diri dalam budaya Jepun dengan lebih baik.

Banyak penyepit Jepun dibuat dengan unsur-unsur yang akan mengingatkan anda tentang sejarah dan budaya Jepun. Kami mengatakan ia adalah idea yang hebat untuk memulakan koleksi!
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, kedai serbaneka, Shikisaido, kedai Nihonbo Chopstick
 
14. Cawan teh Jepun

Dalam budaya Jepun, teh memainkan peranan penting, kerana menghidang secawan teh adalah kesopanan dan simbol kebersamaan dan menghormati tetamu.

Oleh itu, orang Jepun menghasilkan tembikar dengan corak. Cawan teh ini juga mengajar kita satu atau dua perkara tentang etika majlis teh di Tokyo, ianya juga antara cenderahati yang menarik.
 Tempat – tempat yang boleh didapati: Kappabashi Kitchen Street, kedai serbaneka, kedai ¥ 100, kedai teh
 
15. Sensu (kipas Jepun)

Sensu , atau kipas Jepun adalah salah satu cenderahati yang paling tulen yang anda boleh dapatkan dari Tokyo. Dicipta antara abad ke-6 dan ke-9, sensu secara tradisinya diperbuat daripada kertas washi dan jalur sempit kayu.

Ia bukan sahaja mesra bajet, tetapi ia juga berguna dan boleh dibawa dalam beg anda pada setiap masa. Ianya juga dapat membantu membuatkan anda rasa sejuk dalam keadaan yang panas dan antara cenderahati yang perlu dimiliki!
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, kedai hadiah berdekatan tarikan pelancong, Tokyu Hands, Loft
 
 
Aksesori fesyen / Kecantikan:
16. Gamaguchi (dompet)

Di Tokyo, gamaguchi, atau dompet dengan penjepit adalah perlu dimiliki. Memfokuskan keindahan dan kebolehgunaannya, dompet yang dicengkam datang dalam pelbagai jenis corak dari corak Jepun tradisional ke titik-titik dan binatang!

Permintaan untuk gamaguchi sangat tinggi di kalangan orang muda kerana ia mudah untuk keperluan harian mereka. Sepertinya alasan yang cukup baik untuk menjelajah dengan kereta api untuk dapatkannya.
Fakta menarik tentang gamaguchi: apabila ia terbuka, ia menyerupai kodok. Oleh itu, nama gamaguchi yang diterjemah,”mulut katak”.
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, kedai cenderamata, kedai serbaneka
 
17. Farmasi produk kecantikan
Melangkah ke mana-mana kedai farmasi di Tokyo dan anda akan disambut dengan produk kecantikan! Sama ada anda sedang mencari pelembap, produk penjagaan kulit atau solek, yakinlah anda akan dapati mereka di kedai farmasi. Dan ianya antara cenderahati yang sempurna untuk kawan-kawan anda.

Manjakan diri anda dengan beberapa topeng muka seperti dari jenama LuLuLun yang popular atau jenama Hada Labo untuk menyegarkan kulit anda atau dapatkan beberapa topeng muka Kabuki sebagai cenderahati untuk orang yang tersayang.

Atau menyimpan pelindung matahari yang ringan ini dari Biore! Dengan tekstur yang tidak berminyak dan seperti air dan bahan pelembab seperti asid hyaluronik dan intipati sitrus, kulit anda akan terhidrat sepanjang hari.
Kedua- dua produk ini antara yang terbaik dan terdapat banyak lagi barangan yang bernilai di kedai farmasi.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Kedai-kedai farmasi
 
Pelbagai:
19. Barang makanan palsu
Sekiranya anda tidak tahu, Jepun terkenal dalam barangan makanan plastik yang kelihatan seperti makanan sebenar dan kami mengesyorkan untuk mendapatkan beberapa cenderahati makanan sebagai kenangan.

Gantungan kunci atau magnet boleh didapati dalam bentuk sushi, onigiri, gyoza dan banyak lagi! Percayalah, barangan makanan ini membuat cenderahati yang hebat untuk rakan-rakan anda kerana mereka lebih unik daripada magnet biasa / gantungan kunci yang menjadi tarikan pelancong.
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, Don Quijote, kedai cenderamata, Kappabashi
 
20. Barang bertemakan watak dan anime

Apabila anda berada di Jepun, bertemu dengan barangan karakter yang besar adalah antara kebiasaan disana. Tokyo, seperti yang kita ketahui, bangga menghasilkan barangan atau produk yang bertemakan watak dan jangan ragu untuk mendapatkannya sendiri.

Barangan karakter seperti Pokemon, Hello Kitty, Rilakumma, Studio Ghibli dan banyak lagi! Ia adalah cenderahati yang sempurna untuk peminat budaya pop.
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, Akihabara, Nakano Broadway (Anime), Tokyo Character Street (di bawah Stesen Tokyo)
 
21. Alat tulis
Jepun menitik beratkan alat tulisnya dengan sangat serius dan ia adalah mimpi yang menjadi kenyataan untuk pencinta alat tulis! Ianya antara kebiasaan untuk melihat banyak tingkat yang khusus untuk hanya alat tulis.

Anda boleh mencari lebih daripada sekadar pen di kedai-kedai besar seperti Tokyu Hands, Itoya dan Loft. Terdapat ratusan jenis buku nota, buku harian, buku perancang, nota melekit dan banyak lagi. Terdapat juga perkhidmatan untuk membolehkan anda menghasilkan buku perancang dan kedai yang menjual pelbagai bahan kertas.

Jika anda mencari reka bentuk alat tulis yang lebih comel untuk kanak-kanak, anda boleh menemukannya di kedai bertema watak seperti Disney, Hello Kitty, Pokemon juga.
Tempat – tempat yang boleh didapati: Loft, Tokyu Hands, Itoya, Muji, ¥ 100 kedai
 
22. Kes telefon pintar

Tokyo adalah tempat untuk kes telefon pintar! Anda boleh mencari pelbagai jenis reka bentuk dan bentuk untuk pelbagai model dan walaupun anda tidak mempunyai sebarang kes, ia akan membuat anda ingin membeli satu (sekurang-kurangnya). Mereka juga menjual kes-kes dengan reka bentuk makanan!

Bercakap tentang kes telefon- mereka mempunyai reka bentuk comel untuk pelindung skrin juga! Menariknya harga untuk kes-telefon pintar dan pelindung skrin biasanya sangat berpatutan.
Tempat – tempat yang boleh didapati: ¥ 100 kedai, Loft, pelbagai kedai di stesen kereta api
 
Dengan begitu banyak makanan ringan yang mesra Muslim, cenderahati yang unik dan juga produk kecantikan yang hebat, nampaknya anda perlu menyediakan banyak ruang didalam bagasi untuk perjalanan anda ke Tokyo! Berbahagialah dalam berbelanja dan jangan lupa untuk SHARE senarai ini dengan rakan-rakan anda yang suka Jepun seperti anda.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 22 Kedai Cenderamata Mesra Muslim untuk Di Beli Di Tokyo appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/22-kedai-cenderamata-mesra-muslim-untuk-di-beli-di-tokyo/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Panduan Mesra Muslim Ke Permata Tersembunyi Shinjuku Tokyo

Panduan Mesra Muslim Ke Permata Tersembunyi Shinjuku Tokyo

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 437 hits
Beritahu siapa sahaja yang telah menempah perjalanan ke Tokyo dan salah satu perkara yang mereka tanya adalah patutkah melawat Shinjuku semasa anda berada di sana Kejiranan ini adalah salah satu daripada tempat yang paling sibuk dan paling ...
Adakah Coklat Royce Mesra Muslim Inilah Apa Yang Harus Anda Ketahui Sebelum Beli

Adakah Coklat Royce Mesra Muslim Inilah Apa Yang Harus Anda Ketahui Sebelum Beli

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 1141 hits
Sumber Kami tahu bagaimana perasaan anda terdapat banyak item Coklat Royce di kedai kedai cenderahati Jepun dan kadang kadang sangat mustahil untuk membaca bahan bahan untuk semua item sebelum memutuskan jika anda perlu membelinya Jangan bi...
Beli Online Disini Tauhu Lampung Sukina 100 Buatan Muslim

Beli Online Disini Tauhu Lampung Sukina 100 Buatan Muslim

papar berkaitan - pada 15/7/2019 - jumlah : 2060 hits
Tauhu Lampung Sukina Tauhu lampung semakin ramai permintaan daripada penduduk di bandar Kini produk tauhu ini sudah melebarkan sayapnya ke utara tanah air Rasa yang sedap pastinya digemari ramai Menggunakan bahan 100 halal Diusahakan oleh 1...
Halalmall Online Kedai Online Produk Muslim Daftar Sekarang

Halalmall Online Kedai Online Produk Muslim Daftar Sekarang

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 452 hits
Fungsi utama adalah sebuah platform jual beli yang memuatkan pelbagai produk produk HALAL keluaran syarikat syarikat MUSLIM dari serata tempat Anda hanya perlu mendaftar menjadi ahli halalmall online dan membuat tempahan barangan dari rumah...
Jadual 5h4m Mesra Muslim Yang Anda Perlukan Untuk Perjalanan Ke Osaka

Jadual 5h4m Mesra Muslim Yang Anda Perlukan Untuk Perjalanan Ke Osaka

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 399 hits
Sumber Apabila anda memikirkan Jepun apakah bandar pertama terdetik dalam fikiran Tokyo metropolitan Kyoto indah atau Hokkaido bersalji Tetapi bagaimana pula dengan kota Osaka Kota yang selalu berada di radar bawah oleh kebanyakan pelancong...
Barcelona Beli Bintang Copa America 2019 Jepun

Barcelona Beli Bintang Copa America 2019 Jepun

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 239 hits
Barcelona mengumumkan sudah menandatangani pemain sayap muda dari Jepun Hiroki Abe Barcelona beli bintang Copa America 2019 JepunBarcelona mengumumkan sudah menandatangani pemain sayap muda dari Jepun Hiroki Abe dari Kashima Antlers yang be...
Banyak Permohonan Beli Tanah Secara Jualan Terus Lepas Ku Nan Jadi Menteri

Banyak Permohonan Beli Tanah Secara Jualan Terus Lepas Ku Nan Jadi Menteri

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 317 hits
Mahkamah Tinggi hari ini diberitahu bahawa selepas Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dilantik menjadi Menteri Wilayah Persekutuan pada 2013 Dewan Bandaraya Kuala Lumpur menerima banyak permohonan daripada pihak pemaju untuk membeli tana...
Puas Hati Beli Online Karpet Tatami Gebu Cantik Murah

Puas Hati Beli Online Karpet Tatami Gebu Cantik Murah

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 613 hits
Tetiba sahaja saya jadi obses dengan karpet Tatami ni Pantang nampak ada jual online lepas tu corak cantik nampak gebu saya terus nak tengok Jika kena dengan harga jualan saya terus masukkan dalam add to cart Di beberapa laman web shopping ...
Dia Pernah Janji Tak Tinggalkan Aku Lelaki Frust Dah Beli Cincin Tunang Tapi Hubungan Kecundang

Dia Pernah Janji Tak Tinggalkan Aku Lelaki Frust Dah Beli Cincin Tunang Tapi Hubungan Kecundang

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 616 hits
Dalam soal mencari pasangan hidup semuanya telah ditetapkan oleh Allah Sekuat mana pun kita berusaha jika sudah tertulis bukan jodoh siapalah kita untuk menidakkan takdir Walau perit untuk diterima berlapang dadalah kerana pasti ada hikmah ...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup