Ngo Gesa Pdrm Siasat Pemimpin Politik Jadi Dalang Kartel Daging


Nizam Zain Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Hamdan Mohd Salleh bercakap  kepada media selepas membuat laporan polis mengenai pembabitan parti politik bersama kartel daging sejuk beku untuk menjatuhkan NFC di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI KUALA LUMPUR – Dalang di sebalik kartel penyeludupan daging import haram akan terdedah tidak lama lagi apabila sebuah badan bukan kerajaan (NGO) bakal menyerahkan bukti kepada pihak polis hari ini.
Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Hamdan Mohd Salleh mendakwa, dalang kartel daging haram sebenarnya melibatkan beberapa pemimpin sebuah parti politik yang dilakukan sejak 40 tahun lalu.
“Ada pembabitan sebuah parti politik terbesar di Malaysia dan sekutu mereka yang selama ini bersengkongkol untuk menjatuhkan industri sebuah syarikat berkaitan kerajaan (GLC) seperti National Fidlot Corporation (NFC) Berhad.
“Ia bertujuan untuk mengagalkan perusahaan industri daging tempatan.
“Kami meminta pihak berkuasa segera membuka kertas siasatan dengan memanggil pemimpin politik yang terlibat dengan jenayah ini,” katanya pada sidang media di luar Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi hari ini.
Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Hamdan Mohd Salleh bercakap kepada media selepas membuat laporan polis mengenai pembabitan parti politik bersama kartel daging sejuk beku untuk menjatuhkan NFC di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur. foto AFFAN FAUZI,Sebuah akhbar harian awal bulan ini mendedahkan kegiatan kartel yang menyeludup daging sejuk beku dari luar negara sebelum membungkus semula dengan label serta cap palsu dan menjualnya dalam pasaran negara ini.
Perkara itu dibongkarkan oleh Jabatan Perkhidmatan Kuarantin dan Pemeriksaan Malaysia (MAQIS) yang mengenal pasti tiga jenama popular produk daging sejuk beku keluaran Australia yang diproses di sebuah kilang sejuk beku.
Dalam perkembangan sama, Hamdan bagaimanapun enggan mendedahkan butiran nama dan parti politik terbabit kepada umum, sebaliknya menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengumumkan perkara itu dalam masa terdekat.
“Nama parti yang terlibat kita telah serah kepada pihak berkuasa kerana perkara ini sangat besar yang pemimpin politik dengan kartel.
“Biarlah pihak berkuasa buat satu pengumuman untuk menjalankan siasatan. Perkara ini (butiran) saya tak boleh dedahkan sekarang kerana ia masih dalam siasatan polis,” katanya.
Ditanya tentang latar belakang pemimpin politik yang terbabit itu, Hamdan hanya memberi bayangan ia berkait rapat dengan isu NFC (Pusat Feedlot Nasional) sebelum ini.
“Kalau kita semak balik kes NFC, kita boleh tahu siapa pemimpin politik yang terlibat,” katanya lagi. – MalaysiaGazette


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/12/ngo-gesa-pdrm-siasat-pemimpin-politik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pdrm Beri Jaminan Turut Siasat Isu Kartel Daging Import Kpn

Pdrm Beri Jaminan Turut Siasat Isu Kartel Daging Import Kpn

papar berkaitan - pada 30/12/2020 - jumlah : 346 hits
Abdul Hamid Bador LANGKAWI Polis DiRaja Malaysia beri jaminan untuk turut membantu siasatan kes kartel daging import walaupun Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna adalah agensi paling relevan dalam isu itu Ketua Polis...
Siasat Ahli Politik Subahat Kartel Daging Import Sejuk Beku

Siasat Ahli Politik Subahat Kartel Daging Import Sejuk Beku

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 298 hits
Oleh MAISARAH SHEIKH RAHIM ZULHAFIZ Hanafiah membuat laporan polis berkaitan penglibatan ahli politik bersekongkol dengan kartel daging sejuk beku di IPD Dang Wangi Kuala Lumpur hari ini PUTRAJAYA Polis diminta menyiasat penglibatan pemimpi...
Tubuh Suruhanjaya Diraja Siasat Kartel Daging Ppim

Tubuh Suruhanjaya Diraja Siasat Kartel Daging Ppim

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 267 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia mahu Suruhanjaya Siasatan DiRaja ditubuhkan berhubung isu kartel daging haram dibungkus semula dan dilabel halal yang tular dalam seminggu kebelakangan ini Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata tanp...
Kpdnhep Siasat Isu Kartel Daging Di Bawah 2 Kesalahan Cap Dagangan

Kpdnhep Siasat Isu Kartel Daging Di Bawah 2 Kesalahan Cap Dagangan

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 206 hits
Kementerian sedang siasat syarikat tempatan disyaki terlibat PUTRAJAYA 8 Jamadilawal 1442H Rabu Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna sedang menyiasat syarikat tempatan yang disyaki terlibat dalam isu kartel daging har...
6188 Siasat Jika Vvip Terlibat Kartel Daging Halal Palsu Pn Bbc Portal 27 12 2020

6188 Siasat Jika Vvip Terlibat Kartel Daging Halal Palsu Pn Bbc Portal 27 12 2020

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 323 hits
27 DIS Kerajaan perlu menubuhkan pasukan khas bagi menyiasat dan mendedahkan segera dalang sindiket kartel haram termasuk kemungkinan pembabitan individu berprofil tinggi dan orang kenamaan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi...
Tubuh Pasukan Khas Jejaki Dalang Kartel Daging Import Asyraf Wajdi

Tubuh Pasukan Khas Jejaki Dalang Kartel Daging Import Asyraf Wajdi

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 219 hits
Astro AwaniAsyraf Wajdi berkata enam cadangan itu wajar diambil tindakan segera oleh kerajaan bagi memastikan keyakinan terhadap logo Halal Malaysia tidak terjejas ASTRO AWANI SHAHIR OMAR KUALA LUMPUR Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi...
Ahli Politik Menteri Terlibat Dalam Kes Kartel Daging Haram

Ahli Politik Menteri Terlibat Dalam Kes Kartel Daging Haram

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 547 hits
Rasanya dah seminggu kes kartel daging di dedahkan tetapi rakyat masih belum di bagitahu jenama daging yang digunapakai oleh kartel daging tu Katenya masih dalam siasatan Tapi tak pelik kat negara nie Biasanya jika melibatkan orang awam mem...
Dedah Dalang Kartel Daging

Dedah Dalang Kartel Daging

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 249 hits
Baru baru ini media mendedahkan wujudnya kartel yang dilindungi pihak tertentu menjalankan aktiviti menyeludup daging haram selama lebih 40 tahun PETALING JAYA Pemuda Amanah mendesak kerajaan Muhyiddin Yassin mendedahkan dalang kartel dagin...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Bila Duit Nak Masuk

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Faisal Halim Alami Kecederaan Disimbah Asid

Lemas Tiga Beranak Ditemukan Tidak Lagi Bernyawa Selepas Mandi Manda Di Sungai Balak