Ngo Bawa Kondom Untuk Menteri


Nizam Zain


KUALA LUMPUR – Seminggu selepas beberapa perhimpunan mendesak Datuk Seri Mohamed Azmin Ali meletakkan jawatan kerana dikaitkan dengan video seks songsang tidak mendapat perhatian pihak – hari ini Pertubuhan Biru Bersatu Abata Malaysia (Ber’1′ Abata) pula membuat desakan sama.

Timbalan Pengerusinya, Zahlan Ridzuan berkata, kali ini pihaknya membuat sedikit kelainan dengan membawa bekalan kondom jenama terkenal untuk diserahkan kepada Menteri Hal Ehwal Ekonomi itu di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau berkata, alat keselamatan seks itu bukan untuk memalukan mana-mana pihak sebaliknya sebagai simbolik agar Kerajaan Pakatan Harapan tidak menyimpan pemimpin yang mengamalkan seks sejenis.

“Kita datang bukan dengan kebencian tapi dengan penuh kasih sayang dan kesedaran. Kita bukan nak memalu dan mengaibkan sesiapa.

“Kita bagi benda ini (kondom) dengan niat supaya jangan sebarkan penyakit-penyakit yang dilaknat dan merosakkan umat seperti HIV dan siplis,” katanya pada sidang media di luar pekarangan bangunan Parlimen, hari ini.

Terdahulu Zahlan bersama 20 ahli NGO berhimpun di Jalan Parlimen sambil memegang plakad serta kain rentang bagi membantah pemimpin PH yang mengamalkan seks sumbang.

Antara mesej yang tertera di dalam kain rentang itu ialah ‘Datuk Seri Azmin Ali, Jangan Lupa Pastikan Pasangan Anda Menggunakan Kondom Semasa Melakukan Hubungan Seks Sejenis Supaya Selamat Daripada HIV’.

Selasa lalu, Pengerusi Sekretariat Suara Rakyat, Datuk Lokman Noor Adam mahu menghantar beberapa klip video dan gambar seks di luar tabii mirip seorang menteri Kabinet dianalisis sebuah syarikat forensik video di Indonesia, hari ini.

Lokman berkata, keputusan analisis berkenaan boleh diketahui dalam tempoh dua hingga tiga hari dan bukannya lebih sebulan sebagaimana yang sedang dijalankan oleh pihak polis.

Zahlan juga mendakwa, pemimpin bergelar menteri itu seolah-olah dilindungi oleh pihak tertentu daripada dikenakan sebarang tindakan dan disiasat dengan sewajarnya.

“Kita highlight pasal kondom ini sebab kita tak nak penyakit berleluasa, kita bukan nak jatuhkan hukuman kepada Azmin Ali.

“(Seolah-olah) ada suatu kuasa di belakang, nampak ada tangan-tangan yang menafikan agar Azmin Ali disiasat secara betul,” katanya.

Katanya juga, beliau kesal dengan pihak berkuasa yang masih menjalankan siasatan terhadap video seks songsang itu tanpa sebarang hasil yang kini sudah memasuki tempoh lebih sebulan.

“Ada pakar dari Australia mengatakan video itu sahih, sampai Lokman Adam kena belanja lebih, kena pergi Indonesia untuk dapatkan sijil sebagai pengiktirafan video itu adalah sahih.

“Orang dalam industri filem pun tengok saja akui benar, Elly Suriati Iskandar sendiri mengatakan ia video sebenar, bukan disunting,” katanya.

Sehubungan itu, Zahlan mencabar Mohamed Azmin mengheret Haziq Abdullah Abdul Aziz ke mahkamah selepas bekas Ketua AMK Cabang Santubong itu mengaku sebagai pelaku dalam video berkenaan.

“Walaupun kita telah berikan buktikan yang kukuh, mereka mempersoal dan menidakkan, Azmin Ali menafikan mengatakan bahawa beliau tidak terlibat dalam skandal tersebut.

“Kita nak nasihatkan Azmin Ali jika benar kamu tidak melakukannya, sahutlah cabaran pihak di luar sama termasuk bawa Haziq ke mahkamah, janganlah kita guna undang-undang terpilih atau pendakwaan terpilih.

“Seharusnya YB saman Haziq, ini bukan soal pecat daripada parti, ini soal rakyat, kalau YB tidak ambil tindakan drastik di mahkamah.

“Kita tahu ada siasatan polis, tapi YB patut ambil tindakan terhadap Haziq di mahkamah untuk membuktikan YB tidak bersalah,” katanya lagi. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/07/ngo-bawa-kondom-untuk-menteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menteri Cadangan Bawa Pekerja Dari Afrika Tak Diteruskan

Menteri Cadangan Bawa Pekerja Dari Afrika Tak Diteruskan

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 202 hits
Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran berkata cadangan untuk mengambil pekerja Afrika untuk sektor perladangan tidak akan diteruskan Dalam satu kenyataan hari ini beliau berkata kenyataannya telah dipetik di luar konteks dan disalah tafsir k...
Mangsa Pertama Dah Meninggal Dunia Yang Menteri Meroyan Per Hal

Mangsa Pertama Dah Meninggal Dunia Yang Menteri Meroyan Per Hal

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 338 hits
Rakyat Malaysia yang masih mempunyai nilai kemanusiaan menerima berita kematian mangsa pertama akibat pencemaran di Pasir Gudang dengan perasaan yang amat sedih Sama sama kita sedekahkan surah Al Fatehah kepada Allahyarhamah Puan Marimi Kas...
Menteri Digesa Henti Drama Perlu Segera Tangani Masalah Harga Sawit Mca

Menteri Digesa Henti Drama Perlu Segera Tangani Masalah Harga Sawit Mca

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 358 hits
KUALA LUMPUR Menteri Industri Utama Teresa Kok diminta berhenti mendramakan pelbagai isu komoditi utama sebaliknya segera melawat peladang dan pekebun di seluruh negara bagi memahami masalah yang dihadapi mereka Mengikut laporan disebabkan ...
Mengulas Cara Jokowi Bagi Bagi Menteri Pada Partai Koalisi

Mengulas Cara Jokowi Bagi Bagi Menteri Pada Partai Koalisi

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 176 hits
Ya logis persentase gede masa diberi menteri satu yang persentase kecil diberi menteri empat Ya enggak begitu bukan penjatahan normal saja kata Presiden Jokowi
Insiden Pasir Gudang Ragut Nyawa Menteri Harus Letak Jawatan

Insiden Pasir Gudang Ragut Nyawa Menteri Harus Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 8/7/2019 - jumlah : 255 hits
INSIDEN PASIR GUDANG RAGUT NYAWA MENTERI HARUS LETAK JAWATAN Mangsa pertama meninggal dunia dipercayai ada kaitan pencemaran Pasir GudangFareez Azman Astro Awani nbsp Diterbitkan pada Julai 07 2019 17 38 08Mangsa pertama meninggal dunia dip...
Menteri Sri Mulyani Siapkan Amunisi Ini Perangi Kejahatan Kerah Putih

Menteri Sri Mulyani Siapkan Amunisi Ini Perangi Kejahatan Kerah Putih

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 119 hits
Menteri Keuangan Sri Mulyani Indrawati membentuk dua direktorat baru di bawah Direktorat Jenderal Pajak Dua direktorat tersebut adalah Direktorat Data dan Informasi Perpajakan dan Direktorat Teknologi Informasi dan Komunikasi
Reaksi Menteri Rini Saat Ditegur Jokowi Karena Impor Migas Membengkak

Reaksi Menteri Rini Saat Ditegur Jokowi Karena Impor Migas Membengkak

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 198 hits
Menurut Rini hal yang wajar jika Presiden menegur jajaran menterinya agar bekerja lebih baik lagi Usai ditegur Jokowi Rini memastikan akan bekerja lebih keras lagi untuk mengurangi impor migas
Kader Ppp Sindir Pkb Pdip Golkar Punya Kursi Banyak Tak Minta Jatah Menteri

Kader Ppp Sindir Pkb Pdip Golkar Punya Kursi Banyak Tak Minta Jatah Menteri

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 154 hits
Saya minta kepada para elite parpol dan ormas hentikan manuver dan safari politik meminta jatah menteri Karena itu dapat menimbulkan kegaduhan baru pasca Pemilu 2019 ujar Hasan
Menteri Basuki Beberkan Sebab Penyerapan Anggaran Semester I Rendah Baru 26 Persen

Menteri Basuki Beberkan Sebab Penyerapan Anggaran Semester I Rendah Baru 26 Persen

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 127 hits
Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat melaporkan penyerapan anggaran semester I 2019 sebesar 26 18 persen Pencapaian tersebut masih berada di bawah rata rata penyerapan anggaran kementerian lembaga secara nasional yang sekitar 40 ...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer

Only Challenge Is Ensuring Voters Return For Polls Says Pang