Nama Allah Azan Konsert Coldplay





Norman Radzuan


Semakin dkt PRN semakin ganas provakasi pembangkang
NAMA ALLAH, AZAN & KONSERT COLDPLAY


Di saat PRN semakin hampir pelbagai isu lama dibangkitkan. Ini kerana seperti saya ulaskan semalam apabila tiada isu rasuah, salah guna kuasa maka isu yg ampuh untuk tarik undi Melayu, naratifnya ialah membangkitnya isu sensitiviti kaum majoriti iaitu bangsa Melayu.


Dlm hal ini saya ingin berpesan kpd para Menteri, isu ini ia hendaklah diselesaikan cara yg penuh cermat. Sebab kita bukan sahaja berlawan dgn org Melayu tetapi berdepan dgn org Melayu ekstrims di mana bagi mereka parti mereka adalah agama dan keahlian parti mereka tiket ke syurga.


Kita kena ingat kebanyakan mereka itu ramai di dlm kelompok yg dipesan Imam Syafie, “Aku mampu berhujah dgn 10 org yg berilmu tetapi aku pasti kalah dgn seorang yg jahil, kerana org yg jahil itu tidak pernah faham landasan ilmu.”


1) Dlm isi ini Tuan Guru Hadi Awang dan Tuan Guru Nik Aziz pada tahun 2013 berkata org bukan Islam boleh menggunakan kalimah Allah. Begitu juga Mufti Perlis, Dr Asri memberi pandangan yg serupa.


Isu kalimah Allah ini tidak wujud di negara2 Arab kerana Kristian Arab dan Bible dlm Bahasa Arab sejak sebelum dan selepas Rasulullah saw, memang menggunakan perkataan Allah merujuk kpd Tuhan.


Di Semenanjung Malaysia, dlm kitab agama Sikh, nama Allah disebut. Sementara org cina yg bukan muslim di Kelantan terbiasa dgn kalimah ‘inshaa Allah’. 


Logo Polis dan Tentera tertulis ‘Allah’ dan ‘Muhammad’ yg mana turut dipakai oleh anggota yg muslim dan non muslim.


Saya tertarik dgn pandangan Ketua Pemuda UMNO yg saya anggap bijak berpolitik. Beliau mengambil pendekatan selamat terutama ketika kita menghampiri Pilihanraya Negeri.


Asyraf Wajdi Dusuki  mencadangkan membuat permohonan kpd Mahkamah Rayuan agar keputusan Mahkamah Tinggi tersebut ditangguhkan terlebih dahulu sehingga mahkamah lebih tinggi membuat keputusan muktamad.


Kerajaan juga perlu mengadakan sidang meja bulat sama ada secara maya atau tidak dgn pemegang taruh seperti wakil kerajaan negeri, wakil persatuan peguam syariah dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam bagi merangka strategi seterusnya.


2) Tentang isu lama juga iaitu Azan. 99% bangsa bukan Melayu atau org bukan Islam tahu Azan akn berkumandang 5 kali sehari. Cuma yg kita dgr apabila rungutan apabila bacaan Al Quran juga dimainkan di awal2 pagi sebelum Subuh dgn menggunakan pembesar suara.


Isunya adalah semua aktiviti di masjid dan surau2 dipasang pembesar suara sekuat kuatnya sehingga penduduk bukan Islam terganggu. Kalau buat semua aktiviti itu hanya dalam masjid tanpa speaker boleh saja.


Ramai org bukan Muslim keliru antara azan dan bacaan2 selain azan dilaungkan menerusi corong pembesar suara. Islam tidak membenarkan suara2 dikuatkan kerana ia bukan menambahkan cinta mereka kpd Islam, sebaliknya menimbulkan salahfaham byk pihak. Itu pandangan Ulama2 mengenainya.


Mengenai terjadi di Penang ia kes terpencil kawasan penduduk. Malah anak muda PKR telah membuat laporan polis. Penduduk di kawasan tersebut tidak mewakili parti atau mana2 kumpulan.


3) Akhirnya Konsert Coldplay dijadikan senjata utk PRN. Bab ini Cybertrooper kerajaan mesti berperanan memberi penerangan. Ini kerana ia sengaja dipolitikkan kerana kerajaan PN yg dianggotai PAS sendiri pernah membenarkan artis LGBT, Billie Eilish mengadakan konsert. Isu ini akn terus dimainkan sehingga PRN nanti.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2023/05/nama-allah-azan-konsert-coldplay.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Masih Tak Ambil Pengajaran Konsert Coldplay Ulama Pas Minta Orang Ramai Ingat Bencana Tsunami Banjir

Hiburan Masih Tak Ambil Pengajaran Konsert Coldplay Ulama Pas Minta Orang Ramai Ingat Bencana Tsunami Banjir

papar berkaitan - pada 18/5/2023 - jumlah : 102 hits
Bekas timbalan ketua Dewan Ulama PAS Selangor memaklumkan bahawa kejadian bencana yang berlaku merupakan salah satu peringatan daripada Allah Bukan itu sahaja Ahmad Dusuki berkata kejadian seperti tsunami banjir Covid 19 dan tanah runtuh me...
Hiburan Ibu Mengandung Luah Hasrat Nak Pergi Konsert Coldplay Netizen Bagi Nasihat Janganlah Sis Bahaya

Hiburan Ibu Mengandung Luah Hasrat Nak Pergi Konsert Coldplay Netizen Bagi Nasihat Janganlah Sis Bahaya

papar berkaitan - pada 17/5/2023 - jumlah : 128 hits
Seperti yang ramai tahu kumpulan penyanyi antarabangsa dari British iaitu Coldplay bakal mengadakan konsert di Malaysia pada November nanti Susulan itu pengumuman konsert tersebut telah mengundang rasa teruja rata rata peminat di negara ini...
Pas Bantah Coldplay Netizen Korek Semula Konsert 2022 Semasa Pas Dalam Kerajaan

Pas Bantah Coldplay Netizen Korek Semula Konsert 2022 Semasa Pas Dalam Kerajaan

papar berkaitan - pada 13/5/2023 - jumlah : 200 hits
KIM SYAZIEBeberapa hari lalu Pas mengeluarkan kenyataan menggesa kerajaan membatalkan konsert kumpulan rock terkenal British Coldplay yang dijadualkan di Kuala Lumpur pada 22 November depan Melabelkan persembahan itu sebagai tidak membawa s...
Hiburan Didakwa Sokong Golongan Pelangi Pas Gesa Kerajaan Batalkan Konsert Coldplay

Hiburan Didakwa Sokong Golongan Pelangi Pas Gesa Kerajaan Batalkan Konsert Coldplay

papar berkaitan - pada 11/5/2023 - jumlah : 1246 hits
Ahli jawatankuasa kerja pusat PAS Nasrudin Hassan meminta kerajaan untuk membatalkan konsert kumpulan penyanyi dari British iaitu Coldplay yang bakal diadakan pada November nanti Menurutnya persembahan kumpulan penyanyi itu tidak membawa se...
Sesiapa Tak Gembira Kami Datang Minta Maaf Tapi Chris Martin Beri Respon Alu Alukan Pemimpin Ke Konsert Coldplay

Sesiapa Tak Gembira Kami Datang Minta Maaf Tapi Chris Martin Beri Respon Alu Alukan Pemimpin Ke Konsert Coldplay

papar berkaitan - pada 19/5/2023 - jumlah : 218 hits
Konsert kumpulan rock dari Britain yang bakal diadakan buat pertama kalinya di Kuala Lumpur pada November akan datang meresahkan sesetengah pihak Mereka ini juga memang sering membantah mana mana konsert terutamanya artis antarabangsa jika ...
Kbs Pastikan Konsert Coldplay Aksi Harimau Malaya Di Stadium Bukit Jalil Berjalan Baik

Kbs Pastikan Konsert Coldplay Aksi Harimau Malaya Di Stadium Bukit Jalil Berjalan Baik

papar berkaitan - pada 19/5/2023 - jumlah : 175 hits
Tarikh kelayakan Piala Dunia 2026 Piala Asia 2027 dan konsert Coldplay masing masing dijangka berlangsung pada 16 21 dan 22 Nov di Stadium Nasional Bukit Jalil KUALA LUMPUR Kementerian Belia dan Sukan akan memastikan penganjuran konsert kum...
Konsert Coldplay Tambah Satu Lagi Hari Tambahan

Konsert Coldplay Tambah Satu Lagi Hari Tambahan

papar berkaitan - pada 24/5/2023 - jumlah : 130 hits
Konsert Coldplay tambah satu lagi hari tambahan Penganjur tidak menolak kemungkinan konsert sulung Coldplay pada November nanti ditambah sehari lagi susulan permintaan tinggi Pengarah Urusan Live Nation Malaysia Para Rajagopal berkata terla...
Tiket Konsert Coldplay Dijadikan Sebagai Mas Kahwin

Tiket Konsert Coldplay Dijadikan Sebagai Mas Kahwin

papar berkaitan - pada 23/5/2023 - jumlah : 142 hits
Baru baru ini isu konsert kumpulan rock popular Britain Coldplay hangat diperkatakan dalam kalangan masyarakat Malaysia Mereka akan mementaskan konsert siri jelajah mereka di beberapa negara termasuklah Malaysia yang akan diadakan di Stadiu...
Cegah Kegiatan Mungkar Mufti Pahang Gesa Konsert Coldplay Di Haramkan

Cegah Kegiatan Mungkar Mufti Pahang Gesa Konsert Coldplay Di Haramkan

papar berkaitan - pada 22/5/2023 - jumlah : 137 hits
KUALA LUMPUR Konsert Coldplay wajar diharamkan berikutan sokongan kumpulan rock alternatif British itu kepada golongan lesbian gay biseksual dan transgender Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman bertegas umat Islam perlu menegah keg...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Tuan Ibrahim Antara Punca Kekalahan Pn Di Kkb

Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa

Bertanggung Jawab Penuh Terhadap Semua Perkara Yang Anda Sendiri Buat Pilihan

Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies