Nak Tular Sangat



Gombak: Tindakan seorang penuntut sebuah universiti tempatan, di sini, merakam video mendakwa dia ‘diserang’ di pintu masuk universiti oleh anggota polis bantuan wanita mengundang padah apabila ditahan semalam.
Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superintendan Zainal Mohamed Mohamed berkata, pihaknya menerima laporan daripada anggota polis bantuan universiti itu selepas dia melihat rakaman videonya di kumpulan sembang Telegram.
“Dalam video itu, suspek berusia 22 tahun mendakwa pengadu menyerangnya di pintu masuk universiti jam 2 petang pada 31 Mac lalu ketika mahu memasuki kawasan universiti dengan alasan dijemput berjumpa rektor.
“Pengadu menafikan kejadian itu dan mendakwa apa yang berlaku sebenarnya adalah suspek meminjam telefon bimbitnya dan bercakap lama. Apabila diminta semula (telefon bimbit), suspek enggan memulangkannya,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Zainal berkata, pengadu meminjamkan telefon bimbitnya kepada suspek kerana ketika itu dia menghubungi presiden pelajar untuk membuat semakan sama ada pihak universiti ada menjemput mana-mana pihak berjumpa dengan rektor.
“Pengadu dimaklumkan pihak universiti tidak menjemput mana-mana pihak berjumpa dengan rektor dan dia maklumkan kepada suspek, namun lelaki itu tidak berpuas hati sebelum anggota polis bantuan berkenaan menyerahkan telefon bimbitnya kepada suspek untuk bercakap sendiri dengan presiden pelajar.
“Pengadu mendakwa semasa dia sedang berusaha mengambil telefon bimbitnya daripada suspek, lelaki itu membuat rakaman video kejadian berkenaan. Ketika kejadian, pengadu dan anggota polis bantuan lain yang sedang bertugas tidak membuat tangkapan terhadap suspek.
“Ini kerana pihak pengurusan universiti sudah memberi arahan supaya tidak menyentuh mana-mana pelajar di dalam kawasan universiti,” katanya.
Beliau berkata, bertindak atas maklumat, anggota Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak menahan suspek di perkarangan dewan auditorium di sebuah universiti tempatan di daerah ini jam 4.40 petang semalam.
“Polis merampas telefon bimbit milik suspek yang dipercayai digunakan untuk merakam video semasa kejadian.
“Hasil siasatan mendapati suspek adalah penuntut tahun tiga di universiti terbabit. Suspek bertindak merakam video semasa kejadian kerana bimbang tiada orang akan percaya bahawa pengadu menyerangnya,” katanya.
Menurutnya, suspek kemudian memuatnaik rakaman video itu ke kumpulan sembang Telegram untuk perkongsian dengan penuntut lain.
“Suspek sudah dibawa ke Mahkamah Majistret Selayang dan direman selama empat hari mulai hari ini hingga 6 April untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” katanya.
Terdahulu, satu rakaman video berdurasi satu minit 36 saat menunjukkan lelaki berkenaan merakam video dan mendakwa dirinya diserang anggota polis bantuan wanita di pintu masuk universiti berkenaan yang tular di media sosial, hari ini. HM
Guru dipanggil polis kes tular campak kanak-kanak

The post Nak tular sangat… appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/04/03/nak-tular-sangat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Susah Sangat Nak Sendawakan Bayi Fokuskan Pada Bahagian Kiri Belakang Badan Bayi Antara Petuanya

Susah Sangat Nak Sendawakan Bayi Fokuskan Pada Bahagian Kiri Belakang Badan Bayi Antara Petuanya

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 318 hits
Selalu kalau selepas menyusukan si manja ibu ada cuba sendawakan bayi tak Jika tidak ini cara mudah sendawakan bayi yang boleh dicuba Percayalah pasti mereka takkan meragam Ketahui cara mudah sendawakan bayi Bahagian penting dalam sesi peny...
Susah Sangat Nak Ajar Anak Minum Air Kosong Bibir Teruk Menggelupas Ini Tipnya

Susah Sangat Nak Ajar Anak Minum Air Kosong Bibir Teruk Menggelupas Ini Tipnya

papar berkaitan - pada 23/3/2021 - jumlah : 257 hits
Berbanding air kosong air manis buat anak lebih tertarik Namun bila diberikan air kosong anak mula liat dan menolak untuk minum Akibatnya jumlah air dalam badan yang sepatutnya diambil anak tidak mencukupi Mulalah bibir menggelupas teruk da...
Nak Sangat Makan Ekor Ikan Patin Masak Gulai Tempoyak

Nak Sangat Makan Ekor Ikan Patin Masak Gulai Tempoyak

papar berkaitan - pada 22/3/2021 - jumlah : 364 hits
Assalamualaikum BANYAK betul gambar makanan yang terakam dalam memori handphone kesayangan Sk ni Maknanya banyak yang perlu diceritakan dalam blog Alam Sari ni Harap jangan ada yang bosan la Sk ni asyik cerita pasal makan makan makan hahaha...
5512 Dah Kenapa Sibuk Sangat Nak Guna Nama Allah Tv Ppim 25 03 2021

5512 Dah Kenapa Sibuk Sangat Nak Guna Nama Allah Tv Ppim 25 03 2021

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 328 hits
Mengejutkan Penganut agama lain kini dah boleh gunakan nama Allah dalam penerbitan kononnya untuk tujuan pendidikan Satu Malaysia gempar dan bengang dengan tindakan pihak bertanggungjawab yang seolah olah mencemarkan kesucian kalimah Allah ...
Penipu Juga Nak Lebai Tak Leh Caya Sangat

Penipu Juga Nak Lebai Tak Leh Caya Sangat

papar berkaitan - pada 31/3/2021 - jumlah : 278 hits
AHMAD SHAHRIL SHAHRILKantoi dah pergi Langkawi bukan atas lawatan kerja tapi lawatan dikerjakan tiada pun outlet baru akan di buka di langkawi nak tanya PU tak berdosa ke menipu ops silap silap lawatan untuk makan angin dan sorga dunia
Hantu Betul Lah Nak Ke Mana B H Betul Lah Woii 3 Makcik Bawang Terkejut Eksiden Berlaku Depan Mata

Hantu Betul Lah Nak Ke Mana B H Betul Lah Woii 3 Makcik Bawang Terkejut Eksiden Berlaku Depan Mata

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 565 hits
The ReporterKerancakan tiga wanita berbual sakan mengenai perancangan majlis terbantut apabila berlaku kemalangan yang membabitkan dua buah kereta di hadapan mereka Menurut sumber kejadian itu berlaku pada jam 12 35 tengah hari di Jalan Tan...
Nak Tips Rentas Negeri Netizen Kritik Isa Khan Dan Risteena Berbulan Madu Di Sabah

Nak Tips Rentas Negeri Netizen Kritik Isa Khan Dan Risteena Berbulan Madu Di Sabah

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 464 hits
Walaupun pada asalnya dikatakan menggunakan alasan untuk honeymoon bagi mendapatkan surat kebenaran kemudiannya mereka menukar alasan kepada atas urusan perniagaan apabila hal tersebut mendapat perhatian pihak berkuasa Baru sahaja mendirika...
Hiburan Pulang Ke Malaysia Pada Bulan April Zahirah Macwilson Dan Suami Dah Tak Sabar Nak Berlakon Kembali

Hiburan Pulang Ke Malaysia Pada Bulan April Zahirah Macwilson Dan Suami Dah Tak Sabar Nak Berlakon Kembali

papar berkaitan - pada 24/3/2021 - jumlah : 339 hits
Pelakon cantik yang kini berada di Perth Australia Zahirah Macwilson berkata dia dan Aiman Hakim Ridza serta anak mereka Isaac Raees bakal pulang ke Malaysia dijangka pada bulan April ini Sumber Instagram Zahirah Macwilson Sudah tidak sabar...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja

Bekas Pemain Import Liga M Antara Ditahan Dalam Op Kutip