Nak Cari Stroller Terbaik Bukan Mudah Ini Tip Yang Anda Perlu Tahu Untuk Pilih Stroller Terbaik


Sesiapa sahaja yang bakal bergelar ibu bapa pasti teruja dalam melakukan persiapan untuk menyambut kelahiran si manja. Bermula awal kandungan lagi segala-galanya sudah dirancang daripada pakaian, mandian dan juga peralatan membawa bayi sudah siap sedia dalam senarai yang bakal dibeli.
Bagi ibu bapa yang ingin membeli stroller bukan sesuatu yang mudah kan? Tak kiralah bagi anda yang sudah mempunyai anak ataupun masih menunggu kelahiran si comel, ada beberapa aspek yang anda perlu fikirkan dan perlu diteliti sebelum membuat pilihan untuk membeli stroller.

Berikut adalah beberapa tip yang boleh membantu anda dan pasangan untuk memilih stroller terbaik buat si manja;
1. Keselamatan
Aspek ini sangat penting. Setiap stroller perlu ada ciri-ciri keselamatan. Stroller di BabyShop memenuhi piawaian ECE. ECE bermakna tempat duduk stroller memenuhi European Safety Standare. Dua digit terakhir sepatutnya berakhir dengan nombor 04 (versi terkini) or 03.
Anda boleh periksa ciri ini dengan meneliti beberapa perkara. Pastikan tempat duduk boleh dilaraskan untuk keselesaan anak-anak, adanya sistem tali pinggang keselamatan yang boleh menghalang bayi daripada terjatuh, tiada bucu tajam yang boleh cederakan anak anda, stroller kuat dan kukuh serta stabil dan ada sistem brek pada roda stroller.

2. Fungsi sistem recline
Fungsi recline sangat penting terutamanya untuk bayi umur enam bulan ke bawah. Bayi dalam lingkungan umur ini masih lagi tidak boleh duduk dengan sendiri. Jadi, fungsi recline penting untuk membolehkan dia berada dalam stroller dan dapat berbaring dan tidur dengan selesa.
Jika anda mahu membeli stroller yang boleh dipakai sejak daripada usia lahir sehingga besar, pilihlah stroller yang ada fungsi recline.
3. Mudah dilipat
Apabila stroller mudah dilipat, mudah untuk anda kendalikannya. Carilah stroller yang boleh ditutup seperti lipatan payung dan mempunyai ciri lipatan menggunakan satu tangan. Jadi, ia mudah disimpan dan senang di bawa ke mana-mana.
4. Material
Pilihlah material yang selesa dan tahan lasak. Dalam pada itu, apabila bercakap tentang bayi, kebersihannya perlu jadi keutamaan. Dapatkan stroller yang boleh dibuka untuk dibasuh kainnya. Hal ini kerana bila lama dipakai, ia pasti kotor. Pastikan juga materialnya berkualiti. Tidak mudah koyak, tahan lasak dan kalis air.

5. Tali pinggang
Tali pinggang keledar amat penting untuk mengelakkan anak anda jatuh disebabkan pergerakannya yang aktif dan tidak diduga. Sistem yang paling selamat adalah sistem abah-abah lima penjuru (five-point harness) – sekeliling pinggang, antara kaki dan dari bahu ke bawah. Pastikan kancingnya mudah untuk anda buka, tetapi cukup selesa dan selamat untuk anak anda.
6. Brek
Seperti membeli kereta juga, anda perlu cuba mengendalikan stroller ini. Cuba gunakan breknya. Adakah brek ini mudah digunakan dan berfungsi dengan baik apabila perlu
7. Tempat/ bakul simpanan
Stroller yang bagus seharusnya mempunyai tempat menyimpan. Apabila membeli belah, anda boleh letakkan barang yang dibeli di tempat simpanan ini.
Pasti anda tertanya-tanya, “Ada ke stroller yang mempunyai ketujuh-tujuh ciri-ciri ini?” jawapanya ADA! Juniors Maxim Multi-Position Travel System stroller mempunyai ketujuh-tujuh ciri ini. Anda tidak perlu bimbang lagi dengan keselamatan anak anda jika berada dalam stroller kerana Juniors Maxim Multi-Position Travel System stroller mempunyai ciri keselamatan yang menggunakan sistem perjalanan abah-abah lima penjuru (five-point harness travel system).
Kelebihan Juniors Maxim Multi-Position Travel System stroller:
Apa yang menariknya stroller ini ianya dua dalam satu yang menggabungkan stroller dan kerusi keselamatan bayi dalam satu harga dengan harga yang sangat berpatutan iaitu hanya RM599 sahaja.

Diperbuat daripada bahan yang bermutu tinggi, sistem perjalanan ini tahan lama namun ringan. Ia dilengkapi dengan bakul simpanan mudah alih dengan pemegang cawan yang boleh ditanggalkan untuk kemudahan tambahan anda.
– Umur maksimum yang disyorkan adalah sehingga 3 tahun
– Roda/tayar yang boleh dikunci
– Pelbagai posisi, fungsi sistem reclin (boleh berbaring)
– Kebolehulangan
– Sistem abah-abah lima penjuru
– Jenis bingkai yang digunakan adalah jenis logam
– Berat maksimum kanak-kanak sehingga 15kg
– Dimensi (cm) (PxBxT): 40.5x53x104
– Kombinasi praktikal antara stroller dan kerusi keselamatan bayi menjadi sistem perjalanan
– Bakul kanak-kanak/bakul ibu bapa dan bekas pemegang cawan yang mudah ditanggalkan untuk kemudahan dalam perjalanan
– Mempunyai mekanism yang boleh berpusing
– Kebolehlangkapan: Tolak butang Lipat

Dengan adanya kesemua ciri ini dalam satu stroller malah ditambah pula dengan kombinasi kerusi keselamatan bayi dengan harga yang sangat berpatutan iaitu RM599 tentu sekali anda teruja untuk memiliki Juniors Maxim Multi-Position Travel System stroller. Hanya di BabyShop buat tersayang!
Dapatkan barangan bayi di @babyshop_malaysia di cawangan seperti yang tertera!
-IOI CITY MALL
-MYTOWN KL
-THE CURVE
-SUNWAY PYRAMID
-EAST COAST MALL KUANTAN
-DATARAN PAHLAWAN MELAKA
Papa mama jangan lupa rebut peluang untuk memenangi hadiah voucher tunai. 3 pemenang bertuah bakal mendapat hadiah berjumlah RM200 voucher tunai. Caranya mudah sahaja, papa mama hanya perlu menjawab soalan peraduan minggu kedua di Facebook Pa&Ma. Peraduan ini bermula pada 7 November 2019 sehingga 13 November 2019.

Untuk maklumat lanjut anda boleh layari page Facebook Babyshop_Malaysia dan Instagram babyshop_malaysia
The post Nak Cari Stroller Terbaik Bukan Mudah, Ini Tip Yang Anda Perlu Tahu Untuk Pilih Stroller Terbaik appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nak-cari-stroller-terbaik-bukan-mudah-ini-tip-yang-anda-perlu-tahu-untuk-pilih-stroller-terbaik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bila Anak Ready Nak Makan Follow Tip Ini Confirm Mudah Mama Tak Risau

Bila Anak Ready Nak Makan Follow Tip Ini Confirm Mudah Mama Tak Risau

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 249 hits
Bila anak dah ready untuk makan beberapa panduan ini mama kena faham dan perlu ambil tahu supaya anak dah besar tak jadi picky eaters Jika kena caranya mudah cuma sekarang ini ramai ibu yang kurang arif dan alih alih anak kecil yang akan di...
Budak Ditemui Dalam Stroller Minta Sedekah Mak Ayah Didakwa Cari Duit Mudah Untuk Bayar Hutang Ah Long

Budak Ditemui Dalam Stroller Minta Sedekah Mak Ayah Didakwa Cari Duit Mudah Untuk Bayar Hutang Ah Long

papar berkaitan - pada 28/10/2019 - jumlah : 910 hits
Baru baru ini tular beberapa foto mengenai seorang bayi yang didakwa meminta sedekah di Uptown Perda Pulau Pinang Menerusi perkongsian yang dikongsi oleh seorang pengguna Facebook yang bernama ini bayi tersebut dipercayai telah ditinggalkan...
Macam Mana Nak Pilih Tilam Yang Terbaik Untuk Anda Beli Dan Pakai

Macam Mana Nak Pilih Tilam Yang Terbaik Untuk Anda Beli Dan Pakai

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 330 hits
Macam mana anda pilih tilam Tentu anda jarang tanya soalan penting ni Sebab dalam sepanjang hayat anda hidup berapa kali sangat nak kena beli tilam Jadi macam mana nak pilih tilam biasanya diabaikan saja Bila nak pergi beli anda akan tengok...
Terdetik Rasa Nak Marah Anak Mak Ayah Amalkan 8 Tip Ini Cepatlah Hati Tenang

Terdetik Rasa Nak Marah Anak Mak Ayah Amalkan 8 Tip Ini Cepatlah Hati Tenang

papar berkaitan - pada 5/11/2019 - jumlah : 420 hits
Bila rasa nak marah dengan anak memang tak boleh nak elak untuk naikkan suara atau pukul anak Tapi sebenarnya ada cara yang boleh tenangkan hati Sebagai ibu bapa kena ingat dalam rumahtangga kehadiran cahaya mata merupakan pelengkap kehidup...
9 Tip Untuk Pelabur Hartanah Newbie No 9 Wajib Buat Kalau Nak Jana Untung

9 Tip Untuk Pelabur Hartanah Newbie No 9 Wajib Buat Kalau Nak Jana Untung

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 182 hits
Korang baru nak mulakan langkah sebagai pelabur hartanah Tok percaya ramai yang pasang impian nak jadi pelabur hartanah Tapi masalah biasa adalah mereka tak tahu nak mula kat mana Takpe korang boleh chill dan tak perlu risau Ini Tok ada 9 t...
Nak Didik Anak Perempuan Memang Mencabar Tapi Kalau Tahu Rahsianya Semua Jadi Mudah

Nak Didik Anak Perempuan Memang Mencabar Tapi Kalau Tahu Rahsianya Semua Jadi Mudah

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 377 hits
Menjaga anak anak memang tak mudah anak lelaki atau anak perempuan keduanya mempunyai cabaran tersendiri yang perlu ayah dan ibu tempuhi Malah setiap ibu bapa pastinya mempunyai pendekatan dan cara yang berbeza dalam mendidik anak anak untu...
Tip Nak Jaga Kain Sbline Jenis Printed Folie

Tip Nak Jaga Kain Sbline Jenis Printed Folie

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 547 hits
Tip nak jaga kain sbline jenis printed folie Awak tau tak kain jenis printed foile Sebenarnya kan kain jenis ni memang cantik sangat Nampak mahal dan mewah Tapi mungkin ramai tak tau ada caranya nak jaga kain camni Nak nak plak time kita na...
Vivo Nex 3 Telefon Mudah Alih Premium Yang Terbaik

Vivo Nex 3 Telefon Mudah Alih Premium Yang Terbaik

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 356 hits
Vivo NEX 3 Telefon Mudah Alih Premium Yang Terbaik Assalamualaikum semua Sebagai seorang blogger sis ada bermacam macam jenis gadjet seperti telefon mudah alih action camera mirrorless camera DSLR dan juga stabilizer Ha bila nak pergi event...
Pening Nak Pilih Sofa Ikea Courts Malaysia Atau Lazada

Pening Nak Pilih Sofa Ikea Courts Malaysia Atau Lazada

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 703 hits
Hi korang Dah lebih 3 bulan pindah dekat Kedah ni baru la nak fikir beli sofa Masa tinggal dekat Bukit Jalil dulu memang tak beli sofa sebab fikir nanti susah kalau nak pindah Malas nak pening nak mengangkut sewa lori semua Itu yang sedih s...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya