Nak Anak Berjaya Macam Dato Dr Sheikh Muszaphar Kena Bertindak Sekarang


Sebagai ibu bapa yang menitik beratkan soal pendidikan anak-anak, sudah tentu anda mahukan yang terbaik buat mereka.
Kanak-kanak sekarang sudah semakin maju. Mereka mempunyai cita-cita sedari kecil dan sebagai ibu bapa yang prihatin, anda seharusnya menyokong impian mereka. Bagi menunjukkan sokongan itu, anda boleh meluangkan masa untuk berbincang dengan mereka tentang bagaimana impian tersebut boleh dicapai. Lihat potensi dan minat anak-anak dan cari sumber terbaik untuk membantu mereka mengembangkan pengetahuan yang ada.
Tetapkan Pencapaian Yang Diingini
KUMON telah melancarkan sebuah kempen bertemakan: Act On Your Dreams. Bersesuaian dengan tema ini, sebuah temu ramah khas telah diadakan bersama angkasawan pertama Malaysia, Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, bersama sekumpulan kanak-kanak berpotensi. Beliau juga merupakan salah seorang bapa yang mendaftarkan anak-anaknya untuk mengikuti kelas KUMON.
Dalam video temu ramah tersebut, Dato’ Dr Sheikh Muszaphar menekankan tentang memilih perkara yang diminati dan mencuba sebaiknya untuk memenuhi keinginan tersebut. Kenali potensi diri dan jika ada kelemahan yang perlu diatasi, cari jalan terbaik untuk menyelesaikannya.
Ibu bapa seharusnya terus memberi galakan kepada anak-anak jika mereka tidak berjaya pada kali pertama. Tidak ada jalan singkat untuk berjaya. Paling penting, terus bantu anak-anak untuk kekal fokus. Beri galakan untuk mereka terus berusaha keras, belajar dengan rajin serta percayakan diri sendiri.

Perkara pertama yang boleh anda lakukan bersama anak-anak adalah dengan menetapkan sasaran yang mampu mereka kecapi dalam satu tempoh masa. Sekiranya anda belum lancar berbahasa Inggeris, anda boleh tetapkan untuk mereka boleh yakin bertutur sekurang-kurangnya dalam suatu tempoh masa. Begitu juga jika anak anda kurang arif tentang ilmu hisab, letakkan satu target supaya mereka mampu mengusainya dalam jangka masa tertentu.
Sertai Perjalanan Pembelajaran KUMON
Salah satu inisiatif yang boleh anda ambil adalah dengan menyertai KUMON. Dengan melengkapkan kertas kerja yang bersesuaian dengan tahap dan kemampuan mereka, cara ini dapat membantu anak-anak untuk menguasai kemahiran belajar mengikut rentak mereka sendiri. Paling penting, dengan kaedah pembelajaran begini anak-anak akan lebih yakin dan berpotensi untuk meningkat maju.
Kejayaan KUMON
Menurut KUMON, tiada yang mustahil dalam hidup. Setiap anak mempunyai kebolehan dan potensi tersendiri. KUMON, francais pendidikan terbesar di dunia, telah diasaskan selama lebih 60 tahun dan mempunyai lebih empat juta pelajar dari 51 buah negara seluruh dunia. Keberkesanan kaedah pembelajaran KUMON telah terbukti dan banyak ibu bapa yang bersetuju dengan KUMON.
Pembelajaran Sendiri Kunci Kejayaan
Pembelajaran sendiri adalah fokus utama kaedah pendidikan KUMON. KUMON percaya setiap anak mempunyai bakat tetapi lebih berpotensi jika mereka belajar sendiri.
Di KUMON, tidak kiralah anak anda pelajar yang pantas atau lambat sedikit dalam pelajaran, mereka menggalakkan ibu bapa untuk terus menyokong perkembangan sepanjang perjalanan pembelajaran mereka. Yang bagusnya dengan kaedah KUMON adalah, mereka melatih anak-anak untuk lebih berdisiplin dengan menyiapkan kertas kerja KUMON setiap hari dan menjadikan ia sebagai rutin mereka.
Pada umur yang masih kecil, pelajar KUMON akan dilatih untuk menyelesaikan masalah rumit, memperbetulkan hasil kerja sendiri, menyedari kesalahan yang dilakukan serta berusaha untuk mengubahnya menjadi lebih baik. Setelah mereka berjaya mengusainya, baharulah mereka akan dibenarkan ke peringkat seterusnya.
Pelatih Bertauliah Beri Galakan Dan Tunjuk Ajar
Kaedah KUMON direka khas untuk mengajar anak-anak belajar berdikari dan tidak bergantung kepada jawapan yang betul jika mereka gagal menyelesaikan sesuatu soalan. Ini dapat membentuk jati diri mereka dan memupuk sifat tanggung jawab dan kepuasan apabila mereka berdepan dengan sesuatu masalah.

Tenaga pengajar di KUMON dilatih untuk menganalisis serta mengenal pasti kebolehan serta kelemahan para pelajar. Dengan itu, mereka dapat memberi tugasan mengikut kemampuan seseorang pelajar. Kaedah ini dapat memastikan para pelajar terus bermotivasi untuk belajar dalam zon selesa mereka. Selain itu, tugas pelatih di KUMON adalah untuk merancang tugasan mengikut kebolehan serta perkembangan setiap anak. KUMON percaya, kaedah ini dapat menggalakkan kemampuan pelajar untuk berfikir secara logik.

Berita Baik Buat Semua!
Bagi anda yang berminat untuk mendaftar anak-anak ke KUMON, rebut peluang untuk sertai program percubaan secara percuma. Pilih antara subjek Matematik atau bahasa Inggeris. Daftar bersama KUMON sebelum 16 Ogos 2019 untuk peluang mengikuti kelas percubaan secara percuma selama dua minggu.
*Tertakluk kepada terma dan syarat

Kunjungi laman web www.kumonmalaysia.com atau laman Facebook rasmi mereka di https://www.facebook.com/kumonmalaysia untuk keterangan lanjut.
 
The post Nak Anak Berjaya Macam Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Kena Bertindak Sekarang! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nak-anak-berjaya-macam-dato-dr-sheikh-muszaphar-kena-bertindak-sekarang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambut Hari Jadi Anak Dr Sheikh Muzaphar Dipuji Tak Macam 47 Tahun

Sambut Hari Jadi Anak Dr Sheikh Muzaphar Dipuji Tak Macam 47 Tahun

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 216 hits
Angkasawan Negara Datuk Dr Sheikh Muzaphar Shukor meraikan ulang tahun kelahiran anaknya Sophea Isabella yang memasuki usia lapan tahun semalam Menerusi laman Instagram miliknya angkasawan berusia 47 tahun itu memuat naik beberapa posting d...
Macam Mana Tok Qadhi Nak Sebut Nama Dia Pu Abu Perli Nama Anak Panjang Sangat

Macam Mana Tok Qadhi Nak Sebut Nama Dia Pu Abu Perli Nama Anak Panjang Sangat

papar berkaitan - pada 9/7/2019 - jumlah : 379 hits
Selepas berusia 3 minggu akhirnya PU Abu mendedahkan wajah anak sulungnya menerusi laman Instagram miliknya bersama kapsyen yang membuatkan tanda tanya di kalangan netizen BACA PU Abu memuat naik gambar wajah anaknya bersama kapsyen mengata...
Beli Macam Macam Sebab Teruja Nak Dapat Anak Itu Kesilapan Bakal Ibu Selalu Buat

Beli Macam Macam Sebab Teruja Nak Dapat Anak Itu Kesilapan Bakal Ibu Selalu Buat

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 362 hits
Sudah menjadi kemestian buat bakal ibu untuk membeli barangan bayi pada trimester kedua dan ketiga kehamilan Teruja untuk menyambut kelahiran si kecil bakal ibu dan ayah mula sibuk membuat persediaan bagi menyambut si manja Ketika membeli b...
Sanggup Eh Hidup Macam Ni Nak Bela Anak Orang Ibu Pukul Lelaki Aniaya Anaknya Sehingga Terjerat Hutang Ah Long

Sanggup Eh Hidup Macam Ni Nak Bela Anak Orang Ibu Pukul Lelaki Aniaya Anaknya Sehingga Terjerat Hutang Ah Long

papar berkaitan - pada 11/7/2019 - jumlah : 406 hits
The Reporter Sanggup eh hidup macam ni nak bela anak orang Kau memang sanggup demikian kata si ibu kepada lelaki yang didakwa mempergunakan anak perempuannya sehingga terjerat dengan hutang Ah Long Difahamkan Persatuan Pengguna Islam Malays...
Bersahabat Baik Dengan Anak Anak Dr Muszaphar Berjaya Korek Rahsia Tentang Teman Lelaki Mereka

Bersahabat Baik Dengan Anak Anak Dr Muszaphar Berjaya Korek Rahsia Tentang Teman Lelaki Mereka

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 306 hits
Seperti yang diketahui umum Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor dan isterinya Dr Halina Mohd Yunos selesa menggunakan pendekatan untuk menjadi sahabat dengan anak anak mereka Angkasawan pertama negara ini juga mengakui dia sentiasa mencuba yan...
Kongsi Tarikh Lahir Sama Dengan Adam Noah Dato Dr Sheikh Muszaphar Terpaksa Sambut Bersama Setiap Tahun

Kongsi Tarikh Lahir Sama Dengan Adam Noah Dato Dr Sheikh Muszaphar Terpaksa Sambut Bersama Setiap Tahun

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 739 hits
Hari lahir mungkin dirasakan hari yang cukup istimewa dalam hidup namun pandangan setiap orang berbeza beza Bagi Angkasawan Negara Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor hari lahir bagilah hanyalah sekadar hari Tak perlu dipaksa dengan sebuah majl...
Parenting Anak Ada Tabiat Buruk Macam Mana Nak Hilangkannya

Parenting Anak Ada Tabiat Buruk Macam Mana Nak Hilangkannya

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 396 hits
Assalamualaikum semua Semua anak kecil mempunyai tabiat buruk masing masing dan kadang kadang tu susah sangat nak menghilangkan tabiat buruk dia orang Walaupun puas kita ibu bapa ni tegur dia orang jentik tangan piat telinga apa semua bagai...
Berjaya Menyusukan 3 Orang Anak Lebih 2 Tahun

Berjaya Menyusukan 3 Orang Anak Lebih 2 Tahun

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 454 hits
DEGIL PUNYA PASAL syukur Alhamdulillah 3 orang anak anak saya saya menyusu dengan susu ibu sepenuhnya sampai lebih 2 tahun Riak la tueeee Memang nak riak hahaha Sebab orang yang menyusukan anak dari dia lahir sampai 2 tahun kena pump setiap...
Macam Ni Rasanya Bila Anak Kena Tahan Wad Hati Sentiasa Berdebar Diana Amir Tak Putus Doa

Macam Ni Rasanya Bila Anak Kena Tahan Wad Hati Sentiasa Berdebar Diana Amir Tak Putus Doa

papar berkaitan - pada 13/7/2019 - jumlah : 746 hits
Ibu mana yang tidak gundah gulana bila anak di masukkan ke hospital kerana sakit Hati sentiasa rasa berdebar debar dan tidak putus berdoa pada Allah Mahu anak cepat cepat sembuh itulah perasaan seorang ibu Begitu jugalah yang dilalui Diana ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Isteri Bersubahat Dengan Suami Melakukan Amang Seksual Terhadap Remaja 17 Tahun

Mb S Son Five Others Remanded In Rm600 000 False Claim Probe Under Macc

Dilema Calun Prk Kkb Melayu Atau Cina

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan