Najib Kalau Zaman Bn Kita Akan Sediakan Penempatan


Naimmullah JayaDiterbitkan Hari ini 4:58 petang


Bekas perdana menteri, Najib Razak melabel tindakan kerajaan negeri Selangor pimpinan Pakatan Harapan (PH) yang merobohkan rumah penduduk di Kampung Kedondong, Paya Jaras Hilir pada Rabu lalu sebagai kejam dan sesuatu yang tidak berperikemanusiaan.

Katanya, jika tindakan tersebut perlu dibuat sekalipun ketika zaman Barisan Nasional (BN), sudah pasti penduduk tidak akan dibiarkan tinggal sehelai sepinggang sepertimana yang berlaku hari ini.

"Kalau pada zaman BN pasti kita akan sediakan penempatan sementara atau tetap.
"Saya dapati bahawa tindakan pihak berkuasa boleh disifatkan sebagai sesuatu yang sangat kejam, dan tidak ada ihsan dan tidak ada hati perut sama sekali.

"Saya nak tekankan, kalau dalam zaman kerajaan BN, perkara seperti ini tidak akan berlaku,” katanya.

Najib sebelum itu meluangkan masa beramah mesra dengan penduduk yang terjejas di kawasan penempatan sementara yang didirikan itu.

Beliau juga menyifatkan keadaan semasa itu sebagai tidak selesa dan boleh menimbulkan tekanan kepada keadaan fizikal dan emosi penduduk yang terjejas itu.

"Cuba bayangkan dalam kumpulan ini ada bayi yang berumur empat tahun dan ada seorang wanita yang kena kanser peringkat tiga di dalam kumpulan ini.
"Selain dariapda itu, di bawah kumpulan ini ada juga rumah yang ada geran. Ada yang tidak ada geran. Sepatutnya ada tidak ada geran, tidak ada geran sekalipun kena sediakan penempatan sementara," katanya.

Najib pada masa sama mempersoalkan alasan pihak berkuasa merobohkan rumah penduduk di situ selepas dimaklumkan oleh wakil penduduk bahawa mereka membayar semua cukai seperti taksiran, pintu dan tanah sebelum ini.

Dia juga menggesa pihak kerajaan negeri agar menyelesaikan masalah penduduk yang dialami dengan menyediakan penempatan sementara.

Mengulas mengenai status kewarganegaraan penduduk yang didakwa sebagai pendatang tanpa izin, Najib memberitahu ia "sebagai cerita mengarut dan cuba untuk mengelirukan orang ramai".
Sebelum ini, Adun Paya Jaras, Mohd Khairuddin Othman, berkata perobohan tersebut dijalankan bagi mengatasi masalah banjir di empat kampung di Paya Jaras dengan penduduk terlibat telah menerima notis pertama sejak tahun 2015.

Bagaimanapun, katanya, projek rancangan tebatan banjir itu telah tertangguh kerana ada penduduk yang enggan berpindah sehingga menyebabkan masalah banjir terus dihadapi penduduk Kampung Paya Jaras Hilir, Paya Jaras Dalam, Paya Jaras Tengah dan Paya Jaras Hulu.

Projek membabitkan kos RM5.93 juta itu dirancang sejak 2008, bermula pada Disember 2015 dan sepatutnya disiapkan pada Mei 2017.

Pada 18 September lalu, lebih 30 daripada 74 buah rumah yang terbabit di kawasan itu dirobohkan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/najib-kalau-zaman-bn-kita-akan-sediakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Tanah Kampung Baru Antara Ph Vs Zaman Najib

Isu Tanah Kampung Baru Antara Ph Vs Zaman Najib

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 279 hits
KUALA LUMPUR Apa zaman Najib dulu dia tak jual aset Itu soal Ketua Penerangan Parti Pribumi Bersatu Malaysia Dr Md Jidin menjawab dakwaan bekas perdana menteri yang mempertikaikan penjualan aset negara sejak kebelakangan ini Timbalan Menter...
Harga Telur Zaman Najib Lebih Tinggi

Harga Telur Zaman Najib Lebih Tinggi

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 257 hits
Harga telur Zaman Najib lebih tinggiOleh September 18 2019HANTARAN Facebook bekas Perdana Menteri Najib Razak dilaman sosial peribadinya Sabtu lalu menerima kritikan dari Jabatan Perkhidmatan veterinar Malaysia Dalam satu kenyataan jabatan ...
Najib Kenapalah Ph Tak Beritahu 20 Perkara Ini Kepada Rakyat Sebelum Pru14

Najib Kenapalah Ph Tak Beritahu 20 Perkara Ini Kepada Rakyat Sebelum Pru14

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 310 hits
1 Manifesto bukanlah kitab suci 2 Rakyat dan penjawat awam adalah pemalas dan merupakan beban kepada negara 3 BR1M akan dikurangkan sehingga dimansuhkan 4 Rakyat boleh mimpi jika mereka mahu tol dihapuskan 5 PH akan mansuh GST tetapi digant...
Pertemuan Sulit Berlangsung Antara Najib Dan Jho Low

Pertemuan Sulit Berlangsung Antara Najib Dan Jho Low

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 226 hits
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur diberitahu terdapat kemungkinan berlangsung pertemuan sulit antara bekas perdana menteri Najib Razak dan Low Taek Jho ahli perniagaan dalam buruan yang juga dikenali sebagai Jho Low Amhari Efendi Nazaruddin 43 b...
Najib 1mdb Trial Day 6 Najib S Ex Aide Deleted Emails After Release From Macc Remand

Najib 1mdb Trial Day 6 Najib S Ex Aide Deleted Emails After Release From Macc Remand

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 272 hits
The criminal trial of former prime minister Najib Abdul Razak involving alleged abuse of power and laundering of 1MDB funds enters its sixth day at the High Court in Kuala Lumpur Malaysiakini brings you live reports of the proceedings Summa...
Jho Low Antara Pencatur Politik Najib

Jho Low Antara Pencatur Politik Najib

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 251 hits
Bekas pegawai khas kepada Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu Mahkamah Tinggi ahli perniagaan yang menjadi buruan Low Taek Jho atau Jho Low adalah antara pencatur politik Najib dan penglibatannya tidak terbatas kepada 1Malaysia Developme...
Bicara Kes 1mdb Tangguh Najib Sakit Mata Lagi

Bicara Kes 1mdb Tangguh Najib Sakit Mata Lagi

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 288 hits
Perbicaraan kes 1Malaysia Developement Berhad ditangguh hari ini berikutan Datuk Seri Najib Razak mengalami sakit mata Perkara itu dimaklumkan peguam bela Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah kepada Hakim Collin Lawrence Sequerah ketika prosidi...
Najib Kenali Jho Low Lama Dulu Sebelum Saya Kenalinya

Najib Kenali Jho Low Lama Dulu Sebelum Saya Kenalinya

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 258 hits
Seorang saksi memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini bahawa Low Taek Jho atau Jho Low sudah mengenali Najib Razak dan keluarganya lama sebelum dia mengenali ahli perniagaan yang menjadi buruan itu Bekas pegawai khas Najib iaitu A...
Najib Knew Jho Low Long Before I Did Says Accused S Ex Aide

Najib Knew Jho Low Long Before I Did Says Accused S Ex Aide

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 193 hits
KUALA LUMPUR A witness told the High Court here yesterday that Low Taek Jho or Jho Low was already familiar with Datuk Seri Najib Tun Razak and his family long before he himself came to know the fugitive businessman Najib s former special o...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing