Najib Dapat Elaun Khas Rm1j Pada Mei 2018



Saksi ke-27 memberitahu di Mahkamah Tinggi di sini bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak telah menerima pendapatan termasuk bayaran khas sebanyak RM1.017 juta juta pada Mei 2018.

Zarina Yusuf, 49, yang merupakan Timbalan Ketua Akauntan (Pengurusan) di Jabatan Perdana Menteri berkata, selain RM1.017 juta Najib juga turut menerima gaji sebanyak RM6,627 yang diterima Najib pada bulan yang sama.


Loading... "Bayaran itu dalam kapasiti Najib sebagai anggota pentadbiran kerajaan dan ia dibayar oleh Kerajaan Malaysia. Namun jumlah RM6,627 itu adalah dikira dari 1 hingga 9 Mei tahun lalu yang ketika itu beliau masih lagi sebagai Perdana Menteri," katanya seperti dilapor Kosmo Online.

Zarina berkata demikian selepas pemeriksaan utama Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Izzat Fauzan berhubung pembayaran gaji yang dibuat pada Najib pada hari ke-12 perbicaraan kes tujuh pertuduhan penyelewengan dana SRC International Sdn. Bhd. RM42 juta di hadapan Hakim Mohd. Nazlan Mohd. Ghazali hari ini.

Ketika ditanya Muhammad Izzat, apakah maksud pembayaran khas, saksi kemudian menjawab tidak pasti mengenai hal tersebut.

Terdahulu saksi itu turut memberitahu bahawa Najib juga pernah menerima dua lagi bayaran khas berjumlah RM22, 826 pada Disember 2011 dan RM11,413 pada Januari 2013 yang kesemuanya berjumlah RM34,239.

Mengulas lanjut, saksi itu berkata pada Januari hingga April 2009, pendapatan Ahli Parlimen Pekan itu adalah sebanyak RM48,681 sebulan.

Jumlah pendapatan itu kemudian naik kepada RM58,605 bermula pada Mei 2009 hingga April 2018.

Perbicaraan bersambung lagi petang ini.

Pasukan pendakwaan diwakili Peguam Negara, Tommy Thomas, Datuk Sulaiman Abdullah, Datuk V. Sithambaran, Datuk Ishak Mohd. Yusoff, Donald Joseph Franklin, Datuk Suhaimi Ibrahim, Muhammad Saifuddin Hashim Musaimi, Sulaiman Kho Kheng Fuei, Budiman Lutfi Mohamed, Manoj Kurup, Mohd. Ashrof Adrin Kamarul dan Muhammad Izzat Fauzan.

Pasukan pembelaan pula diwakili peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah, Harvinderjit Singh, Muhammad Farhan Shafee, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abidin, Datuk Kamarul Hisham Kamaruddin, Farhan Read, Wan Aizuddin Wan Mohammed, Muhammad Shafee Rahmat Hazlan, Muhammad Farhan Shafee, Tiara Katrina Fuad, Nur Syahirah Hanapiah dan Zahria Eleena Redza.

Pada 4 Julai tahun lalu, Najib, 66, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi di sini atas pertuduhan tiga pertuduhan pecah amanah serta satu pertuduhan menyalahgunakan jawatan berhubung dana SRC.

Kemudian, pada 8 Ogos tahun sama, Najib sekali lagi didakwa atas tiga pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan jumlah yang sama daripada dana sama milik SRC.

Pertuduhan itu dikemukakan mengikut Seksyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 24 akta sama memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang daripada lima kali ganda jumlah atau nilai suapan yang menjadi hal perkara kesalahan itu, jika suapan itu dapat dinilai atau berbentuk wang, atau RM10,000 mengikut mana-mana lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysianupdate.com/2019/05/najib-dapat-elaun-khas-rm1j-pada-mei.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Bensin Non Subsidi Pertamina Dan Shell Di Awal Mei 2018

Harga Bensin Non Subsidi Pertamina Dan Shell Di Awal Mei 2018

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 209 hits
Berdasarkan pantauan Liputan6 com Rabu di SPBU di kawasan Graha Raya Serpong Utara harga Pertamax 92 dijual Rp 9 850 per liter Pertamina Dex Rp 11 700 Sedangkan Pertamax Turbo 98 dijual Rp 11 200
Kerabu Telur Dadar Berserta Ikan Bilis Resepi Khas Dari Thailand

Kerabu Telur Dadar Berserta Ikan Bilis Resepi Khas Dari Thailand

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 989 hits
Kerabu Telur Dadar Berserta Ikan Bilis Resepi Khas Dari ThailandINSPIRASI
Jawatankuasa Pilihan Khas Bincang Pelantikan Ketua Polis Negara Dan Ketua Hakim Negara

Jawatankuasa Pilihan Khas Bincang Pelantikan Ketua Polis Negara Dan Ketua Hakim Negara

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 319 hits
Ketua Polis Negara dan Ketua Hakim Negara dilihat sebagai anti Anwar Ibrahim Jawatankuasa Pilihan Khas untuk melantik jawatan jawatan utama perkhidmatan awam dijadualkan akan bermesyuarat dengan Suruhanjaya Pelantikan Kehakiman pada hari Se...
Pantun Khas Buat Kerajaan Ph Dr Zuhdi Marzuki

Pantun Khas Buat Kerajaan Ph Dr Zuhdi Marzuki

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 264 hits
Berita Dan Laporan Hal Ehwal Politik Semasa Dalam Malaysia Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter Instagram Telegram UMNO Online
Sekolah Agama Gelang Patah 20190427 Sesi Pertemuan 15 Darjah Khas

Sekolah Agama Gelang Patah 20190427 Sesi Pertemuan 15 Darjah Khas

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 589 hits
Sekolah Agama Gelang Patah 20190427 Sesi Pertemuan 15 Darjah Khas Ngantor angah dan terus ke STF untuk majlis iqa So hari ni kami bertiga lah kan Good luck inaz terbaeekkk kipidap mknaceunlimited mknace blogger photography photoblog SJCAM S...
Cpu Edisi Ulangtahun Ke 50 Amd Ryzen 2700x Bakal Hadir Dengan Baju T Edisi Khas Dan Dua Permainan Percuma

Cpu Edisi Ulangtahun Ke 50 Amd Ryzen 2700x Bakal Hadir Dengan Baju T Edisi Khas Dan Dua Permainan Percuma

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 266 hits
Pada minggu lepas kami ada melaporkan bahawa AMD bakal hadir dengan CPU AMD Ryzen 2700X edisi ulangtahun ke 50 dimana ia diberi rekaan kotak istimewa dan juga tandatangan CEO syarikat tersebut Lisa Su pada bahagian CPU Walaupun kehadiran CP...
Sprm Tahan Bekas Pegawai Khas Menteri

Sprm Tahan Bekas Pegawai Khas Menteri

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 210 hits
Mohd Husni Mohd Noor SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini menahan seorang bekas pegawai khas menteri selepas disyaki menjadi dalang mengatur projek di sebuah kementerian termasuk pembekalan peralatan pesawat bernilai kira kira RM...
4922 Tubuh Pasukan Khas Banteras Kongsi Gelap Utusan Malaysia 6 5 19

4922 Tubuh Pasukan Khas Banteras Kongsi Gelap Utusan Malaysia 6 5 19

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 457 hits
Kementerian Dalam Negeri digesa segera menubuhkan sebuah pasukan khas bagi membanteras kegiatan kumpulan kongsi gelap di seluruh negara Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam Datuk Dr Jacob George berkata pasukan tersebut perlu di...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman