Nabi Saw Dah Lama Pesan 6 Benda Akan Menimpa Umat Akhir Zaman Berhati Hatilah Kerana Kesannya Menakutkan


Nabi SAW Dah Lama Pesan 6 Penyakit Akan Menimpa Umat Akhir Zaman. Berhati-Hatilah Kerana Kesannya Menakutkan! Pada akhir zaman ini terdapat penin dasan berlaku di mana-mana sahaja termasuklah sesama umat Islam sendiri kerana sifat tam ak dalam diri manusia.
BACA: Dunia Akan Bergelap Selama 40 Hari, Gejala Jerebu Ingatkan Tentang Peristiwa ‘Dukhon’
Nabi Dah Lama Pesan 6 Penyakit Akan Menimpa Umat Akhir Zaman. Berhati-Hatilah Kerana Kesannya Menakutkan!
Jutaan saudara kita ditin das dengan pelbagai cara seperti wanita diro gol dan dibu nuh dan kanak-kanak dibu nuh, tanah dan rumah mereka dira mpas, diba kar, dihal au dari kampung halaman, hatta dihal au dari negara asal masing-masing.
Kita dapat lihat keadaan ini berlaku di merata dunia seperti kepada umat Islam Rohingya di Myanmar, penduduk asal Islam di Palestin, Ahli Sunnah di Syria, bangsa Islam Ughyur di China, bangsa Moro Islam di Selatan Filipina, penduduk Islam di selatan Thai, muslim di Bosnia dan muslim di Iraq.
Kalau kita teliti beberapa hadis Nabi Muhammad SAW, Nabi SAW sudah menceritakan keadaan yang berlaku sekarang ini dan kenapa ia berlaku kepada umat Islam atau apa salah dan dosa umat Islam diperlakukan dan dih ina sehina-hinanya?
Daripada Tsauban r.a, beliau berkata: Rasulullah SAW bersabda: “Hampir tiba satu waktu di mana bangsa-bangsa dari seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang yang hendak makan mengerumuni hidangan mereka.”
Maka salah seorang sahabat bertanya: “Adakah hal itu kerana bilangan kamu sedikit pada hari itu?” Nabi SAW menjawab: “Bahkan kamu pada hari itu ramai sekali, tetapi kamu umpama buih pada waktu banjir dan Allah SWT akan mencabut rasa gentar terhadap kamu dari hati mus uh-mus uh kamu dan Allah akan melemparkan ke dalam hati kamu penyakit wahan.”
Seorang sahabat bertanya: “Apakah penyakit wahan itu wahai Rasulullah?” Nabi SAW menjawab: “Cinta dunia dan takut ma ti” [HR Abu Dawud].
Ternyata daripada hadis di atas Rasulullah SAW pernah menyatakan berlakunya keadaan ini kerana kesalahan umat akhir zaman ini yang mempunyai antaranya dua penyakit yang amat kro nik, walaupun jumlah umat Islam dalam dunia sekarang adalah lebih I.8 billion (setakat 2012).
Dua penyakit dikatakan itu ialah;
Pertama: Cintakan dunia sehingga memperha mbakan diri dan seluruh kehidupan kepada dunia. Apa-apa sahaja yang ditawarkan dunia akan disentap dengan raku snya sehinggakan mereka lupa halal har am dan do sa pahala, lupa kita akan ma ti dan akan dipertanggungjawabkan atas setiap apa yang kita lakukan di dunia.
Kedua: Takutkan ma ti. Akhirnya kerana terlampau cintakan dunia dengan segala kemewahan dan kenikmatannya menyebabkan mereka takutkan kema tian, nak buat kerja agama takut dian cam dan dibu nuh sedangkan umat terdahulu sanggup bergolok gadai hatta terbu nuh di medan peperangan demi mewariskan Islam kepada kita hari ini.
Malangnya umat Islam akhir zaman takutkan kematian sebab itulah kata Nabi SAW kita dikerumuni seperti makanan dikerumuni.
Ada penyakit lain lagi tak disebut oleh Nabi SAW yang menjadi sebab keadaan ini berlaku? Daripada Abu Hurairah r.a. beliau berkata aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: “Umatku akan ditimpa penyakit yang pernah menimpa umat terdahulu.” Sahabat bertanya: “Apakah penyakit-penyakit yang pernah menimpa umat terdahulu itu?”
Nabi SAW menjawab: Penyakit-penyakit itu ialah [HR Hakim]: 1. Terlalu banyak bersukaria
2. Terlalu mewah
3. Mengumpulkan harta sebanyak mungkin
4. Penipuan dalam merebut harta benda dunia
5. Saling memarahi
6. Dengki-mendengki, sehingga menzalimi antara satu sama lain
MasyaAllah, kalau kita perhatikan masyarakat kita hari ni betapa penyakit yang Rasulullah SAW sebutkan dalam hadis ini telah menular seperti wa bak yang sangat bahaya dan tidak dapat dibendung penularannya dan menjadi penyakit kro nik.
Dunia Islam telah dilanda krisis rohani yang sangat serius dan meruncing. Dengan kekosongan rohani itulah mereka terjebak menghambakan diri kepada dunia dan memuaskan hawa naf su serakah.
Akibat turutkan hawa naf su, tentunya segala cara akan digunakan termasuk segala tipu muslihat tidak mengira halal har am dan dosa pahala.
Ketika itu lenyaplah nilai-nilai akhlak yang murni dan tinggallah kecurangan, khianat-mengkhi anati, den gki mend engki dan zal im menzalimi… Nauzubillah.
Apa ubatnya untuk menyembuhkan penyakit-penyakit ini? Beberapa ubat dan vaksin kepada penyakit kronik akhir zaman ini sebagaimana yang difirmankan oleh Allah SWT yang mencipta kita dan baginda Nabi SAW adalah seperti berikut:
Firman Allah SWT: “Dan berpegang teguhlah kamu sekalian dengan tali Allah (Agama Islam) [Ali Imran:103].
Rasulullah SAW berpesan kepada kita: “Aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang mana kalau kamu berpegang dengannya nescaya kamu tak akan sesat selamanya iaitu: al-Quran dan sunnahku.”
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi SAW bersabda: “Semua umatku akan masuk ke dalam syurga melainkan yang enggan.”
Sahabat berasa kehairanan lalu bertanya; “Ya Rasulullah! Siapa yang tidak mahu masuk syurga?” Rasulullah SAW menjawab: “Siapa yang taat kepadaku bererti dia mahu masuk syurga dan siapa yang menyalahi ajaranku maka itulah yang tidak mahu masuk.
Sumber: Kashoorga
The post Nabi SAW Dah Lama Pesan 6 Benda Akan Menimpa Umat Akhir Zaman. Berhati-Hatilah Kerana Kesannya Menakutkan! appeared first on Apakes.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/nabi-saw-dah-lama-pesan-6-penyakit-akan-menimpa-umat-akhir-zaman-berhati-hatilah-kerana-kesannya-menakutkan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Banyak Yang Tahu Surah An Nashr Adalah Pesan Tanda Akhir Hayat Nabi Muhammad

Tidak Banyak Yang Tahu Surah An Nashr Adalah Pesan Tanda Akhir Hayat Nabi Muhammad

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 297 hits
Surah an Nashr turun berkenaan dengan peristiwa Fathu Makkah ini dapat dilihat dari kata al Fath yang ditafsiri oleh beberapa mufasir seperti at Tabari Ibn Katsir dan Ibn Abbas dengan Fathu Makkah Peristiwa Fathu Makkah dikenal sebagai mome...
Doa Ibubapa Kepada Anak Seperti Doa Nabi Kepada Umat

Doa Ibubapa Kepada Anak Seperti Doa Nabi Kepada Umat

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 220 hits
SOALAN Apakah benar sebahagian penceramah mengatakan bahawa terdapat hadith yang menyatakan bahawa doa seorang ibu kepada anaknya seperti doa Nabi kepada umatnya JAWAPAN Doa merupakan senjata buat orang orang yang beriman dan ia merupakan s...
Pesan Akhir Mp Tanjung Piai Jangan Bercakaran Sesama Sendiri

Pesan Akhir Mp Tanjung Piai Jangan Bercakaran Sesama Sendiri

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 442 hits
Ahli Parlimen Tanjung Piai Dr Md Farid Md Rafik sempat menyampaikan pesanan terakhir kepada masyarakat setempat di Tanjung Piai Johor dalam satu acara di Pontian Jaya malam tadi Bapa saudaranya Daud Sanusi yang sama sama berada ketika majli...
Nabi Muhammad Saw Balik Dari Mana Mana Beri Hadiah Untuk Isteri

Nabi Muhammad Saw Balik Dari Mana Mana Beri Hadiah Untuk Isteri

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 443 hits
Nabi Muhammad SAW Balik Dari Mana mana Beri Hadiah Untuk Isteri Dan Keluarga Hidup bahagia di samping keluarga menjadi impian bagi seorang suami Tiada guna menjadi suami yang berjaya dalam hidup tetapi rumah tangga porak peranda Bahtera yan...
Investasi Rp 9 T Produsen Wuling Indonesia Target Ekspor 2 600 Unit Akhir 2019

Investasi Rp 9 T Produsen Wuling Indonesia Target Ekspor 2 600 Unit Akhir 2019

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 202 hits
Industri otomotif di Tanah Air semakin kompetitif di kancah global dengan ditandai sejumlah produsen yang gencar menembus pasar ekspor Hal ini tidak terlepas dari buah peningkatan investasi yang turut memperdalam struktur manufaktur sektor ...
4291 Pertubuhan Komuniti Sppz Bakal Jadi Rujukan Utama Muamalat Umat Islam Sidang Media Ppim 19 09 2019

4291 Pertubuhan Komuniti Sppz Bakal Jadi Rujukan Utama Muamalat Umat Islam Sidang Media Ppim 19 09 2019

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 393 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia telah memperkenalkan sebuah pertubuhan yang dinamakan Pertubuhan Komuniti Sokong Peniaga Pembayar Zakat Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan berkata matlamat utama Komuniti SPPZ ialah bagi menjadi sebuah platfor...
Antara Negara Pertumbuhan Umat Islam Tercepat Sedunia

Antara Negara Pertumbuhan Umat Islam Tercepat Sedunia

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 395 hits
TERDAPAT berita menggalakkan ketika beberapa waktu lalu Telegraph melaporkan data mengenai perkembangan umat Islam di Britain Buat kali pertama tahun ini jumlah umat Islam di negara Queen Elizabeth mencapai tiga juta Pembangunannya sangat p...
Film The Santri Dalam Sikap Kritis Umat Islam Untuk Dapatkan Hiburan Halal

Film The Santri Dalam Sikap Kritis Umat Islam Untuk Dapatkan Hiburan Halal

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 353 hits
Ilustrasi artikel Trailer film The Santri yang dirilis pada tanggal 9 September 2019 menuai tanggapan dari berbagai kalangan masyarakat baik awam tokoh publik pejabat pemerintahan politikus dan lainnya Dari beragam tanggapan tersebut ada ya...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

7 Petunjuk Tentukan Kemenangan Prk Kuala Kubu Bharu



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord

8 Tanda Tanda Buasir Berdarah Mungkin Sebenarnya Kanser Usus

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

K Speed Strikes Again With A Menacing Honda Dax Caf Racer