Muhammad Umar Syazuli Dan Awatif Johan Tilawah Al Quran Peringkat Negeri Pulau Pinang 2020


Muhammad Umar Syazuli Mohd. Tahir dan Awatif Abd. Majid masing-masing dinobatkan johan Tilawah Al-Quran Ke-63 Peringkat Negeri Pulau Pinang yang berlangsung dekat Dewan Millenium, Kepala Batas di sini, malam tadi.

Kemenangan tersebut melayakkan kedua-duanya membawa pulang wang tunai RM5,000 serta tambahan RM15,000 pakej menunaikan umrah atau haji berserta piala dan sijil.

Mereka juga akan mewakili negeri Pulau Pinang pada Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Kebangsaan bagi tahun 2020/1441H yang bakal berlangsung di Kota Kinabalu, Sabah pada 14 hingga 21 Februari ini.




Muhammad Umar Syazuli Mohd. Tahir membacakan ayat Al-Quran selepas dinobatkan sebagai johan.
Sementara itu, bagi kategori tilawah lelaki, naib johan dimenangi oleh Muhammad Arman Mohd. Nasir yang menerima wang tunai RM4,000 berserta hadiah iringan manakala tempat ketiga disandang oleh Mohamad Afani Baharom dan memperoleh wang tunai RM3,000.

Kategori tilawah wanita pula menyaksikan Nur Shahirah Fatini Mohd. Shaharuddin mendapat tempat kedua diikuti Maimunah Awang (tempat ketiga).

Peserta-peserta lain turut menerima saguhati berupa wang tunai RM1,5000 berserta hadiah iringan.

Selain tilawah Al-Quran turut diumummkan johan bagi majlis hafazan mengikut kategori juzuk.

Bagi juzuk 1 hingga 10, johan disandang oleh Mohammad Ikmal Fahmi Norhisham diikuti naib johan Muhammad Afiq Abdul Razak manakala Nur Hafiz Rusyaidi Mohd. Roslan (tempat ketiga).

Untuk peserta wanita pula, Nur Anis Afreena Kamal Ariffin diumumkan sebagai johan diikuti Farah Wafda Mohammad Tarmizi (kedua) dan Nur Adilah Adibah Hamizan (tempat ketiga).


Majlis turut diserikan dengan alunan lagu-lagu nasyid.
Johan bagi kategori ini menerima wang tunai RM2,000 berserta hadiah iringan manakala naib johan (RM1,500) dan tempat ketiga pula (RM1,000).

Mohamad Amin Mohd. Nur Zamri (lelaki) dan Wisam Husnaa Ahmad Nazori (wanita) dinobatkan sebagai johan bagi kategori juzuk 1 hingga 20 yang menerima wang tunai RM3,000 berserta hadiah iringan.

Tempat kedua pula milik Mohamad Zuhdiz Zaahidien Mohd. Zamri dan Siti Qhodijah Azhamudin yang menerima wang tunai bernilai RM2,000 diikuti Abdurrahman Hisham dan Nur Alia Adriana Kamal Ariffin tempat ketiga (RM1,500).

Kategori terakhir iaitu hafazan juzuk 1 hingga 30 menobatkan Muhammad Amar Marzhukhi sebagai johan yang membawa pulang wang tunai RM4,000 berserta hadiah iringan manakala tempat kedua pula milik Mohamed Azim Mohamed Ibrahim (RM2,500) dan tempat ketiga pula milik Muhammad Alif Nazmi Sazali (RM2,000).

Majlis penyampaian hadiah kemudiannya disempurnakan oleh Yang di-Pertua Negeri (TYT) Tun Dr. Abdul Rahman Abbas yang diiringi Timbalan Ketua Menteri I merangkap Yang di-Pertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Dato’ Ir. Ahmad Zakiyuddin Abdul Rahman.




Antara hadirin yang memeriahkan majlis.
Hadir sama, isteri kepada TYT, Toh Puan Majimor Shariff; Exco Perdagangan Antarabangsa & Dalam Negeri, Hal Ehwal Pengguna dan Pembangunan Keusahawanan, Dato’ Abdul Halim Hussain; Pegawai Kewangan Negeri, Dato’ Sarul Bahiyah Abu; Ahli-Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) dan Ahli Parlimen; ex-officio serta dif-dif kehormat yang lain.

Bertemakan ‘Negera Rahmah, Ummah Sejahtera’, lafaz perasmian penutup majlis tilawah yang berlangsung selama dua hari itu dilafazkan oleh Abdul Rahman sebelum meninggalkan majlis.

Seramai lapan peserta yang berjaya dalam saringan menyertai majlis tilawah al-Quran dan 35 peserta lain menyertai majlis menghafaz al-Quran kali ini.

SUMBER

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/01/muhammad-umar-syazuli-dan-awatif-johan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Negeri Pulau Pinang

Negeri Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 1057 hits
Bendera Pulau PinangBiru Muda Pulau Pinang dikelilingi lautan indah Putih Negeri yang aman damai Kuning KemakmuranPohon Pinang Asal nama negeri Semua rakyat Malaysia mesti kenal akan Negeri Pulau Pinang Pulau Pinang selalunya dipanggil Pena...
Coronavirus Tiada Kes Seumpamanya Di Pulau Pinang Pengarah Kesihatan Negeri

Coronavirus Tiada Kes Seumpamanya Di Pulau Pinang Pengarah Kesihatan Negeri

papar berkaitan - pada 28/1/2020 - jumlah : 583 hits
Jabatan Kesihatan Pulau Pinang hari ini menafikan dakwaan terdapat warga negara China telah dimasukkan ke Hospital Seberang Jaya kerana menghidapi novel koronavirus Dalam satu kenyataan hari ini Pengarah Kesihatan Pulau Pinang Dr Asmayani K...
Restoran Arab Terkenal Di Pulau Pinang Diserbu Imigresen

Restoran Arab Terkenal Di Pulau Pinang Diserbu Imigresen

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 484 hits
Sebuah restoran Timur Tengah popular di Georgetown Pulau Pinang diserbu dalam operasi Jabatan Imigresen Malaysia Rabu malam kerana menggajikan pekerja warga asing Memetik laporan Harian Metro beberapa pelanggan di situ kelihatan terpinga pi...
Operasi Pembenihan Awan Di Kedah Dan Pulau Pinang

Operasi Pembenihan Awan Di Kedah Dan Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 365 hits
KUALA LUMPUR 19 JAN Jabatan Meteorologi Malaysia hari ini melaksanakan operasi pembenihan awan bagi mengatasi bekalan air terjejas di sekitar kawasan takungan air di empangan kegunaan domestik dan pertanian di utara Semenanjung Malaysia Ket...
Pulau Pinang Perkenal Warden Trafik Dengan Kuasa Ke Atas 44 Kesalahan

Pulau Pinang Perkenal Warden Trafik Dengan Kuasa Ke Atas 44 Kesalahan

papar berkaitan - pada 17/1/2020 - jumlah : 390 hits
Warden trafik MBPP mengadakan perbarisan kehormat di hadapan ketua menteri dan datuk bandar MBPP di hadapan Dewan Bandaraya di George Town hari ini GEORGE TOWN Pemandu di Pulau Pinang kini harus lebih berhati hati dan mematuhi undang undang...
Kutipan Zakat Di Pulau Pinang Banyak Rupanya

Kutipan Zakat Di Pulau Pinang Banyak Rupanya

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 263 hits
Nizam AkaNik Amar Sebagai seorang yang konon kononnya pejuang parti suci murni dan pemimpin negeri yang ditadbir konon kononnya membangun bersama Islam adakah kamu nak bangga dengan jumlah penerbangan yang banyak atau Bila Kutipan Zakat Men...
62 Dijangkiti Influenza Di Pulau Pinang

62 Dijangkiti Influenza Di Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 12/1/2020 - jumlah : 314 hits
62 dijangkiti influenza di Pulau Pinang Dikemas kini 28 minit yang lalu Diterbitkan pada 11 Jan 2020 11 34PM
Paras Air Dua Empangan Di Pulau Pinang Kritikal

Paras Air Dua Empangan Di Pulau Pinang Kritikal

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 425 hits
Kredit Foto Danial SaadOleh Siti Sofia Md Nasirsiti sofia bh com myGEORGETOWN Dua empangan di Pulau Pinang merekodkan paras air pada tahap kritikal sekali gus menjadikan ia sebagai yang terburuk dalam sejarah negeri itu Ketua Pegawai Ekseku...
Sebijik Muka Aiiff Syukri Netizen Terkejut Muka Penjaga Gol Bolasepak Pulau Pinang Seiras Jutawan Kosmetik

Sebijik Muka Aiiff Syukri Netizen Terkejut Muka Penjaga Gol Bolasepak Pulau Pinang Seiras Jutawan Kosmetik

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 1006 hits
Tolong jangan tunjuk kat Alif shukri nanti tak pasal pasal dia mengaku dia keturunan mat salleh pula Demikian gurauan seorang waganet yang terkejut melihat gambar penjaga gawang pasukan bola sepak Pulau Pinang yang menjadi tular di Twitter ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly