Mudah Teliti Sukses Bawa 7 Anak Perempuan Pergi Travel Ibu Ni Kongsikan Tip Boleh Ikut


Bila cuti sekolah ni sebenarnya umpama reward untuk anak-anak. Dah penat belajar dan mengikuti pelbagai aktiviti di sekolah, tambah pula kena bangun awal dan sebagainya, bila tak perlu ke sekolah ni anak-anak rasa seronok.
Apatah lagi bila ibu ayah kata nak bawa berjalan-jalan, tambahlah rasa teruja kan? Selain bawa anak pulang ke kampung berjumpa dengan datuk nenek mereka, sesetengah ibu ayah mungkin bawa anak-anak pergi bercuti.
Tak mudah nak handle anak berjalan ni, kalau seorang dua pun dah letih, apa lagi kalau ramai! Namun ini tidak menghalang Shaeriani A Hamat dan suami dari membawa tujuh orang anak perempuan mereka berlibur ke luar negara.
Jom, tengok perkongsian darinya;
Hari ni mama nk share tips persiapan yg mama buat untk bawa ank7 travel jauh (dalam negara atau oversea -kali ni trip Vietnam)
Sumber foto: Shaeriani A Hamat Tips ‘PERSIAPAN’ untuk bawa anak7 bercuti ;
1) Persiapan kena 2 hari sebelom bertolak (beg baju ‘WAJIB ‘ 1 sorang dan kalau boleh bag sandang untk mudah perjalanan nnt br ada tanggunjwb bw brg sndri)
2) Anak7 kena simpan sendiri bila mama baca berdasar ‘SENARAI’ baju , tudung, seluar dan berapa lama akan tinggl kt sana (mama akn tentukn color & jenis baju) biasa mama akn bg yg ringan kurangkan berat nk pikul – list tu mama dh buat seminggu awal
Sumber foto: Shaeriani A Hamat 3) Bag mestilah ‘DITANDA’ nama sebab senang untk cam beg masing2 (senang untk ank7 cari keperluan masing2 sbb bag kami semua sama tapi keperluan berbeza masing2 ..ada yg uzur& sebagainya)
4) Semua anak7 mestila ‘BERKASUT’ untk keselamatan & melancarkan perjalanan sepanjang travel (bnyk pegerakan semasa travel – walaupun puteri tp ke sana ke mari jugak)
Baca Juga:
Gelagat Anak Dengar Pesanan Ayah Cuit Hati Warganet. Siap Muncung-Muncung Mulut Dia!
Jadi ‘Menteri Kewangan’ Dalam Rumah, Almy Nadia Senyap-Senyap Menyimpan Untuk Masa Depan Anak
“Awak Mampu Lepak Atas Tu & Tersenyum Ya.” Anak Selamba Duduk Atas Tudung Ibu, Ayah Yang Cuak!
5) Semua ‘PASSPORT’ akan ditanda mengikut susunan ikut kelahiran 1-7 untuk senangkan urusan semasa di airport (sebab passport papa akan pegang dan bila smpi giliran pengenalan identiti papa akan bg ikut numbering- x perlu dah bukak bukak)
Sumber foto: Shaeriani A Hamat 6) Keluar awal untuk ke airport sebab ank7 ramai dan masih kecik ( smpi awal xpe sebab kita x tau apa terjadi kt tengah jln )
7) Semua anak yg bawa hanset perlu memakai sling bag (kn berhati2 dan memudahkan benda berharga ada dekat ngn kita br tak tertinggal) (mama bg 1 org jer bawa sbb x nak diaorg asyik main gadjet semasa dlm hotel..1 tu pun supaya mama nk berhubung sbb bilik berasingan)
Sumber foto: Shaeriani A Hamat 8)Bawa makanan ringan seperti biskut , coco crunch & honey star dll yg ringan untk keperluan bb supya x lapar dlm perjalanan( bb x tahan lapar dan x nak dia merengek sbb urusan airport mmg lama dan kita x tau cam mn tempat org kan)
9) Selalu pesan pada anak7 supaya ‘ TEPATI MASA’ agar boleh selari ngn program travel (bg diaorg tau masa itu emas br la boleh atur kehidupan sndri)
Sumber foto: Shaeriani A Hamat 10) Ni yg ‘LAST’ mama suka pakaikan anak7 baju, tudung, seluar, anak tudung semua ‘ SAMA’ sebab senang nak ‘CAM’ anak7 jika jauh sikit dr kiter..( sebab diaorg nama jer pompuan tp sama jer cam ank lelaki..heheheh..) ( lau x travel pon mmg selalu sama..hahahah)
Inilah tips mama untk memudahkan perjalanan mama dan papa handle diaorg puteri 7 kami..
Memang teliti sungguh perancangan yang dibuat oleh ibu ini. Paling penting, suami juga memainkan peranan bagi memastikan setiap agenda yang telah dirancang dapat dilaksanakan. Anak-anak pun sudah diajar untuk berdikari dan berdisiplin bagi memudahkan perjalanan mereka sekeluarga.
Cara mudah nak latih anak suka solat, jom sertai Kem Solat 2023. Klik https://toko.ideaktiv.com/product/kem-solat-mega-bintang-kecil-2023/ untuk daftar

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

The post Mudah & Teliti! Sukses Bawa 7 Anak Perempuan Pergi Travel, Ibu Ni Kongsikan Tip Boleh Ikut appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/mudah-teliti-sukses-bawa-7-anak-perempuan-pergi-travel-ibu-ni-kongsikan-tip-boleh-ikut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tip Keselamatan Mudah Tinggalkan Anak Di Rumah Pasang Benda Ni Depan Pintu

Tip Keselamatan Mudah Tinggalkan Anak Di Rumah Pasang Benda Ni Depan Pintu

papar berkaitan - pada 27/2/2023 - jumlah : 105 hits
Ada ketikanya kita terpaksa meninggalkan anak yang sudah besar di rumah sendirian disebabkan hal hal yang tidak dapat dielakkan Bimbang anak sendirian dan atas faktor keselamatan terutamanya anak perempuan tip mudah ini boleh mak ayah ajark...
Rasa Bersalah Dengan Anak Genap 8 Tahun Berhenti Merokok Bapa Ini Kongsi Tip

Rasa Bersalah Dengan Anak Genap 8 Tahun Berhenti Merokok Bapa Ini Kongsi Tip

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 132 hits
Bukan mudah untuk seorang lelaki berhenti merokok lebih lebih lagi yang sudah berpuluh tahun merokok Itulah yang dilalui oleh bapa tunggal kepada 3 cahaya mata lelaki ini Yang membuatnya tekad untuk berhenti merokok 8 tahun yang lalu apabil...
Anak Anak Rindu Ibu Aisha Jemyma Gilir Gilir Jaga Ibu Fasha Sandha Dapat Kekuatan Anak Anak

Anak Anak Rindu Ibu Aisha Jemyma Gilir Gilir Jaga Ibu Fasha Sandha Dapat Kekuatan Anak Anak

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 126 hits
Malang tidak berbau Kemalangan yang menimpa pelakon Fasha Sandha ketika melakukan satu aksi pergaduhan sewaktu sedang shooting menyebabkan Fasha mengalami kecederaan di bahagian matanya Fasha yang kini masih berada di hospital itu sudah sem...
Video Tak Kering Gusi Tengok Cess Masak Gelagat Anak Perempuan Datin Shahida Masak Bersamanya Cuit Hati Ramai

Video Tak Kering Gusi Tengok Cess Masak Gelagat Anak Perempuan Datin Shahida Masak Bersamanya Cuit Hati Ramai

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 138 hits
Anak perempuan kepada pengasas produk kecantikan Datuk Aliff Syukri iaitu Qadeeja El Zahra atau mesra dipanggil Cess sering mendapat perhatian ramai Semakin menginjak dewasa Cess yang kini sudah pandai melawa dipuji semakin cantik seperti i...
Potret Mulan Jameela Bareng Tiara Savitri Curi Perhatian Ibu Dan Anak Cantiknya 11 12

Potret Mulan Jameela Bareng Tiara Savitri Curi Perhatian Ibu Dan Anak Cantiknya 11 12

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 240 hits
Mulan Jameela yang tengah berada di luar negeri membagikan sederet momen bersama Tiara Savitri Kecantikan ibu dan anak yang terlihat sebelas dua belas ini sukses mencuri perhatian Berikut beberapa potretnya
Sebutan Kes Minggu Depan Ibu Mentua Upload Gambar Puteri Sarah Amp Anak Anak Belum Siap Kehilangan

Sebutan Kes Minggu Depan Ibu Mentua Upload Gambar Puteri Sarah Amp Anak Anak Belum Siap Kehilangan

papar berkaitan - pada 5/3/2023 - jumlah : 144 hits
Sejak berita tentang kemelut rumah tangganya tular Puteri Sarah Liyana sering menjadi tumpuan ramai terutamanya dalam apa hal yang dikongsikan di media sosial Apa apa hantaran dimuat naik oleh Sarah di Instagram terutamanya pasti akan mencu...
Kalau Sukar Nak Pisahkan Tempat Tidur Anak Boleh Guna 22 Kaedah Ini

Kalau Sukar Nak Pisahkan Tempat Tidur Anak Boleh Guna 22 Kaedah Ini

papar berkaitan - pada 6/3/2023 - jumlah : 107 hits
Pisah tempat tidur anak bila sampai waktu dan usia sesuai memang menjadi salag satu tuntutan dalam ajaran agama Islam Sama ada anak lelaki mahupun perempuan perlu diasingkan tempat tidur mereka bagi mengelakkan pelbagai masalah sementelah a...
10 Tips Untuk Ibu Ayah Yang Ada Anak Tahun 1

10 Tips Untuk Ibu Ayah Yang Ada Anak Tahun 1

papar berkaitan - pada 7/3/2023 - jumlah : 157 hits
10 Tips Untuk Ibu Ayah Yang Ada Anak Tahun 1 Hampir minggu terakhir untuk buat persiapan persekolahan Macam mana persiapan Dah siap beli baju dan buku MF rasa minggu ni minggu sibuk ni Banyak kedai akan jadi tumpuan untuk ibu bapa buat pers...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan