Mou 2 Negara 1 Misi M Sia Thai T Ganu International Paramotor


  
Terengganu International Paramotor Challenge 2024..
1. Dua negara, satu misi: Medicom Malaysia & Hospital Thailand tandatangani MoU
Majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Medicom Malaysia dan Jariyatham Ruampat Krabi Hospital (JRH Hospital, Thailand), dari kiri : Dr Yunus, Abdul Razak, Dr Shafiq Wahab, Husna, Dr Ruhana, Miss FatimahKUALA LUMPUR: Majlis menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Medicom Malaysia dan Jariyatham Ruampat Krabi Hospital (JRH Hospital, Thailand) telah diadakan pada Khamis (3 Oktober) di Hotel Tamu di sini.

Presiden Medicom Malaysia, Dr. Mohd Shafiq Wahab berkata, MoU itu diadakan untuk menjalinkan kerjasama dalam aktiviti kebajikan, kesihatan dan pendidikan.
“Fokus utama adalah program khatan kepada kanak-kanak dari golongan asnaf di rantau Asia Tenggara, khususnya di Thailand,” ujar beliau kepada Harakahdaily, hari ini. 

Majlis tersebut dihadiri Penasihat Medicom Malaysia, Dato’ Dr Ahmad Yunus Hairi; Pakar Pembedahan Plastik, KPJ Ampang Puteri yang juga Penasihat Medicom Malaysia, Miss Fatimah Mohd Nor dan Timbalan Pengarah Hospital Jariyatham Ruampat, Krabi Thailand, Husna Baikadem.
Ia turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif Medicom Malaysia, Abdul Razak Mohamed serta Pengarah Perubatan Hospital Jariyatham Ruampat, Krabi Thailand, Dr. Ruhana Phannaphon Thaokloy.
Mohd Shafiq berkata, Hospital Jariyatham Ruampat merupakan satu-satunya hospital Islam swasta di Thailand dan telah beroperasi selama 30 tahun.
Beliau berkata, Pertubuhan Amal Kebajikan dan Perubatan Malaysia (Medicom Malaysia) adalah sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang berfokus kepada aktiviti kebajikan dalam bentuk perubatan dan kesihatan.
Pertubuhan itu juga menurut beliau terlibat dalam memberikan pendidikan percuma kepada golongan asnaf yang telah menjalankan aktivitinya sejak penubuhannya pada tahun 2017.
Jelas beliau, sebagai sebahagian daripada program itu, turut diadakan satu lawatan kerja ke Hospital Pakar KPJ Ampang Puteri.
Lawatan itu menurut beliau melibatkan penerangan berkaitan pengurusan ‘Health Tourism’ di KPJ Ampang Puteri serta peluang untuk melihat sendiri peralatan terkini dan operasi di Jabatan Onkologi (Kanser).
“Diharapkan kerjasama ini akan memberi manfaat kepada ummah di kedua-dua negara,” harap beliau terhadap MoU yang ditandatangani itu. – HARAKAHDAILY 6/10/2024 


2. Terengganu International Paramotor Challenge 2024 kumpul 20,000 pengunjung 
Kepsyen: Razali Idris (baju putih) menyampaikan hadiah kepada pemenang utama


KUALA TERENGGANU: Penganjuran Terengganu International Paramotor Challenge (Friendly Match) 2024 yang diadakan selama tiga hari, bermula pada Jumaat lalu di Dataran Drawbridge di sini berjaya menarik seramai 20,000 pengunjung.

Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Alam Sekitar, dan Perubahan Iklim Negeri, Datuk Razali Idris berkata, ia merupakan satu sambutan yang positif sebagai acara pertama kali diadakan di negeri ini.
“Saya merakamkan terima kasih kepada urusetia Program Paramotor International Terengganu yang mana saya difahamkan ada keterlibatan 26 peserta seluruh negara termasuk dua dari luar negara.
“Kita pertama kali menganjur (program ini), kita dapat lihat kehadiran begitu ramai, satu permulaan yang baik,” katanya.
Beliau berkata demikian dalam Majlis Penyampaian Hadiah Terengganu International Paramotor Challenge Friendly Match di Dataran Jambatan Angkat (Drawbridge), di sini, hari ini.
(Selanjutnya, sila lihat 'Terengganu International Paramotor Challenge 2024 kumpul 20,000 pengunjung' -HARAKAHDAILY 6/10/2024)

Walaupun program PAS/PN untuk rakyat terus berjalan lancar, namun berlaku penutupan chalet dan resort di pulau-pulau negeri Terengganu sepanjang tiga bulan terakhir sebelum ketibaan Monsun Timur Laut (MTL). Hal ini bukan disebabkan oleh arahan kerajaan tetapi sebaliknya ia merupakan keputusan sukarela daripada pengusaha. Al-hamdulillah!



Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, pemimpin-pemimpin PAS/PN terus menggerakkan kegiatan-kegiatan kebajikan membangunkan rakyat bersama Islam seperti program 'MoU 2 negara 1 misi M'sia-Thai dan T'ganu International Paramotor di atas.
Bukan macam sesetengah negeri yang bukan PAS/PN, diamanahkan projek gergasi besar seperti terowong di bawah laut, wang habis terowong tak siap-siap. Hanya kokok berdegardegar, tapi ekor bergelumang tahi. Kesian kerajaan Pusat.
Namun PAS/PN terus gerak membangun bersama rakyat..
(i) Himpunan Setahun Taufan Al-Aqsa malam ini pada jam 9 malam di Dataran Khairunnisa’, Jalan Sultan Omar, Kuala Terengganu.
(ii) Kempen kesedaran.Kabsah kambing, air lumpur dan rumput kering 
TATKALA saudara seagama di Palestin bergelut dengan lapar dan dahaga yang keterlaluan, masih ada di kalangan umat Islam yang bukan sahaja tidak ringan membantu penderitaan mereka, bahkan terus-terusan leka dengan nikmat makanan dan minuman yang melimpah ruah. 
Pembaziran demi pembaziran berlaku tanpa sedar, walaupun nun di sana masih ada kanak-kanak […] (Sila rujuk HarakahDaily)
(iii) Perjuangan tuntut pendidikan percuma sudah karam? 
TAMBUN: Kerajaan Malaysia dilihat seolah-olah ‘terpaling memperjuangkan golongan B40’, namun hakikatnya kerap kali mekanisma perlaksanaan berkaitan menjadi kucar-kacir dan sukar.
Ketua Ameerah Muslimat PAS Perak, Nur Farhana Omar berkata, hasrat Perdana Menteri agar subsidi pendidikan golongan kaya dihentikan seolah-seolah menyimpang dari perjuangan agar negara ini melaksanakan pendidikan percuma sebelum ini.“Sekiranya […] (Sila rujuk HarakahDaily)
Cukup sampai di sini, bersambung, insya Allah!
...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/10/mou-2-negara-1-misi-msia-thai-tganu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Misi Pmx

Misi Pmx

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 56 hits
Misi PMXTahun 1 stabilkan politik Tahun ke 2 tingkatkan ekonomi Tahun ke 3 Tangani kos sara hidup Insya Allah belanjawan Madani pada Oktober ini akan menekankan soal kos sara hidup DS Samsul Iskandar
Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

papar berkaitan - pada 29/9/2024 - jumlah : 102 hits
Korang baru je selamat melahirkan si comel tapi dalam hati terdetik Macam mana nak dapat balik figure zaman bujang dulu Jangan risau misi kembali cantik selepas bersalin ni memang boleh dicapai Jom kita tengok rahsia mak mak supermodel buat...
Tuan Guru Abdul Hadi Selesai Misi Musafir Ke Iran Turkiye

Tuan Guru Abdul Hadi Selesai Misi Musafir Ke Iran Turkiye

papar berkaitan - pada 27/9/2024 - jumlah : 105 hits
harakahdailySeptember 26 2024Tuan Guru Abdul Hadi berjaya menyelesaikan misi musafir di Tehran Iran dan Istanbul Turkiye KUALA LUMPUR Presiden PAS Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru sahaja selamat pulang ke tanah air selepas selesai mi...
Misi Pencarian Jasad Sabari Diteruskan Di Sungai Padang Terap

Misi Pencarian Jasad Sabari Diteruskan Di Sungai Padang Terap

papar berkaitan - pada 2/10/2024 - jumlah : 52 hits
KUBANG PASU Misi pencarian pesara Felcra Sabari Baharom 62 yang disyaki dicampak ke dalam Sungai Padang Terap di Jitra di sini diteruskan sejak 10 pagi ini Operasi melibatkan anggota serta pegawai Pasukan Polis Marin Polis Diraja Malaysia J...
Kontraktor Didakwa Bunuh Bekas Pelumba Negara

Kontraktor Didakwa Bunuh Bekas Pelumba Negara

papar berkaitan - pada 23/9/2024 - jumlah : 64 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Seorang kontraktor dihadapkan ke Mahkamah Majistret Kangar hari ini atas pertuduhan membunuh bekas pelumba motosikal negara Elly Idzlianizar Ilias di Kangar 10 Sept lalu Tertuduh Ibrahim Johan 51 hanya menjawab fa...
Pi La Minta Kerja Di 4 Negeri Termaju Dalam Negara

Pi La Minta Kerja Di 4 Negeri Termaju Dalam Negara

papar berkaitan - pada 24/9/2024 - jumlah : 63 hits
Nazri Hamdan Sesiapa sahaja yang pernah bekerja dalam sebuah organisasi akan tahu penyediaan slide tak boleh dibuat seorang diri Orang yang menyediakan slide akan hantar pada bos Bos akan semak dan kalau dah lulus baru boleh lepas Kebarangk...
Hiburan Bapa Ada 34 Anak Tapi Cuma Kenal 2 Saja Kanak Kanak Gisbh Didoktrin Sebagai Anak Yatim Ketua Polis Negara

Hiburan Bapa Ada 34 Anak Tapi Cuma Kenal 2 Saja Kanak Kanak Gisbh Didoktrin Sebagai Anak Yatim Ketua Polis Negara

papar berkaitan - pada 24/9/2024 - jumlah : 114 hits
Difahamkan salah seorang tahanan yang berkait rapat dengan Global Ikhwan Services and Business Holdings mempunyai empat orang isteri dan 34 anak tetapi tidak tahu keberadaan 32 anaknya lagi Ada 34 anak tapi cuma kenal 2 saja Kata Ketua Poli...
Misi Pas Mendunia Iran Turkiye Biadap Budak Mentah

Misi Pas Mendunia Iran Turkiye Biadap Budak Mentah

papar berkaitan - pada 27/9/2024 - jumlah : 114 hits
Tuan Guru Abdul Hadi berjaya menyelesaikan misi musafir di Tehran Iran dan Istanbul Turkiye 1 Tuan Guru Abdul Hadi selesai misi musafir ke Iran TurkiyeKUALA LUMPUR Presiden PAS Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru sahaja selamat pulang k...
Stop That Dot Homesoy Empowers Malaysian Women To Take Charge Of Breast Cancer Prevention

Inaugural Pos Malaysia Run 2024 A Resounding Success Celebrating Health And Community

The Death Of Journalism In Malaysia

Ramai Dari Umno Masih Pegang Jawatan Lantikan Politik

Vivo Partners With Sunway Lagoon Nights Of Frights 10 For A Spooktacular Celebration

Get A Free Galaxy Fit3 And Exclusive Accessories Discounts With Up To 50 Off With Your Galaxy A55 5g Purchase

Win Big With Toshiba Tv S October Sensation Promo

Tokoh Terkemuka Aswaja Kalah Saman Dengan Menantu Ini Fakta Kes


echo '';
Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat


Bersyukur Dengan Yang Sedikit

Suami Uk Lebih Hebat Dari Suami Melayu

Sarapan Poori Di Restoran Osman Garden Bistro

Mou 2 Negara 1 Misi M Sia Thai T Ganu International Paramotor

Arthritis

Rasa Berdebar Debar Selepas Makan