Mokhtar Senik Tanya Ana Jawab



Oleh: WFAUZDIN NS
Sebelum saya menjawab hujah Mokhtar anak Senik, saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidil fitri, maaf zahir batin.
Saya merujuk kepada status dan penulisan yang digelar Ketua Dewan Ulamak dari parti lebai. Saya salin semula apa yang lebai ini sebut, kemudian saya akan menjawabnya.
Mokhtar anak Senik berkata;
1. Mokhtar anak Senik: Jgn mencari kemenangan melalui fitnah seperti kemenangan PH dlm pru 14 yg lalu. Kerana kemenangan yg diraih melalui jalan yg hina akhinya akan kecundang penuh hina pula.
Saya jawab:
Sepanjang kempen PH sebelum PRU14 yang lalu kami banyak dedahkan tentang rompakan wang rakyat melalui skandal 1MDB. Adakah ini cerita fitnah? Bukankah wang rompakan ini sedikit demi sedikit telah dikembalikan kepada kerajaan oleh DOJ? Duit apa yang DOJ itu kembalikan kalau bukan wang rakyat Malaysia? Bodoh sangatkah Amerika mahu pulangkan duit kalau MO1 dan Jho Low tidak merompaknya? Boleh Mokhtar anak Senik beritahu duit apa yang DOJ pulangkan itu? PH tidak menfitnah, sebab itu sebaik saja kita menjadi kerajaan kita telah menyeret mereka yang terlibat ke mahkamah dan kini sedang dibicarakan. Fitnahkah PH bila kita dedahkan skandal Tabung Haji dan penyelewengan felda. Kita tidak cakap kosong, kita dakwa mereka yang terlibat seperti Azeez Rahim dan Isa Samad. Zahid Hamidi pun kita bawa ke mahkamah.
Sebaliknya, lebai yang banyak buat fitnah terhadap kerajaan PH. Mereka tuduh Dap jual aset Tabung Haji. PH jual aset khazanah dan macam-macam lagi, tetapi bila parti lebai ini berada dalam kerajaan pintu belakang sekarang, tiada seorang pun menteri dari PH yang telah didakwa. Cakap saja berdegar-degar. Waktu kerajaan PH dulu, sepantas kilat kita heret mereka yang menyeleweng ke mahkamah. Di era kerajaan pintu belakang, mereka sekadar sembang dan buat fitnah sahaja.
Mokhtar anak Senik kata, kerajaan PH jatuh dengan hina. Kesihan, orang yang dikatakan ulamak ini tidak boleh bezakan mana satu lebih hina, kerajaan yang mendapat rakyat atau kerajaan yang terdiri hasil dari pengkhianatan. Adakah kerajaan negeri Perak di bawah Pas di era MB Nizar yang dijatuhkan pada tahun 2009 dulu hasil pengkhianatan, boleh dianggap kerajaan Pas jatuh dengan hina? Kerajaan Pas Terengganu pernah jatuh pada tahun 1961, adakah jatuhnya hina?
Paling hina adalah ulamak yang bersekongkol dengan pengkhianat demi kerana jawatan dunia. Mereka sanggup jual agama kerana kepentingan perut masing-masing.
2. Mokhtar anak Senik: Selepas memperolehi kemenangan jgn sombong seperti PH. Jgn lupa diri seperti mereka. Sehingga keangkuhan dan kesombongan itu tidak terlindung lagi krluar dari mulut mereka saban hari. Allah tidak suka org yg sombong. Kesombongan adalah pakaian Allah.
Saya jawab:
Mengapa Mokhtar anak Senik tidak beri satu contoh kesombongan kerajaan PH? Apakah sombong kerajaan PH bila kita tidak melantik semua ahli politik pegang jawatan di dalam GLC seperti yang kerajaan pintu belakang lakukan sekarang? Sombongkah kita bila kita jadikan media kerajaan yang bebas sehingga muktamar Pas dan Perhimpunan Agung Umno pun media kerajaan waktu itu beri liputan meluas? Sombongkah kerajaan PH apabila hanyak melantik sekitar 50 jawatan menteri berbanding 70 jawatan politik, tidak termasuk duta khas bertaraf menteri di bawah kerajaan pintu belakang sekarang? Sombongkah kerajaan PH apabila kita melantik Pengerusi PAC itu dari kalangan Pembangkang waktu itu yang tidak pernah berlaku di era kerajaan Umno/Bn. Bahkan, kerajaan pintu belakang sekarang pun tidak melantik Pembangkang sebagai Pengerusi PAC. Di mana sombongnya? Siapa yang sombong sebenarnya?
3. Mokhtar anak Senik: Jgn cenderung kepada keinginan kehendak org2 kafir hingga membelakangkan agama seperti PH. Jgn kerana nak jaga hati DAP, mereka sangup pula membiarkan islam di ganyang oleh musuh2 Allah. Ingat.. Org yg tidak menjaga agama Allah, maka Allah tidak akan memberi pertolongan kepadanya.
Saya jawab:
Seperti biasa, lebai memang fobia dengan Dap, tetapi tidak dengan MCA. Lebai ini tuduh kerajaan PH ini ikut telunjuk Dap, tetapi satu buktikan lebai ini gagal kemukakan. Adakah kerajaan PH menolak ICERD itu adalah kerana ikut telunjuk Dap? Adakah kerajaan PH memberi tambahan peruntukan kepada perkembangan Islam seperti peruntukan kepada sekolah-sekolah agama dan pondok itu adalah kerana ikut arahan Dap? Meningkatkan elaun guru KAFA dan bercadang untuk menjadikan guru KAFA sebagai guru tetap, adakah itu mengikut telunjuk Dap? Menghapuskan kuota dan keistimewaan kepada menteri-menteri untuk menunaikan haji agar beri peluang kepada rakyat biasa mengikut giliran, adakah itu kehendak Dap juga? Kerajaan PH memberikan royalti minyak kepada negeri lebai Kelantan dan Terengganu yang dinafikan oleh kerajaan Umno/Bn dahulu, adakah itu mengikut telunjuk Dap? Kerajaan PH bertegas tidak memulangkan pendakwah Zakir Naik ke negara asalnya India, adakah itu membuktikan kerajaan PH ikut arahan Dap? Sayang sekali, ramai ulamak lebai ini yang membutakan mata mereka. Apabila MCA bercakap, lebai ini terkedu kerana MCA itu pasangan ‘kelamin’nya.
4. Mokhtar anak Senik: Jgn abaikan rakyat seperti yg telah dilakukan oleh PH. Kebajikan rakyat adalah keutamaan. Jgn zalimi rakyat sendiri.kerana doa org2 yg dizalimi itu adalah doa2 yg tidak dihijab oleh Allah. Sekali rakyat yg dizalimi menadah tangan kepada Allah, maka sekuat mana pun sebuah kerajaan itu pasti akan runtuh.
Saya jawab:
Kezaliman? Sekali lagi lebai Al Maunah ini kemukakan satu saja bukti kezaliman kerajaan PH. Adakah dengan tindakan kerajaan mengadakan skim KWSP kepada suri rumah yang tidak bekerja itu satu kezaliman? Skim MySalam, Peka40, untuk bekas tentera yang layak terima PJM juga dapat “one off” dan kerajaan PH bercadang untuk berikan elaun tetap kepada mereka, dab banyak lagi dasar yang diumumkan untuk kepentingan rakyat yang sengaja lebai butakan mata atau memang lebai tidak tahu. Dasar subsidi minyak petrol yang mengikut harga pasaran dunia tetapi dihadkan agar tidak terlalu tinggi yang jauh murah berbanding di era kerajaan Umno/Bn sebelum itu, adakah itu satu kezaliman? Bahkan, dengan dasar itulah sekarang ini rakyat dapat harga minyak yang murah akibat kejatuhan harga minyak dunia. Mana dasar subsidi minyak kerajaan pintu belakang sekarang? Tiada kan? Tiada lagi protokol keterlaluan dan hadiah untuk menteri di dalam mana-mana program jabatan atau kenenterian, kecuali menteri boleh terima cenderahati seperti buah-buah atau cenderahati yang tidak bernilai tinggi, adakah itu satu kezaliman? Guru-guru dilarang membuat tugas tambahan yang membebankan seperti membuat tugas kerani, adakah itu satu kezaliman? Tunjuk lah apa yang lebai maksudkan dengan kezaliman itu. Jangan guna air liur sahaja.
5. Mokhtar anak Senik: Jgn khianati Institusi Raja2 sebagai ulil amri, Bangsa dan Negara sendiri seperti yg telah dilakukan oleh PH. Kerana tonggak kekuatan ummat ini diperkukuhkan oleh ketiga2 eliment tersebut.
Saya jawab:
Lebai Mokhtar anak Senik terus berhujah tanpa fakta. Sebutlah kes mana satu kerajaan PH khianati raja-raja. Adakah kerajaan PH pernah berguling depan istana seperti yang puak-puak lebai pernah lakukan sewaktu kerajaan negeri Perak bawah Nizar jatuh dahulu? Siapa yang menderhaka kepada raja-raja melayu sehingga tercetusnya peristiwa pembunuhan di Memali dulu? Siapa yang menabalkan sultan di bawah pokok dahulu? Bukankah mereka ini berada di dalam kerajaan pintu belakang bersama parti lebai sekarang? Yang angkat banner di depan istana Terengganu dulu tertulis ” Kami mahu Deris, Natang” , siapa orangnya? Buankah puak itu juga berada dalam kerajaan pintu belakang bersama lebai sekarang?
6. Mohtar anak Senik: Jangan berjanji itu dan ini kepada rakyat sedangkan sudah tahu tidak mampu melaksanakannya seperti yg telah dijanjikan oleh PH dlm manifesto mereka. Sengaja membohongi rakyat adalah jenayah moral yg sgt jijik. Akhirnya menimbulkan kemarahan rakyat.
Saya jawab:
PH tidak pernah menarik balik janji-janji di dalam manifestonya. Apa yang dapat ditunaikan segera, seperti pemansuhan GST kita telah tunaikan. Banyak lagi yang kita telah janjikan telah kita tunaikan, cuma ada beberapa janji yang terpaksa ditangguhkan kerana kekangan kewangan di mana kerajaan PH perlu utamakan yang lebih penting lagi. Ada janji yang tidak dapat dipenuhi sepenuhnya tetapi diusahakan secara berperingkat-peringkat seperti penghapusan tol, kita usahakan dahulu dengan mengurangkan kadar tol di samping menghapuskan beberapa tol untuk permulaan. Hutang PTPTPN juga kita belum dapat dilaksanakan janji sepenuhnya, namun ada usaha untuk melonggarkan sedikit bebanan peminjam. Di era kerajaan Umno/Bn peminjam yang gagal bayar pinjaman mereka di senarai hitamkan dari ke luar negara. Kerajaan PH hapuskan peraturan ini. Kerajaan PH yakin manifesto yang gagal dilaksanakan sepenuhnya itu akan dapat dilaksanakan sebelum habis penggal. Pemberian royalti yang memberi manafaat kepada kerajaan negeri Kelantan Dan Terengganu adalah di antara janji-janji kita di dalam manifesto dan kita berjaya tunaikan. Yang ini lebai tak nampak.
Adakah semua manifesto kerajaan lebai di Kelantan dan Terengganu telah tertunai? Jangan cuba sorokkan janji-janji kamu tetapi mencari silap orang lain. Kerajaan itu boleh dianggap tidak tunaikan janji apabila mereka gagal laksanakan setelah sepenggal mereka menjadi kerajaan. Tidak masuk akal untuk menuduh kerajaan PH gagal tunaikan janji hanya menilai tempuh tidak sampai dua tahun
Kerajaan Pas di Kelantan sudah banyak penggal menjadi kerajaan dan bermacam-macam janji diberikan kepada rakyat. Usahkan Hudud, masalah air paip yang seperti teh tarik itu pun masih gagal diatasi walaupun negeri itu tiada Dap.
Jelas di sini, kejatuhan kerajaan PH bukan kerana rakyat tolak akibat apa yang lebai Mokhtar anak Senik sebut di atas. Rakyat tolak hanya melalui Pilihanraya seperti rakyat tolak Umno/Bn dan Pas pada PRU14 yang lalu. Pengkhianat yang belot kepada parti dan mandat rakyat, sepatutnya malu untuk berkata inilah kerajaan yang rakyat kehendaki. Kalau satu ketika nanti pemimpin kita khianat kepada negara ini dan menjualnya kepada negara asing sehingga negara ini diperintah oleh negara asing, jangan pula waktu itu kita masih bercakap rakyat memberi mandat kepada kuasa asing untuk memerintah negara ini. Jangan jual maruah rakyat semurah itu. Jika lebai mahu menjadi pelacur politik, silakan, tetapi jangan babitkan rakyat.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/27839

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Blogger Sekolahkan Ulama Pas Mokhtar Senik

Blogger Sekolahkan Ulama Pas Mokhtar Senik

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 436 hits
WFAUZDIN NS Sebelum saya menjawab hujah Mokhtar anak Senik saya ingin mengucapkan selamat hari raya aidil fitri maaf zahir batin Saya merujuk kepada status dan penulisan yang digelar Ketua Dewan Ulamak dari parti lebai Saya salin semula apa...
Mokhtar Senik Mana Hang P Ni Masuk Berita Ni Woiii Mana Dia

Mokhtar Senik Mana Hang P Ni Masuk Berita Ni Woiii Mana Dia

papar berkaitan - pada 31/5/2020 - jumlah : 346 hits
Dua hati itu ialah hati PAS dan hati UMNO yang dipenuhi golongan kleptokrat yang diiktiraf dunia termasuk Singapura dan Amerika Syarikat Ini kerana wang 1Malaysia Development Berhad sebanyak USD972 juta telah dimasukkan ke dalam akaun perib...
Ibu Bapa Jangan Letih Nak Jawab Kalau Anak Tanya Baca Penjelasan Doktor Ini

Ibu Bapa Jangan Letih Nak Jawab Kalau Anak Tanya Baca Penjelasan Doktor Ini

papar berkaitan - pada 20/5/2020 - jumlah : 317 hits
Perkembangan sosial kanak kanak bermula sejak bayi lagi Ia merupakan satu proses dimana mereka belajar berhubung dengan orang lain mengikut cara yang telah didedahkan budaya dan masyarakat setempat Apabila anak sudah mula pandai bercakap me...
Ustaz Mokhtar Senik Mengulas Tun M Negarawan Pelik Mengapa

Ustaz Mokhtar Senik Mengulas Tun M Negarawan Pelik Mengapa

papar berkaitan - pada 27/5/2020 - jumlah : 348 hits
SAYA cuba berfikir secara adil Atas alasan apa Tun M begitu benci kepada Umno Sedangkan usia politik Tun hampir menghabisi seluruh usia Tun Bahkan Tun menjawat jawatan Presiden Umno lebih lama dari Presiden presiden Umno yang lain Tidak sed...
Dari Pengkhianat Dan Parti Lebai Itu Ada Pelajaran Jawapan Untuk Mokhtar Senik

Dari Pengkhianat Dan Parti Lebai Itu Ada Pelajaran Jawapan Untuk Mokhtar Senik

papar berkaitan - pada 24/5/2020 - jumlah : 260 hits
INI ADALAH SOALJAWAB W FAUDZIN BERSAMA LEBAI YANG TAK BERMORAL DENGAN FITNAHNYA JADI SESUAI DENGAN FITNAH MAKA DIBELANJAKAN KES BELIAU YANG SEMEMANGNYA TAK PERNAH TERPADAM DI ALAM MAYA DAN BELIAU JUGA TIDAK PERNAH MENYAMAN WEBSITE BLOG TERS...
Lebih Kurang Saya Dengan Mokhtar Anak Senik Serupa Tapi Tidak Sama

Lebih Kurang Saya Dengan Mokhtar Anak Senik Serupa Tapi Tidak Sama

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 475 hits
Sebelum saya bandingkan kita baca dulu apa kata Mokhtar anak Senik Saya tak pandai nak bercakap atau berbuat sesuatu kalau tak dikaitkan dengan agama Sbb setakat yg saya mengaji kat pondok beratapkan rumbia dan bertiangkan batang nibong tia...
Mokhtar Senik Jangan Kecut Untuk Berdialoq

Mokhtar Senik Jangan Kecut Untuk Berdialoq

papar berkaitan - pada 30/5/2020 - jumlah : 454 hits
DIA NI KALAU NAK TAU DIA SUKA SUKA TIBAI ORANG BILA AJAK BERDIALOQ DIA AKAN BAGI ALASAN BERBAGAI TAK CAYA TENGOKLAH NANTI SI PENGECUT NIMampus lah kau Moktar Senik Mengapa Saya Menjemput Pimpinan Pas Bernama Ustaz Mokhtar Senik Berdialog Te...
Hiburan Isu Rezeki Artis Tak Berkat Johan As Ari Jawab Pandangan Zul Yahya

Hiburan Isu Rezeki Artis Tak Berkat Johan As Ari Jawab Pandangan Zul Yahya

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 386 hits
Kebelakangan ini industri hiburan tempatan seakan mendapat perhatian netizen selepas pelakon senior Zul Yahya menyeru penggiat seni khususnya pekerja di belakang tabir meninggalkan kerjaya tersebut kerana Zul menyifatkan pekerjaan itu adala...
Tun M Sila Jawab 3 Persoalan Ini

Tun M Sila Jawab 3 Persoalan Ini

papar berkaitan - pada 21/5/2020 - jumlah : 304 hits
Buat Tun M yang kami kasihi konteks Kelantan Nak sambung persoalan Abdul Samad Mahmood dalam konteks Kelantan sahaja dengan Tun M Tun M kami respek kamu masih kekal bersama PH walaupun kamu ada peluang untuk menjadi PM jika bersama PN Jalan...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats