Mix Box S Sangat Berpuas Hati Sehingga Sekarang



Inilah ungkapan awal aku berkenaan sebuah Android Box jenama Xioami iaitu Mi Box S. Sangat berbaloi dan berpuas hati walaupun lebih setahun menggunakannya.
Tak silap, aku beli Mi Box S ni ketika pertukaran rangkaian internet iaitu dari Streamyx kepada Unifi Air iaitu daripada 8Mbps kepada 20Mbps dalam skop kelajuan internet sekitar Ogos 2020. Ye la, nak guna android box, kena la internet wifi laju sikit kan.
Dalam masa yang sama juga, ketika antara android box yang tengah menjadi bualan orang ramai adalah model ini bersama-sama Mi Stick yang sedikit lebih murah tetapi ada kekurangan daripada spesifikasi. Jadi aku decide beli yang ok sikit which is Mi Box S la.

Ketika itu juga, aku decide nak tengok Netflix di tv selain nikmati siaran ulang-ulang di Astro. Jadi kalau dah bosan dengan siaran ulangan, aku boleh tukar kepada kandungan yang lebih berkualiti seperti ada pada laman penstriman tersebut.
Android box pula boleh dipasangkan kemana-mana tv yang menyokong sambungan HDMI. Jika anda guna tv biasa pun tapi ada port HDMI, anda boleh 'transform' kepada android tv menggunakan android box.
Spesifikasi Mi Box SPada awalnya, aku hanya bandingkan Mi Box S dengan TX6 sahaja. Aku dah cuba dan ternyata TX6 sangat slow dan kadang lag untuk penggunaan harian. Jadi antara perbezaan adalah pada RAM yang terbina.

Sistem : Android OSGoogle Certified : YesRAM : 2 GBStorage : 8 GBBluetooth : 4.2Wifi : YesPort : 1x USB 2.0, Audio jackMi Box S hanya didatangkan dengan satu warna sahaja iaitu hitam. Setiap pembelian juga disertakan dengan palam pengecaj, kabel HDMI dan alat kawalan jauh. Jadi tak perlu nak beli asing-asing pun.
Selain itu ada juga ciri chromecast dimana anda boleh sambungkan telefon anda dengan android box terus dipancarkan ke tv menggunakan sambungan wifi. 
Boleh pasang extra storage untuk dapatkan lebih besar kapasiti. Boleh pasang speaker Dolby Atmos, boleh pasang pendrive dan sebagainya kerana adanya port USB tersebut.


Review Penggunaan Mi Box S Selama SetahunKita sedia maklum dengan isu copyright berkaitan android box. Ada yang menjual bersama-sama kandungan dan aplikasi cetak rompak dan anda boleh ditangkap jika bersalah.
Berbeza dengan Mi Box S dan salah satu sebab juga aku beli jenama ini iaitu hadir dengan Google Certified. Jadi ianya memang legal dan selamat digunakan bersama-sama aplikasi yang sah yang ada di Play Store terutamanya.
Dengan kapasiti RAM sebanyak 2 GB, untuk setahun ini sangat jarang berlaku lag atau auto restart semasa menonton. Jadi pengalaman menonton filem atau drama sangat berpuas hati sehingga tak perasan pun dah binge movie untuk 3-4 jam.


Mi Box S juga boleh digunakan terus selepas keluar kotak. Anda boleh plug n play sahaya tanpa perlu install apa-apa sistem. Anda hanya perlu sambungkan remote control dengan android box sahaja. Selesai.
Selain itu, ianya juga menggunakan sistem operasi Android, jadi tersedia lebih 5000 aplikasi yang boleh dimuat-turun ke android box anda. Bukan sahaja laman penstriman, pelayar internet, pemain muzik sehingga permainan video pun ada disediakan.
Akan tetapi play store android box sedikit berbeza dengan play store pada smartphone. Tidak semua aplikasi menyokong android box. Jadi aplikasinya tidak sebanyak berbanding telefon pintar.
Setakat ini hanya perkara je aku kurang berkenan iaitu tiada satu aplikasi pun dapat menayangkan rancangan tv secara live seperti di tv biasa. Walaupun RTM sudah keluarkan RTM Klik dan TV3 ada keluarkan aplikasi TONTON atau XTRA bagi menonton tv secara online.


Aplikasi-aplikasi ini tiada dalam play store android box dan masih tidak menyokong sehingga sekarang. Untuk itu, jika anda nak tengok tv, anda kena buka web browser dan search website tersebut dan bukannya daripada aplikasi. Yang ada hanya Unifi Tv sahaja. Kalau anda ada ID, boleh buka menerusi android box
Akan tetapi perkara ini dapat dibendung dengan langganan Astro sedia ada. Jadi seperti pada awalnya, kalau aku nak tengok tv, aku just tukar sahaja lah kepada siaran Astro dan nak tengok Netflix tukar kembali.
Tapi aplikasi penstriman online yang sah juga banyak seperti Netflix, Youtube, Disney+ Hotstar, aplikasi Viu, iQIYI, dan banyak lagi. Spotify pun ada tau. Terlalu banyak dan pastinya tidak cukup masa untuk menonton kesemuanya.
Buat masa ini, aku hanya melanggan Netflix dan Disney+ Hotstar. Pada kedua-duanya berjalan dengan baik menggunakan Mi Box S tanpa sebagai masalah. Sebenarnya jika anda mempunyai TV 4K, anda boleh dapatkan kualiti 4K daripada Netflix kerana Mix Box S menyokong kualiti 4k Netflix.

Pembelian BerbaloiDengan harga RM230 yang aku beli ketika itu, bagi aku sangat berbaloi dan berpuas hati sehingga sekarang, lagi-lagi ketika pandemik dan tidak dibenarkan keluar rumah. Senang tengok movie di tv dan bukan lagi di laptop atau handphone.
Inilah orang kata, tukarkan tv biasa kepada tv android dengan ratusan ringgi sahaja.
Shopee/button Shopee/button/ Lazada/button/#1E90FF



Tapi jika anda inginkan jenama sama iaitu Xiaomi dengan harga lebih murah, anda boleh dapatkan Mi Stick dengan harga RM150 sahaja. Beza spesifikasi tetapi fungsi yang sama.
 Shopee/button/ Lazada/button/#1E90FF






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.aimanabdullah.com/2021/08/review-xiaomi-mi-box-s-terbaik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Us Bakes X Kopi Lain Hati Malaysia Kombinasi Kopi Donut Sandwich Yang Sangat Sedap

Us Bakes X Kopi Lain Hati Malaysia Kombinasi Kopi Donut Sandwich Yang Sangat Sedap

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 436 hits
US Bakes X Kopi Lain Hati Malaysia Kombinasi Kopi Donut Sandwich Yang Sangat Sedap Assalammualaikum semua Apa khabar Semoga anda di dalam keadaan sihat Stay safe okay Keluar rumah apabila perlu sahaja Disamping patuh SOP hati ini teringin j...
Hati Mesti Kental Ibu Kongsi Caranya Ajar Anak Tidur Bilik Sendiri Mudah Sangat

Hati Mesti Kental Ibu Kongsi Caranya Ajar Anak Tidur Bilik Sendiri Mudah Sangat

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 324 hits
Kebanyakan ibu bapa memang berniat nak asingkan tempat tidur anak Cuma perasaan tak sampai hati itu yang membataskan hasrat tersebut Namun jika hati tak kental sampai bila ibu bapa tak akan berjaya ajar anak berdikari dan merasai keseronoka...
Video Keadaan Siti Sarah Sangat Tak Baik Sekarang

Video Keadaan Siti Sarah Sangat Tak Baik Sekarang

papar berkaitan - pada 9/8/2021 - jumlah : 188 hits
SHUIB ketika memaklumkan situasi semasa Siti Sarah sebentar tadi PETALING JAYA Sebelum majlis bacaan Yasin ini doktor maklumkan keadaan Siti Sarah sangat tidak baik Itu mukadimah suami kepada penyanyi Siti Sarah Shuib memaklumkan keadaan te...
Beria Berlakon Sampai Member Kejung Jatuh Cuit Hati Ramai Kawan Ringan Sangat

Beria Berlakon Sampai Member Kejung Jatuh Cuit Hati Ramai Kawan Ringan Sangat

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 246 hits
Kenangan di zaman persekolahan bagi setiap pelajar pasti berbeza beza kerana ada yang jenis berani akan cuba memasuki banyak pertandingan di sekolah kerana ingin mendapatkan anugerah Persembahan seperti menyanyi atau berlakon juga antara ya...
Vide0 Lelaki Masuk Ke Ruang Tuntutan Bagasi Terper4ngkap Atas Mesin Konveyor Bikin Geli Hati

Vide0 Lelaki Masuk Ke Ruang Tuntutan Bagasi Terper4ngkap Atas Mesin Konveyor Bikin Geli Hati

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 269 hits
Sebuah video yang tular di Twitter baru baru ini menunjukkan tindakan seorang lelaki masuk ke ruang tuntutan bagasi untuk memasuki pesawat secara rahsia sebelum terperangkap dan tidak dapat keluar Dalam rakaman CCTV yang telah meraih hampir...
Kegilaan Atau Murah Hati

Kegilaan Atau Murah Hati

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 159 hits
Ketika artikel ini ditulis Kementerian Kesihatan melaporkan jumlah kematian tertinggi akibat Covid 19 iaitu 360 kematian dalam satu hari Amat menyedihkan Sebelum itu jumlah tertinggi ialah 257 kematian yang dicatat pada 4 Ogos Jumlah kes ja...
Lirik Satu Hati Dalam Cinta Vanny Vabiola Decky Ryan

Lirik Satu Hati Dalam Cinta Vanny Vabiola Decky Ryan

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 293 hits
awal kita bertemu kau menatap matakuhatiku jadi tak menentusinar bola matamu tajam menembus kalbubergetar seluruh jiwaku diriku tak tau apa maksudmudalam hati ini bertanya selaludengarkanlah
Hiburan Muka Seiras Atlit Olimpik Ds Vida Buat Parodi Cuit Hati Netizen

Hiburan Muka Seiras Atlit Olimpik Ds Vida Buat Parodi Cuit Hati Netizen

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 278 hits
Pengusaha kosmetik terkenal Datuk Seri Vida kembali mencuri perhatian netizen apabila dia beraksi lucu gara gara wajahnya yang dikatakan seiras seperti kembar dengan seorang atlit wanita yang berentap di Olimpik Tokyo 2020 ARTIKEL BERKAITAN...
Hiburan Saya Rasa Dunia Ini Macam Sesepi Sepinya Bapa Allahyarham Siti Sarah Raisuddin Kongsi Duka Di Hati

Hiburan Saya Rasa Dunia Ini Macam Sesepi Sepinya Bapa Allahyarham Siti Sarah Raisuddin Kongsi Duka Di Hati

papar berkaitan - pada 11/8/2021 - jumlah : 440 hits
Bapa kepada penyanyi Allahyarhamah Siti Sarah iaitu Raisuddin Hamzah baru baru ini ada berkongsi rasa duka di hati apabila kehilangan anak perempuan tersayang yang pergi menuju dunia abadi pada hari Isnin yang lalu ARTIKEL BERKAITAN Adverti...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Siri Vivo V30 Adalah Hadiah Yang Sempurna Untuk Hari Ibu

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Siapalah Punya Kerja

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

If Only