Minggu Restoran Halal Korea 2019 Inilah Apa Pelancong Islam Perlu Tahu


Korea sentiasa memberi kita banyak sebab untuk terus kembali – dari tarikannya yang menakjubkan ke budaya yang indah, pemandangan semula jadi yang menakjubkan dan tentu saja, makanan Korea halal! Berita baik untuk semua pelancong Islam – Minggu Restoran Halal Korea kembali ke edisi keempat tahun 2019 ini!
 
P.S. Pastikan untuk mengambil buku kupon Minggu Restoran Halal anda (penuh dengan diskaun untuk restoran halal dan tarikan popular!) Dari Korean Plaza KL! Hanya perlu ke kaunter dan bertanyakan mengenai buklet Minggu Restoran Halal. (sementara masih ada)
 
Alamat: Korea Plaza, Tingkat Bawah, Menara Hap Seng, Jalan P Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu Operasi: 10 pagi – 7 malam (Isnin – Jumaat), 10 pagi-3 petang (Sabtu), ditutup pada hari Ahad
Tempoh: Mulai 5 September (sementara masih ada)
 
Minggu Restoran Halal
 
Bagi anda yang tidak biasa dengan Minggu Restoran Halal Korea, ia sebenarnya satu acara yang diadakan setiap tahun sejak 2016 untuk mempromosikan restoran mesra Muslim. Dan tahun ini adalah tahun keempat acara ini! Apa yang hebat tentang acara ini adalah bahawa ia bukan hanya terhad kepada umat Islam tetapi juga terbuka kepada pelancong lain di Korea dan ia meraikan kepelbagaian restoran mesra Muslim di Korea. Anda boleh mengharapkan untuk menikmati makanan halal dari pelbagai masakan seperti Korea, Turki, Cina, Mediterranean dan banyak lagi. Apa yang lebih baik ialah terdapat diskaun untuk restoran, tarikan dan membeli-belah, jadi anda tidak akan mahu ketinggalan.
 
Anda mungkin berfikir bahawa ia hanya berlangsung selama seminggu tetapi anda pasti gembira mengetahui bahawa acara itu berlangsung selama 2 bulan dan tahun ini, ia diadakan dari 1 September hingga 31 Oktober 2019! Ini bermakna anda boleh mula merancang perjalanan anda sekarang dan masih mempunyai masa untuk menikmati promosi dan diskaun di Korea (lebih lanjut mengenai ini nanti)!
 
Tahun ini istimewa kerana pasukan HHWT diberi keistimewaan menghadiri majlis perasmian Minggu Restoran Halal Korea di InterContinental Seoul COEX Hotel.
 
Acara bermula dengan beberapa ucapan termasuk dari Ketua Pegawai Eksekutif KTO An Yong Bae sejauh mana Halal Restaurant Week telah datang sejak 2016. Pelancong kini boleh mendapatkan diskaun di 152 restoran mesra Muslim dan 40 tempat pelancongan!
 
Pengarah KTO Asia dan Timur Tengah Kim Hyoung-Jun juga memperkenalkan kepada kami projek-projek yang akan datang untuk pengunjungg muslim untuk ke Korea seperti mendapatkan lebih banyak restoran di wilayah lain. Kerana pada masa ini, terdapat ketidakseimbangan restoran mesra-Islam di antara wilayah Seoul dan luar bandar. Pada akhirnya, mereka berharap untuk melengkapkan untuk pengembara Muslim dengan maklumat yang berguna seperti tempat makan mesra-Muslim, bilik-bilik solat dan sumber untuk berkomunikasi dengan penduduk tempatan.
 

Selepas ucapannya, acara memasak secara langsung oleh Chef InterContinental COEX, Muhammad Maksood. Dia mengabungkan – Ayam Briyani dengan kimchi dan bau itu sangat harum di dalam dewan!
 

 
Dan tentu saja, acara halal tanpa makanan halal yang mengagumkan? Kami dihidangkan dengan hidangan makan malam dan makanan – salad quinoa India dengan perhiasan delima, halte tteokgalbi dengan cendawan, Briyani ayam dengan kimchi (yang disediakan oleh Chef Maksood) dan buah-buahan segar dan mangga lassi untuk pencuci mulut. Tteokgalbi (daging cincang) adalah kegemaran kami kerana ia benar-benar lazat. Kami juga menikmati penciptaan Chef Maksood – ia sedikit pedas dengan rasa yang menarik kepadanya
 

Di samping itu, kami juga boleh mencuba makanan dari pelbagai restoran mesra Islam di Seoul, termasuk japchae yang lazat (di bahagian kiri) dan lempeng mini tradisional Korea (jeon) dari Myeongdongjeong. Malam berakhir dengan persembahan oleh kumpulan muzik fusi gugak, K-pera Lin.
 
Acara ini memberikan kita peluang untuk mendapatkan pandangan dari badan kerajaan seperti KTO dan melihat pelbagai pilihan-pilihan Muslim yang semakin bertambah di Korea.
 
Lebih banyak restoran halal untuk dinikmati pada harga diskaun Dengan 150 restoran halal yang mengambil bahagian dalam Minggu Restoran Halal tahun ini berbanding 120 tahun lepas, ini bermakna terdapat lebih banyak pilihan untuk anda menikmati makanan halal di Korea!

 
Salah seorang pendatang baru menyertai Halal Restaurant Week tahun ini adalah The Halal Guys yang mempunyai tiga cawangan di Seoul! Rantaian Amerika ini yang bermula dari troli di New York terkenal dengan ayam menyelerakan bersama nasi yang dihiasi dengan sos yummy. Jika anda tidak mempunyai peluang untuk melawat New York, jangan risau kerana anda boleh menikmati The Halal Guys di sini di Korea

 
Kami tahu betapa pentingnya bagi anda untuk mencuba makanan tempatan halal yang asli apabila anda melakukan perjalanan dan jika anda mencari tempat baru untuk memuaskan keinginan makanan Korea anda apabila di Seoul, Restoran Hajj di Itaewon akan menjadi sempurna. Nikmati makanan yang dimasak di rumah seperti bibimbap, bulgogi, sup ayam Ginseng dan banyak lagi!
 

 
Selain Seoul, anda juga boleh mengharapkan lebih banyak pilihan mesra-Muslim di bandar Busan yang akan datang. Bandar ini terkenal dengan makanan laut segar dan satu restoran yang menyertai Minggu Restoran Halal adalah Eobu. Nikmati tiram, kerang, kerang dan abaloni yang dibakar di atas api arang atau dapatkannya dalam hotpot. Dan gunakan kupon untuk mendapatkan diskaun untuk hidangan anda!
 
Kupon

 
Bahagian yang terbaik ialah anda boleh menggunakan kupon untuk mendapatkan diskaun di restoran-restoran yang mesra Islam. Terdapat dua jenis kupon – kupon 3000KRW dan kupon diskaun 10000KRW yang boleh anda gunakan untuk mengimbangi jumlah bil anda di mana-mana restoran dalam senarai mereka. Kupon 3000KRW boleh digunakan untuk barangan ala carte manakala 10000KRW hanya boleh digunakan untuk menu pra-tetap. Klik pada restoran individu di laman web mereka untuk memeriksa kupon mana yang layak.
 

 
Untuk mendapatkan kupon, apa yang perlu anda lakukan ialah mendaftar akaun di laman web Halal Restaurant Week Korea. Anda juga boleh menggunakan akaun Facebook atau Google untuk melakukannya.
 

Sebaik sahaja anda mempunyai akaun dan log masuk, klik pada “My Page”> “My Coupons” dan anda akan melihat dua kupon. Bahagian yang terbaik ialah anda boleh melakukannya dengan mudah di telefon bimbit anda.
 

Cara penggunaan ialah apabila anda berada di restoran, kakitangan akan mengklik pada kupon, masukkan kod dan selesai, anda telah berjaya menebus diskaun anda! Semak terma dan syarat kupon di sini.
 

Walaupun anda tidak mendaftar untuk akaun dalam talian, jangan risau! Anda masih boleh mendapatkan salinan kupon keras di buklet Minggu Restoran Halal. Pilihnya dari mana-mana cawangan KTO di seluruh dunia, termasuk Singapura dan Kuala Lumpur.
 
Pengelasan restoran mesra-Islam

 
Semasa makan di Korea semasa Minggu Restoran Halal, satu tip adalah untuk melihat klasifikasi restoran yang ditetapkan oleh Pertubuhan Pelancongan Korea. Anda akan dapat mengesan dengan melihatnya pelekat di pintu masuk restoran. Berikut adalah empat kategori berbeza:
 
Sijil Halal: Restoran dalam kategori ini telah disahkan halal oleh badan pensijilan halal yang diiktiraf seperti Persekutuan Muslim Korea (KMF).
 
Disahkan diri: Semua makanan yang disajikan di restoran dalam kategori ini adalah halal seperti yang disahkan oleh pemilik restoran. Restoran diperakui sebagai halal oleh pemilik restoran sendiri.
 
Ramah Muslim: Menu Halal boleh didapati dan beberapa hidangan pada menu adalah halal. Tiada khinzir disajikan di restoran tetapi alkohol boleh dihidangkan.
 
Pork-Free: Restoran tidak menyajikan menu halal tetapi tidak menyajikan daging khinzir. Alkohol boleh disampaikan.
 
Penafian: Sila ambil perhatian bahawa walaupun terdapat sistem klasifikasi, kami menasihati anda untuk memilih restoran yang anda selesa dengan dan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
 
Belanja dan diskaun tarikan Anda fikir Halal Restaurant Week hanya tentang makanan? Anda salah! Adakah anda tahu bahawa anda boleh menikmati diskaun hebat pada tarikan dan membeli-belah juga? Tidak ada cara anda boleh menolak tawaran menarik ini
 
Sewa Hanbok
 
Sekiranya anda sentiasa mahu mencuba hanbok tetapi tidak pernah mempunyai peluang, tidak ada masa yang lebih baik untuk melakukannya daripada semasa Minggu Restoran Halal kerana anda boleh menikmati diskaun!

 
Salah satu kedai sewa hanbok yang menawarkan diskaun besar ialah Hanboknam. Anda akan mendapat diskaun 40% apabila anda menyewa hanbok anda di sini. Dengan kedai-kedai berhampiran dengan ikon-ikon ikon seperti Istana Gyeongbok dan Kampung Bukchon Hanok, anda akan siap untuk photoshoot mini anda. Terdapat kedai-kedai di Busan dan Jeonju juga. Lihat pautan ini untuk pelbagai cawangan dan jam buka.
 
Jika anda melawat Jeju, pergi ke Gogung Hanbok untuk menikmati 5000KRW dari yuran sewa hanbok anda. Ketahui lebih lanjut mengenai alamat dan jam operasi mereka di sini.
 
Kosmetik

 
Anda tidak boleh mengatakan bahawa anda pernah ke Korea tanpa membeli-belah untuk beberapa kosmetik! Negara ini telah memperoleh nama sebagai hub untuk produk penjagaan kulit dan solek yang berpatutan.
 
Nasib baik, anda boleh menikmati diskaun sehingga 30-50% untuk kosmetik dan barang solek pada Talent Cosmetics semasa Minggu Restoran Halal. Membeli belah dan dapatkan pelbagai topeng, serum, krim mata, foundation, eyeliner dan banyak lagi! Kedai ini mempunyai lebih daripada 150 produk (di bawah jenama Sunwoo Cosme) yang disahkan halal oleh JAKIM. Jadi anda tidak perlu perlu memeriksa senarai ramuan. Apa lagi, anda juga boleh mendapatkan 10 helai topeng pada harga diskaun jika anda membelanjakan lebih daripada 100,000 KRW Pasti banyak jika anda bertanya kepada kami!
 
P.S. Perhatikan bahawa anda hanya boleh mendapatkan diskaun ini di cawangan Myeongdong Talent Cosmetics ‘. Ketahui lebih lanjut dengan mengklik di sini.
 
Kemudahan membeli-belah bebas cukai
 
Membeli-belah tanpa cukai? KSemasa Minggu Restoran Halal 2019, kosmetik bukan satu-satunya perkara yang anda akan menikmati diskaun, tetapi anda juga boleh menambah jenama antarabangsa dan Korea apabila anda membeli-belah bebas cukai di Busan dan Jeju.

 
Luangkan lebih dari USD100 dan anda akan mendapat kupon diskaun di kedai Busan Lotte Duty Free dan Jeju Duty Free Shop. Kedai Lotte di Busan mempunyai lebih daripada 500 produk nama jenama yang boleh anda pilih, jadi anda boleh membeli-belah dengan kandungan jantung anda! Selepas anda berbelanja begitu banyak, tidakkah anda menikmati semua diskaun ini juga?
 
Ketahui lebih lanjut mengenai Busan Lotte Duty Free Store di sini.
 
Ketahui lebih lanjut mengenai Kedai Bebas Duti Jeju di sini.
 
Diskaun ke taman tema
 
Mencari beberapa taman tema yang menyeronokkan untuk lawatan anda semasa Minggu Restoran Halal 2019? Pergi ke Everland dan Lotte World – 2 taman tema terbesar di Korea!

 
Berikut adalah peluang anda untuk menikmati tiket diskaun 20% untuk kedua-dua taman tema apabila anda menggunakan kod khas di laman web Halal Restaurant Week. Pastikan untuk naik tunggangan di Everland seperti T-Express dan Amazon Express atau kunjungi taman-taman berdekatan yang lain seperti taman air zoo dan Carribean Bay.
 
Di Lotte World, pengembaraan ajaib menanti anda di 50 tarikan yang berbeza. Jangan terlepas tarikan menarik seperti Gyro Drop dan Atlantis. Tahun ini, taman ini meraikan ulang tahun ke-30nya, jadi harapkan juga menyaksikan pertunjukan yang menakjubkan!
 
Ketahui lebih lanjut mengenai diskaun Everland di sini.
 
Dapatkan maklumat lanjut mengenai diskaun Lotte World di sini.
 
Tip: Ini bukan satu-satunya diskaun yang boleh anda peroleh semasa Minggu Restoran Halal 2019! Semak senarai penuh diskaun membeli-belah dan tarikan di sini!
 
Maklumat mengenai ruang solat Dengan semua diskaun dari makanan halal, tarikan dan makanan halal, satu lagi perkara yang menarik mengenai Halal Restaurant Week 2019 ialah anda boleh mencari senarai ruang solat yang terkini dan komprehensif di laman web mereka juga.

 
Anda juga boleh mendapatkan maklumat asas ruang solat seperti alamat, jam buka dan kemudahan yang tersedia. Jadi anda akan tahu jika anda perlu membawa pakaian solat atau jika ruang solat mempunyai kemudahan wudhu.

 
Anda akan terkejut dengan jumlah ruang solat yang anda dapati di Korea! Sebagai contoh, di Seoul, selain Masjid Pusat Seoul di Itaewon, ada ruang solat di pelbagai hotel utama seperti The Westin Chosun atau Grand Hilton Seoul. Terdapat juga ruang solat di beberapa tarikan, restoran, universiti dan juga gedung-gedung serbaneka! Begitu juga, jika anda berada di bandar-bandar utama lain seperti Busan atau Jeju, ada ruang doa di berbagai tarikan, hotel dan restoran juga. Kami telah membongkar ruang solat berhampiran tarikan popular di Seoul, Jeju dan Busan dalam senarai ini
 
Asas bahasa Korea Satu perkara yang kami sukai mengenai Minggu Restoran Halal ialah restoran yang mengambil bahagian dalam acara tersebut bukan hanya di bandar-bandar utama seperti Seoul, Busan dan Jeju tetapi anda boleh mencari restoran-restoran yang mesra Islam di kawasan-kawasan yang kurang dikenali juga. Walaupun kebanyakan orang di bandar-bandar besar boleh bercakap dalam Bahasa Inggeris asas, anda mungkin menghadapi beberapa kesukaran apabila anda pergi ke pinggir bandar. Dan itulah ketika anda memerlukan pengetahuan asas tentang frasa bahasa Korea! Berikut adalah beberapa frasa yang mungkin berguna untuk anda:
 
Please remove pork, ham and bacon.
Dwae-ji go-gi, ham, bacon ppae-go ju-sae-yo
[돼지고기, 햄, 베이컨 빼고 주세요]
 
Please do not include alcohol in the food.
Um-si-gae-sul-noh-chi-ma-sae-yo
[음식에 술 넣지 마세요]
 
Please remove all meat from the food.
Go-gi-ppae-go-ju-sae-yo
[고기 빼고 주세요]
 
Is the meat halal?
Halal-go-gi-ae-yo?
[할랄고기에요?]
 
I will use this coupon.
Coupon-sa-yong-hal-gae-yo
[쿠폰 사용할게요]
 
Where is the prayer room?
Gi-do-sil-oh-di-ae-yo?
[기도실 어디에요?]
 
Do you have an English menu?
Yong-oh-menu-i-sso-yo?
[영어 메뉴 있어요?]
 
Tip: Anda boleh mencari frasa ini dan lebih lagi di laman web Halal Restaurant Week 2019! Cuma pergi ke Tips Perjalanan dan klik pada Perbualan atau lihat pautan di sini.
 
Dengan diskaun untuk bukan hanya restoran yang mesra-Muslim tetapi juga tarikan dan membeli-belah, 2019 Halal Restaurant Week Korea sepatutnya menjadi alasan yang baik untuk meyakinkan anda untuk merancang perjalanan Korea anda sekarang. Jika anda sudah merancang perjalanan di sana dari 1 September hingga 31 Oktober, pastikan anda menggunakan diskaun semasa kekosongan anda dan menikmati penjimatan yang besar. Bunyi seperti sudah waktunya perjalanan Korea yang paling hebat lagi, jadi mari!
 
P.S. Pastikan untuk mengambil buku kupon Minggu Restoran Halal anda (penuh dengan diskaun untuk restoran halal dan tarikan popular!) Dari Korean Plaza KL! Hanya perlu ke kaunter dan bertanyakan mengenai buklet Minggu Restoran Halal. (sementara masih ada)
 
Alamat: Korea Plaza, Tingkat Bawah, Menara Hap Seng, Jalan P Ramlee, 50250 Kuala Lumpur, Malaysia
Waktu Operasi: 10 pagi – 7 malam (Isnin – Jumaat), 10 pagi-3 petang (Sabtu), ditutup pada hari Ahad
Tempoh: Mulai 5 September (sementara masih ada)
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Minggu Restoran Halal Korea 2019: Inilah Apa Pelancong Islam Perlu Tahu appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/minggu-restoran-halal-korea-2019-inilah-apa-pelancong-islam-perlu-tahu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tiada Keperluan Restoran Mamak Mohon Sijil Halal Kerana Pemiliknya Sudah Tentu Orang Islam Presiden Presma

Tiada Keperluan Restoran Mamak Mohon Sijil Halal Kerana Pemiliknya Sudah Tentu Orang Islam Presiden Presma

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 242 hits
Khamis lalu Jabatan Agama Islam Pahang mendedahkan hanya dua restoran mamak di negeri itu mempunyai sijil halal Menurut Timbalan Pengarah JAIP Datuk Mohd Ghazali Abdul Aziz berkata ada pengusaha restoran mamak yang terlalu selesa dengan keh...
Analisa Nzdjpy 18 9 2019 Bergerak Agak Tenang Semenjak Awal Minggu Ini

Analisa Nzdjpy 18 9 2019 Bergerak Agak Tenang Semenjak Awal Minggu Ini

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 281 hits
Pasangan matawang NZDJPY untuk analisa hari ini dilihat bergerak agak tenang semenjak awal minggu ini dimana pergerakan agak terbatas disekitar paras rintangan 68 783 dan sokongan 68 414 Oleh itu saya mencadangkan anda untuk memerhatikan te...
5264 Kempen Bezakan Halal Haram Utusan Malaysia 11 09 2019

5264 Kempen Bezakan Halal Haram Utusan Malaysia 11 09 2019

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 363 hits
PENULIS percaya ramai yang keliru apabila timbul gesaan untuk membeli atau mengutamakan produk Muslim Tindakan beberapa pertubuhan bukan kerajaan yang melancarkan kempen untuk membeli produk Muslim terus dilabel sebagai usaha untuk memboiko...
3 928 Orang Asli Peluk Islam Sejak 2008 Hingga Julai 2019

3 928 Orang Asli Peluk Islam Sejak 2008 Hingga Julai 2019

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 296 hits
PENGERUSI Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam Pelajaran dan Kesihatan Pahang Datuk Seri Syed Ibrahim Syed Ahmad melafazkan dua kalimah Syahadah diikuti oleh orang asli dari Rompin dalam Majlis Pengislaman dan Meraikan Saudara Baharu di Kompl...
Film The Santri Dalam Sikap Kritis Umat Islam Untuk Dapatkan Hiburan Halal

Film The Santri Dalam Sikap Kritis Umat Islam Untuk Dapatkan Hiburan Halal

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 355 hits
Ilustrasi artikel Trailer film The Santri yang dirilis pada tanggal 9 September 2019 menuai tanggapan dari berbagai kalangan masyarakat baik awam tokoh publik pejabat pemerintahan politikus dan lainnya Dari beragam tanggapan tersebut ada ya...
5275 Jualan Peniaga Islam Meningkat Tiga Kali Ganda Kerana Kempen Bmf Sinar Harian 13 09 2019

5275 Jualan Peniaga Islam Meningkat Tiga Kali Ganda Kerana Kempen Bmf Sinar Harian 13 09 2019

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 682 hits
SHAH ALAM Sambutan luar biasa masyarakat negara ini terhadap Kempen Buy Muslim First membolehkan majoriti peniaga beroleh peningkatan hasil jualan mencecah tiga kali ganda sejak dua minggu lalu Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysi...
4281 Mana Senarai Produk Mana Senarai Peniaga Islam Tv Ppim 13 09 2019

4281 Mana Senarai Produk Mana Senarai Peniaga Islam Tv Ppim 13 09 2019

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 554 hits
Jom Hijrah Kita Sokong Produk Muslim Demi Fardhu Kifayah Kerana Allah Assalamualaikum semua Seperti semua sedia maklum PPIM dan UMMAH telah melancarkan kempen Sokong Produk Muslim pada 2 April 2019 Alhamdulillah atas penglibatan ramai kini ...
Dari New York Ke Milan Mega Betul Ikon Neelofa Di Minggu Fesyen 2019

Dari New York Ke Milan Mega Betul Ikon Neelofa Di Minggu Fesyen 2019

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 257 hits
Mukanya merata di minggu fesyen 2019 dari New York ke Milan semuanya ada si genit Neelofa Dari Michael Kors Tory Burch sehingga ke Prada dan mungkin yang akan datang juga Nantikan sahaja Syabas Wanista ucapkan kerana mampu membuka mata duni...
Produk Halal Kekuatan Pks Malaysia Di Caexpo 2019

Produk Halal Kekuatan Pks Malaysia Di Caexpo 2019

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 315 hits
Astro Awani Menurut Wan Latiff setiap negara yang menyertai CAEXPO 2019 mempunyai kekuatannya yang tersendiri dan Malaysia kuat dari segi penjualan produk produk halal Astro AWANI NANNING Produk halal merupakan kekuatan kepada kebanyakan sy...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte