Mindful Muslim Santapan Rohani Buat Insani


Mindful Muslim – Santapan Rohani Buat Insani | Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah untuk entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda semua mengenai aplikasi yang terbaik yang saya jumpa iaitu Mindful Muslim.
Sepintas Lalu Apa Itu Aplikasi Mindful Muslim? Mindful Muslim adalah aplikasi kesadaran Islam pertama di dunia yang dibangunkan untuk membantu 1.8 bilion umat Islam meningkatkan kesejahteraan emosi dan mental mereka melalui ceramah audio yang lemah lembut dari kisah-kisah Islam.
Anda boleh membuat senarai untuk anda dengar seperti Dua, Ruqyah, Al-Quran malam, suara alam dan perbincangan audio yang diperdengarkan secara lembut untuk membantu anda tidur.
Selain itu juga, anda boleh memilih banyak kisah Islam untuk membantu anda mengurangkan kegelisahan, insomnia, kemurungan atau kebimbangan. Pendek kata, Mindful Muslim adalah aplikasi islamik yang wajib ada untuk setiap muslim.
Bagaimana Saya Jumpa Aplikasi Ini? Sebenarnya saya ini seorang burung hantu. Setiap malam amat sukar untuk saya pejamkan mata. Bila pejamkan mata, ada sahaja benda yang saya fikirkan menyebabkan saya jadi gelisah dan memikirkan benda yang tak perlu pun. Tambahan pula sekarang musim PKP. Asyik berkurung sahaja akan menjadikan kesihatan mental semakin buruk.
Nak dijadikan cerita, saya ada nampak perkongsian kawan mengenai aplikasi ini di media sosial. Jadi saya muat turunlah sendiri aplikasi ini untuk mencuba. Pandangan pertama saya agak mengagumkan. Mana tidaknya, aplikasi ini cukup lengkap dengan pelbagai input yang berguna untuk halwa telinga kita.
Paling saya suka akan fungsinya yang pelbagai dari siang hinggalah ke malam. Saya boleh pilih apa yang saya mahukan mengikut keadaan dan waktu. Ianya dilengkapi dengan bacaan ayat al-Quran, zikir, kisah-kisah para Nabi, ceramah motivasi, bacaan rukyah dan doa-doa khas.
Anda juga boleh memilih bunyian alam semula jadi yang cukup menenangkan yang anda mahukan. Seperti saya, saya gemar akan bunyi hujan. So calming.
Selain itu juga terdapat bacaan al-Quran dari beberapa orang Qari besar. Mesti kalian kenal akan nama-nama qari seperti Saad Al-Ghamdi, Mishari Rashid Al-Alfasy, Abdul Rahman Sudais ataupun Abdul Basit Abdul Samad. Kalian pilih sahaja untuk mendengar alunan Quran daripada nama-nama qari di atas.
Antara Qari yang terdapat di dalam aplikasi Mindful Muslim Buat sahaja playlist mengikut apa yang anda mahukan lepas itu pasang. Macam saya tengah menaip entri ini pun saya mendengar playlist yang saya buat sendiri. Alhamdulillah. Boleh menenangkan fikiran.

Sambil menulis sambil gunakan aplikasi Mindful Muslim Muat Turun Aplikasi Mindful Muslim Sekarang! Mungkin ramai di antara anda yang teringin untuk memuat turun Mindful Muslim Apps. Anda boleh bebruat demikian dengan menekan mana-mana dari pautan di bawah:
iOS: https://apps.apple.com/my/app/mindfulmuslim/id1503293513
Andriod: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mindfulmuslim

Aplikasi ini adalah secara percuma, namun anda boleh melanggan untuk kandungan premium pada harga AS$3.90 (RM16.09) sebulan. Buat masa sekarang, aplikasi Mindful Muslim ini boleh didapati dalam versi bahasa Inggeris dan mengikut perancangan ianya juga bakal diperluaskan dalam bahasa Melayu dan Arab.
Sedikit makluman terakhir berkenaan aplikasi ini. Mindful Muslim apps ini dibangunkan oleh Encik Mohd Akhtaar Bin Abdul Ghani atau lebih dikenali dengan panggilan M dalam kalangan keluarga dan juga teman rapatnya. Baru berusia 33 tahun dan berasal dari Singapura, Mohd Akhtaar kini sedang melanjutkan pelajaran di Auckland University of Technology di New Zealand dalam bidang Masters of Communication.
Encik Mohd Akhtaar Bin Abdul Ghani Jangan lupa untuk muat turun sekarang

The post Mindful Muslim – Santapan Rohani Buat Insani appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/mindful-muslim-santapan-rohani-buat-insani/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aplikasi Mindful Muslim Terapi Untuk Minda Jiwa Dan Rohani

Aplikasi Mindful Muslim Terapi Untuk Minda Jiwa Dan Rohani

papar berkaitan - pada 26/8/2021 - jumlah : 285 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraAplikasi Mindful Muslim Terapi Untuk Minda Jiwa dan Rohani Sejak awal tahun 2020 sehinggalah Mei 2021 sebanyak 1 099 kes bunuh diri telah direkodkan oleh Polis Diraja Malaysia dan antara faktor pendorong d...
Mindful Muslim Untuk Kehidupan Yang Lebih Tenang

Mindful Muslim Untuk Kehidupan Yang Lebih Tenang

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 183 hits
Pernah korang rasa resah dan gelisah Buat itu tak kena buat ini tak kena Bukan itu sahaja kadang kadang korang rasa tak nak buat apa apa nak menyendiri dan tak nak jumpa sesiapa Bila sampai waktu malam kerap kali susah nak tidur Pendek kata...
Apps Mindful Muslim Betul Betul Membantu Mententeramkan Emosi Uzu

Apps Mindful Muslim Betul Betul Membantu Mententeramkan Emosi Uzu

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 224 hits
Apps Mindful Muslim Betul Betul Membantu Mententeramkan Emosi Uzu Salam Well makin banyak apps yang canggih sekarang kan Macam tak caya je teknologi sekarang dah upgrade sangat sangat sehinggakan emosi uzu yang terganggu ni boleh reda denga...
Kekal Tenang Dengan Mindful Muslim Apps

Kekal Tenang Dengan Mindful Muslim Apps

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 200 hits
Hi Korang Di antara cabaran yang perlu kita hadapi di musim PKP ni adalah how to deal with our emotion Betulkanpics dr Semua orang di uji dengan pelbagai bentuk sampai ada yang membunuh diri kerana tidak tahan cuba kalau korang selak surat ...
Lega Applikasi Mindful Muslim Sangat Membantu Kurangkan Insomnia Saya

Lega Applikasi Mindful Muslim Sangat Membantu Kurangkan Insomnia Saya

papar berkaitan - pada 27/8/2021 - jumlah : 229 hits
Assalamualaikum semua Hmm korang semua sihat harap sihat sejahtera Maklumlah sekarang kes positive Covid 19 makin menjadi jadi Tahun lepas bila dengar orang positive Covid 19 bukan dalam kalangan kita kenal Cuma lately ramai kawan kawan rap...
Cendekiawan Muslim Dorong Parpol Perbaiki Perubahan Budaya Politik Di Indonesia

Cendekiawan Muslim Dorong Parpol Perbaiki Perubahan Budaya Politik Di Indonesia

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 230 hits
Komaruddin juga mengingatkan akan pemerataan dalam pengembangan wilayah Pasalnya menurut dia demokrasi bukan melulu soal Pemilu melainkan pula pemerataan pembangunan di seluruh wilayah Tanah Air
Jururawat Muslim Kini Dibenarkan Pakai Tudung Di Singapura Pm

Jururawat Muslim Kini Dibenarkan Pakai Tudung Di Singapura Pm

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 228 hits
Jururawat Muslim dibenarkan pakai tudung SINGAPURA Mulai November ini jururawat Muslim dalam sektor kesihatan awam dibenarkan untuk memakai tudung dengan seragam mereka jika mereka mahu Demikian diumumkan Perdana Menteri Lee Hsien Loong dal...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Unlocking Insights Leveraging The Indonesia Brand Database For Brand Research

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz

36 Hours On Minorca