Min Xiang Lee Memecahkan Rekod Laluan 16km Trail Titans Kiara Hill




TITANS Trail kedua yang dilihat oleh Kiara Hill melihat rekod laluan 16km, yang ditetapkan tahun lalu, dihancurkan oleh Min Xiang Lee yang berjaya menamatkan dalam masa 2:07:20, mengurangkan 10 minit yang luar biasa dari rekod semalam. Masa sebelumnya 2:17:58 direkodkan oleh Ben Hails di Trails Titans Kiara Hill asal tahun lepas.
Walaupun berusia 32 tahun dan berpengalaman dalam larian jalan raya, Min Xiang Lee masih baru dalam larian padang dan membuat penampilan pertandingan perdananya dalam acara ini.
“Biasanya saya berlatih di Kiara Hill, itulah yang membuat saya memutuskan untuk mengambil bahagian dalam Trails Titans ini,” kata Xiang Lee. “Ia adalah laluan yang cukup mencabar dan teknikal tetapi saya telah menetapkan matlamat untuk memecahkan rekod laluan dan saya gembira bahawa saya berjaya mencapai objektif saya,” beliau teruskan.
Trail Titans adalah siri acara larian padang yang dianjurkan oleh Dirigo Events, pemilik dan penganjur Kuala Lumpur Standard Chartered Marathon yang mendapat anugerah.
Lebih 200 peserta mengambil bahagian dalam larian padang di Kiara Hill bertanding dalam tiga kategori – 16km yang mencabar, 10km asas, dan kategori 5km yang diperkenalkan baru-baru ini. 5km diperkenalkan untuk memberi dorongan kepada peserta yang baru dalam larian padang dan untuk mendapatkan keluarga turut serta.
Gloria Ng, Pengarah Dirigo Events, gembira dengan bilangan peserta yang hadir dan sudah menanti-nantikan dua acara Trail Titans seterusnya tahun ini.
“Sungguh mengujakan melihat semua pelari ini keluar awal pada pagi Ahad dan menikmati hari di alam semulajadi di lokasi yang indah ini begitu dekat dengan bandar. Lebih baik lagi melihat bahawa sebahagian daripada mereka adalah keluarga dan ini memberi dorongan dan motivasi kepada kami untuk teruskan objektif kami menjadikan Trail Titans sebagai alternatif yang boleh dipercayai untuk larian jalan bagi mereka yang mencari sesuatu yang berbeza untuk mengekalkan kecergasan dan kesihatan,” kata Gloria.
Sebahagian besar peserta berasa bahawa laluan kali ini lebih mencabar daripada sebelumnya tetapi itu tidak menghalang mereka dari menikmati diri di padang.
Mohd Zamri, berusia 45 tahun, dan anak perempuannya Qalesya Zandra, berusia 12 tahun, tersenyum gembira ketika melintasi garisan penamat dalam kategori 5km. “Saya ingin memperkenalkan anak perempuan saya kepada kegembiraan larian padang dan saya gembira bahawa dia berjaya menamatkan laluan tanpa banyak kesulitan.
“Sebenarnya, bukannya saya yang memandunya, tetapi saya terpaksa mengikutinya sepanjang sebahagian akhir laluan,” kata Zamri, yang merancang untuk memperkenalkan anak perempuannya yang lebih kecil apabila dia cukup umur dan menjadikan larian sebagai aktiviti keluarga yang utuh.
Dalam kategori 16km Men’s Open, tiada siapa yang mampu menandingi larian pantas pemenang Xiang Lee, dengan tempat kedua ditempati oleh Mior Rashidi dalam masa 2:18:12 dan Muhamad Syami Mohd Noh mengakhiri di tempat ketiga dalam masa 3:09:03.
Dalam kategori 16km Women’s Open, gelaran dimenangi oleh Hanna Rashid dalam masa 3:04:29, manakala Jacqueline Koh berada di tempat kedua dengan 3:08:29 dan menyudahkan tempat ketiga ialah Chai Yee Ling dengan masa 3:18:22.
Dalam kategori 16km Men’s Veteran, Yakov Kozlov juga memecahkan rekod laluan apabila beliau menamatkan terlebih dahulu dalam masa 2:13:47 tetapi tidak dapat menyamai masa Xiang Lee.
Kozlov, berusia 45 tahun, seorang jurutera Rusia yang tinggal di Mont Kiara, mengambil bahagian untuk menyokong acara dalam komunitinya. “Ia adalah laluan yang mencabar dan teknikal, tetapi bagi seseorang yang selalu berlari di sini, perkara yang sangat menarik adalah menemui bahagian baharu yang tidak pernah saya teroka sebelum ini,” kata Kozlov.
Muhamad Noor Mohd Pilus menamatkan di tempat kedua dalam masa 2:30:52 dan Johari Mohd Ali berada di tempat ketiga dalam masa 2:36:44. Dalam kategori 16km Women’s Veteran, Syarifah Balqis Syed Hamzah merupakan pemenang dengan masa 2:46:51, manakala Sook Khim Lim berada di tempat kedua dalam masa 2:58:48 dan Francis Lyn Evasco mengakhiri di tempat ketiga dalam masa 3:00:11.
Dalam kategori 10km Men’s Open, Shamirul Taufiq adalah pemenang dengan masa 01:17:46 manakala Lim Wei Seng menduduki tempat kedua dalam masa 01:17:50 dan Jia Qing Lim mengakhiri di tempat ketiga dalam masa 01:26:45.
Dalam kategori Women’s 10km Open, Vithya Vijayakumare menamatkan pertama dalam masa 01:45:41, diikuti oleh Lena Jaentsch di tempat kedua dengan masa 01:48:01 dan tempat ketiga jatuh kepada Joeann Too, yang menamatkan dalam masa 1:50:38.
Vithya, berusia 38 tahun, yang berasal dari Cameron Highlands tetapi kini tinggal di Perth, beruntung dapat mengambil bahagian dalam acara ini kerana tarikhnya bertembung dengan rancangan perjalanan baliknya ke Malaysia. “Saya kadang-kadang pulang ke Malaysia untuk mengambil bahagian dalam acara di sini dan Trail Titans adalah kebetulan yang gembira kerana masa yang tepat,” kata Vithya.
“Laluan ini menuntut tetapi saya tidak mengharapkan apa-apa yang kurang dan saya gembira dengan prestasi dan keputusan saya,” katanya.


Source link
The post Min Xiang Lee memecahkan rekod laluan 16km Trail Titans Kiara Hill. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/min-xiang-lee-memecahkan-rekod-laluan-16km-trail-titans-kiara-hill/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiking Bukit Kepayang Ikut Laluan Pacak Sikit Turun Ikut Trail Mudah

Hiking Bukit Kepayang Ikut Laluan Pacak Sikit Turun Ikut Trail Mudah

papar berkaitan - pada 26/4/2024 - jumlah : 87 hits
Cerita hari Sabtu lepas 20 April 2024 Kami hiking lagi Bukit Kepayang untuk kali ketiga Nampaknya dah boleh jadi penunggu Bukit Kepayang lah lepas ni Eh pandai pandai je nak claim Itu je lah bukit yang dekat dan mudah Hiking tiap tiap mingg...
Idea Asal Penulis Komik Terkenal Stan Lee Park Eunbin Dilapor Akan Bintangi Drama Adiwira The B Team

Idea Asal Penulis Komik Terkenal Stan Lee Park Eunbin Dilapor Akan Bintangi Drama Adiwira The B Team

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 94 hits
Park Eun bin dilapor akan membintangi drama yang bertemakan adiwira Artikel Berkaitan Menurut laporan media Park Eun bin dikatakan akan memegang watak utama dalam drama terbaru arahan pengarah Extraordinary Attorney Woo iaitu The B Team Age...
Saya Telefon Dia Haritu Rakan Artis Dedah Perkembangan Terkini Lee Seunggi Selepas Jadi Bapa

Saya Telefon Dia Haritu Rakan Artis Dedah Perkembangan Terkini Lee Seunggi Selepas Jadi Bapa

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 94 hits
Seronoknya tengok kehidupan bahagia Lee Seung gi dan Lee Da in sekarang selepas menimang cahaya mata pertama mereka pada Februari lalu Artikel Berkaitan Terbaru dalam program My Little Old Boy Lee Soo geun dan Eun Ji won telah muncul sebaga...
Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 169 hits
About 60km north of Kuala Lumpur the tranquil century old town of Kuala Kubu Baharu planned as a garden city is about to hold a by election Once a bustling town Kuala Kubu Baharu was renowned for its tin mining industry attracting pioneers ...
Lee Kwangsoo Sokong Penampilan Seksi Lee Sunbin

Lee Kwangsoo Sokong Penampilan Seksi Lee Sunbin

papar berkaitan - pada 26/4/2024 - jumlah : 85 hits
Tak dapat disangkal bahawa Lee Sun bin merupakan seorang pelakon yang menawan Artikel Berkaitan Terbaru pelakon wanita itu telah memuat naik gambar di Instagram di mana dia menayangkan bentuk tubuh menggiurkan Malah jelas kelihatan bahagian...
Pm Lee Yakin Lawrence Wong Dan Prabowo Akan Mempererat Hubungan Ri Singapura Semakin Maju Jaya

Pm Lee Yakin Lawrence Wong Dan Prabowo Akan Mempererat Hubungan Ri Singapura Semakin Maju Jaya

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 46 hits
PM Lee yakin Prabowo dan Lawrence bakal terus membawa hubungan kedua negara dalam keadaan baik
Jung Sungil Lee Joobin Dilamar Sertai Drama Guardian

Jung Sungil Lee Joobin Dilamar Sertai Drama Guardian

papar berkaitan - pada 23/4/2024 - jumlah : 123 hits
Adakah Jung Sung il dan Lee Joo bin bakal bergandingan Artikel Berkaitan Menurut agensinya pelakon lelaki itu sedang meneliti dengan positif tawaran untuk muncul dalam drama Guardians Untuk pengetahuan drama ini membawa kisah tentang orang ...
Kenapa Asyik Cakap Pasal Running Man Lee Kwangsoo Marah Yoo Jaesuk

Kenapa Asyik Cakap Pasal Running Man Lee Kwangsoo Marah Yoo Jaesuk

papar berkaitan - pada 24/4/2024 - jumlah : 103 hits
Pergi mana pun mesti Lee Kwang soo akan diusik Yoo Jae suk Artikel Berkaitan Semasa pembukaan episod pertama program terbaru SBS Whenever There s Chance Yoo Jae suk seperti biasa mula membahan tetamu iaitu Lee Kwang soo Usiknya Dia kan maca...
Cipta Sejarah Baru Seventeen Pecah Rekod Jualan Album Dengan 17 Is Right Here

Cipta Sejarah Baru Seventeen Pecah Rekod Jualan Album Dengan 17 Is Right Here

papar berkaitan - pada 30/4/2024 - jumlah : 81 hits
SEVENTEEN sekali lagi telah memecahkan rekod jualan album tertinggi yang sebelum ini turut dipegang oleh mereka Artikel Berkaitan SEVENTEEN telah kembali dengan album baru mereka 17 IS RIGHT HERE dan kumpulan ini sekali lagi telah mengagumk...
Bermalam Di Hotel Legend Inn Taiping

Feilina Feisol Mother Friend And Great Advocate Of Autism Rights

Muhyiddin Terlebih Perasan Di Sungai Bakap

Moxy Putrajaya Keselesaan Dan Keseronokkan Dalam Satu Tempat

How The Manly 150ah Lithium Battery Protects Against Overcharging And Short Circuits

Najib Kekal Dipenjara

Ww Tapau Jer

Supplement Yang Nieyl Makan Sekarang



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


10 Manfaat Bermain Game Honor Of Kings Yang Wajib Diketahui

Trip Pulau Langkawi

Israel Telah Kalah Tapi Ini Bukan Kata Pas

10 Kebaikan Durian Belanda Untuk Kesihatan Badan

Kenapa Melayu Makin Hilang Di Dunia

With China Producing Many Cars Should We Be Happy