Meremang Bulu Roma 10 K Drama Seram Pasti Buat Penonton Takut Nak Tidur Malam


Drama menyeramkan ini sebenarnya best kan? Seronok betul perasaan apabila melihat watak drama tersebut membongkarkan misteri yang tersorok. Momen meremang bulu roma itu wajib ada!
Ini antara naskhah seram yang patut ditonton oleh sesiapa yang ‘syok habis’ apabila menonton genere seperti ini.
Kingdom (Netflix)
Siri asal Netflix ini membawa kisah putera raja Lee Chang (Ju Ji-hoon) semasa era Joseon yang terpaksa mengharungi segala kemaslahatan selepas ayahnya iaitu raja sakit gering akibat penyakit yang membunuh. Lelaki itu kemudiannya pergi mencari pakar perubatan bersama pengawalnya bagi mencari penawar untuk ayahnya itu. Dalam perjalanan, Lee Chang tanpa sengaja membongkar satu virus tular yang menggugat ketenangan empayar tersebut.
Strangers from Hell (OCN)
Menerima tawaran pekerjaan daripada rakannya, Yoon Jong-woo (Im Si-wan) berpindah daripada perkampungan kecil ke Seoul. Dia kemudiannya tinggal di sebuah residen murah selama 6 bulan bersama jiran-jiran yang berperangai pelik. Walaupun tidak berasa sangsi pada awalnya, pelbagai kejadian aneh yang berlaku di bangunan hostel tersebut sehingga mengganggunya pada saban malam dan semuanya angkara jiran tetangga Jong-woo sendiri.
The Guest (OCN)
Seorang psikik yang lahir dalam keluarga bomoh telah bergabung dengan paderi Katolik suci dan detektif skeptikal untuk menjatuhkan satu syaitan jahat bernama ‘Son’. Dalam pada menjejaki makhluk binasa tersebut, mereka bertiga turut menyelesaikan jenayah alam ghaib yang dilakukan oleh makhluk bukan manusia.
Save Me (OCN)
Empat lelaki muda cuba menyelamatkan orang baru dalam kampung kecil yang tanpa disangka telah terjebak dengan ilmu ajaran sesat selepas gadis itu dan ayahnya mencari bomoh.
Priest (OCN)
Selepas ibunya mati dek dirasuk oleh syaitan, Oh Soo-min (Yeon Woo-jin) yang taat telah menjadi paderi dan belajar cara menghapuskan roh untuk membantu sesiapa yang memerlukan. Dengan bantuan doktor dan rakan paderi yang lain, mereka telah menjalankan satu ritual di hosiptal katolik di Seoul.
The Ghost Detective (KBS)
Seorang bekas tentera iaitu Lee Da-il (Choi Daniel) telah menjadi detektif selepas keluar daripada kem ketenteraan. Kebanyakannya kes yang diselesaikan olehnya melibatkan alam ghaib namun semuanya berubah selepas dia cuba membantu kes yang membabitkan kematian adik kepada pembantunya. Semasa mereka bekerjasama untuk membongkar kes ini, terdapat perkara yang sama pada setiap kes dilaporkan di mana seorang wanita berpakaian merah yang sering muncul di tempat kejadian.
Black (OCN)
Seorang detektif yang dirasuk oleh malaikat maut melawan takdirnya dengan membantu menyelamatkan orang dan bukannya menghantar mereka ke dunia akhirat. Lebih parah, apabila dia jatuh cinta dengan seorang wanita yang tiada tarikh mati yang turut menyimpan rahsia tersendiri.
Who Are You (tvN)
Selepas bangun daripada koma selepas 6 tahun, detektif Yang Shi-on (So Yi-hyeon) mendapat kebolehan untuk melihat hantu apabila menyentuh barangan yang ditinggalkan mereka. Dengan bantuan pembantu amatur, wanita itu menggunakan kebolehan barunya itu untuk membantu roh yang masih mempunyai hal yang belum diselesaikan di dunia supaya mereka boleh masuk ke dunia fana.
The Master’s Sun (SBS)
Jikalau memerlukan sedikit komedi untuk menghilangkan rasa seram, “Master’s Sun” adalah drama yang sesuai untuk ditonton. Dengan komedi gelap yang sesuai, ia mengisahkan tentang hubungan pelik di antara CEO kedekut bernama Joo Joong-won (So Ji-sub) dan Tae Gong-shil (Gong Hyo-jin) iaitu seorang wanita yang mampu melihat hantu selepas terlibat dalam satu kemalangan.
White Christmas (KBS)
Tujuh pelajar daripada sekolah swasta dan elit Soo Sin yang hanya menempatkan pelajar yang paling bijak telah tinggal di sekolah semasa cuti usim sejuk untuk belajar dengan mendalam lagi. Terdampar dengan pakar psikiatri, pelajar itu ditimbuni dengan ledakan salji dan tidak mampu keluar daripada premis tersebut meskipun mengetahui bahawa terdapat seorang pembunuh dalam kalangan mereka.
Selamat marathon hujung minggu nanti!
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter dan Instagram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/meremang-bulu-roma-10-k-drama-seram-pasti-buat-penonton-takut-nak-tidur-malam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Info 02 Susah Tidur Malam Kalau Terjaga Susah Nak Tidur Balik Boleh Tido Sekejap Sekejap Jer

Info 02 Susah Tidur Malam Kalau Terjaga Susah Nak Tidur Balik Boleh Tido Sekejap Sekejap Jer

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 1005 hits
Ok saya bagi punca masalah dan solution yang paling simple yer supaya dia tak jadi jantung berdebar tiba pulak satu hal pulak pagi pagi buta nak kena pergi emergency 1 Angin Gas Kalau terjaga tiba tiba dengan perasaan ketat dada sakit belak...
Nak Kenal Learning Style Anak Mak Ayah Kena Selalu Perhati Tapi Tak Perlu Label Bimbang Anak Takut Meneroka

Nak Kenal Learning Style Anak Mak Ayah Kena Selalu Perhati Tapi Tak Perlu Label Bimbang Anak Takut Meneroka

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 308 hits
Mempunyai ilmu keibubapaan dalam membesarkan anak anak memang penting Sekurang kurangnya kita tahu apa yang anak anak kita cenderung dan minat untuk masa depan mereka Salah satu yang penting untuk anda tahu adalah learning style anak anak M...
Penjahat No 1 Lain Dari Imej Jang Bori Is Here Kim Jihoon Suka Penonton Takut Lihatnya Dalam Flower Of Evil

Penjahat No 1 Lain Dari Imej Jang Bori Is Here Kim Jihoon Suka Penonton Takut Lihatnya Dalam Flower Of Evil

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 275 hits
Selepas kejayaan Flower Of Evil nampaknya ramai yang mula perasan mengenai kehebatan lakonan Kim Ji hoon dek pembawaan watak antagonis yang mengerikan Kalau sebelum ini penonton hanya mengingati lelaki ini dalam Jang Bori Is Here akhirnya d...
Drama 7 Hari Mencintaiku 3 Bakal Menemui Penonton

Drama 7 Hari Mencintaiku 3 Bakal Menemui Penonton

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 504 hits
Drama 7 Hari Mencintaiku 3 Bakal Menemui Penonton Drama fenomena yang berjaya meraih jumlah tontonan yang tinggi memberi bayangan drama ini bakal menemui penonton untuk musim ke 3 Menerusi musim pertama dan kedua drama 7 Hari Mencintaiku ya...
Budak 9 Tahun Didera Bapa Angkat Takut Nak Beritahu Ibu Kandung

Budak 9 Tahun Didera Bapa Angkat Takut Nak Beritahu Ibu Kandung

papar berkaitan - pada 3/10/2020 - jumlah : 283 hits
Seorang kanak kanak lelaki berusia sembilan tahun diselamatkan polis susulan terdapat laporan dari ahli komuniti yang mendakwa mangsa sering didera oleh bapa angkatnya Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Arshad Abu berkata mangsa ya...
Drama Baru Do Do Sol Sol La La Sol Private Lives Bakal Temui Penonton Bermula 7 Oktober Di Netflix

Drama Baru Do Do Sol Sol La La Sol Private Lives Bakal Temui Penonton Bermula 7 Oktober Di Netflix

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 242 hits
Semakin lama semakin banyak K Drama yang boleh diakses penonton menerusi laman penstriman popular Netflix Best kan sebab boleh tonton episod baru sejam sahaja lepas tayangan di Korea siapa ada sari kata dalam pebagai bahasa pula Bakal mengh...
Do You Like Brahms Record Of Youth Drama Kisah Anak Muda Berjaya Tarik Perhatian Penonton

Do You Like Brahms Record Of Youth Drama Kisah Anak Muda Berjaya Tarik Perhatian Penonton

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 303 hits
Kini semakin banyak drama yang mempertaruhkan kisah orang muda mengejar impian mereka Tidak perlukan plot yang genting ataupun mendebarkan realiti yang diangkat di dalam drama sebegini cukup untuk membuatkan penonton membayangkan kehidupan ...
Nak Anak Berjaya Bijak Jadikan Waktu Tidur Awal Rutin Harian Boleh Elak Anak Tambah Berat Gagal Akademik

Nak Anak Berjaya Bijak Jadikan Waktu Tidur Awal Rutin Harian Boleh Elak Anak Tambah Berat Gagal Akademik

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 293 hits
Sebagai ibu bapa memang ramai yang tahu bahawa kanak kanak memerlukan tidur yang cukup untuk perkembangan tumbesaran yang baik Namun dengan gaya hidup pada hari ini untuk menidurkan si kecil kita memang sesuatu yang agak mencabar Menurut Kh...
Risau Cemas Takut Anak Perlu Masa Untuk Ditangani Pakar Saran Mak Ayah Buat Ini Nak Bantu Si Kecil

Risau Cemas Takut Anak Perlu Masa Untuk Ditangani Pakar Saran Mak Ayah Buat Ini Nak Bantu Si Kecil

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 327 hits
Rasa risau dan juga rasa takut ialah dua perasaan yang lazim dalam hidup manusia Bukan manusia namanya jika kita tidak pernah berasa risau dan takut Begitu juga kisahnya tentang kanak kanak dalam lingkungan usia 0 6 tahun Yang pasti pada pe...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain