Mentadbir Negara Dengan Dendam Dan Benci


APABILA Apabila sahaja diumumkan kekalahan Barisan Nasional (BN) pada Mei 2018, bersorak dan berarak penyokong Pakatan Harapan (PH) di Lebuhraya Persekutuan hingga rakyat takut hendak keluar rumah, satu kemenangan dengan pengharapan daripada pelbagai janji menifesto.

Pada tahun 1969, peristiwa perarakan kemenangan tidak jauh beza, meraikan kemenangan kononnya kemenangan rakyat, mereka riak, bongkak diri, rakyat masih tidak faham apa kehendak sebenar PH, akhirnya ditipu dengan janji manis, apa yang dikejar oleh DAP, PKR, PPBM dan Amanah jauh sekali untuk membela rakyat.

Sebaik sahaja Kabinet ditubuhkan, kesemua kontrak Kerajaan ‘digantung’ tanpa tali, penjawat awam diberi ingatan dan amaran untuk tidak melakukan apa-apa urusan pembangunan dan kewangan, perasaan bertembung dengan ketakutan dengan tugasan dan amanah.

Selepas sahaja beberapa bulan, satu memorandum dikeluarkan oleh Kementerian Kewangan (Lim Guan Eng) semua perolehan yang belum dimuktamadkan terbatal dengan sendirinya, kontrak yang belum mencapai 15 peratus juga di tamatkan begitu sahaja.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diarah buat kerja untuk mencari semua tokoh-tokoh politik BN yang mempunyai bau-bau kontrak.

SPRM menjadi alat tunggangan untuk menekan penjawat awam agar tidak meneruskan apa-apa sahaja kelulusan melibatkan kewangan. Ketika itu, semua penjawat awam dijadikan mangsa untuk melanggar etika kerja hanya kerana memuaskan nafsu pemimpin PPBM, DAP, Amanah dan PKR.

Negara menjadi kelam kabut, sistem pentadbiran kerajaan dilumpuhkan oleh Kerajaan sendiri. Ia dilakukan dengan sebab, dendam dan benci PPBM, PKR, DAP dan Amanah!

Mereka tidak peduli akan kesan domino yang akan terjadi terhadap ekonomi negara. Mereka tidak peduli tentang rakyat yang akan dibuang kerja. Mereka tidak peduli akan implikasi kontrak-kontrak yang sudah termenterai. Mereka menjadi kuku besi dan meletakan undang-undang di bawah telapak kaki mereka.

Gambaran cerita di atas bukan satu dongengan, ia gambaran sebenar keadaan yang terjadi di setiap kementerian sewaktu 22 bulan di bawah pemerintahan PH.

Ini dibuktikan dan disahkan lagi apabila Memoir Tun Dr Dr. Mahathir bin Mohamad yang akan diterbitkan tidak lama lagi. Ia juga diakui oleh pemimpin PH.

Untuk meranapkan negara iaa tidak mengambil masa yang lama, 22 bulan adalah satu tempoh yang cukup panjang untuk melakukan kemusnahan.

Impak yang dilakukan oleh PPBM, PKR, DAP dan Amanah ini masih tidak dapat dipulihkan. Syarikat-syarikat menyaman Kerajaan. Ada banyak tunggakan kontrak yang tidak dapat diselesaikan kerana penjawat bertukar dan sehingga hari ini beban hutang yang ditanggung telah menyebabkan banyak syarikat gulung tikar.

Banyak keluarga hilang punca pendapatan hanya kerana sikap pentadbiran berasaskan dendam dan benci di adaptasikan dalam sistem petadbiran kerajaan PPBM, PKR, DAP dan Amanah.

Selama 22 bulan memerintah, ada Menteri PH yang mempunyai wang yang banyak dalam akaun mereka. Malah parti baru setahun jagung sudah mampu membeli bangunan untuk dijadikan pejabat di setiap negeri.

Akhirnya, mereka yang bersorak, berarak pada Mei 2018 telah di tipu dan dikhinati oleh pentadbiran PH.

Oleh: Datuk Razlan RafiiAhli Majlis Tertinggi UMNO
Mentadbir Negara Dengan Dendam Dan BenciBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2021/12/mentadbir-negara-dengan-dendam-dan-benci.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bn Berwibawa Perintah Negara Kata Zahid Yang Berdepan Puluhan Kes Jenayah

Bn Berwibawa Perintah Negara Kata Zahid Yang Berdepan Puluhan Kes Jenayah

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 175 hits
agendaily com1 12 2021Presiden UMNO yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri Kerajaan Barisan Nasional merayu rakyat menyokong gabungan itu pada PRU15 nanti Hanya dengan menjadikan alasan Barisan Nasional tidak memerintah negara selama tiga...
Surat Terbuka Kepada Anggota Dan Para Penyokong Keadilan Di Seluruh Negara

Surat Terbuka Kepada Anggota Dan Para Penyokong Keadilan Di Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 2/12/2021 - jumlah : 134 hits
Sekarang adalah masa yang sukar bagi parti kita Parti Keadilan Rakyat Kita perlu tenang dan tabah Ini masa ujian bagi Keadilan Kita jangan marah marah apabila ada Adun DAP di Bentong Pahang yang desak Presiden kita Saudara Anwar Ibrahim mel...
Rihanna Diangkat Jadi Pahlawan Nasional Usai Barbados Jadi Negara Republik

Rihanna Diangkat Jadi Pahlawan Nasional Usai Barbados Jadi Negara Republik

papar berkaitan - pada 2/12/2021 - jumlah : 261 hits
Seperti yang diketahui Barbados baru saja melepaskan statusnya sebagai negara persemakmuran Inggris dan berdiri menjadi negara republik
Perpaduan Negara Takkan Tercapai Selagi Ramai Tak Fasih Bahasa Melayu

Perpaduan Negara Takkan Tercapai Selagi Ramai Tak Fasih Bahasa Melayu

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 191 hits
Pelajar sekolah vernakular patut diserap ke sekolah kebangsaan BANGI Pelan Perpaduan Negara tidak akan mencapai matlamat jika hanya sekadar melaksanakan program tetapi tidak menyelesaikan perkara asas yang menjadi tunjang utama Atas sebab i...
Kkm Kemas Kini Negara Lapor Omicron Setiap Hari Khairy

Kkm Kemas Kini Negara Lapor Omicron Setiap Hari Khairy

papar berkaitan - pada 2/12/2021 - jumlah : 209 hits
Oleh Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin mengadakan sidang media di Kementerian Kesihatan Putarajaya hari ini GAMBAR Abd Razak Aid KEMENTERIAN Kesihatan Malaysia akan menyenaraikan negara yang melaporkan kes varian baharu Omicron secara har...
Dua Vaksin Kanser Negara Kini Dalam Proses Ujian Klinikal

Dua Vaksin Kanser Negara Kini Dalam Proses Ujian Klinikal

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 317 hits
KUALA LUMPUR 8211 Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi sedang dalam proses menjalankan dua ujian klinikal terhadap vaksin yang dihasilkan dalam negara melalui penubuhan Institut Genom dan Vaksin Malaysia Menterinya Datuk Seri Dr Ad
Negara Tidak Perlukan Ceramah Tentang Bahasa Zaid Beritahu Pm

Negara Tidak Perlukan Ceramah Tentang Bahasa Zaid Beritahu Pm

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 157 hits
November 30 2021 Zaid Ibrahim berkata Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob tidak perlu bersikap sentimental terhadap bahasa Melayu PETALING JAYA Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob sepatutnya bercakap mengenai isu isu yang menjejaskan negara...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst