Mengapa Pemimpin Dan Akar Umbi Umno Menolak Ppbm



Selepas 2 hari bersidang secara hybrid, akhirnya Persidangan Agung UMNO (PAU) 2020 melabuhkan tirainya semalam, 28 Mac 2021.
Seperti yang pernah laman blog ini tuliskan sebelum ini, PAU 2020 bukanlah sekadar persidangan tahunan biasa, tetapi PAU 2020 akan diikuti bukan sahaja oleh Perikatan Nasional, terutamanya PPBM, tetapi PAU 2020 juga pasti akan diikuti perkembangannya oleh kerajaan negara asing.
Baca di sini :
https://theunspinners.blogspot.com/2021/03/perhimpunan-agung-umno-2020-bukan.html

Di akui atau tidak, di sukai atau tidak, tumbang atau tidak Perikatan Nasional sebagai kerajaan yang memerintah sekarang atau bilakah akan tumbang Perikatan Nasional adalah bergantung kepada keputusan yang akan diluluskan oleh perwakilan dalam PAU 2020.
Usul yang akan dibahaskan secara hangat oleh perwakilan PAU 2020, sudah pastilah mengenai sokongan UMNO terhadap Kerajaan Perikatan Nasional.
PPBM Sudah Bermain Api Dengan Harimau Luka Yang Sedang Tidur

Sejarah penindasan PPBM terhadap UMNO sudah bermula sebaik sahaja UMNO/Barisan Nasional tumbang pada PRU 14.
Sebaik sahaja Presiden UMNO, DS Zahid, menolak keinginan Pengerusi PPBM yang juga adalah Perdana Menteri ketika itu secara terus-terusan menekan UMNO dengan tujuan untuk melumpuhkan terus parti keramat bangsa Melayu, UMNO.
Menggunakan pelbagai agensi awam seperti SPRM, LHDN dan PDRM, pemimpin UMNO yang mahu terus pertahankan UMNO didakwa dengan pelbagai kesalahan yang dicipta.
Tidak perlu disenaraikan satu persatu kerana segala-galanya bukan lagi rahsia.
Ibarat harimau yang luka parah akibat kalah dalam pertarungan yang tidak adil, setelah berkuasa selama lebih 6 dekad, UMNO terus ditekan.
Akaun UMNO yang berjumlah lebih dari RM100 juta terus dibekukan, walau pun mahkamah telah memerintahkan supaya kerajaan memulangkan kembali duit UMNO yang disita.
Baca di sini :
https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/06/591460/umno-kekal-peroleh-semula-rm194-juta-disita-sprm

Gagal dengan menekan pemimpin UMNO, mereka cuba pula untuk membubarkan UMNO dengan menggunakan 16 orang bekas ahli UMNO untuk mendapatkan perintah mahkamah supaya UMNO dibubarkan.
Baca di sini :
https://www.sinarharian.com.my/article/126708/BERITA/Semasa/16-bekas-ahli-UMNO-gagal-dapat-perintah-mahkamah-bubar-parti

Tidak cukup dengan itu, apabila UMNO dan PAS mengorak langkah untuk melakukan kerjasama dengan PAS demi untuk menyatupadukan bangsa Melayu dalam Muafakat Nasional, PPBM merasakan ianya adalah satu langkah yang melenyapkan mereka dari persada politik tanah air.

Langkah awal yang diambil untuk menyekat kemaraan dan keutuhan Muafakat Nasional yang telah menewaskan mereka di 7 Pilihanraya Kecil berturut-turut, PPBM telah menganjurkan satu program yang dinamakan Kongres Maruah Melayu.
Pemimpin utama PAS yang sudah menandatangani kerjasama antara UMNO dan PAS dalam Piagam Muafakat Nasional telah dengan sengaja dijemput.
Beberapa orang pemimpin UMNO yang sudah menunjukkan minat untuk berkiblatkan kepada kuasa juga telah dijemput.
Dari sini bermulalah keretakan dalam perhubungan antara UMNO dan PAS serta sesama pemimpin UMNO sendiri.
Baca di sini :
https://umno-online.my/2019/09/30/ipta-diperalat-anjur-kongres-maruah-melayu-khaled-timbulkan-tiga-persoalan/

Namun ternyata tidak mendapat sambutan dari orang Melayu sebagaimana yang mereka harapkan.
Gagal untuk memcahbelahkan kerjasama antara UMNO dan PAS dari dalam, akhirnya PPBM melakukan sesuatu yang drastik dengan menjemput PAS menyertai Perikatan Nasional selepas Perikatan Harapan tumbang.
Baca di sini :
https://malaysiagazette.com/2020/08/19/pas-sertai-perikatan-nasional/

Selepas berjaya memancing PAS untuk menyertai Perikatan Nasional, PPBM memancing pula 5 lagi parti komponen Barisan Nasional untuk menyertai Perikatan Nasional.
Baca di sini :
https://www.sinarharian.com.my/article/97880/BERITA/Politik/Lima-parti-termasuk-kompenan-BN-sertai-pendaftar-PN


Tidak cukup dengan itu, PPBM secara licik cuba untuk mencuri Ahli Parlimen dari UMNO.
Bukan setakat cuba mencuri Ahli Parlimen dari UMNO, PPBM juga melakukan usaha untuk mencuri ahli UMNO.
Baca di sini :
https://www.sinarharian.com.my/article/117262/BERITA/Politik/Bersatu-didesak-henti-curi-dan-beli-ahli-UMNO

Ini belum lagi termasuk bagaimana PPBM telah mengkhianati UMNO dalam Pilihanraya Negeri Sabah yang lalu.
Baca di sini :
https://theunspinners.blogspot.com/2020/08/prn-sabah-pertembungan-antara-kekuatan.html

PPBM cuba menanamkan naratif keengganan UMNO untuk berkerjasama dengan PPBM adalah kerana UMNO tamak kuasa.

Dalam ucapan membahaskan ucapan Presiden UMNO, Pengerusi Perhubungan Negeri Selangor, TS Noh Omar, telah mendedahkan bagaimana sikap berlapang dada yang tidak tamakkan kuasa pemimpin UMNO telah membolehkan Muhyiddin dan PPBM berada di puncak kuasa, walau pun PPBm adalah parti minoriti dalam pembentukan kerajaan Perikatan Nasional.
Alasan yang sering digunakan oleh PPBM untuk memujuk dan mendesak UMNO supaya bersetuju untuk berkerjasama dengan mereka adalah 'Penyatuan Ummah'.
Namun pada hakikatnya, PPBM lah yang selama ini memecahbelahkan perpaduan orang Melayu yang telah diterokai oleh UMNO dan PAS dalam Muafakat Nasional.

Meminjam kata-kata Timbalan Presiden UMNO, DS Mohamad Hassan atau Tok Mat, tak perlulah PPBM mahu mengajar UMNO mengenai penyatuan ummah kalau mereka sendiri adalah penyebab ummah berpecah.
Ibarat ayam jantan yang kokok berderai-derai tapi ekor sendiri bergelumang tahi.
Akar umbi dan pemimpin UMNO mempunyai seribu alasan untuk menolak kerjasama dengan PPBM dan alasan utamanya ialah tiada keikhlasan pada PPBM untuk menggunakan pentas politik untuk memakmurkan rakyat dan negara.
Bukan UMNO yang gila dan tamak kuasa, tetapi PPBM lah sebenarnya yang tamak kuasa.
Bukan UMNO yang menjadi pengkhianat bangsa tetapi PPBM lah sebenarnya yang telah mengkhianati bangsa mereka sendiri.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2021/03/mengapa-pemimpin-dan-akar-umbi-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sokongan Akar Umbi Kekuatan Umno Ahli Berjumlah 3 359 368 Orang

Sokongan Akar Umbi Kekuatan Umno Ahli Berjumlah 3 359 368 Orang

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 211 hits
KUALA LUMPUR Sokongan dan dokongan ahli UMNO akar umbi adalah kekuatan parti dengan keahlian terkini ialah seramai 3 359 368 orang sementara bilangan cawangan UMNO berjumlah 21 883 cawangan di 191 Bahagian Demikian maklum Setiausaha Agung U...
Bila Zahid Nafikan Kerjasama Dengan Pkr Itulah Suara Akar Umbi Umno

Bila Zahid Nafikan Kerjasama Dengan Pkr Itulah Suara Akar Umbi Umno

papar berkaitan - pada 25/3/2021 - jumlah : 185 hits
March 25 2021Bagi aku Zahid bertindak bijak menafikan hubungan dan kerjasama dengan PKR sebelum berlansungnya Perhimpunan Agung UMNO Biarpun ianya bukan rahsian lagi Zahid secara bersendirian menulis surat menyokong Ds Anwar biarpun ditolak...
Adakah Akar Umbi Umno Akan Sokong Perjanjian Dengan Pkr

Adakah Akar Umbi Umno Akan Sokong Perjanjian Dengan Pkr

papar berkaitan - pada 16/3/2021 - jumlah : 209 hits
March 16 2021 Timbul tanda tanya berkenaan rundingan antara Presiden PKR Anwar Ibrahim dan rakan sejawatannya dalam Umno Ahmad Zahid Hamidi PETALING JAYA Bicara mengenai penjajaran politik baharu antara Umno dan PKR dilihat sebagai bukti ba...
Pilihan Akar Umbi Umno Bn Sebagai Piem T Piem

Pilihan Akar Umbi Umno Bn Sebagai Piem T Piem

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 324 hits
GERAKAN PADA PERINGKAT AKAR UMBI MEMILIH JAWATAN PIEM DAN TIMBALAN PIEMINI DARIPADA KUMPULAN YANG BERADA BERSAMA KERAJAAN PN KUMPULAN INI TELAH MEMBUAT TINJAUAN SECARA RAHSIA DI AKAR UMBI UMNO KUMPULAN INI MAHU PEMILIHAN UMNO DISEGERAKAN DA...
Akar Umbi Umno Kena Kencing Dgn Slogan No Dap No Anwar

Akar Umbi Umno Kena Kencing Dgn Slogan No Dap No Anwar

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 236 hits
Makna nya lani kita takda perbincangan utk kerjasama dgn pkr bg hadapi pru15 Makna nya lepas pru15 kita bincang dan buat kira lah apabila kita tak cukop kerusi utk membentok kjaan Makna nya pkr dap tunggu standby kita akan sama2 membentok k...
Dedah Hukum Pemimpin Misteri Umno Bincang Kerjasama Rahsia Dengan Anwar Penganalisis

Dedah Hukum Pemimpin Misteri Umno Bincang Kerjasama Rahsia Dengan Anwar Penganalisis

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 209 hits
Astro AwaniMac 17 2021 11 51Anwar pada Selasa tidak menafikan kemungkinan kerjasama antara parti pimpinannya dengan UMNO namun setakat ini ia masih dalam peringkat perbincangan awal Gambar fail Astro AWANIKUALA LUMPUR UMNO perlu mendedahkan...
First Umno Stole Rm2 6 Bil Then Pas Took Rm90 Mil And Now Ppbm Received Rm500 Mil

First Umno Stole Rm2 6 Bil Then Pas Took Rm90 Mil And Now Ppbm Received Rm500 Mil

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 227 hits
All those alleging that Bersatu received a RM500 million commission on the RM16 billion Goldman Sachs settlement claim that this is merely a rumour and that no evidence has surfaced thus far However they want the police to investigate this ...
Zahid Hormat Keputusan Umno Sabah Kerjasama Dengan Ppbm

Zahid Hormat Keputusan Umno Sabah Kerjasama Dengan Ppbm

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 250 hits
freemalaysiatoday com March 28 2021 9 45 PMZahid mengakui situasi politik di Sabah istimewa KUALA LUMPUR Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menghormati keputusan Umno Sabah yang menetapkan akan bekerjasama dengan PPBM untuk mempertahankan ker...
Umno Tetap Tak Mahu Anwar Kata Pemimpin Bahagian Menafikan Kenyataan Presiden Pkr

Umno Tetap Tak Mahu Anwar Kata Pemimpin Bahagian Menafikan Kenyataan Presiden Pkr

papar berkaitan - pada 17/3/2021 - jumlah : 162 hits
Pemimpin bahagian Umno tidak memiliki keinginan untuk berpakat dengan bekas timbalan presiden Umno tersebut Pemimpin bahagian Umno tidak berpuas dengan tindak tanduk Presiden PKR Anwar Ibrahim yang kebelakangan ini yang sering memberikan ko...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak

Tips Hadapi Anak Anak Tantrum



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Lirik Lagu Mati Matian Mahalini

Pb House By D Compose Architect In Chiang Thailand

Elevate Your Home S Aesthetic With These Outdoor Renovations

Police Arrest 5 Men Seize 32kg Of Drugs Worth About Rm800k

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police