Menakluk Tokyo Osaka Kyoto Dalam 7 Hari Dengan Panduan Mesra Muslim Ini


Sumber: Washington Post  
Pernah bermimpi untuk bercuti ke Jepun? Setiap orang yang telah pergi ke Jepun mesti menyebut Tokyo, Osaka dan Kyoto sebagai 3 bandar yang perlu anda lawati, terutamanya untuk lawatan pertama. Nikmati bandar metropolitan Tokyo sebelum meneruskan perjalanan ke Osaka, dan tamatkan perjalanan di Kyoto.
 
Menakluk Jepun dalam 7 hari? Siapa kata itu mustahil. Suzana dan Elaine mengembara seluruh Jepun, menikmati semua 3 bandar yang ditawarkan pada harga diskaun selepas menempah perjalanan mereka di Klook! Ingin tahu bagaimana mereka boleh melakukannya? Lihat panduan percutian 7-hari 6 malam ke Tokyo-Osaka-Kyoto.
 
Perjalanan di sekitar Jepun
Bandar-bandar di Jepun biasanya dihubungkan dengan kereta api dan kereta bawah tanah, jadi perjalanannya mudah. Di Tokyo sahaja, terdapat 13 saluran kereta bawah tanah dengan kod warna yang berbeza untuk memudahkan navigasi. 9 daripadanya dikendalikan oleh Tokyo Metro dan 4 lagi oleh Toei. Kadar kereta bawah tanah boleh jadi mahal bergantung kepada operator dan jarak perjalanan anda. Tambahan, ada sesetengah tiket jika anda menukar operator akan menjadi mahal. Untuk menjimatkan kos, kami mengesyorkan anda membeli Tiket Subway Tokyo (sah untuk 24, 48 atau 72 jam), jadi anda bebas untuk mengambil kereta bawah tanah di semua laluan Tokyo Metro dan Toei!
 
Bagi mereka yang ingin melakukan perjalanan di antara bandar-bandar, Japan Rail (JR) Pass adalah penyelamat anda. Tiket JR Pass bermula dari 7, 14, sehingga 21 hari dan memberikan akses percuma ke semua kereta api Kereta Api JR Group, shinkansen (kereta api paling cepat), bas dan banyak lagi! Kad ini boleh dibeli di beberapa stesen dan lapangan terbang di Jepun (senarai penuh di sini ). Atau, anda juga boleh membeli dahulu di Klook dan menukarkannya di pejabat pertukaran JR Rail Pass di stesen utama JR.
 
NB JR Pass merangkumi semua Jepun. Tetapi, jika anda ingin melancong ke bandar tertentu atau ingin mengambil perjalanan sehari, Klook juga menawarkan laluan ke Kansai Barat, kawasan Kyushu Selatan, dan banyak lagi ! Kelebihan membeli dalam talian di Klook, selain menjadi lebih murah, anda tidak perlu susah membeli tiket apabila anda tiba di Jepun.
 
Tip: Sekiranya anda seperti kami tidak dapat melepaskan media sosial, mahu sentiasa dalam talian di seluruh Jepun dengan WiFi 4G mudah alih! Tempah melalui Klook untuk mengambilnya mudah di lapangan terbang pilihan anda dan boleh digunakan terus. Peringatan, kuota internet hanya 7GB, gunakannya dengan berhemah. Alternatif lain, dengan menambah beberapa dolar, anda boleh mendapatkan WiFi 4G Ruter dengan kuota tanpa had !
 
Perjalanan dari Lapangan Terbang Haneda / Narita ke hotel.
Sebaik sahaja anda mendarat di Tokyo, anda boleh memilih untuk mengambil kereta api atau mengambil kereta bawah tanah ke hotel. Kami sangat mengesyorkan Hyperdia untuk mendapatkan laluan terbaik di sekitar Jepun. Bagi anda yang melakukan perjalanan dengan kumpulan besar, pick up peribadi boleh dipertimbangkan (Klook menawarkan pilihan dari lapangan terbang Haneda dan Narita!).
 
Tip: Bagi mereka yang mempunyai Pass JR, anda boleh jimat wang dari lapangan terbang Narita ke Tokyo dengan mengambil Express Narita. Perjalanan hanya 53 minit!
 
Jika anda ingin berjalan-jalan tanpa membawa beg atau ke hotel, Klook menawarkan LuggAgent yang boleh menghantar barang dari lapangan terbang Haneda atau Narita ke hotel anda. Beg anda akan tiba di hotel pada hari yang sama. Oleh itu, anda tidak perlu mengangkat beg anda yang berat ketika menaiki kereta api atau kereta bawah tanah.
 
Hari pertama
Tiba di lapangan terbang Narita
Konnichiwa Jepun! Anda secara rasmi mendarat di Tanah Matahari Terbit. Jika makanan di pesawat masih membuat anda lapar, pergi ke KINEYAMUGIMARU, restoran udon yang bersertifikat halal yang terletak di terminal 1.
 
Ambil Pass JR anda
Dalam perjalanan ini, kami telah membeli JR Pass (Pas Biasa) selama 7 hari untuk perjalanan mudah dan pantas dengan Shinkansen. Sekiranya anda tinggal di Singapura, baucer boleh diambil di pejabat Klook. Bagi negara lain, baucar boleh dihantar dalam masa 7 hari perniagaan. Senang bukan?  

Vaucer boleh ditukar dengan menunjukkan pasport di pejabat pertukaran JR Rail Pass di stesen utama JR. Semak senarai penuh di sini ! Nota: JR Pass tidak boleh digunakan untuk kereta NOZOMI dan MIZUHO di garisan Tokaido, Sanyo dan Kyushu Shinkansen.  
Ambil Laluan Subway Tokyo anda
Selain membawa JR Pass, anda juga perlu Pasaran Kereta Api Tokyo untuk mendapatkan sekitar Tokyo. Anda boleh membeli tiket yang sah 24, 48 atau 72 jam! Sekiranya anda menempah di Klook , anda perlu segera mengesahkan pembelian anda, tambahan proses pengambilan mudah di lapangan terbang!
Untuk menggunakannya, masukkan kad ke pintu masuk tiket dan bawa kembali apabila kad keluar.  
Menginap di Keio Plaza Hotel
Di tengah-tengah Shinjuku, Keio Plaza Tokyo Hotel sangat sesuai untuk pelancong ! Perjalanan dengan kanak-kanak, kumpulan atau kedua-duanya, hotel ini adalah pilihan terbaik kerana bilik-bilik yang luas dan lokasi strategik.  

Bahagian yang terbaik, hotel ini menawarkan bas percuma ke Disneyland!  
Makan malam di Yakiniku Panga
Jemput rakan anda untuk makan malam pertama di Jepun dengan barbeku di Yakiniku Panga! Manjakan diri anda dengan daging halal wagyu yang sempurna dibakar.  

Nota: Walaupun ia mempunyai sijil halal, tempat ini juga menyediakan minuman beralkohol.  
Hari kedua
Lawati tempat paling bahagia di dunia; Tokyo Disneyland atau Disneysea!
Untuk peminat Disney, Di sini anda dapat menghidupkan jiwa zaman kanak-kanak anda, bermain di dan berjumpa dengan watak-watak Disney kegemaran anda! Tak perlu beratur panjang dan menempah tiket masuk anda dahulu di Klook ! Anda mempunyai lebih banyak masa untuk bermain dan melawat tarikan kegemaran anda!  

Sila ingat, anda masih perlu mencetak tiket elektronik untuk masuk.  

Dapatkan FASTPASS * dan lupakan giliran! Disney terkenal dengan beratur panjangnya di mana-mana. Tiket tiket ini terhad dan habis dengan cepat. Pastikan anda mendapat tiket dalam urutan yang betul, guna tiket FASTPASS untuk kenderaan terkenal (kerana mereka biasanya habis cepat)! Semak artikel ini untuk strategi menggunakan FASTPASS  

Cop tempat 30-45 minit sebelum perarakan bermula! Jika anda melihat orang yang duduk di tengah-tengah jalan, mereka sedang menunggu perarakan bermula.  

Koleksi merchandise karakter Disney yang comel! Bermula dari popcorn, anak patung, ke topi; Anda memerlukan lebih banyak beg untuk membawa pulang Pinjamlah ruangan untuk solat di Main Street House (Disneyland) atau Guest Relations (Disneysea); petugas akan dengan senang hati membawa ke bilik yang boleh anda gunakan.  
Tip : Sejadah dan telekung tidak disediakan, jadi anda perlu sediakan sendiri.
Jangan pulang sebelum bunga api selesai. Bunga api Disney adalah yang terbaik!  
Hari ketiga
Pergi ke Pasar Ikan Tsukiji; siapa cepat dia dapat
Cari makanan laut segar di Tokyo di sini! Anda boleh mencari ketam, kerang dan banyak lagi yang ditangkap oleh nelayan setempat. Pergi ke pasar antara 3 dan 4 pagi untuk menonton lelongan tuna secara langsung.  

Masuk ke bagian dalam pasar- dapatkan makanan laut yang lazat seperti kerang panggang, sotong-sotong kecil, tiram segar dan banyak lagi.  

Nota: Makanan di pasar ikan Tsukiji tidak disahkan halal. Kami mengesyorkan anda menyemak terus dengan penjual sebelum anda membeli.
Juga pergi ke bahagian luar pasar – anda akan mendapati banyak kios yang menjual pelbagai barangan, bermula dari tamago (telur), unagi (belut) yang baru dimasak, pisau, seramik hingga ke teh Jepun.  
Sarapan pagi di Luna Hala Café
Kafe ini menyediakan menu halal untuk keperluan pengguna Islam. Cuba oishii panggang dan salmon set!
 
Nikmati sensasi Jepun kuno di Asakusa
Melancong dengan beca di sekitar Asakusa
Temui sisi lain Asakusa sambil menunggang beca tradisional! Semasa beca dikayuh oleh pemandu yang mesra dan boleh berbahasa Inggeris, anda akan melalui mercu tanda terkenal, seperti Kaminarimon, Geisha Town dan Tokyo Skytree. Tersedia di Klook , tempoh lawatan bermula 30 minit – 2 jam, bergantung pada pakej yang dipilih, anda juga boleh memilih laluan anda sendiri! Kami mengesyorkan memulakan lawatan dari Stesen Asakusa dan menamatkannya di Senso-ji Temple.  
Lawati Senso-ji Temple dan Nakamise Street sambil memakai kimono tradisional
Sewa kimono dan berjalan-jalan di kuil Buddha tertua di Tokyo! Jangan lupa untuk mengambil gambar ikon Kaminarimon (Gerbang Thunder) di luar pintu masuk bait! Selepas puas berjalan, pergi ke Nakamise, membeli-belah di jalan berhampiran pintu luar yang kedua. Anda boleh membeli cenderahati yang unik, makanan ringan halal, dan banyak lagi!  

Teruskan ke Hyobando (terletak di awal jalan) untuk membeli okaki atau keropok beras tradisional Jepun. Snek lazat termasuk; rumpai laut, lada dan matcha.  
Tip: Semasa berjalan di Nakamise, cari Kameya, sebuah kedai yang menjual ningyo-i – yang merupakan kek kecil yang mengandungi kacang merah! Anda perlu menonton cara membuatnya. Kek ini adalah salah satu makanan ringan kegemaran kami!
 
Makan tengah hari di Sushiken
Restoran sushi Halal yang pertama di Jepun! Restoran ini menggunakan bahan-bahan terbaik dan seperti kebanyakan restoran di sini, ia lebih murah semasa makan tengah hari.
 
Tip: Bilik solat berada di tingkat 2, lengkap dengan bilik wudhuk dan sejadah!
 
Beli sehingga berpuas hati di Shibuya
Popular dengan lintasan zebra tersibuk di dunia dan pusat membeli-belah terbesar, Shibuya adalah syurga shopaholic !
 
Kedai yang perlu anda lawati termasuk Uniqlo, Tokyu Hands, dan Loft.
 
Makan malam di Gyumon
Tempat yang sempurna untuk makan pagi yakiniku setelah membeli-belah sepanjang hari!
 
Tip: Merancang percutian anda dengan melakukan aktiviti dan melawat banyak tarikan yang mungkin untuk memaksimumkan masa anda di sana. Gunakan kod promo ini untuk mendapatkan diskaun di Klook : TRAVELHHWT (diskaun SGD5), TRAVELHHWTMY (diskaun MYR15), TRAVELHHWTID (diskaun IDR 50,000).
 
Hari keempat
Pergi ke Osaka (3-4 jam)
Masa untuk ke bandar Osaka! Ambil shinkansen menggunakan pass JR anda . Perjalanan mengambil masa 3-4 jam, bergantung kepada kereta api yang anda gunakan.
 
Mengelilingi sekitar Osaka
Osaka dibahagikan kepada dua kawasan utama: wilayah Umeda, yang dipanggil “Kita” dan rantau Nanba / Tennoju, yang dipanggil “Minami”. Kereta bawah tanah meliputi semua kawasan, sama ada JR Osaka Loop Line, yang mengelilingi daerah utama, serta kereta api peribadi lain.
 
Dengan tiket Osaka Amazing Pass selama 2 hari, anda boleh mengambil bas atau kereta api secara percuma, akses tambahan ke lebih dari 30 tempat tarikan pelancong di Osaka! Anda boleh   dapatkan pass ini di Klook (pada harga diskaun!) dan terima e-baucar. E-baucer boleh ditukar di Terminal Udara Bandaraya Osaka (Stesen JR Namba).
 
Makan tengah hari di Matsuri
Restoran halal takoyaki pertama di bandar ini. Anda boleh merasai makanan ringan Jepun yang terkenal seperti takoyaki, okonomiyaki, dan ramen pada harga berpatutan
 
Tip: Mencari tempat untuk bersolat? Tanya kakitangan yang ramah. Mereka akan menyediakan bilik lengkap dengan sejadah, arah qibla, dan tempat wudhu.
 
Berjalan-jalan (PERCUMA!) Menggunakan Osaka Amazing Pass
Dapatkan akses PERCUMA ke tempat-tempat terkenal seperti Istana Osaka, Balai Taman Terapung Bangunan Umeda Sky, dan Muzium Kamigata Ukiyoe!
 
Lihat pemandangan malam di Dotonbori
Nikmati pemandangan Dotonburi, dan masuk ke Shinsaibashi, sebuah tempat wajib untuk berbelanja di Osaka !
 
Naik kapal persiaran di sungai Tombori (NB Ride FREE dengan Osaka Amazing Pass !)
 
Makan malam di Honolu Ramen
Makan malam dengan sup panas di Honolu Ramen untuk mengakhiri hari anda.
 
Menginap di Monterey Grasmere Hotel Osaka
Hotel yang selesa ini sangat dekat dengan Stesen JR Namba Amaran: Sila tempah lebih awal sebelum datang kerana ia boleh jadi agak mahal, jika anda walk –in.  
Hari kelima
Menjadi ahli sihir selama sehari di Universal Studios Japan (USJ)
Perjalanan ke Osaka tidak lengkap jika anda tidak melawat USJ! Kerana USJ sangat terkenal (dan dipenuhi dengan ramai orang), anda pasti tidak mahu mengambil risiko kehabisan tiket betul? Ingat untuk menempah tiket USJ anda dahulu di Klook dan dapatkan pengesahan pada pembelian!
 
Elak beratur panjang dengan USJ Express Pass untuk menjimatkan masa menunggu anda! Anda juga akan mendapat tempat terbaik sebagai pemegang Pas Express untuk kawasan persembahan. Nota: Anda masih memerlukan tiket masuk (yang dibeli secara berasingan) untuk memasukkan USJ. Untuk menjimatkan lebih banyak masa, anda boleh memilih USJ VIP Wristband untuk masuk melalui jalur VIP dan berdiri di baris pertama untuk tarikan kegemaran anda! Akses kepada laman web rahsia yang memberitahu kami waktu pembukaan USJ yang tepat sebelum lawatan anda, jadi anda tidak perlu beratur! Sekali lagi, anda memerlukan tiket masuk (yang dibeli secara berasingan) untuk memasuki USJ. Jangan lupa, anda perlu mengambil Wristband di Observatorium Harukas 300 sekurang-kurangnya sehari sebelum melawat USJ ! Nota: Wristband VIP USJ tidak termasuk Pass USJ Express .
 
Tip: Elakkan membeli tiket dari penjual yang tidak diiktiraf, kerana tiket anda mungkin tidak sah.   Beli tiket dari penjual yang sah seperti Klook untuk mengelakkan masalah dengan tiket anda. Semak halaman Facebook mereka untuk kod diskaun yang biasanya mereka tawarkan.

 
Mari naik Hogwarts Express! Sudah tiba masanya untuk merealisasikan impian zaman kanak-kanak anda untuk pergi ke Hogwarts dan memakai jubah anda dengan bangga. Lengkapkan pengalaman anda sebagai pelajar Hogwarts dengan secangkir Buuterbeer (yang bukan alkohol) semasa berjalan di sekitar Hogsmeade
 
Lawati tarikan popular seperti Despicable Me Minion Mayhem, The Dinosaur Flying, The Amazing Adventures of Spider Man, dan banyak lagi!  
Tip: Tempah Pas Express USJ di Klook , terutamanya jika anda melawat apabila waktu puncak atau jika anda benci beratur!
Temui maskot kegemaran anda, tonton parade percuma, dan kedai untuk barangan seperti anak patung comel atau mainan popcorn
 
Naik tarikan 4D menarik dari anime popular seperti Evangelion XR Ride, Godzilla, Attack on Titan, dan Monster Hunter!  
Makan tengah hari di Azzurra di Capri
Cuba sepotong pizza vegetarian yang lazat. Nota: Sila ingat, restoran ini tidak disahkan halal, tetapi ada pilihan vegetarian. Kami cadangkan anda mengambil pilihan anda sendiri.

 
Tip: jika anda bermain sehingga malam, anda boleh mencuba menu mesra Muslim di Red Lobster yang terletak di luar USJ.
Anda juga boleh meminta sebuah bilik dalam Perkhidmatan Keluarga untuk solat sebelum meninggalkan USJ.  
Makan malam di Matsuri
Anda boleh mencuba takoyaki, okonomiyaki dan ramen dengan harga yang hebat!
 
Tip: Mencari masjid ? Tanya kakitangan dan mereka akan menyediakan ruang dan peralatan solat.
 
Hari keenam
Jom pergi ke Kyoto! (<30 minit)
Dengan JR Pass anda, ambil shinkansen ke bandar bersejarah, Kyoto
 
Lawatan ke Kyoto
Seperti Tokyo dan Osaka, Kyoto dihubungkan dengan kereta api, kereta bawah tanah dan laluan bas. Dengan kad  ICOCA IC, anda boleh menikmati diskaun pengangkutan awam dan membeli-belah di kawasan Kansai (termasuk Kyoto dan Osaka!)
 
Tip: Baca ke hujung artikel ini untuk melihat semua butiran kos yang kami belanjakan di Klook!
 
Nota: Sebelum pergi ke Kyoto, anda boleh mendapatkan kad ini di Terminal Udara Bandaraya Osaka (Stesen JR Namba)
 
Menginap di New Miyako Hotel Kyoto
Simpan beg berat di New Miyako Hotel, yang terletak hanya beberapa minit dari Stesen Kyoto. Tip: Menginap di sekitar stesen Kyoto untuk memudahkan akses ke tarikan terkenal di sekitar bandar; jarak dapat dicapai dengan berjalan kaki dari stesen.
 
Fushimi Inari
Berjalan di antara ribuan gerbang torii di tanah perkuburan Shinto. Jumlah masa yang diperlukan untuk berulang-alik ke Gunung Inari ialah 2-3 jam. Tambahan, anda boleh menikmati pemandangan indah Kyoto semasa perjalanan.
 
Tidak seperti kuil-kuil lain dan tanah perkuburan, masuk ke sini, percuma!  
Kuil Tofuku-ji
Kuil tertua dan terbesar di Kyoto. Tarikan ini juga merupakan tempat terbaik di musim luruh di Jepun.
 
Nishiki Market
Pasar makanan tradisional terbesar di Kyoto, lebih daripada 400 tahun! Rasa makanan tempatan asli seperti sashimi segar dan teh hijau.
 
Jangan lupa singgah sebelum pasar tutup pukul 5 petang. Amaran: Makanan di pasar Nishiki tidak disahkan halal. Kami cadangkan anda makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 
Makan malam di Naritaya
Restoran bersertifikat halal ini menyediakan ramen miso yang lazat dan ayam karaage yang ranggup. Malah ada tempat solat, lengkap dengan tempat wudhu dan petunjuk untuk solat sekali!  
Malam berjalan di sepanjang Gion
Seperti kembali ke masa lalu, kagumi banyak kedai dan barisan rumah tradisional Jepun yang diperbuat daripada buluh
Cuba untuk melihat sekilas kehidupan sebenar geisha; tempat terbaik untuk melihatnya adalah di Hanami-koji-dori (sebahagian daripada kuil Shijo-dori dan Kennin-ji)  
Hari ketujuh
Pagi berjalan antara hutan buluh Sagano
Berjalan di antara tumbuh-tumbuhan buluh yang menawan dan nikmati tenang yang ditawarkan oleh hutan
 
Tip: Jika anda boleh tiba lebih awal, pengunjung yang datang masih sedikit, jadi foto anda akan lebih sunyi tanpa orang ramai!
 
Ambil kereta api pelancong
Kereta api pelancongan Sagano adalah salah satu kereta api yang mempunyai lorong-lorong dengan pemandangan yang paling indah di Jepun . Anda akan dimanjakan dengan pemandangan indah bandar, walau apa pun musim!
 
Tempah tiket kereta api Sagano Romantik di Klook supaya tiket mudah dibawa ke Osaka sebelum anda pergi ke Kyoto  
Makan tengah hari di Yoshiya Arashiyama
Makan tengahari dengan pemandangan Yoshiya Arashiyama dan perintah hala washoku (makanan Jepun tradisional) yang boleh anda dapati di menu restoran Muslim yang mesra.
 
Berjalan-jalan di sungai Kamo sebelum minum petang
Beristirahat dari hiruk-pikuk kota Kyoto. Nikmati keindahan sungai Kamo dan merawat diri anda dengan secawan kopi di % Arabica Kyoto
 
Masa untuk pulang 
Ucap sayonara ke Kyoto dan ambil shinkansen untuk kembali ke Tokyo menggunakan Pass JR anda (perjalanan mengambil masa 2 jam 40 minit).
 
Makan Malam di Lapangan Terbang Narita
Lawati La Toque untuk makan malam terakhir. Restoran ini menyediakan kari Jepun yang lazat! Dari kari ayam ke kari salmon, anda pasti akan mendapati makanan yang anda sukai di sini.  
JUMLAH PERBELANJAAN
 
Kategori               Cadangan produk             Kos         Jumlah
General                              JR Pass                         $ 338
4G WiFi ($ 6 / hari)           $ 42          $ 380
 
Tokyo                           Tiket Disneyland               $ 90
Sewa Kimono (Asakusa)             $ 144
Lawatan Beca (Asakusa)             $ 52
Tiket Subway (3 Hari)              $ 19          $ 315
 
Osaka                          E Tiket ke USJ                    $ 92
USJ Express Pass              $ 66
USJ VIP Wristband           $ 36
Pas Amazing                       $ 40        $ 234
 
Kyoto                          Kad ICOCA IC                    $ 26
Kereta Api Sagano           $ 17            $ 43
Jumlah:                                                                                     $ 972
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post Menakluk Tokyo-Osaka-Kyoto dalam 7 Hari Dengan Panduan Mesra-Muslim ini appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/menakluk-tokyo-osaka-kyoto-dalam-7-hari-dengan-panduan-mesra-muslim-ini/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
8 Kedai Serbaneka Di Tokyo Menjual Makanan Mesra Muslim

8 Kedai Serbaneka Di Tokyo Menjual Makanan Mesra Muslim

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 736 hits
Jepun adalah rumah kepada budaya pop Asia dan masakan yang lazat Salah satu Negara Asia Timur yang mempunyai ekonomi yang paling pesat berkembang di dunia dan terbukti di ibukota negara itu Tokyo Kedai serbaneka yang hebat untuk pelancong k...
Hello Hijabista Ini 4 Ciri Ciri Salon Mesra Muslim Yang Anda Perlu Tahu

Hello Hijabista Ini 4 Ciri Ciri Salon Mesra Muslim Yang Anda Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 218 hits
TUTUP Toggle navigation Utama Terkini Video Utama Celup Gempak TV Lafazkan Kalimah Cintamu Geng Mak Mak 3 Gadis Manis Musim 3 The House Musim 5 Dua The Series Bukan Kerana Aku Tak Cinta Paskal 24 Jam My Coffee Prince Gantung Gegar Ve
Boboiboy The Movie 2 Cipta Rekod Filem Tempatan Catat Kutipan Melebihi Rm1 Juta Pada Hari Pembukaan

Boboiboy The Movie 2 Cipta Rekod Filem Tempatan Catat Kutipan Melebihi Rm1 Juta Pada Hari Pembukaan

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 576 hits
Filem animasi terbaru tempatan BoboiBoy The Movie 2 telah mencatatkan rekod kutipan filem animasi tertinggi pada hari pembukaan apabila berjaya meraih kutipan sebanyak RM1 18 juta Menurut pautan yang dikongsikan laman Instagram rasmi Astro ...
Hari Raya Aidiladha Exodus Out Of Klang Valley Begins

Hari Raya Aidiladha Exodus Out Of Klang Valley Begins

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 450 hits
KUALA LUMPUR Aug 9 Klang Valley residents have started heading back to their hometowns and kampungs for the Hari Raya Aidiladha celebration and week long school holiday break A PLUS Malaysia Berhad spokesman said that as of 5 pm on Friday t...
Didampingi Iriana Presiden Jokowi Hadiri Perayaan Hari Nasional Singapura

Didampingi Iriana Presiden Jokowi Hadiri Perayaan Hari Nasional Singapura

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 134 hits
Presiden hadir dengan mengenakan kemeja putih berbalut jaket merah bertuliskan Indonesia
Semalam Pinjam Lagi Rm3 Bilion Untuk Cecah Rm1 Trilion Kerajaan Ph Boleh Umum Hari Hutang Negara

Semalam Pinjam Lagi Rm3 Bilion Untuk Cecah Rm1 Trilion Kerajaan Ph Boleh Umum Hari Hutang Negara

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 841 hits
Tidak sampai dua tahun lagi kerajaan Pakatan Harapan boleh mengumumkan cuti umum hari hutang negara kerana hutang negara akan mencecah RM1 trilion dengan rasminya sinis bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak Ini berikut...
Doa Hari Arafah

Doa Hari Arafah

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 580 hits
Assalamualaikum sahabat Hari Arafah sudah hampir tiba Sudahkah anda membuat senarai doa yang mahu anda pohon kepada Allah Rebut peluang untuk berdoa pada hari Arafah Berikut adalah beberapa doa yang anda boleh masukkan dalam senarai anda In...
Singapura Raikan Hari Lahir Ke 54 Gambaran Sejarah Dua Abad

Singapura Raikan Hari Lahir Ke 54 Gambaran Sejarah Dua Abad

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 277 hits
Singapura merayakan Hari Kebangsaan ke 54 hari ini dan perayaan tahun ini agak istimewa kerana ia juga seiring dengan memperingati 200 tahun Sir Stamford Raffles menjejakkan kaki di bumi Singapura Menurut Pejabat Singapore Bicentennial seba...
Tips Elak Marah Hari Ni

Tips Elak Marah Hari Ni

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 1064 hits
tips elak marah hari ni tips elak marahtips elak marahCARA ELAK STRESS DI TEMPAT KERJA cara elak stress di tempat kerjaHaa yang atas ni jangan ikut pula nasihat papapipizola HAHAHA hancusss karier kang Siapa yang susah Diri sendiri jugekk h...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024