8 Kedai Serbaneka Di Tokyo Menjual Makanan Mesra Muslim



 
Jepun adalah rumah kepada budaya pop Asia dan masakan yang lazat. Salah satu Negara Asia Timur yang mempunyai ekonomi yang paling pesat berkembang di dunia dan terbukti di ibukota negara itu, Tokyo. Kedai serbaneka yang hebat untuk pelancong kerana mereka dibuka hingga lewat (beberapa dibuka 24/7), memberikan kemudahan di mana sahaja.
 
Terdapat banyak kedai serbaneka di Tokyo. Anda mungkin dapat mencari kedai-kedai seperti di sekitar setiap stesen metro dan beberapa di antaranya menjual produk halal. Terdapat lebih banyak pilihan halal atau mesra Islam untuk umat Islam di Tokyo sekarang, sesuai untuk pelancong Islam. Kita boleh menjangkakan lebih banyak restoran (dan kemudahan) akan ditambah ke senarai ini pada 2019 dan 2020. Ini untuk menampung penonton dan atlet Islam dalam Sukan Olimpik 2020 akan datang, yang akan diadakan di Tokyo.
 
Terdapat banyak restoran halal dan mesra-Islam di Tokyo. Untuk maklumat lanjut, semak panduan ini. Restoran mungkin sedikit mahal untuk pengembara bajet, jadi jika anda tidak sanggup berbelanja besar di restoran-restoran di Tokyo, maka pergi ke kedai serbaneka atau kedai terdekat di mana anda boleh mengambil makanan ringan halal atau ramuan untuk memasak makanan anda sendiri ! Berikut ialah senarai 9 kedai serbaneka di Tokyo yang menjual produk halal.
 
Kedai Besar
 
LAOX
 
LAOX adalah satu lagi rangkaian kedai runcit Jepun di Tokyo. Kedai-kedai Shinjuku, Ginza dan Akihabara LAOX adalah yang lebih terkenal dan antara kedai yang membolehkan anda menemui barang-barang Halal. Anda boleh menemui bahagian Muslim LAOX di tingkat 6 di kedai Shinjuku dan Ginza dan tingkat ke- 4 dari kedai Akihabara.
 

 
Terdapat banyak makanan ringan halal, manis dan berperisa di rak termasuk keropok beras Jepun yang lazat. Anda juga boleh mendapatkan mi segera halal di rak. Anda tidak perlu risau akan lapar lagi kerana anda akan dimanjakan untuk pilihan dengan pelbagai barangan halal mereka.
 
Jika anda sedang mencari ruang sembahyang, di tiga kedai LAOX mempunyai bilik sembahyang – di tingkat 6 dan 7 di kedai Shinjuku, tingkat ke – 5 dan 6 di kedai Ginza dan tingkat 7 di kedai Akihabara.
 

 
Klik di sini untuk kedai-kedai LAOX di Tokyo.
 
2. AEON
 

 
Kedai AEON juga membawa produk jenama rumah mereka, TOPVALU, beberapa di antaranya disahkan halal oleh JAKIM (pihak berkuasa Islam Malaysia). AEON mempunyai 3 kedai di Tokyo – Shinonome, Itabashi dan Shinagawa.
 
Produk Halal TOPVALU termasuk premix kopi Malaysia, sos dan kerepek kentang yang berpatutan dengan harga yang wajar.Jika ambil perhatian, tidak semua kedai AEON membawa produk ini. Semak dengan kakitangan semasa melawat kedai AEON.
 

 
Klik di sini untuk kedai AEON di Tokyo.
 
Pasaraya / Minimart
 
      3.Supermarket Gyomu
Sama seperti pasar raya, Gyomu Supermarket (atau Gyomu Super) adalah tempat yang bagus untuk anda melakukan perbelanjaan runcit anda. Gyomu Super membawa jenama tempatan dan antarabangsa dan kedai-kedainya boleh ditemui di seluruh Jepun. Mereka telah mengimport barangan, yang disahkan halal. Produk halal jelas dilabel di rak pasar raya, jadi anda tidak perlu risau jika tidak dapat melihatnya.
 

 
Produk termasuk daging halal yang diimport dari Australia dan makanan ringan yang diimport. Jika anda mencari halal, bukan gelatin – termasuk pek marshmallow untuk mengunyah, Gyomu Super akan memuaskan keinginan anda dengan senk yang memuaskan hati.
 
Klik di sini untuk Supermarket Gyomu (Halaman Web dalam bahasa Jepun).
 
Rogers Mart Minimart yang terletak di sepanjang Jalan Beli-Belah Shin-Nakamise, dan berdekatan dengan kuil Senso-ji, Rogers Mart adalah kedai yang sempurna untuk pergi jika anda mahu mendapatkan barangan yang disahkan halal!
 

 
Produk yang mesti dibeli dari Rogers Mart ialah Fresh Cream Daifuku. Pencuci mulut seperti mochi yang dipenuhi dengan krim dengan pelbagai rasa termasuk Matcha dan Red Bean. Anda juga boleh mencari set Bento bersertifikat halal yang berpatutan.
 

 
Alamat: 1-22-2 Asakusa, Taito-ku, Tokyo 111-0032
 

 
Kedai serbaneka
 
Lawson (Okachimachi Minami Store) Salah satu francais kedai serbaneka terbesar di Jepun, Lawson sering dikunjungi oleh penduduk tempatan dan pelancong untuk keperluan harian. Di samping itu, ia mempunyai ciri menarik di Okashimachi Minami Store.
 

 
Kedai ini boleh didapati di hadapan pintu masuk selatan Okachimachi Station. Singgah ke kedai Okachimachi dan terus ke bahagian halal. Menjual produk halal seperti keropok padi dan makanan segera, mencari makanan Halal di bahagian Tokyo ini tidak akan menjadi masalah.
 

 
Alamat: 5-Chome-27-2, Ueno, Taito, Tokyo 110-0005, Jepun
 

 
7-Eleven (Asakusa Kaminarimon Store & Minami Otsuka Store)
 
Adakah anda tahu anda boleh mencari makanan halal siap sedia (atau set bento) di Tokyo? Terus ke salah satu kedai 7-Eleven yang disebutkan di atas dan cari set-set bento Halal.
 

 
Hanya masukkan bento ke dalam ketuhar gelombang mikro dan semuanya boleh didapati di 7-Eleven dari Nasi Bersama Daging (atau Gyudon) yang lazat atau Nasi Kari Butter mereka. Sedapnya! Untuk mendapatkan maklumat lanjut, lihat ciri kami pada set bento.
 

 
Pembekal Makanan Halal
 
Nasco Makanan Halal / Hijau Nasco Belanja untuk barangan runcit tidak pernah lebih mudah, terutama di Jepun. Terletak dalam jarak berjalan kaki dari Stesen Shin-Okubo di sepanjang Jalur Yamanote di Shinjuku, Nasco Halal Food (atau Green Nasco) menjual daging, makanan ringan dan bahan halal. Kebanyakan produk Nasco telah diimport dari negara-negara seperti Timur Tengah, Indonesia dan Thailand.
 

 
Jadikan hidup anda lebih mudah dengan kedai online Nasco Halal Food di laman web mereka yang mesra pengguna. Hanya mendaftar akaun, pilih bahan makanan, bayar dan bahan makanan anda diserahkan terus ke depan pintu anda di Jepun
 
Alamat: 2-Chome-9-3 Hyakunincho, Shinjuku City, Tokyo 169-0073, Jepun
 

 
Tokyo Camii (Masjid) Mart  
Dengan senarai kedai yang membawa produk Halal, bagaimanakah keseluruhan mart menjual produk halal? Lihat Tokyo Camii, masjid terbesar di ibu negara, yang terletak berhampiran Taman Yoyogi. Masjid arsitektur megah menjadikannya peluang foto yang sempurna
 

 
Selepas menunaikan solat anda, berhenti di pasaraya Halal masjid yang terletak di sekitar masjid. Anda boleh mendapatkan bahan-bahan halal dan makanan siap sedia di sini, menjadikannya lebih mudah untuk memasak makanan anda pada masa lain anda melawat Jepun.
 

 
Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Tokyo Camii dan pasar raya mereka, lihat disini .
 
Alamat: 1-19 Oyamacho, Shibuya, Tokyo 151-0065, Jepun
 

 
Bonus: Mesin Layan Diri Jepun
 
Tidak ada yang lebih mudah daripada mesin penjual dan orang Jepun juga mempunyai budaya dengan mesin layan diri. Anda boleh mencari mesin layan diri di seluruh Jepun, sama ada anda berada di platform metro atau di lorong.
 

 
Anda boleh mencari pelbagai jenis barang dalam mesin layan diri Jepun dari minuman, makanan siap sedia dan makanan ringan kepada barang-barang yang tidak biasa seperti pakaian, peralatan mandi dan juga mainan (dikenali sebagai gachapons ). Makanan di mesin penjual yang paling di Jepun mungkin tidak diperakui halal tetapi terdapat beberapa, yang mesra Islam. Makan mengikut budi bicara anda sendiri.
 

 
Anda tidak perlu risau mencari makanan Halal apabila anda melawat Tokyo, Jepun. Metropolitan moden ini mempunyai banyak kedai serbaneka dan batu dengan produk Halal bagi anda untuk mengisi perut lapar anda. Belum lagi, anda boleh dengan mudah mencari bahan-bahan halal di tempat-tempat yang telah kami disenaraikan, jadi anda boleh dengan mudah menyiapkan hidangan yang lazat di penginapan anda.
 
Sumber: Have Halal Will Travel
The post 8 Kedai Serbaneka di Tokyo Menjual Makanan Mesra-Muslim appeared first on Islam Itu Indah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.islamituindah.my/8-kedai-serbaneka-di-tokyo-menjual-makanan-mesra-muslim/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menakluk Tokyo Osaka Kyoto Dalam 7 Hari Dengan Panduan Mesra Muslim Ini

Menakluk Tokyo Osaka Kyoto Dalam 7 Hari Dengan Panduan Mesra Muslim Ini

papar berkaitan - pada 21/8/2019 - jumlah : 504 hits
Sumber Pernah bermimpi untuk bercuti ke Jepun Setiap orang yang telah pergi ke Jepun mesti menyebut Tokyo Osaka dan Kyoto sebagai 3 bandar yang perlu anda lawati terutamanya untuk lawatan pertama Nikmati bandar metropolitan Tokyo sebelum me...
Dia Panggil Saya Perempuan Sundal Cashier Kedai Serbaneka Buka Mulut Kenapa Mengamuk Depan Pelanggan

Dia Panggil Saya Perempuan Sundal Cashier Kedai Serbaneka Buka Mulut Kenapa Mengamuk Depan Pelanggan

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 438 hits
Dia Panggil Saya Perempuan Sundal Cashier Kedai Serbaneka Buka Mulut Kenapa Mengamuk Depan Pelanggan Sebelum ini viral seorang mak cik mengamuk di sebuah restoran apabila dituduh tidak dilayan oleh pekerja di restoran tersebut Namun kali in...
Cashier Kedai Serbaneka Mengamuk Baling Barang

Cashier Kedai Serbaneka Mengamuk Baling Barang

papar berkaitan - pada 10/8/2019 - jumlah : 1099 hits
Kalau dulu kecoh isu customer maki hamun pekerja di kedai Chicken Rice Shop kini muncul pulak isu baru yang melibatkan seorang cashierdi kedai serbaneka Ninso yang katanya membaling barang kepada customer Laa apahal pulak ni Cashier baran b...
Hello Hijabista Ini 4 Ciri Ciri Salon Mesra Muslim Yang Anda Perlu Tahu

Hello Hijabista Ini 4 Ciri Ciri Salon Mesra Muslim Yang Anda Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 217 hits
TUTUP Toggle navigation Utama Terkini Video Utama Celup Gempak TV Lafazkan Kalimah Cintamu Geng Mak Mak 3 Gadis Manis Musim 3 The House Musim 5 Dua The Series Bukan Kerana Aku Tak Cinta Paskal 24 Jam My Coffee Prince Gantung Gegar Ve
Didakwa Pura Pura Pesan Makanan Cctv Rakam Lelaki Ragut Beg Tangan Di Kedai Makan

Didakwa Pura Pura Pesan Makanan Cctv Rakam Lelaki Ragut Beg Tangan Di Kedai Makan

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 457 hits
Ragut adalah jenayah yang tak asing lagi di negara kita malah saban hari ada sahaja berita mengenainya dilaporkan Namun jenayah ini tidak seharusnya dipandang remeh kerana sudah ada nyawa yang terkorban ketika cuba untuk menyelamatkan baran...
Nak Naikkan Berat Anak Cuba Teknik Goreng 2 Kali Makanan Tinggi B12 Tingkatkan Selera

Nak Naikkan Berat Anak Cuba Teknik Goreng 2 Kali Makanan Tinggi B12 Tingkatkan Selera

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 339 hits
Apabila bayi kita disahkan underweight atau berat badan di bawah paras yang normal pada carta pertumbuhan kita tentu akan berusaha menaikkan berat badannya Ikuti 7 tip daripada pegawai dietetik ini Amar berumur 12 bulan tetapi berat badanny...
Kanak Kanak Meninggal Dunia Akibat Kanser Kerap Minum Boba Tea Makanan Manis Didakwa Jadi Punca

Kanak Kanak Meninggal Dunia Akibat Kanser Kerap Minum Boba Tea Makanan Manis Didakwa Jadi Punca

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 552 hits
Seorang kanak kanak perempuan berasal dari China telah meninggal dunia akibat menghidapi penyakit kanser buah pinggang pada Februari lalu Namun kisah di sebalik kematiannya baru sahaja mendapat perhatian baru baru ini apabila diet yang diam...
Panaskan Makanan Dalam Ketuhar Gelombang Mikro Selamat

Panaskan Makanan Dalam Ketuhar Gelombang Mikro Selamat

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 174 hits
Oleh Dr Fatimah Binti Salim Pensyarah Kanan Institut Atta ur Rahman UITM Apakah yang berlaku semasa kita mula memanaskan makanan dalam microwave Radiasi gelombang mikro akan diberikan kepada makanan Harus diingat makanan yang kita lihat di ...
Dalam Pantang Jenis Makanan Ini Cepat Pulihkan Ibu Tak Semestinya Ambil Pakej Mahal

Dalam Pantang Jenis Makanan Ini Cepat Pulihkan Ibu Tak Semestinya Ambil Pakej Mahal

papar berkaitan - pada 8/8/2019 - jumlah : 308 hits
Apa yang anda makan semasa tempoh berpantang akan mencerminkan kesihatan anda kemudian hari Oleh itu anda perlu mengetahui amalan pemakanan yang betul semasa menjalani tempoh berpantang Melalui perkongsian dari pemakanan antara aspek yang a...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis