Membunuh Karakter Muhyiddin Untuk Menyelamatkan Najib



Adakah ini usaha untuk memburukkan Muhyiddin supaya kelihatan Muhyiddin lebih jahat daripada Najib dan akhirnya menjadikan kes simpati terhadap Najib untuk mendapat pengampunan diraja? NO HOLDS BARRED
Raja Petra Kamarudin
Bahagian 3
Anwar Ibrahim dan Ahmad Zahid Hamidi mengharapkan bahawa dengan menyeret Muhyiddin Yassin ke Mahkamah dengan pertuduhan-pertuduhan rasuah yang palsu, ini akan memusnahkan populariti Muhyiddin. Namun, ini tidak terjadi. Orang Melayu melihat bahawa ini adalah pendakwaan politik terpilih dan penindasan politik (selective prosecution dan political persecution).
Pada masa yang sama, Anwar perlu memenuhi janjinya untuk melepaskan Zahid dan mengampunkan Najib Tun Razak. Inilah dagangan politik bagi sokongan UMNO/Zahid kepada Anwar sebagai PMX. Zahid telah pun mendapatkan pelepasan passport sepenuhnya. Zahid telah berjaya mendapatkan penangguhan kesnya bagi membuat representasi supaya pertuduhan terhadapnya ditarik balik.
Ini amat aneh kerana Mahkamah telah pun mendapati satu kes prima facie telah pun dibuktikan dan Zahid telah diarahkan untuk memulakan pembelaannya. Mantan Peguam Negara Tan Sri Abu Talib Othman telah membuat kritikan secara terbuka terhadap Peguam Negara. Ini menunjukkan betapa tidak berprinsipnya Pakatan Harapan/Anwar. Percaturan di Mahkamah sedang dimainkan di mana hakim yang menghukum Najib kini dicemarkan oleh SPRM.
1. Peristiwa 1MDB-Goldman Sachs Yang Kerajaan Malaysia Rahsiakan
2. Skandal 1MDB: Senjata Menjatuhkan Kepimpinan Melayu
3. Senjata Politik PH-BN Adalah Fitnah
SPRM juga digunakan untuk membuat pertuduhan-pertuduhan rasuah palsu terhadap pemimpin-pemimpin BERSATU terutama sekali Muhyiddin. Terkini, pasukan undang-undang Muhyiddin telah memulakan tindakan mencabar pertuduhan-pertuduhan tersebut sebagai pertuduhan yang direka-reka, sedangkan tidak terdapat kesalahan sedemikian dari segi fakta dan dari segi undang-undang.
Anwar yang memulakan cerita tentang Muhyiddin menyakau wang rakyat dari jumlah ajaib RM600 bilion kemudian turun kepada RM530 bilion, dan jatuh menjunam kepada RM92.5 bilion, kemudian jatuh merudum lagi ke hanya RM300 juta.
Datuk Seri Johari Ghani yang kempunan tidak dapat jawatan Menteri Kewangan pun marah terhadap Tengku Zafrul Tengku Aziz, bekas Menteri Kewangan. Projek Jana Wibawa dan pengecualian cukai Yayasan Al-Bukhary adalah di bawah naungan dan kuasa Menteri Kewangan ketika itu. Itulah sebabnya serangan dibuat terhadap kedua-dua perkara ini.
Namun, oleh kerana Tengku Zafrul mempunyai kekebalan istana, maka dia pun terselamat. Ini menjengkelkan lagi JoGhani. Itulah sebabnya JoGhani berusaha bersungguh-sungguh untuk meranapkan reputasi Tengku Zafrul sebagai Menteri Kewangan ketika itu. Ini dilakukan dengan menyerang usaha pemulihan aset 1MDB semasa Tengku Zafrul menjadi Menteri Kewangan.
Amatlah pelik bahawa Anwar menyerang 1MDB Task Force dengan menimbulkan pelbagai tuduhan palsu sedangkan inilah 1MDB Task Force yang sama yang berjaya mendapatkan penyelesaian IPIC sejumlah USD1.8 bilion. Ini akan diceritakan dengan lebih lanjut lagi.
Lebih pelik lagi ialah apabila Anwar mengumumkan bahawa JoGhani dilantik bagi mempengerusikan 1MDB Task Force yang baru. Rakyat Malaysia pasti ingat bahawa Skandal 1MDB berlaku semasa Najib adalah Menteri Kewangan (sebagaimana Anwar juga adalah Menteri Kewangan kini). Pada 2015, Skandal 1MDB menjadi begitu hangat sehingga Menteri Kewangan II ketika itu, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah telah dipecat oleh Najib. Siapakah yang menggantikannya?
Orang yang menggantikan Ahmad Husni ialah JoGhani! JoGhani juga telah menubuhkan Jawatankuasa Budiman bagi menyiasat Skandal 1MDB. Sebagai pengerusi Jawatankuasa Budiman, JoGhani telah membersihkan nama Najib sebagai tidak bersalah (cleared Najib’s name). Ini membolehkan Peguam Negara ketika itu, iaitu Tan Sri Apandi Ali juga cleared Najib’s name.
Dalam usaha untuk menutupi Skandal 1MDB, Arul Kanda telah dilantik untuk menjadi CEO 1MDB untuk penyusunan semula. JoGhani bertanggungjawab for this cover up. Pada 2017, penyelesaian IPIC yang pertama (yang merupakan satu penipuan) telah diatur oleh JoGhani. Sepatutnya, JoGhani dikenakan pendakwaan atas semua cover up job yang dilakukan olehnya. Tapi, JoGhani licin macam ular, dia terselamat.
Jadi, adakah lantikan JoGhani sebagai pengerusi 1MDB Task Force adalah sebenarnya untuk mendapatkan pemulangan aset 1MDB yang dirampok? Atau adakah JoGhani dilantik untuk cover up lebih lanjut supaya cerita sebenar 1MDB tidak akan diketahui umum? Adakah ini usaha untuk memburukkan Muhyiddin supaya kelihatan Muhyiddin lebih jahat daripada Najib dan akhirnya menjadikan kes simpati terhadap Najib untuk mendapat pengampunan diraja?
Peranan JoGhani akan diceritakan dalam Bahagian 4.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2023/04/29/membunuh-karakter-muhyiddin-untuk-menyelamatkan-najib/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Henti Komen Tidak Sepatutnya Isu Pengampunan Najib Kata Zahid

Henti Komen Tidak Sepatutnya Isu Pengampunan Najib Kata Zahid

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 224 hits
Henti komen tidak sepatutnya isu pengampunan Najib kata Zahid Dikemas kini 46 minit yang lalu Diterbitkan pada 28 Apr 2023 1
Sidang Lembaga Pengampunan Tak Bincang Permohonan Najib

Sidang Lembaga Pengampunan Tak Bincang Permohonan Najib

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 163 hits
bharian com myOleh April 28 2023 6 41pmDatuk Seri Najib Razak NSTPKUALA LUMPUR Lembaga Pengampunan yang bersidang pagi tadi tidak membincangkan mengenai petisyen rayuan pengampunan yang difailkan oleh Datuk Seri Najib Razak untuk diampun da...
Tolak Pengampunan Najib Amanah Dakwa Langkah Umno Terpesong

Tolak Pengampunan Najib Amanah Dakwa Langkah Umno Terpesong

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 211 hits
agendaily com27 04 2023Bekas Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak menjalani hukuman 12 tahun penjara setelah kekal didapati bersalah melibatkan RM42 juta dana SRC International Parti Amanah merayu kepada Yang di Pertuan Agong dan Lembaga Pe...
Kalau Macam Ni Lama Lagilah Najib Dalam Penjara Tu

Kalau Macam Ni Lama Lagilah Najib Dalam Penjara Tu

papar berkaitan - pada 26/4/2023 - jumlah : 140 hits
Oleh Juani Munir Abu Bakar PETALING JAYA Petisyen pengampunan bekas Per dana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terhadap hukuman penjara dan denda tidak semestinya dibincangkan dalam Lembaga Pengampunan yang dijadual bermesyua rat Jumaat in...
Najib Di Penjara Tiada Erti Raya Buat Kami Yana

Najib Di Penjara Tiada Erti Raya Buat Kami Yana

papar berkaitan - pada 23/4/2023 - jumlah : 137 hits
Najib di penjara tiada erti raya buat kami Yana Hari raya kali ini tiada erti buat kami sekeluarga kerana selalunya ayah sentiasa berada di sisi kami Demikian luahan hati Nooryana Najwa yang juga anak bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib ...
Yoursay Nooryana Najib Is Serving Time For Crime Committed

Yoursay Nooryana Najib Is Serving Time For Crime Committed

papar berkaitan - pada 23/4/2023 - jumlah : 187 hits
YOURSAY No one is above the law Apanama is back I was wondering why the attention seeker Nooryana is so quiet this Hari Raya Here you come First thing first Selamat Hari Raya Adilfitri to you and your mother Rosmah Mansor Please ask your mo...
A Pardon For Najib What Has Come Over Umno

A Pardon For Najib What Has Come Over Umno

papar berkaitan - pada 25/4/2023 - jumlah : 224 hits
ALIRAN Does the party really want a pardon for a PM who abused his power to enrich himself and bring shame to the nation Why is Umno discrediting itself by seeking a pardon for Najib Razak when there are still cases pending against him What...
Pardons Board Did Not Discuss Najib S Application

Pardons Board Did Not Discuss Najib S Application

papar berkaitan - pada 29/4/2023 - jumlah : 228 hits
The Pardons Board which met this morning did not discuss the application filed by former prime minister Najib Abdul Razak to be pardoned and released from prison Berita Harian reported that during today s hearing the pardon petition against...
Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Pet Expo Midvalley 2024

Drama Lara Kasih

Goh Sze Fei Naib Juara Kejohanan Asia 2024

Luvia Band Lelah Dan Kalah Chord

Berkuasa Di Dunia Kuasai Pertambangan By Dr Haji Mura Riau Dosen Adi

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia