Melawan Fenomena Malu Apa Bossku Yang Dibawa Najib Rasanya Tun M Perlu Turun Sama Berkempen Di Semenyih




Tiada siapa dapat menafikan populariti Najib Razak begitu melonjak tinggi ketika ini. Beliau yang dulunya dibenci sehingga dijatuhkan pengundi, kini lebih popular berbanding dulunya.


Ke mana saja beliau pergi, sekurang-kurangnya ratusan, malah ada ketikanya ribu-ribu orang menyambutnya.


Terutama yang ramai menyambut serta memberi sokongan kepada Najib sekarang ini adalah anak-anak muda yang dilihat begitu seronok dengan fenomena "malu apa bossku" yang diperkenalkannya. Dulu, orang mudalah yang banyak menolak BN, kini merekalah yang teruja mengelilinginya.


Dalam kempen PRK Semenyih yang sedang berlangsung ketika ini, sudah dua kali Najib menjejakkan kakinya ke sana.


Dalam kedua-dua kunjungan beliau, sambutan yang diterimanya begitu hangat sekali. Dianggarkan mencecah 1,000 orang hadir bersamanya.


Dirasakan, dengan sambutan yang sedemikian hangat itu, sudah pastilah  beliau akan turun beberapa kali lagi untuk membantu kempen BN di Semenyih sebelum hari pengundian pada 2 Mac nanti.


Sebagaimana beliau dianggap turut berperanan membantu kemenangan BN dalam PRK Cameron Highlands, Najib juga tampaknya sedang ghairah untuk melakukannya sekali lagi di Semenyih ini. Beberapa usikannya di media sosial jelas memperlihatkan perkara itu.


Meskipun disedari mereka yang menyambut dan meramaikan kedatangan Najib itu bukan semuanya pengundi Semenyih, tetapi impaknya, lebih-lebih lagi melalui bantuan sebaran meluas media sosial, ia sebenarnya mampu mempengaruhi minda pengundi.


Itulah yang dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad sebelum PRU14 lalu. Di masa-masa ada kelapangan, beliau akan selalu tampil di khalayak ramai seperti KLCC, Pavilion, restoran popular yang menjadi tumpuan ramai, pasar malam dan sebagainya di mana ketika itulah orangramai kelihatan berkerumun ingin bersalam, bergambar dan berselfie dengannya.


Kesan daripada apa yang dilakukan dengan kerap oleh Tun Mahathir itu yang kemudian dibantu oleh penyebaran dalam media sosial, itulah sebahagiannya yang menjadi penyumbang kepada keghairahan rakyat di seluruh negara untuk melakukan perubahan dan mengangkat PH sebagai kerajaan baru menggantikan BN.


Hari ini, selepas PH menjadi kerajaan di mana banyak janji-janji bulan madu pilihanraya tidak ditunaikan, prestasi menteri-menteri yang mengecewakan, ekonomi masih perlahan dan tiada ketentuan serta Tun Mahathir sendiri yang dilihat seperti ada agenda politik lain dalam dirinya, majoriti rakyat, termasuk pengundi PH sendiri sudah mula rasa bosan dan meluat kepada kerajan.


Natijahnya bukan saja kritikan dan kecaman terhadap kerajaan semakin meluas, malah kemunculan Tun Mahathir di tempat-tempat awam tidak lagi disambut ghairah seperti dahulu.


Dalam kemunculannya baru-baru ini di tempat awam - satu ketika melawat Terminal bas TBS dan satu lagi ketika singgah minum di sebuah restoran di Kelana Jaya, Tun Mahathir nyata sudah kehilangan aura di kalangan rakyat negara ini. 


Tiada lagi yang datang ingin bersalam, bergambar dan berselfie dengannya. Aura dan sambutan hangat rakyat yang biasa diterimanya dulu sudah berpindah kepada Najib sekarang ini.


Dalam kempen PRK Semenyih yang pertama kali ditandingi oleh Bersatu ini, jika dibiarkan saja kemunculan Najib berterusan mencuri kembali hati rakyat tanpa ada apa-apa tindakbalas, di samping kepaduan kerjasama antara UMNO dan Pas, kemungkinan untuk PH tewas adalah amat besar sekali.


Gelombang sambutan rakyat yang dijelmakan melalui kehadiran bekas Perdana Menteri itu pasti ada kesan tersendiri yang tidak boleh dinafikan begitu saja.


Apatah lagi kemunculan pemimpin-pemimpin PH dalam kempen mereka di Semenyih setakat ini, masih lagi gagal mendapat sambutan yang memberangsangkan daripada masyarakat tempatan. 


Baik majlis yang dihadiri oleh Muhyiddin Yassin, Azmin Ali, Menteri Besar Selangor, Amaruddin Shaari atau lain-lain menteri, dapatan sehingga ini menunjukkan kehadiran jentera sendiri adalah lebih ramai berbanding pengundi.


Dalam hal ini, demi keinginan mengekalkan kemenangan di Semenyih, satu-satu pemimpin yang mungkin masih mampu menunjukkan kemampuan untuk melawan fenomena "malu apa bossku" itu  ialah hanya Tun Mahathir.


Walaupun sebelum ini bukan menjadi kebiasaan bagi beliau untuk hadir dalam mana-mana PRK, tetapi beliau telah melanggar kebiasaan itu dengan turut berkempen di Port Dickson dan juga Cameron Highlands.


Maka, demi maruah, harga diri dan kelangsungan Bersatu, sebuah parti yang ditubuhkannya, ditambah dengan kehadiran Najib yang seolah-olah lebih digilai rakyat, Tun Mahathir tiada pilihan lain selain harus turun sama mencemar duli berkempen di Semenyih ini.


Di sinilah beliau dapat menjadikannya sebagai medan untuk menentukan kedudukan dirinya - masih ada aura atau auranya sudah hilang sama sekali.


Kiranya dengan kehadiran Tun Mahathir turun berkempen di Semenyih dapat memastikan kemenangan calon Bersatu, bermakna masa depan partinya itu masih lagi cerah untuk tahun-tahun seterusnya. 


Dalam masa yang sama, tiadalah ruang untuk Muhyiddin selaku Presiden Bersatu untuk tampil mengakui kemenangan itu sebagai kerja kerasnya saja.


Tetapi, kiranya Bersatu tewas juga, setidak-tidaknya ia adalah suatu kebaikan untuk Tun Mahathir sendiri kerana dapat menjadikan keputusan itu sebagai cermin untuk menilai serta menyedari siapa dirinya yang sebenar di hati rakyat ketika ini.


Sekurang-kurangnya ia adalah lebih baik untuk menjaga nama baiknya sebagai negarawan berbanding jika tidak turun berkempen dan akhirnya sehingga ke hujung hayat pun beliau tidak sedar langsung realiti sebenar penolakan rakyat terhadapnya. (ShahbudinHusin 19/02/2019).


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://shahbudindotcom.blogspot.com/2019/02/melawan-fenomena-apa-bossku-yang-dibawa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Hasan Tiada Masalah Dengan 039 Malu Apa Bossku 039 Najib

Mat Hasan Tiada Masalah Dengan 039 Malu Apa Bossku 039 Najib

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 540 hits
Mat Hasan tiada masalah dengan gaya Najib Dikemas kini 23 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 7 Feb 2019 8 40PM middot
Pencipta Lagu Malu Apa Bossku Mahu Jumpa Najib Dan Minta Maaf

Pencipta Lagu Malu Apa Bossku Mahu Jumpa Najib Dan Minta Maaf

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 1086 hits
Pernah lantang mengkritik Datuk Seri Najib Tun Razak tanpa usul periksa sewaktu beliau mentadbir negara pencipta lagu rap Malu Apa Bossku mahu bertemu bekas Perdana Menteri itu untuk memohon maaf lapor Utusan Online hari ini Menggelarkan di...
Malu Apa Bossku Najib Bangkit Selepas Kecewa Kalah Pru14

Malu Apa Bossku Najib Bangkit Selepas Kecewa Kalah Pru14

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 373 hits
Malu Apa BOSSKU hahaha memang layan siut ayat terbaru najib tun razak nih Sampai satu masa najib di angkat sebagai king of troll dia punya ayat dia punya engagement nih lagi power dari sifu sifu marketing dalam malaysia Ingat aku terbaca ad...
Selepas Tagline Malu Apa Bossku Sekarang Najib Razak Tampil Dengan Tagline Baru Bukan Bisher Bisher

Selepas Tagline Malu Apa Bossku Sekarang Najib Razak Tampil Dengan Tagline Baru Bukan Bisher Bisher

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 503 hits
Makin famous dan digemari golongan marhaen tagline Malu Aper Bossku oleh bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ini menjadi titik kebangkitan bekas PM tersebut selepas mendapat cemuhan akibat terlibat dengan skandal 1MDB Pun begitu Na...
Pemimpin Ph Turun Berkempen Pastikan Aiman Raih Sokongan Di Semenyih

Pemimpin Ph Turun Berkempen Pastikan Aiman Raih Sokongan Di Semenyih

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 304 hits
SEMENYIH 24 Feb Penampilan naib presiden Parti Amanah Negara Datuk Hasanuddin Mohd Yunus sebagai penceramah pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih jelas menekankan tentang pentingnya Semenyih kekal di bawah Pakatan Harapan m...
Fenomena Bossku Yg Berangan Nak Jadi Presiden Umno Tu Patut Malu

Fenomena Bossku Yg Berangan Nak Jadi Presiden Umno Tu Patut Malu

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 309 hits
Populariti di media sosial selalunya tidak lama Saya masih ingat ketika kangkung dan derma menjadi trending di media sosial tidak ada orang yang tidak bercakap mengenainya buat beberapa hari sebelum senyap begitu saja Hari ini Datuk Seri Na...
Umno Sambutan Bossku Najib Di Semenyih Tanda Rakyat Rindu Bn

Umno Sambutan Bossku Najib Di Semenyih Tanda Rakyat Rindu Bn

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 304 hits
Diterbitkan 46 minit yang lalu pada 15 February 2019Oleh Abdul Rahim SabriOrang ramai mengerumuni Datuk Seri Najib Razak di sebuah pasar raya di Semenyih pada malam Rabu lalu Foto ihsan Facebook Najib RazakSHAH ALAM 15 Feb Rakyat mengerumun...
Najib Sahut Cabaran Azmin Turun Semenyih Beribu Rakyat Sambut

Najib Sahut Cabaran Azmin Turun Semenyih Beribu Rakyat Sambut

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 715 hits
Tiba tiba TESCO Semenyih jadi tempat kerumuman ramai manusia Semuanya gara gara kehadiran Najib Abdul Razak mantan Perdana Menteri Malam tadi bakal Timbalan Perdana Menteri Azmin Ali dengan sombong dan bongkaknya ketika merasmikan Bilik Ger...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil