Melaka Tampil Aksi Konsisten Benam Sabah


Sony Norde (kiri) menjadi wira Melaka United apabila menjaringkan gol tunggal perlawanan bagi membawa pulang bekalan satu gol di tempat lawan.- Gambar FB Melaka United Football Club
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt) Sang Badak tersungkur di tangan Melaka Sabah gagal mengulangi dua kemenangan aksi kumpulan di Stadium Likas selepas tewas 1 – 0 di tangan Melaka United FC dalam aksi pertama suku akhir Piala Malaysia 2021, malam ini.

Aksi penyerang Sabah FC, Amri Yahyah mengawal bola ketika aksi suku akhir pertama Piala Malaysia menentang Melaka United di Stadium Likas. Pix ihsan Sabah FC
Jaringan tunggal pemain import Melaka, Sony Norde pada minit ke-51 itu sekali gus mengecewakan harapan lebih 7,000 penyokong yang hadir di Stadium Likas.

MELAKA United memastikan penyokong mereka dapat melakar senyuman apabila mencatat kemenangan 1-0 ke atas Sabah pada pertemuan pertama suku akhir Piala Malaysia 2021 di Stadium Likas, Kota Kinabalu sebentar tadi.


Melaka dari awal lagi beraksi agresif melakukan serangan ke atas gawang Sabah, namun pertahanan Sang Badak berjaya mematahkan setiap cubaan sehingga tamat babak pertama.

Secara keseluruhan, Melaka melakukan empat cubaan termasuk satu cubaan yang hampir menjaringkan gol sepanjang babak pertama.

Bagaimanapun, skuad kendalian Zainal Abidin Hassan itu sepatutnya pulang dengan jaringan lebih besar memandangkan mereka mendominasi sebahagian besar permainan selain mencipta deretan peluang pada perlawanan tersebut.


Meskipun sekadar menang 1-0, namun itu sudah memadai buat Melaka untuk membawa pulang bekalan satu gol di tempat lawan menjelang aksi timbal balik di Stadium Hang Jebat Khamis ini.

Pada perlawanan itu, Melaka bermula baik apabila menguasai aksi separuh masa pertama dengan melakukan beberapa percubaan berbahaya ke arah pintu gol tuan rumah menerusi gandingan Sony Norde dan Giovane Gomes.

Skuad Sang Kancil itu beberapa kali hampir untuk membuka tirai jaringan, namun percubaan-percubaan yang dilakukan jentera serangan mereka tidak menemui sasaran selain dinafikan penjaga gol Sabah, Rozaimie Rohim.



Selain itu, Sabah juga sesekali melancarkan serangan menerusi gerakan-gerakan yang diketuai penyerang, Mohd. Amri Yahyah, namun tidak mampu menguji kecekapan penjaga gol, Khairul Fahmi Che Mat sebelum separuh masa pertama berakhir 0-0.

Bersambung separuh masa kedua, penyerang Sabah, Alto Linus hampir sahaja menjaringkan gol pertama permainan pada minit ke-47, namun sepakan lencong yang dilakukan sedikit melepasi tiang gol.

Empat minit berselang, Norde akhirnya memecah kebuntuan apabila menjaringkan gol kemenangan selepas percubaan yang dilakukan tertampan kaki pemain pertahanan Sabah sebelum menerjah gawang.

Gol tersebut nyata membuatkan pasukan tuan rumah tersentak, sekali gus meningkatkan tempo permainan sebelum melakukan asakan bertubi-tubi ke arah pintu gol Melaka ketika perlawanan berbaki 15 minit.


Sabah memiliki beberapa peluang keemasan untuk menyamakan kedudukan pada penghujung perlawanan, namun barisan pertahanan Melaka lebih bersedia bagi menghalang pintu gol mereka dari dibolosi.

Ketika Sabah dilihat terdesak memburu gol penyamaan, pemain-pemain Melaka cuba melengah-lengahkan masa dan tindakan yang dilakukan membuahkan hasil apabila keputusan 1-0 kekal hingga tamat permainan.-

Pemain import Sabah, Park Taesu cuba melepasi halangan pemain Melaka dalam aksi suku akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Likas, malam ini. Pix ihsan Sabah FC
Walaupun lebih banyak bertahan, skuad Sang Badak masih berpeluang melakukan cubaan melalui serangan balas dengan sekurang-kurangnya satu cubaan pada babak pertama, namun gagal menghasilkan gol.

Bersambung babak kedua, Sabah FC dilihat lebih agresif dan melakukan banyak serangan serta cubaan, namun gagal menepati sasaran.

Antara aksi pemain Sabah FC menentang Melaka United di Stadium Likas. Pix ihsan Sabah FC
Gawang Sabah akhirnya bolos menerusi sepakan Sony dari luar kotak penalti selepas penjaga gol Sabah, Rozaimie Rohim gagal membaca pergerakan bola pada minit ke-51.

Kedudukan 1 – 0 itu kekal hingga minit akhir perlawanan sekali gus membolehkan Melaka membawa pulang tiga mata.

Usaha Sabah menguasai perlawanan pasti sukar menerusi aksi kedua suku akhir di Stadium Hang Jebat, Melaka, Khamis ini.

SOURCE: Kosmo

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/11/melaka-tampil-aksi-konsisten-benam-sabah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mas Benam Rauf Jadi Km Wanita Pertama Di Melaka

Mas Benam Rauf Jadi Km Wanita Pertama Di Melaka

papar berkaitan - pada 20/11/2021 - jumlah : 194 hits
Mas Ermieyati Baru sebentar tadi calon PERIKATAN NASIONAL bagi N02 Tanjung Bidara Datuk Wira Mas Ermieyati Samsudin diumumkan oleh Pengerusi parti gabungan itu Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai calon Ketua Menteri Melaka sekiranya parti ini ...
Prn Melaka Umno Tampil 90 Muka Baharu

Prn Melaka Umno Tampil 90 Muka Baharu

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 270 hits
PRN Melaka Umno tampil 90 muka baharu Umno menampilkan hampir 90 muka baharu untuk mewakili Barisan Nasional yang akan bertanding di semua 28 kerusi Dewan Undangan Negeri bagi Pilihan Raya Negeri Melaka 20 November ini Menurut laporan Utusa...
Sabah Fc Nafi Tuduhan Sebuah Portal Cabar Tampil Berikan Bukti

Sabah Fc Nafi Tuduhan Sebuah Portal Cabar Tampil Berikan Bukti

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 205 hits
Background Sabah FC Nafi Sebarang Salah Laku Sabah FC Cabar Pihak Berkenaan Tampilkan Bukti Sabah FC menafikan laporan dikeluarkan oleh sebuah portal Borneo Today dengan tajuk Menerusi satu kenyataan rasmi pasukan Liga Super berkenaan kenya...
Palsu Tiada Tiket Percuma Piala Malaysia Melaka Vs Sabah

Palsu Tiada Tiket Percuma Piala Malaysia Melaka Vs Sabah

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 122 hits
IBU Pejabat Perikatan Nasional menafikan ada mengeluarkan sebarang menawarkan percuma bagi perlawanan suku akhir Kedua Piala Malaysia antara Melaka dengan Sabah Penafian itu dikeluarkan oleh Setiausaha Eksekutif PN Saiful Adli Mohd Arshad d...
Bn Tampil Calon Berusia 20 An Profesional Pada Prn Melaka Isham

Bn Tampil Calon Berusia 20 An Profesional Pada Prn Melaka Isham

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 131 hits
BN tampil calon berusia 20 an profesional pada PRN Melaka Isham BN tampil calon berusia 20 an profesional pada PRN Melaka Isham Isham Jalil Bagi memantapkan barisan kepimpinan di Melaka Barisan Nasional akan menampilkan lebih ramai muka bah...
Prn Melaka Polis Melaka Nafi Tutup Sempadan 15 Hari

Prn Melaka Polis Melaka Nafi Tutup Sempadan 15 Hari

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 243 hits
Polis Melaka menafikan akan menutup sempadan negeri selama 15 hari sempena Pilihan Raya Negeri seperti ditularkan menerusi media sosial Tegas Ketua Polis Negeri Datuk Abdul Majid Mohd Ali Prosedur Operasi Standard yang tular sejak petang Ah...
Rakyat Perlu Nilaikan Politik Di Politik Prn Melaka

Rakyat Perlu Nilaikan Politik Di Politik Prn Melaka

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 233 hits
Politik sebelum dan selepas Berbaloi ke keluar untuk mengundi orang seperti Raof
Semak Daftar Pengundi Untuk Negeri Melaka

Semak Daftar Pengundi Untuk Negeri Melaka

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 297 hits
Rakyat negeri Melaka akan mula mengundi untuk Pilihanraya Negeri pada 20 November 2021 Pastinya segala persiapan perlu dibuat awal seperti mengetahui lokasi saluran dan pusat mengundi serta lain lain perkara yang berkaitan seperti pengangku...
Prn Melaka Penganalisis Kata Rombakan Calon Bn Petanda Baik

Prn Melaka Penganalisis Kata Rombakan Calon Bn Petanda Baik

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 202 hits
PETALING JAYA Langkah berani Umno dan Barisan Nasional untuk mengekalkan hanya empat muka lama dalam pilihan raya negeri Melaka dan membuka ruang bagi calon baharu adalah petanda baik bagi mereka kata seorang ahli sains politik Ia satu lang...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Filem Rebel Berontak Untuk Berotak

Yoursay Don T Let Little Napoleons Hold Nation To Ransom

Europe S War Jitters

Anak Ketua Polis Daerah Maut Tertembak Pistol Bapa Sendiri

Four Cylinder Fury A Honda Hornet Caf Racer From France

Menu Cadangan Hidangan Rumah Terbuka Hari Raya

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Ikan Selar Kuning Berlado

How To Get Rid Of Iron In Well Water

Setiap Penyakit Pasti Ada Obatnya

Mahathir Sepatutnya Hadapi Sprm Seperti Anak Jantan

Blogger Atau Youtuber Lagi Best

Nostalgia On Demand Preloaded Consoles For Your Instant Gaming Fix