Mat Kilau Junior Dah Lahir Jurugambar Sanggup Kena Sidai Pujuk Bayi Menang S Demi Foto Impian Mak Ayah Viral


 
MENGAMBIL gambar atau photoshoot bayi sudah menjadi satu trend pada masa kini.
Malah pelbagai tema dan gaya dapat kita lihat pada si comel yang berusia antara tujuh hingga 30 hari mengikut citarasa ibu bapa masing-masing.
Menjadikan aktiviti mengambil gambar sebagai kerjaya, Mohammad Zainin Zamanhuri, 35, atau lebih dikenali sebagai Takara Sakana berkongsi mengenai tugasnya sebagai seorang jurufoto bayi atau newborn photoshoot.
“Photoshoot bayi ni sudah ada sejak dahulu lagi, tapi masa umur tiga hingga 12 bulan pergi ke studio kedai gambar ambil foto sambil meniarap atau baring untuk buat kenangan semasa kecil.
“Sekarang photoshoot bayi semakin menjadi ikutan. Newborn photoshoot bermakna bergambar semasa umur bayi kurang 30 hari tetapi paling bagus sebelum 14 hari.
“Saya pilih bayi umur bawah 30 hari sebab pada usia begini masanya lebih banyak tidur dan sangat mudah untuk diambil gambar. Otot-otot bayi pun masih Iembut dan senang untuk dib3ntuk,” katanya.
Bercerita lanjut mengenai pengalaman kerjanya dalam bidang ini sejak 2014, Takara sudah berdepan dengan pelbagai permintaan oleh ibu bapa si comel.
Dia yang bekerja sebagai jurugambar sepenuh masa telah merentasi setiap negeri dan lokasi demi mengikut permintaan pelanggan.
Bagaimanapun, pemuda yang menetap di Ipoh, Perak ini mengakui tugasnya amat mencabar tetapi dia tidak pernah merungut malah hasil yang diberikan cukup menakjubkan dan di luar jangkaan.

Antara gambar diambil atas permintaan pelanggan.
“Bermacam-macam stail mengikut citarasa dan trend semasa. Ada yang minta anak mereka jadi superhero, pendekar, rockstar, ustaz atau ustazah, seperti bunga dan bermacam-macam lagi yang menjadi pilihan ibu bapa untuk bayi mereka.
“Saya mula mengambil gambar bayi ini kira-kira lapan tahun lalu. Dari Perlis hingga ke Johor saya akan pergi ambil gambar bayi. Di mana ada permintaan, InsyaAllah saya akan sampai. Pernah juga hingga ke Kuching, Sarawak, merasa naik kapal terbang.
“Sekarang saya jadi photographer sepenuh masa. Sebelum photoshoot bayi saya jurugambar untuk majlis kahwin dan majlis-majlis lain. Trend photoshoot bayi ini sudah lama di luar negara cuma belum ramai yang ceburi bidang ni. Di Malaysia masa dulu ada dua atau tiga orang sahaja yang buat,” ujarnya lagi.
 
Pakaian bayi ini istimewa sikit sebab saiz kecil. Jadi saya terpaksa buat tempahan khas. Begitu juga dengan props.
TAKARA SAKANA
Takara mengambil beberapa langkah bagi memastikan kerjanya menjadi mudah dan proses mengambil gambar bayi berjalan lancar.
Apatah lagi bapa kepada tiga cahaya mata ini melakukannya secara bersendirian tanpa bantuan orang lain dalam menjayakan penghasilan gambar.
“Baby menangis itu biasa dalam erti kata lain kena sidai. Jadi saya akan pastikan sebelum photoshoot baby sihat dan tak meragam. Kalau semasa photoshoot baby menangis saya akan cuba pujuk sendiri dahulu, jika tidak boleh baru minta tolong ibu bayi.
“Lagipun hanya saya seorang sahaja yang pergi ke rumah client. Saya yang handle bayi dan saya jugalah photographer. Di negara kita pun jarang jumpa photographer lelaki ambil gambar bayi,” katanya.

Takara selesa melakukan kerja secara berseorangan.
Baru-baru ini tular video yang dimuat naik di TikTok Takara mengenai pakaian yang bertemakan Busana Pahlawan dikenakan pada seorang bayi.
Video yang meraih hampir 1 juta jumlah tontonan ini telah mendapat pujian netizen yang teruja melihat seorang bayi dipakaikan keris dan tengkolok mini mengikut tema Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan, sebuah filem baharu arahan Syamsul Yusof.
VIDEO;
     View this post on Instagram           A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Pakaian bayi ini istimewa sikit sebab saiz kecil. Jadi saya terpaksa buat tempahan khas. Begitu juga dengan props. Kebanyakannya saya akan tempah dari luar seperti set baju dan prop-prop kecil, ada juga dari Malaysia seperti busana pahlawan yang direka khas.

Antara hasil bidikan Takara.
“Selalunya saya akan baca komen-komen followers, jadi ada yang minta special custom. Jika tiada halangan bolehlah sediakan dan ikut. Kos bermula dari RM700 sehingga RM1,800 untuk sesi bergambar. Barang baby semua saya sediakan, hanya sediakan bayi sahaja.
“Mengenai busana pahlawan itu, ia sudah digunakan pada Mac lalu semasa photoshoot di Kedah. Sekarang trending cerita Mat Kilau, kebetulan ada client saya yang berkenan prop tersebut. Lagu saya cari muzik awal serunai silat dan saya cantumkan dengan lagu Datuk M. Nasir dengan lagu Mentera Semerah Padi. Tak sangka boleh viral,” ujarnya.
KOMEN NETIZEN;



Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Network
Sumber: Mstar


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2022/07/mat-kilau-junior-dah-lahir-jurugambar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Kilau Junior Ke Ni Jurufoto Tempah Baju Khas Demi Foto Impian Ibu Ayah

Mat Kilau Junior Ke Ni Jurufoto Tempah Baju Khas Demi Foto Impian Ibu Ayah

papar berkaitan - pada 4/7/2022 - jumlah : 134 hits
Baru baru ini tular video yang dimuat naik di TikTok Takara mengenai pakaian yang bertemakan Busana Pahlawan dikenakan pada seorang bayi Video yang meraih hampir 1 juta jumlah tontonan ini telah mendapat pujian netizen yang teruja melihat s...
Syamsul Yusof Olah 90 Skrip Asal Filem Mat Kilau Demi Baiki Mutu Filem

Syamsul Yusof Olah 90 Skrip Asal Filem Mat Kilau Demi Baiki Mutu Filem

papar berkaitan - pada 23/6/2022 - jumlah : 212 hits
Filem terbaru arahan Syamsul Yusof Mat Kilau berada dalam proses pembikinan yang agak lama sebelum pengarah Munafik tersebut terlibat dalam pembikinan filem berkenaan Filem Mat Kilau mendapat reaksi yang pelbagai daripada penggemar filem Ad...
Orang Nak Tengok Movie Mat Kilau Bukan Nak Dengar Anak Kau Menangis Penonton Geram Ibubapa Bawa Bayi Masuk Pawagam

Orang Nak Tengok Movie Mat Kilau Bukan Nak Dengar Anak Kau Menangis Penonton Geram Ibubapa Bawa Bayi Masuk Pawagam

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 170 hits
Foto Hiasan SahajaSejak dahulu lagi panggung wayang merupakan antara tempat kegemaran masyarakat untuk bersantai sambil menonton wayang pada hujung minggu atau waktu bercuti Selain daripada tayangan filem yang menarik paparan skrin makanan ...
Kenali Penerbit Mat Kilau

Kenali Penerbit Mat Kilau

papar berkaitan - pada 29/6/2022 - jumlah : 203 hits
Korang kena kenal orang ni Ni dia Hj Abdul Rahman Mt DaliJutawan ummah Owner Hospital Az Zahrah Bangi Orang kaya yang habiskan 8 juta untuk buat filem dakwah patriotik Duit Allah bagi dia tak habis Dia guna pula untuk suntik rasa cinta dan ...
Marahkan Anak Mak Ayah Terus Buat Diam Tak Layan Elakkan Silent Treatment Macam Ni

Marahkan Anak Mak Ayah Terus Buat Diam Tak Layan Elakkan Silent Treatment Macam Ni

papar berkaitan - pada 21/6/2022 - jumlah : 138 hits
Dalam mendidik anak bermacam cara dan ilmu keibubapaan yang kita terapkan pada anak anak Ada yang memilih untuk berlembut dengan anak namun ada pula yang gunakan ketegasan Namun silent treatment dalam mendidik anak bukanlah satu langkah yan...
Netizen Puji Lakonan Dalam Mat Kilau Kebangkitan Pahl4wan Nama Fattah Amin Trending Di Twitter Bukan Lagi Pelakon Kayu

Netizen Puji Lakonan Dalam Mat Kilau Kebangkitan Pahl4wan Nama Fattah Amin Trending Di Twitter Bukan Lagi Pelakon Kayu

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 139 hits
DI AWAL kemunculan pelakon Fattah Amin sebagai aktor lakonannya sering mendapat kritikan sehingga ada mengelarnya sebagai pelakon kayu dan hanya bersandarkan kepada rupa paras yang kacak untuk kekal dalam industri
Video Kutip Rm12 2 Juta Tapi Mat Kilau Masih Belum Untung Mawi Beri Penjelasan

Video Kutip Rm12 2 Juta Tapi Mat Kilau Masih Belum Untung Mawi Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 188 hits
Dalam tempoh 4 hari filem terbaru Syamsul Yusof Mat Kilau telah berjaya mengutip lebih RM12 juta satu jumlah kutipan yang cukup banyak Dengan modal pembikinan hampir RM8 juta sudah tentu ramai netizen beranggapan Mat Kilau sudah mencapai fa...
Umno Pernah Setuju Pujuk Zahid Berundur Tapi Mat Hasan Belot

Umno Pernah Setuju Pujuk Zahid Berundur Tapi Mat Hasan Belot

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 134 hits
Sekumpulan pemimpin kanan dan berpengaruh dalam Umno dikatakan berkumpul untuk mencari kesepakatan mendesak Ahmad Zahid Hamidi berundur secara baik seawal 2020 Menurut Tajuddin Abdul Rahman antara pemimpin yang hadir ialah Timbalan Presiden...
Syamsul Yusof Dedah Bagaimana Kembara Studio Pinang Dirinya Untuk Mat Kilau Berani Betul

Syamsul Yusof Dedah Bagaimana Kembara Studio Pinang Dirinya Untuk Mat Kilau Berani Betul

papar berkaitan - pada 28/6/2022 - jumlah : 220 hits
Filem Mat Kilau merupakan filem yang kini sudah mencetuskan fenomena tersendiri Filem yang menampilkan Dato Adi Putra sebagai Mat Kilau itu kini sudah pun mencatatkan kutipan melebihi RM12 2 juta dalam masa empat hari tayangan sahaja Sebelu...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Cerita Foto Sepanjang Minggu



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses

6 Bulan Sudah Berlalu