Mat Hasan Ajak Dr M Tubuh K Jaan Baru Bersama Bn Pas



Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan mempelawa Dr Mahathir Mohamad menubuhkan sebuah kerajaan baru sekiranya perdana menteri itu benar-benar ikhlas mahu memulihkan kedudukan orang Melayu dan Islam di negara ini.

Mohamad berkata kerajaan baru itu boleh ditubuhkan dengan kerjasama BN, PAS serta parti-parti dari Sabah dan Sarawak

"Saya bersetuju gesaan Tun Mahathir agar orang Melayu dan Islam bersatu. Cumanya kita tertanya-tanya, penyatuan yang bagaimana?

"Jika benar beliau jujur dan ikhlas, mahu kedudukan Melayu dan Islam dipulihkan dan diperkasakan, esok juga beliau boleh menubuhkan sebuah kerajaan baru dengan kerjasama BN, PAS dan rakan-rakan dari Sabah dan Sarawak," kata Mohamad dalam kenyataan semalam.

Bagaimanapun menurut Mohamad, Umno dan PAS harus diberi peranan yang signifikan dalam memulihkan negara ini.

"Kita tidak mahu menjadi sekadar penumpang sahaja, sehingga menjejaskan kepentingan Islam dan masyarakat Melayu serta pribumi lain.

"Saya yakin Umno dan PAS tiada masalah untuk menerima penyertaan Tun Mahathir dan Bersatu ke dalam agenda besar umat Melayu Islam ini," tambahnya.

Menurut Mohamad, Kongres Maruah Melayu baru-baru ini mengesahkan segala dakwaan Umno dan PAS bahawa kedudukan agama Islam sebagai agama Persekutuan dan kepentingan masyarakat Melayu serta Pribumi lain sedang terhakis di bawah pentadbiran Pakatan Harapan (PH).
"Rumusan ahli akademik dan ahli politik biasa-biasa ini, turut diakui sendiri oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam ucapan penutupnya.

"Walaupun Tun Mahathir cuba meletakkan kesalahan tersebut kepada orang Melayu dan Umno, namun ia tidak dapat menafikan kelemahan kerajaan PH," katanya.

Sanggupkah Dr M berkorban jawatan?

Hari ini menurut Mohamad, kumpulan terbesar orang Melayu Islam berada dalam gagasan Penyatuan Ummah yang dianjurkan Umno dan PAS.

"Persoalannya, apakah Tun Mahathir sanggup berkorban jawatan dan kepentingan, bagi mengangkat semula kuasa umat Melayu Islam di negara ini?

"Insha Allah jika Tun Mahathir jujur dan mahu melihat Melayu Islam menjadi kuasa politik yang kuat, beliau tiada masalah berkompromi dengan Umno dan PAS," katanya.

Mohamad yang juga Adun Rantau berkata, masalah yang berlaku hari ini adalah kerana Mahathir hanya melihat dari sudut pandangan dirinya sahaja.

"Ada pandangan beliau yang betul dan ada juga yang salah. Yang benar kita kena akui benar, namun banyak keputusan kerajaan PH hari ini telah menyebabkan orang Islam dan Melayu marah dan kecewa serta merasa terhina di tanahair sendiri.

Katanya, kini terserah kepada perdana menteri itu untuk membuat pilihan.

"Buat masa ini pisau dan mentimun di tangan Tun Mahathir. Tetapi bila tiba pilihan raya akan datang, pisau ini sudah di tangan rakyat.

"Terserahlah kepada Tun Mahathir untuk membuat keputusan, kerana buat masa ini majoriti orang Melayu Islam sudah membuat keputusan menolak PH," kata Mohamad


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/10/mat-hasan-ajak-dr-m-tubuh-kjaan-baru.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mat Hasan Tak Perlu Ketua Pembangkang Di Negeri Umno Pas

Mat Hasan Tak Perlu Ketua Pembangkang Di Negeri Umno Pas

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 208 hits
Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan melontarkan cadangan supaya tiada lagi jawatan ketua pembangkang di negeri negeri yang dikuasai partinya dan PAS Apa yang perlu dibuat salah satu saya cadangkan supaya kita tiada lagi ketua pembangkang K...
Pas Gesa K Jaan Bentang Kertas Putih Isu Ltte Di Parlimen

Pas Gesa K Jaan Bentang Kertas Putih Isu Ltte Di Parlimen

papar berkaitan - pada 14/10/2019 - jumlah : 235 hits
News Diterbitkan Hari ini 11 45 malamPAS menggesa kerajaan membentangkan Kertas Putih mengenai Harimau Pembebasan Tamil Eelam di Malaysia susulan penangkapan beberapa individu yang disyaki terlibat dengan kumpulan itu Antara yang ditahan te...
Tun Mahathir Tolak Tubuh Kerajaan Baharu Libat Umno Pas

Tun Mahathir Tolak Tubuh Kerajaan Baharu Libat Umno Pas

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 293 hits
Teka teki kemungkinan PM Tun Mahathir akan membawa masuk partinya Bersatu ke dalam perikatan Muafakat Nasional dan membentuk kerajaan dominasi Melayu berakhir hari ini apabila beliau mengeluarkan kenyataan menolak inisiatif seumpama itu Sem...
Kdn Nafi K Jaan Beri 200 000 Kewarganegaraan Baru

Kdn Nafi K Jaan Beri 200 000 Kewarganegaraan Baru

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 322 hits
Susulan tular dakwaan seramai 200 000 penerima kewarganegaraan baru berikrar untuk membalas budi kerajaan PH dalam pilihan raya
Atasi Salah Laku Polis Bukan Tubuh Suruhanjaya Penyiasatan Pas

Atasi Salah Laku Polis Bukan Tubuh Suruhanjaya Penyiasatan Pas

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 172 hits
PAS bantah pindaan baharu RUU IPCMCKL Ahli Parlimen Kubang Kerian Dato Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan bantahan dan tidak menyokong pindaan baharu dalam Rang Undang undang Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis Menurutnya keutamaan y...
Esok Tubuh Kerajaan Baru Kalau Betul Pm Jujur Nak Perkasa Islam

Esok Tubuh Kerajaan Baru Kalau Betul Pm Jujur Nak Perkasa Islam

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 311 hits
Ucapan Tun M di kongres sahkan Islam Melayu terhakis di bawah PHBANGI Kongres Maruah Melayu pada Ahad lalu mengesahkan segala dakwaan UMNO dan PAS selama ini bahawa kedudukan Islam sebagai Agama Persekutuan dan kepentingan masyarakat Melayu...
Tubuh Parti Baru Jalan Terbaik Buat Azmin

Tubuh Parti Baru Jalan Terbaik Buat Azmin

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 350 hits
Walaupun dinafikan oleh Zuraidah Kamaruddin dakwaan Dr Syed Husin Ali bahawa Timbalan Presiden PKR Azmin Ali sedang merancang menubuhkan sebuah parti baru bagi meneruskan perjuangan politiknya adalah sesuatu yang logik dan banyak kemunasaba...
Rancangan Tubuh Parti Baru Geng Kartel Semburit

Rancangan Tubuh Parti Baru Geng Kartel Semburit

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 460 hits
Memang sudah diketahui yang mereka ada tiga rancangan sejak dari awal Pertama sertai Bersatu Tetapi kumpulannya ada beberapa orang bukan Melayu dan mereka tidak akan ada tempat dalam Bersatu Kemudian mereka cuba Gerakan dan ada usaha untuk ...
Cipta Menu Baru Dari Lebihan Kuah Sambal Jimat Tak Membazir

Cipta Menu Baru Dari Lebihan Kuah Sambal Jimat Tak Membazir

papar berkaitan - pada 27/9/2019 - jumlah : 247 hits
Rasa sayang nak buang lebihan kuah rendang ayam atau daging sambal ikan atau telur Jadi korang hanya perlu kreatif sedikit cipta menu baru supaya lebihan kuah dan sambal ini boleh dimanfaatkan Secara tidak langsung ia menggelakkan pembazira...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte