Makanan Jadi Makin Hebat Dengan Bionutricia Extract Yang Awesome


Makanan Jadi Makin Hebat Dengan Bionutricia Extract Yang Awesome | Sebagai ibu sepenuh masa, sudah menjadi tugasku untuk masak setiap hari. Bercerita tentang menu masakan, ibu mana tak nak anaknya makan yang sedap-sedap dan isteri mana tak suka jika suaminya boleh makan hingga bertambah-tambah. 

Tapi untuk memasak seorang diri tanpa bantuan sememangnya bukan satu kerja yang mudah. Sebab itu kadangkala rasa masakan jadi tak seenak apa yang diharapkan. Apapun, alhamdulillah... syukur sangat! Nak tahu kenapa? Sebabnya aku dah makin happy untuk berada di dapur. Tugas yang dulu agak susah pun dah jadi makin senang. Bukannya disebabkan ada orang gaji tapi ini semua berkat kehadiran Bionutricia Extract yang awesome.



Apakah Bionutricia Extract Ini Sebenarnya? 

Untuk pengetahuan semua, Bionutricia Extract ini sebenarnya merupakan pewarna dan perisa makanan yang dihasilkan daripada bahan semulajadi tanpa sebarang pengawet. Ia juga tidak diletakkan dengan sebarang pewarna tiruan. Ekstrak pewarna dan perisa makanan dari Bionutricia ini dihasilkan secara semulajadi menggunakan bahan-bahan utama yang paling istimewa. 

Bio-Nutricia Extract dihasilkan oleh sebuah syarikat bioteknologi makanan yang ditubuhkan pada tahun 2017 dengan bertujuan untuk menghasilkan dan mengkomersialkan ekstrak dan pecahan aktif berair dari spesis herba tempatan yang ada di Malaysia.




Cara Bagaimana Bio Nutricia Extract Dihasilkan

Bio Nutricia Extract dihasilkan dengan penuh tumpuan menggunakan kaedah Green Bio Technology untuk menjadikan herba yang sinonim di Malaysia dalam bentuk lebih mudah guna dengan mengekalkan segala khasiat yang ada. Melalui proses pengekstrakan yang unik menggunakan 100% kaedah semulajadi ini, Green Bio-Technology patut di beri pujian kerana berjaya menghasilkan produk yang berpremium tinggi dengan memenuhi piawaian kualiti, keselamatan dan keberkesanan setanding dengan keperluan antarabangsa.




Kesimpulannya, Extract Bio Nutricia atau Bionutricia Extract ini di buat secara semulajadi dengan kaedah yang sangat bagus demi untuk mengekalkan rasa dan warnanya yang asli. Bionutricia Extract menjadi makin special kerana ia kerana berjaya memiliki sijil GMP, HACCP dan HALAL Certified Facility. 

Extract Bio Nutricia Didatangkan Dalam 4 Variasi

Mudahnya memasak dengan Extract Bionutricia ni adalah sepantas ABC. Apa tidaknya hanya perlu tuang ikut jumlah yang kita nak terus boleh sedapkan dan wangikan lagi rasa untuk menu tersebut. Tak kisahlah apa jua jenis menu yang nak disiapkan, Extract Essence Bio Nutricia Extract ni boleh bantu semuanya.

Bionutricia Extract Concentrate ini didatangkan di dalam 4 variasi dan pilihlah mana satu yang nak digunakan. Empat jenis tersebut adalah :

Natural Pandan Extract Concentrate Natural Butterfly Pea Flower Extract Concentrate Natural Roselle Hibiscus & Red Beet Extract ConcentrateNatural Lemongrass Extract Concentrate 


Setiap satu daripadanya sangat bagus dan berguna untuk dijadikan sebagai makanan dan minuman. Tidak kisah sama ada ingin digunakan untuk nasi, lauk pauk, pencuci mulut, minuman malah kek dan biskut sekalipun, semuanya boleh digunakan mengikut kreativiti masing-masing. Yang penting, setiap dari Bionutricia Extract ini benar-benar sama dengan bahan segar yang sering digunakan sebelum ni


Kecil-kecil cili padi kata orang dan begitu jugalah dengan Bionutricia Extract ni. Walau nampak kecik je tapi hakikatnya ia sangat awesome. Sebagai contoh, walau hanya dengan 1 sudu Pandan Leaf Extract Liquid adalah bersamaan dengan 7 helai daun pandan segar biasa. Sebab itulah Bionutricia Extract ni jauh lebih wangi dan berperisa apabila dimasukkan ke dalam apa jua menu. 


Maklumbalas Dari Diri Sendiri Selepas Menggunakannya

1. Natural Roselle Hibiscus Extract Concentrate

Daku salah seorang penggemar air roselle sebabnya daku sangat sukakan rasanya yang masam-masam manis. Selepas mencuba ekstak Roselle Hibiscus & Red Beet Extract ni honestly memang sedap!! Betul-betul macam tengah minum air roselle dari buahnya yang sebenar.


2. Natural Lemongrass Extract Concentrate 

Ini antara yang palingku suka. Mula-mula cuba pati serai ni hati dah terus jatuh cinta. Baunya wangi sangat! Pekat melikat dengan rasa yang sangat fresh! Tambahan pula daku ni memang suka minum air ala-ala detox. Kebetulan hari tu ada 1 tin laici buah, so campur dengan estrak serai ni. Hmmm memang sedap sangat-sangat!! 


Tak perlu letak sampai habis sebotol pun, untuk bekas jag besar begini daku guna 2 sudu je... dah okay sangat-sangat. Ada rasa manis laici dengan bau serai yang best. Minum pula sejuk-sejuk dalam cuaca yang agak panas ni, memang sangat menghilangkan dahaga. Satu famili suka, alhamdulillah


Tak hanya itu, daku juga dah masukkan pati serai ni untuk masakan tomyam. Ternyata memang menjadi juga. Kiranya kalau kebetulan tak ada serai boleh terus gunakan Natural Lemongrass Extract Concentrate ni sebagai penganti serai biasa yang terus di ambil dari pokok tu. 

3. Natural Pandan Leaf Extract Concentrate
Untuk Natural Pandan Leaf Extract Concentrate pula daku cubanya dengan memasak resepi bingka ubi kayu. Sesaja buat bingka ubi perasa pandan, eh sedaplah. Bau wangi sangat-sangat, harum semerbak satu rumah. Ternyata Natural Pandan Leaf Extract memang betul-betul boleh menjadi penganti kepada daun pandan biasa yang di ambil secara terus dari pokok tu.  

Bila masa bingka ubi kayu dengan tambahan beberapa sudu Natural Pandan Leaf Extract dari Bio nutricia ni ke dalamnya, terasa makin sedap daripada biasa pula. Teksturnya yang pekat melekat membuatkan tekstur kuih ini masih sama tidak berubah. Apa yang berbeza hanyalah makin sedap, makin wangi dan makin menyelerakan. 

Buktinya, tengoklah tu haaa... licin setalam.. puashati dapat makan ramai-ramai macam ni. Anak-anak pun cakap sedap. Agaknya sebab bau yang wangi tu sekali dah buat anak-anak jadi makin berselera. 

4. Natural Butterfly Pea Flower Extract Concentrate 
Akhir sekali daku dah cuba juga untuk pati berwarna biru yang dihasilkan dari bunga telang. Tak dinafikan bunga telang ni memang susah sikit nak jumpa, tambah-tambah kat bandar besar. Bila buat kuih gabungkan Natural Butterfly Pea Flower Extract Concentrate dengan Natural Pandan Leaf Extract Concentrate, eh jadi makin menarik pula. Gabungan warna biru dan hijau ternyata tidak mengecewakan. Rasapun sedap, alhamdulillah. 

Kesimpulannya, jika nak kan pati roselle, pandan, serai dan bunga telang yang original dengan warna dan bau yang asli, bolehlah mencuba produk yang dihasilkan di bawah jenama Bionuticia ni. Yang nak bercuti atau tinggal di luar negara juga boleh beli dan bawa bersama ketika travel. Barulah senang nanti untuk masak menu Malaysia bila teringin. 

Yang pasti daku memang sangat happy dengan adanya produk-produk yang macam ni. Sangat mudah, sangat praktikal dan yang paling penting sangat sedap untuk dimasukkan ke dalam mana-mana menu makanan pilihan. Sebut je nak masak apa semuanya boleh digunakan mengikut kreativiti masing-masing. Untuk urusan pembelian dan pertanyaan boleh terus hubungi pihak Bionutricia. Jom jom... dapatkan sekarang kat pasaran.... bolehlah kita masak pelbagai menu sama-sama


BIONUTRICIA EXTRACT | PEWARNA & PERASA MAKANAN SEMULAJADI

PEMBELIAN | WEBSITE | FACEBOOK 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/07/makanan-jadi-makin-hebat-dengan-boinutricia-extract.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ekonomi Negara Makin Tenat Ph Jual Lagi Kepentingan Kerajaan Dalam Khazanah

Ekonomi Negara Makin Tenat Ph Jual Lagi Kepentingan Kerajaan Dalam Khazanah

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 478 hits
Khazanah Nasional Bhd has disposed of 335 70 million shares in CIMB Group Holdings Bhd representing some 3 45 stake in the banking group valued at an estimated RM1 75 billion The transaction took place last Friday according to a stock excha...
Zuraida Ada Orang Panik Polis Makin Hampir Dedah Dalang

Zuraida Ada Orang Panik Polis Makin Hampir Dedah Dalang

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 211 hits
News Diterbitkan Hari ini 10 58 malamNaib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin berkata ada pihak tertentu yang panik apabila polis semakin hampir mendedahkan dalang di sebalik penyebaran klip video seks yang dikaitkan dengan Timbalan Presiden PK...
Teknologi E Tilang Makin Canggih Sekarang Bisa Rekam Wajah Pengemudi Ini 4 Fitur Canggih Lainnya

Teknologi E Tilang Makin Canggih Sekarang Bisa Rekam Wajah Pengemudi Ini 4 Fitur Canggih Lainnya

papar berkaitan - pada 17/7/2019 - jumlah : 161 hits
Benar benar udah nggak ada lagi celah buat melanggar lalu lintas Saatnya kita jadi pengendara yang patuh nih
Meadow Walker Putri Paul Walker Yang Kini Makin Dewasa Dengan Style Sederhananya

Meadow Walker Putri Paul Walker Yang Kini Makin Dewasa Dengan Style Sederhananya

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 387 hits
Bukan cuma cantik gaya sederhana dari putri mendiang Paul Walker ini patut diacungi jempol
Faisal Basri Cukai Plastik Bakal Bikin Harga Minuman Makin Mahal

Faisal Basri Cukai Plastik Bakal Bikin Harga Minuman Makin Mahal

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 203 hits
Faisal Basri menyebut sebenarnya yang menjadi masalah di Indonesia adalah pengelolaan plastik Jika plastik dapat dikelola dengan baik maka tidak akan timbul masalah yang berkaitan dengan penggunaan plastik di Indonesia
Kotak Suis Elektrik Terbakar Api Makin Marak Ibu Jadi Hero Selamatkan Empat Orang Anak

Kotak Suis Elektrik Terbakar Api Makin Marak Ibu Jadi Hero Selamatkan Empat Orang Anak

papar berkaitan - pada 18/7/2019 - jumlah : 663 hits
Malang tidak berbau oleh itu kita harus sentiasa bersedia dan tenang ketika berdepan dengan situasi cemas Seperti yang dikongsikan oleh pemilik akaun Facebook Ellysyafina Dali menceritakan perihal kotak suis elektrik di rumahnya yang tiba t...
Najib Makin Sugul

Najib Makin Sugul

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 276 hits
Bekas perdana Najib Razak mempertahankan perbelanjaan RM3 36 juta daripada dua kad kredit miliknya di De Grisogono butik barang kemas mewah di Itali pada 2014 Menurut Najib perbelanjaan itu untuk membeli cenderahati buat keluarga diraja dar...
Klaim Dapat Dukungan Habibie Bamsoet Mengaku Makin Mantap Maju Jadi Ketum Golkar

Klaim Dapat Dukungan Habibie Bamsoet Mengaku Makin Mantap Maju Jadi Ketum Golkar

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 122 hits
Pak Habibie sebagai tokoh Golkar mendukung semua kader kader Golkar maju sebanyak banyaknya Karena kebetulan saya hari ini hadir beliau mendorong kata Bamsoet
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Beraya Rumah Sis Lin Makan Laksa Sarawak

Ara Johari Delulu Chord

Apakah Pekerjaan Yang Paling Baik

Orang Yang Solatnya Tidak Diterima Allah Baca Supaya Ibadah Solat Kita Tidak Sia Sia

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale

Tiba Tiba Datang Rasa Nak Bersalin Doktor Kongsi Apa Patut Ibu Ayah Buat Jangan Panik