Makan Nasi Ganja Di Restoran Nasi Kandar Selatan Batu Pahat


Makan Nasi Ganja di Restoran Nasi Kandar Selatan Batu Pahat.| Assalamualaikum. Dengar nama, gerun pula rasa. Ganja! Dari mana asalnya nama ni. Cik Rose pun tak pasti. Tapi, Cik Rose pernah dengar nama Nasi Ganja di sebelah utara tanah air. 
Di Batu Pahat, ianya masih baru. Cik Rose tak lepaskan peluang untuk merasai sendiri keenakkan Nasi Ganja ni. Kebetulan Restoran ni baru di buka. Restoran Nasi Kandar Selatan yang menampilkan menu istimewanya, Nasi Ganja. 

Lokasi Restoran Nasi Ganja @ Nasi Kandar Selatan.

Ia terletak di Jalan Flora Utama 7, Taman Flora Utama, 83000 Batu Pahat, Johor. Kalau yang berdekatan Batu Pahat, Restoran ni di sekitar pasaraya Aeon Big. Di sebelah belakan, deretan kedai tu. Eh Cik Rose cerita macam korang tahu pula. Tap, CIk Rose jamin, orang Batu Pahat mesti tahulah. 

Menu pilihan Cik Rose.
Cik Rose pilih Nasi Ganja Udang. Biasalah, udang kan memang kegemaran Cik Rose. So, pilihlah lauk yang kita suka. Suami Cik Rose pesan Nasi Ganja Lauk Kambing. Ada juga lauk lain seperti ayam, sotong dan daging masak hitam. 


Nasi Ganja ni dihidangkan dengan kuah campur, ada bendi, telur rebus dan limau. Memang sedaplah. Untuk yang suka Nasi Kandar, memang akan suka juga Nasi Ganja ni sebab kuah campurnya tu. Beza dia warna nasi dan lauk sampingan tu jer. 

Pada Cik Rose memang sedaplah. Portionnya juga besar. Kenyanglah sepinggan tu. Jangan risau. Berbaloi juga dengan harganya. Lauk udang, RM9 dan lauk kambing pula RM10.

Selera kita berbeza kan. ada yang suka dan ada yang kurang gemar. Nak tahu sedap ke tidak, korang kenalah try sendiri. Tapi, memang Cik Rose akan cadangkan untuk koranglah makan di sini. Servis amat bagus. Cepat. Kedai pun bersih. 

KEDAI BERSIH

Memang kebersihan kedai akan Cik Rose titikberatkan dalam pemilihan tempat makan. Kedai bersih, selamat dan berselera jadinya. Hihihi. 


Nanti, next time pergi macam nak cuba sotong atau daging masak hitam pula.Nyum nyum. 

Makanan sedap, harga berbaloi. Cuma faktor lokasi sahaja penentunya. Sebab bukan di tepi jalan. Kena masuk ke dalam. Jadi, ada yang tak tahu lokasinya di mana. Yang dah biasa dengan kawasan di sini, mudah nak cari. Tapi, kalau orang luar agak susah. Sebab tu, kena promo lebih sikit. 

Eh ni review jujur dari Cik Rose yang suka mencuba kedai baru ya. Tidak berbayar. hahaha.. Tapi, kalau ditaja pun syok juga ni. Larikkkk... hahaha.

Dengan adanya restoran ni, terubat rindu nak makan nasi kandar di kampung. Maklumlah Cik Rose kan anak perantau. hahaha.. Insyaallah  nanti bila balik Kedah, bolehlah teruskan misi jalan-jalan cari makan. Hahaha.. 











Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://inilahrealitibukanfantasi.blogspot.com/2019/08/makan-nasi-ganja-di-restoran-nasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Nasi Ayam Penyet Di Restoran Wong Solo Melaka

Makan Nasi Ayam Penyet Di Restoran Wong Solo Melaka

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 1427 hits
Assalamualaikum Hai Nasi Ayam Penyet Ada yang suka menu ni Cik Rose pasti ada yang menggemarinya kan Melaka Bandaraya BersejarahBaru baru ni Cik Rose ke Melaka Tapi bukan jalan jalan tujuannya Teman cik abang ke kedai menjual barangan askar...
Teringin Nak Makan Kita Buat Nasi Kerabu

Teringin Nak Makan Kita Buat Nasi Kerabu

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 582 hits
Teringin Nak Makan Kita Buat Nasi Kerabu Terima kasih kepada korang yang sudi memberi komen dekat entri Siapa kat sini minat makan nasi kerabu kita geng la ya Cik Ash ni sebabkan teringin terjadi la buat nasi kerabu petang 24 Ogos dan sarap...
Polis Siasat Kes Kibar Jalur Gemilang Terbalik Di Batu Pahat

Polis Siasat Kes Kibar Jalur Gemilang Terbalik Di Batu Pahat

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 321 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Agong Bersantap Pagi Di Restoran Nasi Lemak Di Putrajaya

Agong Bersantap Pagi Di Restoran Nasi Lemak Di Putrajaya

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 905 hits
PUTRAJAYA Pekerja dan pelanggan di restoran Nasi Lemak Royale Kedah di sini dikejutkan dengan kehadiran Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah yang berkenan mencemar duli bersantap pagi di restoran itu ...
Makan Tengahari Di Hawa Nasi Campur Jalan Dato Haji Ahmad Badawi Kepala Batas

Makan Tengahari Di Hawa Nasi Campur Jalan Dato Haji Ahmad Badawi Kepala Batas

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 1840 hits
Hawa Nasi CampurHawa Nasi Campur terletak di Jalan Dato Haji Ahmad Badawi Kepala Batas Pulau Pinang Besebelahan dengan Hawa Nasi Campur ni ada bengkel kereta dan berekatan juga dengan stesen petronas Kat sini port makan tengahari tumpuan ra...
Sarapan Bersama Di Ramly Kopitiam Batu Pahat

Sarapan Bersama Di Ramly Kopitiam Batu Pahat

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 595 hits
SARAPAN BERSAMA DI RAMLY KOPITIAM BATU PAHAT Assalamualaikum Sarapan pagi yang istimewa Ada yang cakap Breakfast Like A King gitu hihi Bukan selalu Cik Rose dapat bersarapan berdua dengan Cik Abang Masing masing berkerja kan Bila ada peluan...
Cara Kuruskan Badan Dengan Amal Makan Nasi Sejuk

Cara Kuruskan Badan Dengan Amal Makan Nasi Sejuk

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 840 hits
Cara Kuruskan Badan Dengan Amal Makan Nasi Sejuk Sebut kurus yang excited ialah orang perempuan sebab kurus menjadikan kita sihat muda dan bertenanga dan tak kurang juga kelihatan cantik Tapi pertama kali dengar makan nasi sejuk boleh jadik...
Nasi Ganja Ipoh And Soukhascarves Merdeka Offer

Nasi Ganja Ipoh And Soukhascarves Merdeka Offer

papar berkaitan - pada 3/9/2019 - jumlah : 370 hits
Assalamualaikum Harini muka I dah sunburn sebab semalam baru balik dari Lost World of Tambun melayan Si Sheindong korang berendam dalam air Tapi naseb baik la tak berapa gelap sebab I pakai Sunblock Ni jap lagi I nak pergi buat PRP Treatmen...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Youtuber Resipi Rozana Rozek TV

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision