Mahu Ke Korea Selatan Pastikan 5 Restoran Dan Kafe Milik Artis Kpop Ada Dalam Bucket List Kamu



Mahu ke Korea Selatan? Pastikan 5 Restoran Dan Kafe Milik Artis Kpop Ada Dalam ‘Bucket List’ Kamu!
SEBAGAI penggemar setia Kpop, pasti ada di antara kita yang mengimpikan untuk berkunjung ke Korea Selatan bagi melawat lokasi menarik dan mempunyai kaitan dengan artis kegemaran.
Bermula daripada siri lokasi penggambaran video muzik, lokasi kegemaran artis Kpop, malah ada yang sanggup menunggu di hadapan syarikat agensi sekiranya bertuah bertemu selebriti kesayangan mereka.
Sementara menunggu pandemik benar-benar berakhir dan boleh ke luar negara, apa yang wajib ada dalam bucket list anda ialah berkunjung ke restoran dan kafe milik idola Kpop di Korea.
Berikut adalah senarai lima restoran dan kafe milik Kpop Idol yang mesti dilawati.
1. Magnate – Jimin ‘BTS’ Magnate yang dimiliki bapa kepada Jimin anggota kumpulan BTS ini mula beroperasi pada tahun 2019 dan menjadi tempat berkumpul peminat yang menggelarkan diri mereka sebagai Army.
Bukan sahaja suasana kafe yang sangat luas dan selesa, ada di antara Army yang berkunjung mendakwa pernah berjumpa dengan bapa Jimin.
Kafe ini menyediakan pelbagai menu minuman seperti kopi selain mengetengahkan reka bentuk dalamannya yang estetik.
Alamat: 1786-19, Daeyeon-dong, Nam-gu, Busan.
Cara ke sana: Dengan menaiki bas No. 10, 101, 138, Namgu10 atau Namgu9 ke perhentian Sekolah Rendah Yeonpo di Busan. Kemudian, berjalan di sebelah kanan kedai ubat yang bertentangan dengan kompleks pangsapuri Lottle Castle. Magnate terletak di sebelah kiri.

2. Otsu Seiromushi – Jin ‘BTS’ Restoran milik Jin BTS juga menyajikan hidangan Jepun yang diuruskan oleh Jin dan abangnya.
Kebiasaannya restoran ini beroperasi pada waktu malam dan hanya menerima pengunjung yang telah menempah awal.
Rata-rata pengunjung perlu menunggu sekurang-kurangnya dua jam dalam senarai menunggu untuk menikmati hidangan di situ.
Alamat: 30 Baekjegobun-ro 45-gil Songpa Ildong, Songpa-gu
Cara ke sana: Menaiki kereta api bawah tanah ke stesen Jamsil. Keluar dari stesen, anda akan menemui restoran Jepun ini yang terletak di seberang tasik.

3. Gongbench – Suga ‘BTS’ Kafe ini adalah tempat yang wajib dikunjungi terutamanya Army di Pulau Jeju. Menariknya, kafe ini terletak di tepi laut milik Suga BTS yang diuruskan oleh adiknya, Geumjae.
Tidak hanya menyajikan pelbagai pastri dan kopi, pengunjung juga dapat menikmati pemandangan laut Jeju yang indah bertentangan restoran disamping dapat melawat ke muzium seni yang bersambung dengan restoran.
Namun dilaporkan kafe itu telah bertukar milik.
Alamat: 83, Dongbok-ro, Gujwa-eup, Jeju-si, Jeju-do
Cara ke sana: Kafe ini terletak di bahagian timur laut Pulau Jeju, agak sukar untuk ke sana dengan pengangkutan awam. Anda disyorkan menyewa kereta untuk sampai ke sana.

4. Kamong Espresso – KAI ‘EXO’ Kamong Espresso adalah tempat berkumpulnya ahli EXO dan peminat mereka yang dimiliki oleh Kai EXO yang diuruskan bersama kakaknya.
Nama ‘Kamong’ diilhamkan daripada namanya sendiri dan anjingnya, yang digelar ‘Monggu’.
Menghidangkan pelbagai jenis kopi dan pencuci mulut yang sesuai untuk penggemar makanan manis, kafe ini tidak pernah sepi daripada pengunjung.
Reka bentuk dalaman juga didominasikan dengan warna monocrome sekaligus pilihan perabot ringkas tetapi elegen.
Alamat: 356 Seocho-dong, Seocho-gu, Seoul
Cara ke sana: Menaiki MRT ke Laluan 2 di Stesen Gyodae Exit 1. Turun dari MRT, berjalan terus kira-kira 5-10 minit, dan kafe Kamong terletak di sebelah kanan anda (tingkat 2).

5. Aewol Monsant – G-Dragon Big Bang Aewol Monsant adalah salah satu daripada beberapa kafe yang patut dikunjungi ketika bercuti di Pulau Jeju. Ini kerana, kafe popular ini ditubuhkan oleh G-dragon daripada kumpulan Big Bang yang terletak di kawasan Aewol, Pulau Jeju.
Selain reka bentuk dalaman dan luaran kafe yang sangat cantik, ia juga dikelilingi cermin yang memantulkan pemandangan sekeliling. Pengunjung turut menikmati keindahan matahari terbenam Pulau Jeju pada sebelah petang.
Alamat: 546, Aewol-ri, Aewol-eup, Cheju, Jeju-do
Cara ke sana: Dari terminal bas Jeju Intercity, menaiki bas bernombor #702 (ke arah Gosan). Turun di perhentian bas Han Dam Dong. Jalan kira-kira lima minit dari perhentian bas dan Aewol Monsant terletak di belakang Bomnal Café.
Mahu ke Korea Selatan? Pastikan 5 Restoran Dan Kafe Milik Artis Kpop Ada Dalam ‘Bucket List’ Kamu!
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
ongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik:
Wakil rakyat pembangkang ‘ghaib’ ketika bencana banjir – Ismail Menakjubkan! Seekor Rusa Melompat Sebelum ‘Terbang’ Tinggi Ke Udara [VIDEO] Unsur mistik dalam kehilangan Kamaliah? Khalid serah banglo, penthouse, kereta selepas isteri setuju poligami Orang utan bunuh manusia: Kenyataan Zuraida undang kecaman netizen Alfie Zumi dipukul kumpulan lelaki bermotosikal Poster man UMNO, awalkan PRU15 Suria KLCC cat semula dekorasi Tahun Baharu Cina selepas dikecam Azhan Rani Ingat Detik Kemalangan, Puncanya 2 Remaja Naik Motor Kapcai Tengah Bersembang Teguran Nik Abduh dibidas Sanusi Angkara Pagar Rumah Rupanya Mengundang Sengsara Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Nabila Huda bakal berdepan tindakan saman

Zul Ariffin buka mulut tentang hubungan dengan Sabrina

The post Mahu ke Korea Selatan? Pastikan 5 Restoran Dan Kafe Milik Artis Kpop Ada Dalam ‘Bucket List’ Kamu! appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/01/20/mahu-ke-korea-selatan-pastikan-5-restoran-dan-kafe-milik-artis-kpop-ada-dalam-bucket-list-kamu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aktor Squid Game Menang Golden Globes Sekaligus Jadi Artis Korea Pertama Yang Meraihnya

Aktor Squid Game Menang Golden Globes Sekaligus Jadi Artis Korea Pertama Yang Meraihnya

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 152 hits
Oh Young Soo dinobatkan sebagai aktor pendukung terbaik dalam penghargaan Golden Globes kali ini Keren
Disney Umum Lebih Banyak Kandungan Dari Korea Selatan China

Disney Umum Lebih Banyak Kandungan Dari Korea Selatan China

papar berkaitan - pada 7/1/2022 - jumlah : 177 hits
Susulan Pameran Kandungan APAC 2021 The Walt Disney Company yang menyaksikan pelancaran 28 tajuk kandungan baharu Disney telah menayangkan kandungan dari Asia seperti Snowdrop BLACKPINK The Movie Outrun by Running Man dan Tokyo MER di beber...
Deretan Artis Yang Pernah Lelang Barang Milik Mereka

Deretan Artis Yang Pernah Lelang Barang Milik Mereka

papar berkaitan - pada 24/1/2022 - jumlah : 149 hits
Rela menjual barang yang tentunya berharga dan bersejarah apa alasan para artis ini
Bintang Tv Realiti Korea Selatan Terima Padah Guna Barangan Mewah Palsu

Bintang Tv Realiti Korea Selatan Terima Padah Guna Barangan Mewah Palsu

papar berkaitan - pada 22/1/2022 - jumlah : 135 hits
Bintang TV Realiti Korea Selatan Terima Padah Guna Barangan Mewah Palsu BINTANG TV realiti Korea Selatan Song Ji a menerima padah gara gara kontroversi menggunakan barangan mewah palsu atau ciplak Dia yang popular menerusi program Netflix S...
Sukses Jadi Penyanyi Ini 7 Potret Kafe Milik Ayu Ting Ting Yang Instagramable

Sukses Jadi Penyanyi Ini 7 Potret Kafe Milik Ayu Ting Ting Yang Instagramable

papar berkaitan - pada 8/1/2022 - jumlah : 103 hits
Di balik sosoknya yang dikenal sebagai pedangdut Ayu Ting Ting melebarkan sayap menjadi pengusaha Dia memiliki sebuah kafe bernama De Halu yang berlokasi di Jatiwaringin Pondok Gede Bekasi Ada banyak spot spot menarik Instagramable Bahkan a...
O Yeong Su Menjadi Pelakon Korea Selatan Pertama Menang Anugerah Golden Globes Andrew Garfield Bawa Pulang Trofi

O Yeong Su Menjadi Pelakon Korea Selatan Pertama Menang Anugerah Golden Globes Andrew Garfield Bawa Pulang Trofi

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 190 hits
Majlis penyampaian Anugerah Golden Globes telahpun berlangsung pada minggu ini Disebabkan pandemik majlis tersebut dijalankan secara tertutup tanpa kehadiran selebiriti dan ianya juga tidak disiarkan di televisyen Selain itu kontroversi ras...
Jurulatih Korea Selatan Hampir Pasti Kendali Harimau Malaya

Jurulatih Korea Selatan Hampir Pasti Kendali Harimau Malaya

papar berkaitan - pada 17/1/2022 - jumlah : 199 hits
PAN Gon bakal mencipta sejarah sebagai jurulatih dari Korea Selatan yang pertama dilantik ke jawatan itu sejak 1963 FOTO Agensi Jurulatih Korea Selatan hampir 95 kendali Harimau Malaya Kuala Lumpur Pengendali dari Korea Selatan Kim Pan Gon ...
Prism X270 Monitor Mampu Milik Yang Terbaik Untuk Permainan

Prism X270 Monitor Mampu Milik Yang Terbaik Untuk Permainan

papar berkaitan - pada 11/1/2022 - jumlah : 203 hits
Ampa pernah tak dengar jenama PRISM Mungkin ada yang nampak mamu buat ulasan model PRISM X290 ataupun nampak iklan depa kat merata tempat PRISM ni merupakan jenama monitor dari jiran negara kita iaitu Singapura yang mana telah pun menapak p...
Lirik Milik Irfan Haris

Lirik Milik Irfan Haris

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 148 hits
dulu kau teman baikkuselalu ada sisikukamu selalu membuatku tersenyum padamuselalu merinduimutiap detik tiap waktumencintai kamu oh kasihpernah menemanikukini kau sempurnakankumelengkapi separuh jiwakuaku telah milik hatimutiada lain yang k...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Prk Kkb Ini Soal Maruah Mca Wee Tetap Pendirian Tak Bantu Kempen