Mahkamah Tempat Terbaik Buat Najib Buktikan Beliau Serba Tahu Seperti Di Media Sosial Rafizi






 Pendengaran rayuan kes korupsi dana SRC International oleh mantan Perdana Menteri Najib Razak yang bermula hari ini di Mahkamah Persekutuan adalah forum terbaik untuk rakyat mengikuti 'kehandalan' Ahli Parlimen Pekan itu.

Menurut Timbalan Presiden KEADILAN, Rafizi Ramli, Najib yang membina reputasi di media sosial sebagai manusia serba tahu dan serba bijaksana bolehlah memperlihatkan bakat di hadapan hakim hakim Mahkamah Persekutuan dinilai dan dihakimi.

"Inilah tempat terbaik untuk Najib Razak membentangkan fakta, bukannya di Facebook seperti yang dia buat selama ini. Di mahkamah ada peraturan yang mengatur penghujahan kita mengikut undang-undang, supaya tidak berbohong dan putar alam

"Saya selalu turun naik mahkamah semasa Najib berkuasa dan diteruskan pula semasa PH berkuasa. Saya menang semua 14 kes-kes saya berdasarkan hujah perundangan mengikut fakta.

"Sebab itu bagi saya, bila ke mahkamah ini kita akan berani jika kita benar.

"Semua kes saya melibatkan pembongkaran skandal-skandal kewangan kerajaan bermula NFC, 1MDB, Tabung Haji, MARA dan LTAT. Malah, Najib dan Rosmah sendiri menarik balik saman mereka berhubung dakwaan saya, yang dana negara diselewengkan sedang Rosmah bermewah membeli barang kemas mahal.

"Jika kita ada fakta, maka mudah kita berdepan di mahkamah," kata Rafizi.

Dalam 'kenyataan pengantar' kes mahkamah Najib itu, Rafizi mengimbas kembali kes bersabit penggelapan wang pencen rakyat daripada Kumpulan Wang Amanah Persaraan yang masuk ke dalam akaun bank mantan PM ke 6 itu.

Wang tersebut, kata Rafizi digunakan keluarga Najib untuk membeli barang kemas mewah, membayar kad kredit dan sebagainya yang bukti dari segi “money trail” cukup jelas, dan dakwaan wang itu datang dari penderma Arab telah dibuktikan di mahkamah sebagai pembohongan semata mata.

"Sebab itu saya malu bila ada bekas pemimpin negara sebegini.

"Kepada anggota Umno, dia beri arahan menjawab dan membalas setiap pendedahan saya dalam masa 3 jam.

"Sebab itu akhirnya semua pendedahan saya yang terbaru tidak dijawab, sebaliknya diputar dengan pelbagai tuduhan yang kononnya saya Raja Fitnah

"Di mahkamah pula, Najib mencari segala alasan untuk melambatkan kesnya. Di FB tangkas dalam 3 jam, di mahkamah kalau boleh 30 tahun lagi mahu dipanjangkan.

"Di FB, dia serba tahu dan serba benar. Di mahkamah dia serba tidak tahu dan serba tidak ingat," ujarnya.

Dalam pada itu, Rafizi juga memuji Hakim Mahkmah Tinggi Datuk Mohd Nazlan Mohd Ghazali yang menjatuhkan hukuman bersalah ke atas Najib lebih setahun lalu.

Beliau berkata Nazlan merupakan senior beliau di Kolej Melayu Kuala Kangsar dan lulusan universiti Oxford. Kemudian menjadi hakim pada usia muda.

"Tokoh begini sepatutnya kita sanjung dan jadi inspirasi kepada anak-anak muda, bahawa kita boleh berjaya dan dihormati tanpa perlu rasuah di negara ini.

"Najib yang selalu memainkan sentimen Melayu, bila kantoi di mahkamah, menggerakkan kempen fitnah menuduh Datuk Nazlan sebagai seorang yang terpalit dengan rasuah. Ia diulang-ulang oleh anggota Umno yang mengundang 'dosa kering' setiap hari.

"Memfitnah saya dengan pelbagai tuduhan yang direka, itu boleh diterima kerana saya ahli politik.

"Memfitnah Nazlan, anak Melayu terbilang yang mewakili jati diri orang Melayu, yang dihormati rakyat pelbagai kaum, adalah satu perbuatan terkutuk.

"Saya berdoa supaya Allah melindungi hakim-hakim kita yang jujur dan adil. Sama-sama kita doakan supaya hakim-hakim yang jujur dipermudahkan urusan mereka dan kebenaran ditegakkan di negara ini," katanya.

Rafizi mengharapkan agar kebenaran akhirnya ditegakkan dalam perbicaraan akhir kes SRC Najib di Mahkamah Persekutuan yang bermula hari ini dan untuk 9 hari berturut turut ke hadapan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/08/mahkamah-tempat-terbaik-buat-najib.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Ajak Akar Umbi Pertahankan Raja Media Sosial Najib

Zahid Ajak Akar Umbi Pertahankan Raja Media Sosial Najib

papar berkaitan - pada 18/8/2022 - jumlah : 113 hits
agendaily com17 08 2022Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berdepan 87 pertuduhan di mahkamah termasuk jenayah rasuah manakala bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah dihukum penjara 12 tahun dan denda selain berdepan ban...
Najib Tak Boleh Cuci Tangan Skandal Lcs Kata Rafizi

Najib Tak Boleh Cuci Tangan Skandal Lcs Kata Rafizi

papar berkaitan - pada 9/8/2022 - jumlah : 205 hits
August 8 2022 Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli berkata Najib Razak satu satunya pemimpin politik yang berkuasa mempengaruhi penukaran reka bentuk kapal itu PETALING JAYA Bekas perdana menteri Najib Razak tidak boleh cuci tangan dalam skan...
Isu 1mdb Dahulu Najib Juga Nafikan Akhirnya Didakwa Di Mahkamah

Isu 1mdb Dahulu Najib Juga Nafikan Akhirnya Didakwa Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 8/8/2022 - jumlah : 167 hits
agendaily com08 08 2022Kapal LCS untuk kegunaan Tentera Laut Diraja Malaysia yang dalam pembinaan Gambar Defence Security AsiaBukan sesuatu yang luar biasa bagi Datuk Seri Najib Razak untuk membuat penafian malah alasan tidak tahu atau tida...
Tuduhan Rafizi Melibatkan Bekas Panglima Tentera Laut Ltat Syarikat Jerman Najib Razak

Tuduhan Rafizi Melibatkan Bekas Panglima Tentera Laut Ltat Syarikat Jerman Najib Razak

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 133 hits
Najib Razak membangkitkan persoalan sama ada Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli mahu menuduhnya berpakat untuk songlap dana projek perolehan kapal tempur pesisir Bekas perdana menteri itu berkata demikian setelah memperincikan pemilikan sah...
Rafizi Kota Janji Najib Tak Lena Tido

Rafizi Kota Janji Najib Tak Lena Tido

papar berkaitan - pada 10/8/2022 - jumlah : 285 hits
Rafizi sebagai orang muda sedang bersemangat membetulkan politik negara sangat tercabar dengan sembang kari Najib di medsos kini bangkit mencelah dan menggalang Kebangkitan yang menepati masa dan keadaan beserta fakta menjadikan Najib makin...
5 Manfaat Berehat Dari Media Sosial Buat Sementara Waktu Nombor 2 Paling Best

5 Manfaat Berehat Dari Media Sosial Buat Sementara Waktu Nombor 2 Paling Best

papar berkaitan - pada 11/8/2022 - jumlah : 174 hits
Pernah tak korang bayangkan hidup tanpa media sosial Zaman sekarang ini rasanya agak sukar untuk hidup tanpa media social sepenuhnya Betul tak Setiap hari kita gunakan media sosial seperti whatsapp dan telegram untuk berkomunikasi dengan se...
Hilarious Retorts Najib After Rafizi Says He Weakened National Defence

Hilarious Retorts Najib After Rafizi Says He Weakened National Defence

papar berkaitan - pada 8/8/2022 - jumlah : 219 hits
PKR deputy president Rafizi Ramli says the methods used to siphon money from the warship project were similar to those in the 1MDB controversy PETALING JAYA Najib Razak had a two word retort to PKR deputy president Rafizi Ramli who had clai...
Mahkamah Persekutuan Tolak Permohonan Najib Kemuka Keterangan Baharu

Mahkamah Persekutuan Tolak Permohonan Najib Kemuka Keterangan Baharu

papar berkaitan - pada 16/8/2022 - jumlah : 148 hits
Mahkamah Persekutuan menolak permohonan Najib Razak mengemukakan keterangan baharu dalam rayuan terakhirnya untuk membuktikan wujud konflik kepentingan yang berat bagi hakim Nazlan Mohd Ghazali ketika mempengerusikan perbicaraan SRC Interna...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang