Mahathir Sudah Mempunyai Bukti Cukup Untuk Menguburkan Anwar Bersama Rameli



“Adalah mustahil Bank Negara langsung tidak menghubungi Hadi mahupun Pengurus Maybank Jalan Tun Razak bagi mengesahkan dakwaan-dakwaan Clare, Americk dan Rameli melainkan kesemua mereka terlibat bersama dalam satu konspirasi jahat untuk menyalurkan dana RM1.4 juta secara haram merentasi sempadan” Raggie Jessy Rithaudeen
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Artikel ini merupakan bahagian kedua satu siri pencerahan yang bertujuan untuk menyedarkan setiap seorang yang bergelar Islam di Malaysia betapa jijiknya rejim DAP pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad.
Sepertimana yang saya beritahu dalam bahagian satu siri ini, niat rejim ini hanyalah satu, iaitu untuk memecah-belahkan umat Melayu-Islam agar tampuk kepimpinan dan kekayaan negara akan sentiasa berada di dalam gengaman Mahathir dan terus diurus oleh kroni-kroni beliau.
Dalam bahagian ini, kita akan rungkai bersama cara Mahathir menjejaki setiap satu langkah yang diambil pengerusi baru Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), iaitu Dato’ Dr Rameli Musa, dan natijah kelalaian Rameli terhadap pemimpin-pemimpin PKR dan UMNO.
Saudara saudari sekalian, Mahathir bukanlah calang-calang orangnya yang sanggup membiarkan sekutunya melakukan apa sahaja yang mereka suka tanpa menjejaki setiap satu daripada langkah mereka.
Sepertimana yang saya ceritakan dalam bahagian pertama siri ini, di sekitar tahun 1998, Rameli memainkan peranan yang begitu penting dalam membantu menyalurkan wang dan khidmat guaman kepada kuncu-kuncu Dato’ Seri Anwar Ibrahim setelah bekas Menteri Kewangan tersebut dipenjarakan oleh Mahathir.
Beberapa tahun kemudian, bantuan tersebut beransur-ansur bertukar menjadi bantuan dana pilihanraya yang disalurkan oleh Rameli khusus kepada pemimpin-pemimpin tertentu yang rapat dengan Anwar dan Dato’ Seri Azmin Ali.
Rameli meneruskan saluran dana tersebut melangkaui pilihanraya umum ke-13 (GE13) biarpun tahu bahawa hubungan beliau dengan Wan Azizah telah lama keruh, bermula sejurus sebelum tertubuhnya PKR.
Dalam pada Rameli asyik menyalurkan dana tersebut, Mahathir menjalinkan hubungan yang akrab dengan beberapa personaliti di Bank Negara menerusi kenalan-kenalan Tun (burglar Dato’ Seri pada ketika itu) Daim Zainuddin dan Tan Sri Zeti Akhtar Aziz dalam bank tersebut.
Personaliti-personaliti ini sememangnya mempunyai pengaruh yang besar terhadap beberapa pegawai di Maybank dan tahu setiap satu aktiviti haram yang dilakukan oleh pegawai-pegawai tersebut dengan beberapa ahli perniagaan, termasuk Rameli.
Menerusi pengaruh inilah Mahathir sentiasa diberikan segala apa maklumat yang beliau perlukan, termasuk maklumat berkenaan dana yang disalurkan oleh Rameli kepada pemimpin-pemimpin tertentu dari UMNO dan PKR yang bertanding dalam pilihanraya-pilihanraya mum ke-13 dan ke-14.
Saudara saudari sekalian, Pengaruh Mahathir terhadap pegawai-pegawai tertentu di Bank Negara dan Maybank, samada secara langsung ataupun tidak langsung, sememangnya cukup dalam dan tidak boleh dipandang ringan.
Untuk makluman umum, pengaruh inilah yang mendorong dua orang pegawai dari Maybank Kim Eng Group (MKEG) untuk bersubahat dengan personaliti-personaliti kenalan Daim dan Zeti dari Bank Negara untuk melakukan sabotaj terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Tidak ramai yang tahu, bahawa di sekitar bulan Ogos tahun 2014, kedua-dua Daim dan Mahathir meminta bantuan Zeti untuk menghalang 1MDB daripada mendapat kelulusan pinjaman sejumlah wang tertentu dari Maybank bagi tujuan penawaran untuk jualan (IPO) oleh syarikat tersebut.
Zeti, yang pada ketika itu merupakan Gabenor Bank Negara, mengarahkan timbalan beliau untuk berurusan dengan Maybank bagi tujuan memenuhi permintaaan Daim dan Mahathir untuk menghentikan tawaran tersebut.
Timbalan Zeti yang dimaksudkan itu tak lain tak bukan Dato’ Nor Shamsiah Mohd Yunus, iaitu orang yang bergelar Gabenor Bank Negara pada hari ini.
Setelah menerima arahan dari Zeti, Nor Shamsiah pula mengarahkan dua daripada pegawai beliau untuk berurusan dengan dua orang pegawai dari Maybank Kim Eng Group (MKEG), iaitu seorang yang bernama Michael Oh-Lau Chon Jin dan seorang lagi yang bernama John Chong.
Kedua-dua pegawai tersebut diberitahu bahawa Mahathir dan Daim ingin sesuatu dilakukan dengan kadar segera agar pinjaman kewangan yang diperlukan oleh 1MDB samada dilewatkan ataupun tidak diluluskan sama sekali.
Atas arahan Nor Shamsiah inilah Mahathir dan Daim berjaya menghalang penawaran tersebut daripada dilaksanakan dan sekaligus menyebabkan 1MDB tidak mampu mengurangkan beban hutangnya.
Ya, sepertimana Mahathir mampu memanipulasi urusan Maybank dengan 1MDB, begitu juga beliau memanipulasi urusan bank tersebut dengan syarikat-syarikat milik Rameli dengan niat membebankan beliau dengan hutang besar menerusi projek-projek lulusan kerajaan.
READ MORE HERE
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2019/03/11/mahathir-sudah-mempunyai-bukti-cukup-untuk-menguburkan-anwar-bersama-rameli/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Dan Kuncu Kuncunya Bakal Dicantas Mahathir Menerusi Kelalaian Rameli Musa

Anwar Dan Kuncu Kuncunya Bakal Dicantas Mahathir Menerusi Kelalaian Rameli Musa

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 652 hits
Hakikatnya bukan hanya Mahathir tahu berkenaan dana yang disalurkan oleh Rameli kepada pemimpin pemimpin PKR beliau turut mengetahui betapa rapatnya hubungan Rameli dengan pegawai pegawai tertentu di Maybank dan urusan urusan beliau dengan ...
Identiti Rameli Bin Musa Terdedah Anwar Guna Rafizi Supaya Dedahkan Nama Rameli Sebagai Amaran Kepada Mahathir

Identiti Rameli Bin Musa Terdedah Anwar Guna Rafizi Supaya Dedahkan Nama Rameli Sebagai Amaran Kepada Mahathir

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 490 hits
Pertempuran antara kem Anwar dengan kem Mahathir semakin menarik Walaupun yang dilihat menjadi sasaran adalah PAS dan UMNO hakikatnya pendedahan yang dibuat oleh Rafizi dalam tiga status berturut turut menerusi FB peribadinya menunjukkan An...
Rameli Musa Is Just Collateral Damage In Anwar S Game Of Thrones

Rameli Musa Is Just Collateral Damage In Anwar S Game Of Thrones

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 483 hits
But Rameli Musa could not hide from the MACC and today he was forced to mengadap the MACC for his statement to be recorded What did Rameli Musa tell the MACC I have not spoken to my deep throat in the MACC just yet but as soon as I have I w...
Anwar Ada Bukti Hadi Bayar Clare Rm1 4 Juta

Anwar Ada Bukti Hadi Bayar Clare Rm1 4 Juta

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 386 hits
Anwar Ibrahim ada bukti dalam bentuk penyata bank yang Abdul Hadi Awang membayar Clare Rewcastle Brown RM1 4 juta Dokumen tersebut berada di dalam salah sebuah dari enam kotak yang masih disimpan oleh Anwar semenjak dari tahun 1998 berkaita...
Anwar Dakwa Pas Bayar Rm1 4 Juta Tunjuk Bukti Kalau Dicabar

Anwar Dakwa Pas Bayar Rm1 4 Juta Tunjuk Bukti Kalau Dicabar

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 395 hits
Omar Zin SEMENYIH Anwar Ibrahim malam tadi mendakwa PAS membayar RM1 4 juta kepada editor Sarawak Report Clare Rewcastle Brown berhubung penyelesaian luar mahkamah kes saman Datuk Seri Abdul Hadi Awang Kalau nak saman boleh saman dekat mahk...
Anwar Ada Bukti Rm1 4 Juta Mana Lagi Pas Mahu Lari

Anwar Ada Bukti Rm1 4 Juta Mana Lagi Pas Mahu Lari

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 501 hits
Berikutan pendedahan awal sebelum ini telah dinafikan oleh beberapa pemimpin Pas Anwar Ibrahim malam tadi mendedahkan secara lebih spesifik mengenai bayaran penyelesaian yang dibuat oleh parti Islam itu kepada Sarawak Report Katanya Pas tel...
Video Anwar Dedahkan Bukti Memang Hadi Telah Membayar Rm 1 4 Juta Kepada Claire

Video Anwar Dedahkan Bukti Memang Hadi Telah Membayar Rm 1 4 Juta Kepada Claire

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 299 hits
GEMPAR Anwar dedahkan bukti akaun bahawa Hadi telah membayar kepada Claire sebanyak RM 1 4 Juta bagi menyelesaikan kes di luar mahkamah Dua hari lepas Anwar dah dedahkan tetapi semalam Pas menafikannya Malam tadi dalam ceramahnya di PRK Sem...
Marabbuka Mahathir Anwar Terlebih Auta Itu Benar

Marabbuka Mahathir Anwar Terlebih Auta Itu Benar

papar berkaitan - pada 2/3/2019 - jumlah : 395 hits
Sungguh menyedarkan talqin Ustaz Idris Ahmad PAS Bahawa sesungguhnya Dr Mahathir dan Anwar terlebih auta itu BENAR Gomen of the day nampak terdesak takut kalah di Semenyih Baik Anwar mahu pun Mahathir tak cukup nombor untuk jatuhkan sesama ...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing