Mahathir Cari Perumah Baru Zahid Kata




Dalam biologi dan perubatan, perumah merupakan organisma pembawa parasit, mutualistik, atau komensalis (simbion) yang lazim mempunyai sumber makanan dan tempat perlindungan yanh ideal untuk hidupan yang menumpang dengannya - antara contohnya haiwan perumah parasit cacing (contohnya nematod), sel-sel perumah virus patogenik ataupun tumbuhan kekacang mutualistik bersama bakteria pengikat nitrogen.
Tumbuhan perumah membekalkan sumber makanan kepada mikropemangsa yang mempunyai hubungan evolusi yang stabil dengan perumah mereka seumpama ektoparasitisme. Sesekor organisma itu boleh mempunyai perumah pelbagai spesis dan jenis yang boleh meneruskan kebergantungan ia kepada suatu keperluan asas yang penting.
Tapi.. aku yakin bukan Perumah itu yang Presiden UMNO ini maksudkan..
Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad yang menyatakan kesediaannya untuk kembali kepada UMNO memperlihatkan beliau kini kehilangan hala tuju dalam perjuangan politik.
Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, dengan mengambil kira senario semasa yang berlaku dalam politik negara, beliau menyifatkan tindakan terbaharu Dr Mahathir itu adalah cubaannya mencari ‘perumah’ baharu dalam politik untuk kepentingan dirinya.
Tulis Zahid di Facebook miliknya..
Siapa masih ingat kenyataan mantan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ini?
“BN (Barisan Nasional) dah tak ada, dah ‘Innalillahi wainna ilaihi raajiun. Yang ada hanyalah UMNO itupun sekadar pada nama sahaja"
“UMNO dah hancur, banyak ahli minta nak masuk PH dan BERSATU (PPBM). Yang tinggal nak jalan pun tak larat dah" [Tun Mahathir 21 Februari 2020]
"Saya sanggup terima ahli UMNO yang keluar UMNO. Tetapi UMNO sertai kerajaan campuran sebagai parti UMNO, ini tidak dapat diterima" [Tun Mahathir 26 Februari 2020]
Siapa masih ingat juga Tun Mahathir pada 9 November 2019 mengaku menyuruh saya membubarkan UMNO kerana UMNO dianggap sudah tiada.
Tiba-tiba kelmarin Tun Mahathir buat 'U-turn' paling drastik menyatakan beliau masih sayang UMNO dan bersedia kembali kepada UMNO.
Tetapi kononnya dengan syarat UMNO perlu kembali berjuang untuk bangsa, negara dan agama.
Bagaimana agaknya perasaan penyokong dan pemimpin parti Pejuang lain mendengar kata-kata Tun Mahathir ini? Semoga tiada gua berhampiran mereka.
Saya fikir rakyat khususnya ahli UMNO boleh menjangkakan punca sebenar mantan Pengerusi PH dan PPBM ini membuat pusingan U setajam itu.
Ramai lihat beliau kini hilang hala tuju dalam memperjuangkan kepentingan politik peribadi dan kroni-kroninya selepas tidak lagi menjadi PM ke-7.
Presiden PPBM telah memecatnya. PH tidak lagi mempedulikannya. Kerajaan PN tidak luluskan pendaftaran parti baharunya.
Makanya perlu cari 'perumah' lain atau setidak-tidaknya kembali kepada 'perumah lama' untuk terus mendapatkan manfaat 'nutrisi'.
Rakyat juga tahu syarat yang ditetapkan beliau itu sekadar alasan. UMNO tidak pernah seinci berkalih daripada dasar perjuangannya.
Ia cuma argumentasi atau dalih untuk menjustifikasikan kehendak kembali kepada parti keramat ini.
Atau juga ia strategi sama beliau pada PRU14 untuk memainkan sentimen rasa hormat ahli UMNO bagi menumbangkan kerajaan BN.
Sejarah 2018 membuktikan siapa yang sebenarnya tidak lagi berpegang kepada dasar bangsa, negara dan agama demi kepentingan politik kendiri.
Persoalan seterusnya yang menimbulkan tanda tanya besar siapakah rombongan demi rombongan yang datang minta beliau buat sesuatu kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan UMNO ketika itu?
Kalau Mahathir balik kepada UMNO.. yang ada dalam PEJUANG tu hendak ke mana agaknya

Jangan kata tak mungkin Tun Mahathir akan balik kepangkuan UMNO.. sebab dalam politik di Malaysia ni.. Demi Kuasa.. Segalanya Mungkin.. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/02/mahathir-cari-perumah-baru-zahid-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Ph Dah Tak Hirau Mahathir Cari Rumah Lain

Zahid Ph Dah Tak Hirau Mahathir Cari Rumah Lain

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 179 hits
Malaysiakini Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi membayangkan Dr Mahathir Mohamad sedang mencari perumah lain setelah tidak dihiraukan oleh rakan daripada Pakatan Harapan Mengulas kenyataan Mahathir yang sedia untuk kembali kepada Umno sekiran...
Mahathir Kata Ada Penjenayah Dalam Pn Betoi Ka

Mahathir Kata Ada Penjenayah Dalam Pn Betoi Ka

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 129 hits
SHAH ALAM Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa kerajaan Perikatan Nasional didukung individu tertentu yang mempunyai rekod jenayah dan hakikat itu menyumbang kepada peningkatan amalan rasuah di Malaysia Dr Mahathir turut m...
Demokrasi Malaysia Sudah Dikafankan Kata Zahid

Demokrasi Malaysia Sudah Dikafankan Kata Zahid

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 230 hits
malaysiakini comDiterbitkan 22 Feb 2021 8 07 amDikemaskini 8 09 amDemokrasi di Malaysia sudah dikafankan begitu gambaran oleh Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi apabila ahli ahli Parlimen tidak lagi boleh bersidang bagi menyampaikan keluhan d...
Berhati Hati Kata Skmm Ketika Semakin Ramai Wanita Guna Media Sosial Cari Sugar Daddy

Berhati Hati Kata Skmm Ketika Semakin Ramai Wanita Guna Media Sosial Cari Sugar Daddy

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 172 hits
Pengguna terdedah kepada risiko jenayah siber sekiranya tidak mengambil langkah keselamatan siber dan kawalan kendiri SKMM akan terus memantau dan menyiasat bersama polis aplikasi Sugarbook Gambar Pexels Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedi...
Mahathir Punca Kehancuran Sistem Kehakiman Najib Kata

Mahathir Punca Kehancuran Sistem Kehakiman Najib Kata

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 227 hits
Datuk Seri Najib Tun Razak menyangkal dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad yang mendakwa pembatalan pendaftaran UMNO pada 1988 sebagai bukti tidak campur tangan dalam badan kehakiman negara Menyokong hujahnya Najib berkongsi apa yang berlaku pad...
Muhyiddin Jadi Pm Hanya Dengan Majoriti Satu Undi Sahaja Kata Zahid

Muhyiddin Jadi Pm Hanya Dengan Majoriti Satu Undi Sahaja Kata Zahid

papar berkaitan - pada 22/2/2021 - jumlah : 148 hits
puteradaily comDatuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan bahawa pembentukan kerajaan Perikatan Nasional hanyalah berdasarkan jumlah majoriti satu undi sahaja Presiden UMNO itu berkata ketika pembentukannya kerajaan PN hanya didokong sera...
Pru 15 Saarani Gesa Bersatu Cari Pasaran Baru Jangan Kacau Kerusi Umno Dan Pas

Pru 15 Saarani Gesa Bersatu Cari Pasaran Baru Jangan Kacau Kerusi Umno Dan Pas

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 271 hits
nbsp IPOH Parti Pribumi Bersatu Malaysia jangan bertanding di kerusi yang telah dimenangi UMNO pada Pilihan Raya Umum ke 14 lalu kata Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak Datuk Saarani Mohamad Tegas Saarani yang juga Menteri Besar Perak
Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

Masih Sayang Umno Tapi Pernah Suruh Bubar Mahathir Hilang Hala Tuju Politik Zahid

papar berkaitan - pada 20/2/2021 - jumlah : 192 hits
Pengerusi Barisan Nasional Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyifatkan Tun Dr Mahathir Mohamad ketika ini diibarat seperti hilang hala tuju dalam berpolitik Menurut beliau ini kerana ahli Parlimen Langkawi itu memberikan kenyataan bahawa di...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih