Maggi Menghargai Air Tangan Rakyat Malaysia


 
Baru-baru ini AlongMurni (AM) berkesempatan hadir dalam majlis Perasmian Sambutan MAGGI Sah Malaysia yang dianjurkan oleh MAGGI bagi menzahirkan ‘citarasa’ Malaysia sebenar menerusi ‘AIR TANGAN’ rakyat Malaysia. 

Seramai empat penggemar makanan dengan bangganya mengetengahkan ‘AIR TANGAN’ masing-masing dengan menyediakan hidangan lazat menggunakan pelbagai produk MAGGI.
‘AIR TANGAN’ bukan sahaja bermaksud hasil masakan yang lazimnya disediakan untuk orang tersayang, ia juga mencerminkan keprihatinan dan kesungguhan rakyat Malaysia mengeluarkan setiap produk MAGGI.



Sememangnya MAGGI dihasilkan oleh rakyat Malaysia, dengan dua kilang pengeluaran di Selangor dan Sarawak, yang bertekad membawakan citarasa tempatan kepada isi rumah di Malaysia.

MAGGI MENGHARGAI ‘AIR TANGAN’ RAKYAT MALAYSIA YANG MENCIPTA DAN MENIKMATI SAJIAN CITARASA MALAYSIA Selama lebih lima dekad, MAGGI telah mendapat tempat istimewa dalam kehidupan rakyat Malaysia. Sejak 1969, produk kegemaran ramai seperti Sos Cili dan Mi 2 Minit MAGGI telah menyatu begitu ramai rakyat Malaysia di rumah, dan menjadi sebahagian penting daripada detik-detik indah mereka menikmati hidangan yang lazat.

Ikatan istimewa dengan MAGGI telah menyaksikan jenama ini hadir di 9 daripada setiap 10 isi rumah , sekali gus membuktikan MAGGI sebagai jenama kegemaran untuk menunjukkan kasih sayang menerusi ‘AIR TANGAN’ yang disediakan dengan sentuhan peribadi dalam setiap hidangan.

Antara yang menarik perhatian ialah gandingan klasik, iaitu Ayam Masak Merah dengan Nasi Tomato yang disediakan secara kreatif dengan sentuhan yang lebih sihat; dan juga transformasi sebungkus paket sederhana Mi Asam Laksa MAGGI kegemaran ramai yang diolah menjadi masakan asli Sabah menggunakan ramuan tempatan, jeruk tuhau.


“Kami amat berbangga dengan seluruh rakyat Malaysia yang telah membina MAGGI dari generasi ke generasi. Daripada peladang Kelab Cili Nestlé yang bekerja dengan sepenuh hati di kawasan Pantai Timur, kepada cef-cef berbakat, rakan-rakan sekerja yang berusaha gigih di kilang, wakil-wakil jualan, tenaga pekerja promosi produk dan seluruh pasukan komersial kami yang mewakili citarasa terbaik Malaysia, kami amat menghargai jasa anda.

Inilah caranya kami dapat membekalkan produk yang memenuhi jangkaan tinggi rakyat Malaysia secara konsisten, dengan penuh kepercayaan dan kasih sayang,” kata En Juan Aranols, Ketua Pegawai Eksekutif Nestlé (Malaysia) Berhad.


PENGIKTIRAFAN MAGGI Sempena sambutan ini, MAGGI mengiktiraf beberapa rakan sekerja berdedikasi yang telah berusaha gigih di belakang tabir untuk menyokong jenama kegemaran ramai ini. Antaranya termasuk penanam cili seperti Noraini binti Ismail, yang sentiasa meningkatkan kemahiran dengan teknik perladangan baharu sejak 23 tahun lepas.

Manakala untuk memastikan tanah yang diusahakannya sentiasa subur dan menghasilkan cili bermutu tertinggi untuk Sos Cili MAGGI, dan Pengurus Jaminan Kualiti Kilang, Mohd Khusaini Bin Awang, yang sepanjang tempoh 27 tahun lepas telah menjamin kualiti dan konsistensi citarasa Mi Kari 2 Minit MAGGI yang digemari rakyat Malaysia. Penghargaan turut diberikan kepada insan-insan lain dengan kisah penuh inspirasi.


“Kami benar-benar bangga dan bersyukur kerana berpeluang  menjadi jenama sebutan ramai di Malaysia. MAGGI telah mencipta banyak kenangan indah dan manis bagi rakyat Malaysia dari segenap lapisan masyarakat, menerusi produk yang memberikan citarasa yang digemari ramai. Citarasa ini menjadi kebanggaan jenama MAGGI kerana ia merupakan ‘AIR TANGAN’ rakyat Malaysia.

Merekalah yang menyediakan sajian dengan penuh kasih sayang dan sentuhan peribadi, yang amat kami hargai. Baik MAGGI Kari telur pecah yang mudah dimasak untuk orang tersayang mahupun Nasi Beriani Ayam untuk majlis kenduri yang menghimpunkan seisi keluarga, semuanya bertujuan mencetus kenangan manis yang dikongsi bersama.

Inilah yang menjadikan MAGGI jenama sebenar Malaysia, yang dibuat oleh rakyat Malaysia, untuk rakyat Malaysia,” tambah Cik. Ivy Tan, Pegawai Eksekutif Perniagaan MAGGI, Nestlé (Malaysia) Berhad.


Sepanjang tempoh sambutan ini, MAGGI menyeru rakyat Malaysia untuk berkongsi kisah ‘AIR TANGAN’ mereka sendiri dengan hashtag #MAGGIAirTanganKita dan tag @maggi.malaysia. Penyertaan boleh dibuat dalam bentuk gambar atau video yang memaparkan resipi kegemaran atau detik indah dalam kehidupan mereka melibatkan mana-mana produk MAGGI.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.alongmurni.com/2023/10/maggi-menghargai-air-tangan-rakyat-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Tiada Tempat Bergantung Jika Pdrm Terlibat Rasuah Ppim Malaysia Gazette 10 10 2023

Rakyat Tiada Tempat Bergantung Jika Pdrm Terlibat Rasuah Ppim Malaysia Gazette 10 10 2023

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 176 hits
KUALA LUMPUR Persatuan Pengguna Islam Malaysia bersedia untuk menyalurkan maklumat kepada Polis Diraja Malaysia dalam usaha untuk menghapiskan rasuah dalam pasukan keselamatan ini Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan berkata persatuan itu menyok...
Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

Palestin Israel Israelcuak Dapat Sambutan Solidariti Malaysia Terhadap Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 117 hits
AwaniFareez AzmanDalam tempoh 100 jam dilancarkan IsraelCuak telah mendapat sambutan dan sokongan daripada rakyat Malaysia di pelbagai platform sosial media sebagai tanda solidariti kepada rakyat Palestin Gambar AP Photo Adel HanaKUALA LUMP...
Ramai Tak Tahu Sardin Ayam Brand Sebenarnya Bukan Syarikat Milik Rakyat Malaysia

Ramai Tak Tahu Sardin Ayam Brand Sebenarnya Bukan Syarikat Milik Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 14/10/2023 - jumlah : 147 hits
Ayam Brand sebuah jenama yang tidak asing lagi di Malaysia dimana kewujudannya sudah ada di pasaran sejak 127 tahun yang lalu Pergilah di mana mana sahaja tidak kira kedai runcit di kampung hingga ke pasaraya besar terkemuka jenama Ayam Bra...
Tebus Skim Perubatan Madani Percuma Untuk Semua Rakyat Malaysia B40

Tebus Skim Perubatan Madani Percuma Untuk Semua Rakyat Malaysia B40

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 159 hits
Tebus Skim Perubatan Madani Percuma untuk Semua Rakyat Malaysia B40 9 Kerajaan Malaysia telah melancarkan bantuan kewangan dari segi kesihatan untuk membantu meringankan beban rakyat Malaysia Inisiatif ini telah mendapat sokongan ramai beri...
Pm Nyatakan Sokongan Jitu Malaysia Bantu Rakyat Palestin Menerusi Perbualan Telefon Dengan Ketua Hamas

Pm Nyatakan Sokongan Jitu Malaysia Bantu Rakyat Palestin Menerusi Perbualan Telefon Dengan Ketua Hamas

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 150 hits
1 Perdana Menteri YAB Dato Seri Anwar Ibrahim ketika perbualan menerusi telefon dengan Ketua Biro Politik Hamas Ismail Haniyeh menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi Malaysia kepada rakyat Palestin 2 Dipetik dari laman Facebook Perdana M...
Subsidi Ph Hilang Sokongan Rakyat Utusan Malaysia 16 10 2023

Subsidi Ph Hilang Sokongan Rakyat Utusan Malaysia 16 10 2023

papar berkaitan - pada 17/10/2023 - jumlah : 172 hits
PETALING JAYA Cadangan pengurangan pelbagai subsidi yang dibentangkan dalam Belanjawan 2024 oleh Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim Jumaat lalu berkemungkinan boleh menjejaskan sokongan rakyat terhadap kerajaan dan gabungan Pakatan Ha...
Pulau Pinang Negeri Dengan Tarif Air Domestik Paling Rendah Di Malaysia

Pulau Pinang Negeri Dengan Tarif Air Domestik Paling Rendah Di Malaysia

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 141 hits
Semenjak 21 tahun terakhir saya pernah menetap di Selangor paling lama di Negeri Sembilan dan kini di Pulau Pinang Cerita tentang bil air semasa menetap di Selangor dulu saya pernah menikmati bil air percuma bagi penggunaan 20 m yang pertam...
Danial Dashuki Raih Trofi Pelakon Lelaki Terbaik Di Anugerah Teater Malaysia 2023

Danial Dashuki Raih Trofi Pelakon Lelaki Terbaik Di Anugerah Teater Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 157 hits
Pelakon dan model Danial Dashuki raih trofi Pelakon Lelaki Terbaik di Anugerah Teater Malaysia 2023 yang berlangsung di Pusat Pelancongan Malaysia Kuala Lumpur pada Sabtu lalu Pelakon berusia 29 tahun itu berkata dia bersy
Malaysia Pursuing De Dollarisation Trading In Ringgit Pm

Malaysia Pursuing De Dollarisation Trading In Ringgit Pm

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 167 hits
PARLIAMENT The government through Bank Negara Malaysia is exploring initiatives to encourage countries to trade in local currencies said Prime Minister Anwar Ibrahim This is in line with his view for Malaysia to reduce its reliance on the U...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi