Maaf Kami Bukan Scammer Atau Perompak


Kehadiran individu berpakaian seragam berwarna hijau dan biru yang berkunjung dari rumah ke rumah, bukan untuk merompak tetapi sekadar menjalankan kempen keselamatan dan menjual sistem keselamatan gas berkualiti tinggi.
Itu penjelasan Pengurus UGS Network Service (M) Sdn Bhd Cawangan Terengganu, Mohd Fardly Mat Jusoh berhubung dakwaan bahawa ejen syarikat itu menipu dan merompak seperti yang tular dalam media sosial sejak 11 November lalu.
Mohd Fardly berkata, UGS Network Service (AJL931471) merupakan syarikat jualan langsung berdaftar dengan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna sejak tahun 2003.
“Kami minta maaf jika kehadiran kami mengundang rasa tidak selesa tetapi tujuan kami hanya mahu memberikan kesedaran tentang kepentingan menggunakan kepala gas yang dilengkapi ciri keselamatan kepada orang ramai.
“Penerangan ini memerlukan kami menunjukkan demonstrasi agar pengguna lebih jelas sebab itu kami memohon izin masuk ke rumah,” katanya kepada pemberita pada sidang media di sini kelmarin.
Mohd Fardly berkata, semua ejen jualan langsung UGS Network Service akan bergerak dari rumah ke rumah bermula jam 9 pagi hingga 6.30 petang dengan memakai pakaian seragam dan mempunyai pas pekerja yang membuktikan mereka mewakili syarikat.
Beliau berkata, kebiasaannya pada waktu itu hanya suri rumah atau warga emas yang ada di rumah manakala penghuni lain keluar bekerja.
Katanya, keadaan itu mungkin menimbulkan salah faham hingga menyebabkan mereka dituduh menipu.
“Bermula dengan satu lokasi, tuduhan itu yang tular dalam Facebook dan WhatsApp merebak ke seluruh negara sehingga orang ramai beranggapan kami adalah penipu dan perompak.
“Hal ini menyebabkan ejen-ejen jualan kami bimbang akan keselamatan diri untuk menjalankan kempen dari rumah ke rumah,” katanya.
Sementara itu, Pengurus UGS Network Service Cawangan Pahang, Halton Saato berkata, keadaan itu memaksanya membuat beberapa laporan polis dibuat bagi menjamin keselamatan pekerja berikutan ada antara mereka diancam.
“Kami tidak memaksa pelanggan untuk membeli alat keselamatan kepala gas yang dijual.
“Kepada mereka yang telah membeli produk kami, jika tidak berpuas hati dengan produk ini boleh pulangkan dan kami akan kembalikan semula wang,” katanya.
Menurutnya, alat itu turut dilengkapi ciri keselamatan dan diluluskan oleh Institut Piawaian dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (SIRIM) bagi menjamin kesejahteraan pengguna.
Selain itu katanya, alat berkenaan mempunyai perlindungan insurans dan diberi penyelenggaraan percuma sepanjang hayat penggunaan.
“Malah kami mempunyai pejabat di seluruh negeri termasuk Sabah dan Sarawak, jadi mana mungkin kami menipu,” katanya.
Halton berkata, syarikat yang sudah bertapak selama 17 tahun itu mempunyai ribuan pelanggan termasuk dalam kalangan artis dan orang kenamaan.

The post ‘Maaf, kami bukan scammer atau perompak’ appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suaraviral.org/maaf-kami-bukan-scammer-atau-perompak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Mohon Maaf Atau Bubar Ph Kata Pemuda Dap

Anwar Mohon Maaf Atau Bubar Ph Kata Pemuda Dap

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 296 hits
November 27 2020 10 21 PMPresiden PKR Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu mahu undi belah bahagian dibuat terhadap Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat semalam namun beliau meminta tidak berbuat demikian PETALING JAY...
Solat Jemaah Berjarak Sah Atau Tidak Dibolehkan Ada Dalil Quran Dan Hadith

Solat Jemaah Berjarak Sah Atau Tidak Dibolehkan Ada Dalil Quran Dan Hadith

papar berkaitan - pada 17/11/2020 - jumlah : 242 hits
Isu solat berjamaah ini aku sentuh awal sejak PKP April lagi Berjarak di masjid tidak di tempat awam lain secara rigid malah orang politik lagilah kebal undang Tiada kluster masjid atau surau KP Kesihatan nasihatkan front liner bertugas lil...
Petua Saderi Atau Daun Sup Lambat Layu

Petua Saderi Atau Daun Sup Lambat Layu

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 294 hits
Petua Saderi Atau Daun Sup Lambat Layu Daun sup boleh dimakan sebagai bahan diuretik dan merangsang membuang air besar bagi mereka yang mempunyai masalah tertahan kencing atau mengalami masalah buah pinggang ia juga berkesan dalam kes kes k...
Kain Buruk Kayangan Atau Kain Lap Norwex

Kain Buruk Kayangan Atau Kain Lap Norwex

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 1873 hits
KAIN BURUK KAYANGAN ATAU KAIN LAP NORWEX Seminggu dua ni heboh betul orang bercerita tentang kain buruk kayangan ataupun kain lap jenama Norwex Memang panas sungguh cerita pasal kain buruk ni Bukan sebarangan kain buruk tau Bukan saja cerit...
Apakah Nabi Khidir Masih Hidup Atau Sudah Wafat

Apakah Nabi Khidir Masih Hidup Atau Sudah Wafat

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 210 hits
Al Khidir atau Khadir alaihissalam adalah nama yang diberikan kepada seorang Nabi misterius yang dikisahkan dalam Surah Al Kahfi Ayat 65 82 Khidir lebih tepat disebut seorang Nabi bukan wali Karena Allah Ta ala mengkaruniakan banyak kelebih...
Aaaaaa Kan Duit Tak Ada Atau Sengaja Jual

Aaaaaa Kan Duit Tak Ada Atau Sengaja Jual

papar berkaitan - pada 18/11/2020 - jumlah : 244 hits
Kenapa Kerajaan Tebuk Atap ABAH begitu gelojoh nak jual aset aset KWSP selepas saja rampas kuasa Tak cukup cukup ker nak suap DEDAK GHANIMAH pada menteri habuan jawatan GLC tu SR
Jadi Powerfull Atau Jadi Foolishfull

Jadi Powerfull Atau Jadi Foolishfull

papar berkaitan - pada 16/11/2020 - jumlah : 177 hits
An Umno MP today urged Putrajaya to exert its powers to ensure banks and credit institutions extend the loan moratorium to those in need due to problems brought by the Covid 19 crisis Debating the 2021 Budget today Noh Omar raised the finan...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran